Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
mijn gedacht
2
op NY 30 % boven average day volume, en 4 % omhoog. En morgen ons dividend...wat een bedrijf...
Jan de Man
2
quote:

mijn gedacht schreef op 18 september 2023 23:25:

op NY 30 % boven average day volume, en 4 % omhoog. En morgen ons dividend...wat een bedrijf...
Schitterend aandeel!
Becb
0
'analysten' zien de vlcc rates uitbodemen. Daarnaast denken ze dat crude oil demand in 2025 meer dan 10 % hoger zal liggen dan begin 2023. Dit terwijl het aantal vlcc's slecht minder dan 3 procent hoger zal liggen. Ik denk dat er nog altijd mooie jaren voor tankers in het verschiet liggen! Nog niet het moment om te verkopen. Ik weer wel niet of Euronav de juiste naam is in Tankerland. YTD nog altijd de minste op mijn watchlist.
Alfonz
0
quote:

Baarsjes schreef op 19 september 2023 09:21:

Gaan we weer naar hogere koers van boven de €17.00???
€ 17,00 is wel het hoogst haalbare op korte termijn....
mijn gedacht
1
Als wij jaarlijks op een dividend van pakweg 2 € kunnen rekenen, spreken we op een koers van 17 € over een rdt van ca 12 %. In die constellatie mag het aandeel op dat niveau blijven hangen..
mijn gedacht
0
bootrham 20 september 2023 18:31
0
ik denk dar recente stijging hierdoor is beïnvloed
finance.yahoo.com/m/f96df3fd-da95-3b4...

Idd, artikel is ca 1 week oud en sindsdien wordt stevig gekocht op NYSE. Valt wel op dat de Amerikanen de stijging steeds inzetten en wij hier lijdzaam mee omhoog gaan...ook al is het een Belgisch bedrijf. BTW zou FRo nog ambities hebben ? Is muisstil.
boothram
0
volume is terug in new-york!!!! gisteren 1 aandeel op 30 van vrije handel ....(zonder 50% in vaste handen)
rekening houdend met de 2 bruttodividenden zitten we weer rond die 19$ .. Een tandje bij voor een bod lijkt nu zeer waarschijnlijk. De familie Saverijs zal stijgen op de rang van rijkste belgen...want exmar is ook wel ruim een miljard waard, al zit het nog niet in de beurskoers...(haar afdeling shipping acht ik op het equivalent van 7 VLGC, of 7x12x4.6 milj $ per jaar aan de huidige winterkoers op de spotmarkt).
Alfonz
0
quote:

Kabbas schreef op 22 september 2023 10:16:

Zo gaat het wel goed.
Misschien te goed.....
Baarsjes
0
quote:

Baarsjes schreef op 19 september 2023 09:21:

Gaan we weer naar hogere koers van boven de €17.00???
Zal niet lang meer duren
Baarsjes
0
quote:

Alfonz schreef op 19 september 2023 13:05:

[...]
€ 17,00 is wel het hoogst haalbare op korte termijn....
Zo te zien zeker op korte termijn koers € 16,47 nu
Giorgios
0
Iemand enig idee vanwaar de plotselinge koersopstoot vandaag? Ik zie nergens nieuws dat dit kan verklaren...
aossa
4
Euronav EURN4,27%
won 4,3 procent tot 16,24 euro. Het aandeel is al een tiental dagen herstellende, nadat op 13 september de laagste koers sinds eind juli was bereikt. De voornaamste reden voor de klim lijken de vrachttarieven voor olietankers te zijn. Nu het koude seizoen er in het noordelijk halfrond aankomt, zijn die sinds twee weken gestaag aan het stijgen. In het tweede kwartaal waren ze op een hoog niveau gebleven, maar in de zomermaanden was er een geleidelijke terugval - wat vrij normaal is gezien de lagere vraag in dat seizoen.

Een bijkomende reden voor het koersherstel kan een bericht zijn dat het maritieme medium TradeWinds op 13 september publiceerde. Euronav-woordvoerder Brian Gallagher, die ook in het directiecomité zetelt, zei toen dat de twee referentieaandeelhouders - de familie Saverys (de tak van Marc Saverys) en John Fredriksen - meer op dezelfde lijn zitten en meer gemeen hebben dan aandeelhouders in de meeste ondernemingen. Hij had het over twee ‘zeer goede aandeelhouders’ en nam de term vrede in de mond.
PEPRE
0
krijgen "we" hier last van wellicht? iemand?

"September 22, 2023
What is the impact of the Russian fuel export ban?

On September 21, 2023, Russia announced that it would temporarily ban exports of diesel and gasoline, to lower the prices of these products for Russian consumers. As global oil prices increased, exports have become more profitable for Russian refiners, raising domestic prices and reducing availability of diesel and gasoline. The export ban goes into effect immediately but exempts exports to Armenia, Belarus, Kyrgyzstan and Kazakhstan, as well as exports for humanitarian help, exports under intergovernmental agreements and for Russian military in foreign countries. It is unclear what will happen to existing sales that have not been loaded yet, we assume they will be shipped.

This week we will take a look at Russia’s exports and the potential impact of this ban."
Ortho2023
0
Ik denk echt dat wanneer de aandeelhouders die hun aandelen hebben aangeboden op het Saverex-bod hun geld op 2 oktober ontvangen, ze gedeeltelijk zullen doorverwijzen naar Euronav, waar ze ook een zeer goed rendement zullen ontvangen!
Dat zou een mooie instroom van geld in de aandelen kunnen zijn!
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 15,870
Verschil +0,350 (+2,26%)
Hoog 15,890
Laag 15,530
Volume 58.088
Volume gemiddeld 221.562
Volume gisteren 43.784

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront