AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
christo1
1
quote:

christo1 schreef op 27 september 2023 05:53:

De EU wordt eindelijk wakker en trouwens al die wagens die in China geproduceerd worden is dan nog telkens met vervuilend staal gebeurd, de EU kan dus een dubbele slag slaan, vermijden dat via chinees gemaakte auto's vervuilend staal de EU binnenkomt en proberen via het onderzoek dezelfde tactiek toe te passen dat Chinese EV producenten op Europese bodem fabrieken neerpoten als ze hier willen verkopen, dan worden hier de jobs veiliggesteld, batterijen, staal en dergelijke komen dan van Europese gevestigde bedrijven.

Waarom zouden EU landen subsidies geven voor de aankoop van een EV wagen die in China geproduceerd is en hier in Europa dan jobs verdwijnen, België gaat volgend jaar 5000 euro subsidie geven voor aanschaf EV wagen tot 40.000 euro, ik denk dat de Volkswagen en andere hun modellen waar het kan naar die 40.000 grens brengen om in aanmerking te komen in België voor die subsidies.

Peking blijft gekant tegen mogelijke Europese strafheffingen voor de te ruime subsidies van elektrische auto's in China. Maar het antisubsidieonderzoek treft ook Tesla en Europese e-autofabrikanten in China.
Vervolg.

Sinds Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen besliste de risico's met China te beperken, zijn de relaties met Peking behoorlijk gespannen. De aankondiging van Von der Leyen twee weken geleden dat Europa een antisubsidieonderzoek tegen Chinese elektrische auto’s opent, zag Peking als een regelrechte oorlogsverklaring.

Tijdens een vierdaags bezoek aan Peking probeerde de Europese handelschef Valdis Dombrovskis de brokken te lijmen. China en de Europese Unie kunnen zich geen breuk veroorloven. Daarvoor zijn de economische banden te verstrengeld. Vicepremier He Lifeng en Dombrovskis beloofden een discussiemechanisme op te zetten bij exportcontroles, zodat de dialoog behouden blijft. China sloot onlangs een soortgelijk akkoord met de Verenigde Staten.

He Lifeng toonde evenwel geen begrip voor de aangekondigde Europese antisubsidieonderzoeken voor elektrische auto's. Dombrovskis pareerde die frustratie met een verwijzing naar het exportverbod dat China eerder dit jaar instelde voor germanium en gallium, twee cruciale grondstoffen voor chips. Bovendien benadrukte Dombrovskis dat het Europese onderzoek is gebaseerd op feiten en dat het de regels van Europa en de Wereldhandelsorganisatie respecteert.

De Let legde uit dat ook Europese landen subsidies geven voor de aankoop van een e-auto, maar dat die niet gelinkt zijn aan een bepaalde producent. Hij wees erop dat het aandeel elektrische auto's uit China in drie jaar 'exponentieel' is gegroeid, van minder dan 1 procent naar meer dan 8 procent. 'De mogelijke schade voor de Europese auto-industrie is groot. Er is genoeg bewijsmateriaal om de invoer van elektrische auto's uit China te rechtvaardigen.'

De Chinese macht is ook merkbaar in het steeds grotere Europese handelstekort met de tweede grootste economie ter wereld. Vooral de Franse president Emmanuel Macron trekt mee de hardere lijn van de Europese Commissie. Duitse automerken zijn bang de dupe te worden van een heuse handelsoorlog met China. BMW, Mercedes-Benz en Volkswagen hebben een belangrijke productiepoot voor hun elektrische auto's in China.

Maar zij zijn niet de enige merken die mogelijk door het Europese antisubsidieonderzoek worden geraakt. De Tesla-fabriek in Sjanghai was in de eerste zeven maanden van dit jaar goed voor de uitvoer van 93.700 e-auto's naar West-Europa, bijna de helft van de productie. De Chinese Tesla-fabriek was bovendien niet verplicht om zoals de Europese autobouwers BMW of Renault een joint venture met een Chinese partner aan te gaan.

Strikt genomen liggen niet alleen Chinese merken in de Europese vuurlinie voor het vervaardigen van e-auto's, zegt Dombrovskis. Ook andere producenten komen in aanmerking voor een strafheffing als ze subsidies krijgen voor hun fabrieken. Ook de eigenaar van Volvo - het Chinese Geely - kan het voorwerp worden van een Europees antisubsidieonderzoek.

Het dossier wakkert ook de EU-discussie over het toezicht op uitgaande Europese investeringen aan. Vandaag screent Europa alle investeringen die Chinese bedrijven op dit continent doen. Da vraag is of er geen gelijkaardige controle moet komen van Europese bedrijven die investeren in China.

Mvg
Lepre Chaun
1
Ford zet de plannen voor een batterijfabriek voor elektrische auto's ter waarde van 3,5 miljard dollar in de ijskast.
christo1
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 27 september 2023 07:18:

Ford zet de plannen voor een batterijfabriek voor elektrische auto's ter waarde van 3,5 miljard dollar in de ijskast.
Potverdorie, we zijn juist van plan om volgend jaar de nieuwe EV Ford explorer aan te kopen, het gaat dan toch niet met een chinese batterij zijn zeker.

Mvg.
Hopper58
0
Op de blog van De Tijd:

07:48
Nikkel op laagste peil in 14 maanden
Nikkel breidt zijn daling uit tot het laagste niveauniveau in 14 maanden door de versterkende dollar en een stijgende aanvoer uit Indonesië en China. De prijzen voor het metaal, dat gebruikt wordt in roestvrij staal en in EV-batterijen, zijn dit jaar met 38 procent gedaald. Dat is het grootste verlies bij de belangrijkste metalen op de London Metal Exchange. De prijs bevindt zich in een neerwaartse spiraal vanwege de grote hoeveelheid leveringen uit nieuwe fabrieken in Indonesië en China.
Zembla
1
quote:

christo1 schreef op 27 september 2023 08:30:

[...]

Potverdorie, we zijn juist van plan om volgend jaar de nieuwe EV Ford explorer aan te kopen, het gaat dan toch niet met een chinese batterij zijn zeker.

Mvg.
Ik ben bang van wel. Je hebt het dan ook helemaal aan jezelf te danken met al die negatieve berichten. De vraag is zelfs Ford nog bereid is om je er een te verkopen... ;)
Ruud132
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 27 september 2023 07:18:

Ford zet de plannen voor een batterijfabriek voor elektrische auto's ter waarde van 3,5 miljard dollar in de ijskast.
Zal denk te maken hebben wie volgend jaar de verkiezingen wint.
Hopper58
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 27 september 2023 07:18:

Ford zet de plannen voor een batterijfabriek voor elektrische auto's ter waarde van 3,5 miljard dollar in de ijskast.
Dit is een logisch gevolg van de voorziene overcapaciteit vanuit China. Ga dat bericht ook op Umicore-forum plaatsen. Zullen ze me ook in dank afnemen. Mensen steken liever hun kop in het zand.
Zembla
1
quote:

Hopper58 schreef op 27 september 2023 08:44:

Op de blog van De Tijd:

07:48
Nikkel op laagste peil in 14 maanden
Nikkel breidt zijn daling uit tot het laagste niveauniveau in 14 maanden door de versterkende dollar en een stijgende aanvoer uit Indonesië en China. De prijzen voor het metaal, dat gebruikt wordt in roestvrij staal en in EV-batterijen, zijn dit jaar met 38 procent gedaald. Dat is het grootste verlies bij de belangrijkste metalen op de London Metal Exchange. De prijs bevindt zich in een neerwaartse spiraal vanwege de grote hoeveelheid leveringen uit nieuwe fabrieken in Indonesië en China.
Klinkt heel dramatisch. Ik vind het jammer dat men een periode van 14 maanden heeft genomen en niet net nog wat maanden erbij tot 7 maart 2022. Het bericht had daarmee zoveel dramatischer kunnen zijn. Gemiste kans!
Bergonzi_deleted
2
quote:

Zembla schreef op 27 september 2023 09:43:

[...]

Klinkt heel dramatisch. Ik vind het jammer dat men een periode van 14 maanden heeft genomen en niet net nog wat maanden erbij tot 7 maart 2022. Het bericht had daarmee zoveel dramatischer kunnen zijn. Gemiste kans!
de nikkelprijs is nu ongeveer op het niveau van 14 maanden geleden, dus vrijwel onveranderd over die periode
de daling van 38% is tov januari dit jaar (9 maanden), maar idd hadden ze voor een nog dramatischer effect 18 maanden moeten nemen
„Er zijn drie soorten leugens: leugens, grove leugens en statistieken.”
Lekker Truitje
0
het is wel ontzettend jammer dat de energietransitie naar schonere vormen vertraging oploopt, het is juist o zo nodig.
Wat China betreft, de toevloed van electr. auto's afremmen lijkt me heel goed, maar anderzijds is het wel zo dat juist China een voorbeeld - ja voorbeeld - is wat electrische auto's betreft, voor de gehele wereld. Daar lopen ze enorm voor op ons, we hebben een inhaalslag te maken, maar die is er nog niet eens. We moeten hun voor dit aspect gewoon dankbaar zijn. Verder is het natuurlijk een linke dictatuur.
Ford in de VS: hun produktiekosten gaan ook flink stijgen als daar de salarisverhogingen doorgaan, misschien is de directie nu van mening dat ze geen concurrerende auto's meer kunnen maken straks en dan kunnen ze die batterijen ook wel vergeten...
Ruud132
1
Probleem blijft ook dat een EV voor de gewone burger niet te betalen is.
En je zal niet snel een 2de hands EV kopen.
get.shorty
2
quote:

Ruud132 schreef op 27 september 2023 10:42:

Hier even alles verkocht...
nou,dan kun je nu weer negatieve berichten gaan zoeken en plaatsen

succes !!

iedereen hier zit op jou opjectieve mening te wachten

natuurkijk mvg
boer
0
quote:

christo1 schreef op 27 september 2023 06:03:

Nu the way lithium prijzen zetten vandaag daling voort.

Mvg
Dat bedoel ik nou dat hoeft uw niet iedere dag mede te delen
Freemoneyforever
0
quote:

boer schreef op 27 september 2023 11:50:

[...]
Dat bedoel ik nou dat hoeft uw niet iedere dag mede te delen
Voor mij wel, ik heb callopties geschreven, en zal minstens dagelijks de ontwikkelingen blijven volgen.
christo1
0
Op mijn werk bij Volvo Cars vliegen de hybride en benzinewagens de deur uit en momenteel in mindere mate de EV modellen.

Transitie naar volledig EV is nog niet voor direct.

Ik blijf nog aan de zijlijn om lager in te stappen.

Mvg
Bergonzi_deleted
1
quote:

christo1 schreef op 27 september 2023 12:23:

Op mijn werk bij Volvo Cars vliegen de hybride en benzinewagens de deur uit en momenteel in mindere mate de EV modellen.

Transitie naar volledig EV is nog niet voor direct.

Ik blijf nog aan de zijlijn om lager in te stappen.

Mvg
joh, en in juli vlogen de EV's dus als warme broodjes over de toonbank?
je weet wel, toen je 100+ voorspelde
christo1
0
quote:

Bergonzi schreef op 27 september 2023 12:38:

[...]

joh, en in juli vlogen de EV's dus als warme broodjes over de toonbank?
je weet wel, toen je 100+ voorspelde
Inderdaad, dat waren de early adapters, nu moeten de overheden allerlei subsidies bovenhalen om de gewone burger mee in de transitie te betrekken, maar dat zal niet zo vlot gaan als men eerder gedacht heeft.

De 100 komt nog wel maar nu even niet.

Mvg.
Bergonzi_deleted
5
quote:

christo1 schreef op 27 september 2023 12:44:

[...]

Inderdaad, dat waren de early adapters, nu moeten de overheden allerlei subsidies bovenhalen om de gewone burger mee in de transitie te betrekken, maar dat zal niet zo vlot gaan als men eerder gedacht heeft.

De 100 komt nog wel maar nu even niet.

Mvg.
wat kan er toch veel veranderen in een paar weken tijd.. gelukkig ben jij flexibel in je mening, die gaat gewoon hup 180 graden de andere kant op
en gezien jouw veelvuldige aanwezigheid hier, ligt alles stil bij Volvo?
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 mei 2024 15:55
Koers 22,980
Verschil -0,100 (-0,43%)
Hoog 24,160
Laag 21,720
Volume 386.701
Volume gemiddeld 233.920
Volume gisteren 207.792

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront