BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

Bam October

680 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 » | Laatste
amice
1
quote:

HenkdeV schreef op 30 oktober 2023 08:35:

Donderdag 2 november 2023: Resultaten 3e kwartaal 2023

De zoveelste dag der waarheid komt er aan:-).

Cijfers eerste halfjaar 2023:

Omzet 3 miljard
Nettowinst 60 miljoen
Orderport. 9,5 miljard
Winstmarge 4%.

Verwachte winstmarge geheel 2023: meer dan 4%.
amice
0
Geschatte 60 miljoen winst tegenover 16 claims met een totaalwaarde van 576 miljoen, geeft aan hoe belangrijk de duidelijkheid voor
aandeelhouders is, betreffende het kinderziekenhuis
GeenPaniek
1
quote:

email2uwf schreef op 30 oktober 2023 09:58:

‘Not a snowball’s chance’ children’s hospital will be finished on time, TD says
www.breakingnews.ie/ireland/not-a-sno...
Dit zie ik dan maar als een positieve afsluiting in dit stukje:

“Feit is dat dit project ruim boven de twee miljard euro uitkomt, ik zou zelfs bijna 2,5 miljard euro verwachten. Ik denk niet dat iemand het daarmee oneens is.”

Nu nog even de factuur opmaken en betalen. Kunnen we als belegger weer zorgen maken om het volgende megaproject.
hvasd2
0
quote:

amice schreef op 30 oktober 2023 10:31:

Geschatte 60 miljoen winst tegenover 16 claims met een totaalwaarde van 576 miljoen, geeft aan hoe belangrijk de duidelijkheid voor
aandeelhouders is, betreffende het kinderziekenhuis
Zou de Ceo van BAM nog wel goed slapen, denk je.
HenkdeV
2
quote:

GeenPaniek schreef op 30 oktober 2023 11:01:

[...]

Dit zie ik dan maar als een positieve afsluiting in dit stukje:

“Feit is dat dit project ruim boven de twee miljard euro uitkomt, ik zou zelfs bijna 2,5 miljard euro verwachten. Ik denk niet dat iemand het daarmee oneens is.”

Nu nog even de factuur opmaken en betalen. Kunnen we als belegger weer zorgen maken om het volgende megaproject.
Geen paniek, zou ik zeggen.
OnoMatopee
0
BAM ‘digitaliseert’ deel opstelterrein Watergraafsmeer
(Nieuwsbericht ProRail:) Utrecht, 30 oktober 2023 - De komende twee jaar wordt het oostelijk deel van opstelterrein Watergraafsmeer ‘gedigitaliseerd’. Nu moeten wissels nog met de hand omgelegd worden; Machinisten remmen af, stappen uit de trein en zetten zelf de wissels om. Dat kan makkelijker: namelijk automatisch. Dat gaat aannemer BAM namens ProRail regelen in 2024 en 2025.

Beter benut spoor
Een opstelterrein is een parkeerplaats voor treinen. ‘Deze klus, het maken van een zogenoemd centraal bediend gebied, is echt een stap vooruit’, vertelt projectmanager Frans van Wegen van ProRail. Omdat er steeds meer treinen gaan rijden in Nederland, moet het spoor beter benut worden. ‘Het stoppen, uitstappen, wissel bedienen en weer instappen kost tijd, nog los van het ongemak voor machinisten. Ook voor de omgeving is het remmen en optrekken van treinen vervelend. Dat lossen we goeddeels op door wissels vanaf afstand te gaan bedienen; vanaf de verkeersleiding. Het is fijn om daarvoor de professionals van BAM aan boord te hebben.’

Waardevolle bijdrage
André Snoek, tendermanager BAM Infra Nederland: ‘Voor BAM is dit een prachtig project. We beschikken over ruime ervaring in het realiseren van treinbeveiligingssystemen. Heel waardevol om hiermee bij te dragen aan de veiligheid en capaciteit van het opstelterrein.’

Vernieuwing Watergraafsmeer
In 2024 gaan we verder met de grote vernieuwingsslag van het opstelterrein Watergraafsmeer in Amsterdam. Dagelijks komen hier vele treinen na hun diensttijd ‘overnachten’. Ze worden van binnen en buiten schoongemaakt en bevoorraad. Het terrein is ook cruciaal voor het afhandelen van diverse internationale treinverbindingen. De sporen op een opstelterrein verouderen. Om het spoor veilig en betrouwbaar te houden, moet het op tijd worden vervangen. Dat doen we ook om extra overlast voor de omgeving te voorkomen. Dat is wat we de komende jaren gaan doen op verschillende locaties op Watergraafsmeer: vervangen, vernieuwen en aanpassen.

Vernieuwing opstelterrein Watergraafsmeer
Het opstelterrein of emplacement Watergraafsmeer krijgt de komende jaren een opknapbeurt. We gaan sporen, ballast en dwarsliggers vernieuwen. Ook halen we overbodige wissels weg en vernieuwen we verouderde wissels. Aan de oostzijde plaatsen we een nieuwe wissel en een groot deel van het emplacement wordt ‘centraal bediend gebied’ gemaakt door seinen neer te zetten.
HenkdeV
0
ARTIKEL
Fed en ECB verlagen de rente in maart

Door ABM Financial News op maandag 30 oktober 2023

(ABM FN-Dow Jones) De Amerikaanse Federal Reserve en de Europese Centrale Bank zullen al in maart volgend jaar de rente verlagen. Dit verwacht Ralph Wessels, Hoofd Beleggingsstrategie bij ABN AMRO.

Sinds begin augustus staan de financiële markten onder druk en de rente staat op het hoogste niveau in jaren.

"Vooral de snelheid van de rentestijging samen met de sterke dollar, doet extra pijn", aldus Wessels.

Geopolitieke risico's zijn altijd moeilijk in te schatten, maar Wessels rekent niet op een volledige escalatie in het Midden-Oosten.

"Wij denken dat het huidige rentebeeld snel zal draaien. Mede doordat de wereldeconomie verder zal verzwakken."

Toch verwacht ABN AMRO geen Amerikaanse recessie, maar wel een snelle afkoeling.
OnoMatopee
0
Marinus-86
0
Zwijnash
0
Ex-Tideway project boss to head HS2 JV
Former supersewer tunnel drive boss Sally Cox is set to become new managing director for the EKFB joint venture delivering 80km of civil engineering works for HS2.

The Eiffage, Kier, Ferrovial Construction and BAM Nuttall JV is responsible civils works between the North Chilterns and South Warwickshire, one of the longest sections of HS2.

www.constructionenquirer.com/2023/10/...
amice
0
quote:

popie schreef op 30 oktober 2023 17:13:

Letland,Estland enz ruim 4 % rente, je moet wel durven maar dan heb je ook wat..
Bij een Turkse bank, met Nederlandse garantiestelsel, kom je ook boven de 3,5 %
Zwijnash
0
quote:

HenkdeV schreef op 30 oktober 2023 08:35:

Donderdag 2 november 2023: Resultaten 3e kwartaal 2023

De zoveelste dag der waarheid komt er aan:-).

Cijfers eerste halfjaar 2023:

Omzet 3 miljard
Nettowinst 60 miljoen
Orderport. 9,5 miljard
Winstmarge 4%.

Verwachte winstmarge geheel 2023: meer dan 4%.
Q 3 krijgt wij een ebidta omzet en oderpot. waard maar geen net.
Q2 ebidta was €120 miljoen, verwacht year to date iets rechting €200 miljoen.
Hopelijk wel iets leuks te vertellen
Zwijnash
0
Rente vrezen is beetje weg, vanaf morgen wordt het leuker - wordt tijd deze aandeel gaat BAM !
HenkdeV
0
quote:

Zwijnash schreef op 30 oktober 2023 19:32:

[...]

Q 3 krijgt wij een ebidta omzet en oderpot. waard maar geen net.
Q2 ebidta was €120 miljoen, verwacht year to date iets rechting €200 miljoen.
Hopelijk wel iets leuks te vertellen
Eerst maar eens zien hoe de vlag erbij hangt bij Heijmans.
Bammartinovino
0
Nicole Froeling, Freek Verhulst 27-10-23, 11:30 Bron: BN DeStem
Tweedehands asfalt, aangelegd met groene stroom: wegen in West-Brabant worden stap voor stap schoner
OUDENBOSCH/ROOSENDAAL - Duurzaamheid is niet het eerste waar je aan denkt als het over asfaltwegen gaat. Toch wordt asfalt in onze regio stap voor stap ‘groener’: Brabanders rijden steeds vaker over gerecyclede, olievrije wegen.

Het asfalt zoals de meesten van ons dat kennen wordt bij elkaar gehouden door bitumen, een restproduct van olieraffinaderijen. In Oudenbosch ligt sinds woensdag een wegvak in de Boutweg waarin dat is vervangen door het plantaardige lignine: een stof die ook takken en boomstammen stevigheid geeft.

De gemeente Halderberge wil dit olievrije asfalt de komende tijd op veel meer plekken inzetten. En nodigde ook projectleiders van de andere De6-gemeenten uit voor een werkbezoek om de kennis over dit duurzamere 'hars-asfalt’ te delen met Etten-Leur, Moerdijk, Roosendaal, Rucphen en Zundert.

We willen mee voorop lopen in nieuwe technieken. BAM wil dat ook en investeert daar ook in

Arwen van Gestel
Dat werkbezoek valt een week nadat Roosendaal een nieuw contract voor wegenonderhoud tekende waarin groener werken ook een grote rol speelt. Die gemeente verlengde de samenwerking met aannemer BAM met vier jaar. Volgens wethouder Arwen van Gestel is duurzaamheid een van de prioriteiten in het nieuwe contract. ,,We willen mee voorop lopen in nieuwe technieken. BAM wil dat ook en investeert daar ook in.”

Lage temperatuur
Bram van Mooij, Roosendaler en directeur productie bij BAM Infra: ,,We produceren ons asfalt al bij lage temperatuur (dat kost dus minder energie, red.) en gebruiken veel gerecycled asfalt. Dat wordt de komende jaren nog veel meer.” Ook neemt BAM Infra stap voor stap afscheid van machines die op benzine of diesel lopen: ,,Over drie jaar moet al ons buitenwerk elektrisch gebeuren.”

In Roosendaal werkt BAM al met elektrische walsen, elektrisch transport en het veeg- en freeswerk gaan straks ook elektrisch. Daarnaast rijdt BAM de transportritjes van en naar de asfaltcentrale in Bergen op Zoom met elektrische Volvo-trucks. De walsen bouwde BAM in eigen beheer om naar elektrisch, want te koop zijn ze nog niet.

En net als de gemeente Halderberge geven ook Roosendaal en de BAM de voorkeur aan fossielvrij asfalt, al krijgt het daar voorlopig nog een andere vorm.

30 tot 60 procent minder uitstoot
Halderberge wil vanaf nu waar dat logisch is werken met asfalt dat zoveel mogelijk fossielvrij is. Eerder dit jaar rekenden onderzoekers in Wageningen uit dat de aanleg van asfalt zoals Halderberge dat gaat gebruiken - op ligninebasis, zonder bitumen - zorgt voor 30 tot 60 procent minder uitstoot van broeikasgassen dan traditioneel asfalt.

Ons asfalt is al laagtempe­ra­tuur­as­falt. Dat wordt bij een tempera­tuur tussen de 110 en 120 gemaakt, in plaats van 160 graden

Iwan Trompert
En dat is alleen nog maar de toplaag, meestal de helft tot een kwart van de dikte van het hele wegdek. Ook de basislagen daaronder worden in Halderberge steeds groener, meldt die gemeente desgevraagd. Die bestaat voor het grootste deel uit gerecycled materiaal uit oude wegen. Ook in Roosendaal wil de BAM de hoeveelheid gerecycled materiaal in nieuwe wegen trouwens snel opschroeven.

Niet alleen de gebruikte materialen ín het asfalt kunnen dat groener maken, maar ook de manier waarop het wordt geproduceerd. Iwan Trompert, bedrijfsleider asfaltmaterieel bij BAM: ,,Ons asfalt is al laagtemperatuurasfalt. Dat wordt bij een temperatuur tussen de 110 en 120 gemaakt, in plaats van 160 graden.”

Zo experimenteren verschillende gemeenten elk op hun eigen manier met methodes om wegen te vergroenen. Deel van een veel bredere ontwikkeling, vinden ze in Halderberge. Over minder dan dertig jaar moet Nederland helemaal klimaatneutraal zijn: dan moet onze netto uitstoot van broeikasgassen nul zijn. Dat betekent dat alle materialen en werkwijzes die voor uitstoot zorgen op de schop moeten. Daar hoort wegbeheer dus ook bij.

Proef
Halderberge ziet het eerste wegvak met ‘harsasfalt’ aan de Boutweg dan ook niet als een proef: dit is een eerste stap naar een gemeente vol groenere wegen. Waar zowel de onderlaag als de toplaag van een weg vervangen moet worden, wil Halderberge dat voortaan in principe met dit fossielvrije asfalt doen, of met hergebruik van materialen. Ook al is het iets duurder. ,,Dit is een ontwikkeling die we willen dragen.”

Een beetje spannend is dit wel, want net als bij elke andere nieuwe ontwikkeling weet de gemeente ook met het fossielvrije asfalt nog niet 100 procent zeker hoe het zich op lange termijn zal gedragen. Halderberge gaat ervan uit dat het asfalt zo'n acht jaar meegaat, net als gewoon asfalt. ,,Maar: zeker weet je dat pas na acht jaar.”
bartbas
0
quote:

amice schreef op 30 oktober 2023 19:29:

[...]
Bij een Turkse bank, met Nederlandse garantiestelsel, kom je ook boven de 3,5 %
Let wel op mogelijke koersontwikkeling van de munt. Veel hypotheekgevers zitten met hun hypotheek in Zwitserse Frank in grote problemen door een stijging van de koers. Bij een daling van de koers tov de euro ben je als spaarder de pineut.
Bb
680 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 13:06
Koers 3,840
Verschil -0,078 (-1,99%)
Hoog 3,924
Laag 3,800
Volume 450.914
Volume gemiddeld 1.432.185
Volume gisteren 736.960

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront