AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
DeLa(s)Vega(s)
0
quote:

nine_inch_nerd schreef op 19 september 2023 16:22:

Technische benadering....

"Bearish Continuation"
De grafiekweergave even op candles zetten. Geeft veel meer informatie dan lijngrafiek..

Maar met de analyse ben ik het eens. Ik blijf short zitten. Zie donkere wolken, niet alleen buiten....
aextracker
0
quote:

Bergonzi schreef op 20 september 2023 08:46:

[...]

en volgens jou moesten we kopen rond de 50 want de koers zou naar 100+ gaan
Werd bij die koersdoelen in enigerlei vorm een onderbouwing of toelichting verstrekt ..... of was het "geroeptoeter o.b.v. hoopvolle verwachting"... ?

In mijn beleving kan AMG o.b.v. TA verder corrigeren naar voormalige steunniveau's a Euro 27 of dan vervolgens op Euro 24 niveau.
Daar zit niets anders achter dan de grafieken te bekijken en de RSI mee te wegen i.r.t. de toenmalige koersniveaus en volume trades.
nine_inch_nerd
1
Indirecte info. Geeft vervolg weer, beleid EV's Europa/China ...
Frankrijk neemt als eerste al actie.

France reforms EV subsidy to freeze out China-made cars
A buyer will get up to $5,360 bonus for vehicle produced in low-carbon process
asia.nikkei.com/Business/Automobiles/...
Bergonzi_deleted
0
quote:

aextracker schreef op 20 september 2023 09:09:

[...]

Werd bij die koersdoelen in enigerlei vorm een onderbouwing of toelichting verstrekt ..... of was het "geroeptoeter o.b.v. hoopvolle verwachting"... ?

vooral dat laatste ;-)
Thorgall
0
quote:

aextracker schreef op 20 september 2023 09:09:

[...]

Werd bij die koersdoelen in enigerlei vorm een onderbouwing of toelichting verstrekt ..... of was het "geroeptoeter o.b.v. hoopvolle verwachting"... ?

In mijn beleving kan AMG o.b.v. TA verder corrigeren naar voormalige steunniveau's a Euro 27 of dan vervolgens op Euro 24 niveau.
Daar zit niets anders achter dan de grafieken te bekijken en de RSI mee te wegen i.r.t. de toenmalige koersniveaus en volume trades.
dat laatste is evengoed geroeptoeter.
christo1
0
En het is al gebeurd, lithium carbonaat prijs gezakt onder de 180000 Yuan ---------->178500 Yuan, en de daling is nog niet ten einde.

Mvg.
Bergonzi_deleted
0
quote:

christo1 schreef op 20 september 2023 09:46:

En het is al gebeurd, lithium carbonaat prijs gezakt onder de 180000 Yuan ---------->178500 Yuan, en de daling is nog niet ten einde.

Mvg.
kan je daar ook een koersdoel bij geven? ;-)
ischav2
2
ACEA: Europese autoverkoop blijft hard stijgen

Het aantal verkochte nieuwe auto's in Europa steeg vorige maand met 21,0 procent tot 787.626 stuks.

In Nederland ging het om een stijging met 18,6 procent en in België om een plus van 27,3 procent.

Duitsland en Frankrijk, landen die qua volumes toonaangevend zijn in de Europese Unie, lieten ook flinke stijgingen zien. In Duitsland ging de verkoop in augustus met 37,3 procent omhoog. In Frankrijk stegen de verkopen met 24,3 procent.

In de eerste acht maanden van dit jaar steeg de autoverkoop in de EU met 17,9 procent. De verkoop van elektrische auto's liep met 62,7 procent op. Er werden 13,0 procent meer benzineauto's verkocht, terwijl de verkoop van dieselauto's in 2023 tot en met augustus met 3,2 procent daalde.
christo1
2
quote:

Bergonzi schreef op 20 september 2023 08:46:

[...]

en volgens jou moesten we kopen rond de 50 want de koers zou naar 100+ gaan
.

Klopt, indien de EBITDA niet gewijzigd werd, en dan verder bouwen aan nog hogere EBITDA de komende jaren, maar de prijzen hebben serieus roet in het eten gegooid, dus ik heb mijn opinie bijgesteld waar niets verkeerd mee is, maar degenen die nog steeds niet hebben ingezien dat 2023 en waarschijnlijk 2024 qua EBITDA niet schitterend zal zijn als de huidige prijzen op dit niveau blijven of slechter nog meer dalen, heb ik moeite mee.

Mvg.
christo1
0
quote:

Bergonzi schreef op 20 september 2023 09:48:

[...]

kan je daar ook een koersdoel bij geven? ;-)
Neen, ik heb gezegd ik ben koper aan lagere koersen maar geef geen koersdoel.

Mvg.
Fox WIld
0
quote:

christo1 schreef op 20 september 2023 09:46:

En het is al gebeurd, lithium carbonaat prijs gezakt onder de 180000 Yuan ---------->178500 Yuan, en de daling is nog niet ten einde.

Mvg.
Je doet net alsof er een nieuw dieptepunt bereikt is. Vijf maanden geleden was de prijs CNY 165.000...

Ik heb onlangs al aangegeven dat ik verwacht dat de prijs daar weer naar toe gaat en waarschijnlijk ook nog wel onder. Voorlopig ontbreekt het bij AMG aan triggers om (bij) te kopen.
christo1
0
quote:

Fox WIld schreef op 20 september 2023 10:12:

[...]

Je doet net alsof er een nieuw dieptepunt bereikt is. Vijf maanden geleden was de prijs CNY 165.000...

Ik heb onlangs al aangegeven dat ik verwacht dat de prijs daar weer naar toe gaat en waarschijnlijk ook nog wel onder. Voorlopig ontbreekt het bij AMG aan triggers om (bij) te kopen.
De continue daling momenteel sinds juli gaat meer impact hebben dan toen de prijs 165000 Yuan was, omdat die daarna vlug hersteld was naar 311000 Yuan, nu is er geen herstel momenteel.

Mvg.
Bergonzi_deleted
7
quote:

christo1 schreef op 20 september 2023 09:53:

[...].

Klopt, indien de EBITDA niet gewijzigd werd, en dan verder bouwen aan nog hogere EBITDA de komende jaren, maar de prijzen hebben serieus roet in het eten gegooid, dus ik heb mijn opinie bijgesteld waar niets verkeerd mee is, maar degenen die nog steeds niet hebben ingezien dat 2023 en waarschijnlijk 2024 qua EBITDA niet schitterend zal zijn als de huidige prijzen op dit niveau blijven of slechter nog meer dalen, heb ik moeite mee.

Mvg.
wat je geleerd zou kunnen hebben is dat jij het ook niet weet wat de koers gaat doen, niet op basis van alleen een verwachte ebitda, en ook niet op basis van alleen de lithiumprijs..
als je nu eens een klein stapje terug zou doen kan er wat meer ruimte ontstaan voor mensen die zich meer hebben verdiept in AMG en de potentie voor de (nabije) toekomst (o.a. Alpen, Lamsrust, Calendar en meer)
christo1
0
quote:

Fox WIld schreef op 20 september 2023 10:12:

[...]

Je doet net alsof er een nieuw dieptepunt bereikt is. Vijf maanden geleden was de prijs CNY 165.000...

Ik heb onlangs al aangegeven dat ik verwacht dat de prijs daar weer naar toe gaat en waarschijnlijk ook nog wel onder. Voorlopig ontbreekt het bij AMG aan triggers om (bij) te kopen.
christo1
0
De nu constante daling van de lithium prijzen zal sterker doorwegen dan toen de prijs naar 165000 Yuan was gezakt, deze is dan heel snel hersteld naar 311000 Yuan, terwijl de huidige daling sind juli heel snel is gegaan en toont geen teken van herstel in tegendeel het daalt nog verder.

Hou er ook rekening mee dat de spodumene volumes dit kwartaal en volgend heel slecht zullen zijn en dat gecombineerd met lage prijzen moet ik er geen tekening bij maken zeker.

Mvg.
DeLa(s)Vega(s)
2
quote:

Thorgall schreef op 20 september 2023 09:34:

[...]dat laatste is evengoed geroeptoeter.
Alle uitspraken omtrent de toekomst van de koers van aandelen is geroeptoeter. We zijn allemaal in the dark maar proberen wanhopig in het duister tastend strohalmpjes te vinden om ons handelen te rationaliseren of - als we scheef zitten- hoop aan onszelf te geven.
geldmaker
2
Als "buitenstaander" blijft het onbegrijpelijk dat de lithiumprijs maar internationaal blijft dalen en we toch wereldwijd op electrisch over moeten/ willen overgaan. Denk dat Europa zich ook wel eens moet beraden dat er ook Europese belangen spelen en die zaken best meer mogen ondersteunen. Sholz is zelfs naar Chili geweest met AMG functionaris, dus daar staan we als AMG wel in de picture maar hier en in Europa nada. Er ligt hier publicitair echt wat in te halen...
Hopper58
1
Vanop boerse.de:
Autoabsatz in der EU erholt sich weiter von Engpässen
Mittwoch, 20.09.23 08:05

BRÜSSEL (dpa-AFX) - Der Autoabsatz in der Europäischen Union erholt sich weiter deutlich von den Engpässen bei Komponenten aus dem vergangenen Jahr. Insgesamt wurden im August 787 626 Pkw neu zugelassen und damit 21 Prozent mehr als ein Jahr zuvor, wie der europäische Branchenverband Acea am Mittwoch in Brüssel mitteilte. Dabei fällt der August mit Blick auf Autoverkäufe in der Regel etwas schwächer aus. In diesem Jahr hat die Erholung hingegen weiter an Fahrt aufgenommen: Insgesamt sind die Autoverkäufe in den ersten acht Monaten des Jahres im Schnitt nämlich nur um 17,9 Prozent auf knapp 7,1 Millionen Autos gewachsen. Das sind allerdings immer noch knapp 2 Millionen weniger als im Vor-Corona-Jahr 2019. Die Knappheit an Elektronikchips und anderen Bauteilen hatte die Autoproduktion 2022 gebremst.

Die Zulassungen rein batterieelektrischer Pkw legten im August erneut deutlich zu. Mit 165 165 Wagen wurden mehr als doppelt so viele neu zugelassen wie ein Jahr zuvor. Zudem überschritt der Marktanteil der rein elektrisch angetriebenen Autos mit 21 Prozent erstmals die Schwelle von 20 Prozent. Damit lag er zudem zum zweiten Mal in einem Monat über dem Anteil der Diesel-Neuzulassungen. Besonders stark steigt der Anteil der Batterieautos in Belgien, aber auch in Deutschland fiel der Anstieg mit 170 Prozent stark aus.

Insgesamt seien die Pkw-Zulassungen in den meisten Absatzmärkten der EU im August um zweistellige Prozentsätze gestiegen, meldete der Verband weiter. Unter den größten Märkten verzeichnete Deutschland mit 37,3 Prozent den stärksten Anstieg, gefolgt von Frankreich mit 24,3 Prozent und Italien mit 11,9 Prozent./knd/stw/jha/
Zembla
1
quote:

Bergonzi schreef op 20 september 2023 10:24:

[...]

wat je geleerd zou kunnen hebben is dat jij het ook niet weet wat de koers gaat doen, niet op basis van alleen een verwachte ebitda, en ook niet op basis van alleen de lithiumprijs..
als je nu eens een klein stapje terug zou doen kan er wat meer ruimte ontstaan voor mensen die zich meer hebben verdiept in AMG en de potentie voor de (nabije) toekomst (o.a. Alpen, Lamsrust, Calendar en meer)
Jammer dat de posters die je noemt niet meer posten.

Ik denk dat Christo1 ze uiteindelijk zelf ook gaat missen. Dat gebeurt denk wanneer hij weer is ingestapt. Vanaf dat moment heeft hij weer heel veel vragen, maar ja, aan wie kan hij ze dan stellen? ;)
Thorgall
0
quote:

DeLa(s)Vega(s) schreef op 20 september 2023 10:39:

[...]

Alle uitspraken omtrent de toekomst van de koers van aandelen is geroeptoeter. We zijn allemaal in the dark maar proberen wanhopig in het duister tastend strohalmpjes te vinden om ons handelen te rationaliseren of - als we scheef zitten- hoop aan onszelf te geven.
Exact dat.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 mei 2024 16:31
Koers 23,260
Verschil +0,180 (+0,78%)
Hoog 24,160
Laag 21,720
Volume 404.167
Volume gemiddeld 233.920
Volume gisteren 207.792

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront