AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Zembla
3
AMG Spodumene Contract Components

Component I = Average Index Spot Price1: (Lithium Carbonate + Lithium Hydroxide) / 2

Component II = Total Cost = Minimum Spodumene Price + Conversion Cost AMG Spodumene Price

AMG Spodumene Price = (I – II) % + Minimum Price
Zembla
0
Hier een voorbeeld van hoe Pilbara ongeveer hetzelfde doet. Bij Pilbara lees ik echter niets over een minimum prijs die wel bij AMG vermeld staat.

www.mining.com/web/pilbara-minerals-s...
mercurius-adept
0
quote:

T. Edison schreef op 7 september 2023 05:55:

[...] Het is nu nog de consument, maar uiteindelijk de politiek, die bepaald.
Nog iets meer dan 6 jaar en dan zal in Europa geen auto verbrandingsmotor worden verkocht. ...
Precies: de europese industrie zet alles op alles om het nog even te rekken, omdat ze zelf al wel doorhebben voor 2025 niet echt bepaald goed concurrerend te kunnen zijn...

Verder misschien goed om GS ook te vragen naar hun LT verwachting voor raffinage marges, want feit is dat Lithium zeer makkelijk te delven is tov andere delfstoffen, en ook bijna overal zo waanzinnig veel aanwezig....dat je er LT echt wel van mag uitgaan dat het gaat lukken om aanbod te laten exploderen
(niet vergeten: LT vraag explodeert ook)

Positie AMG tov de huidige concurrentie in Lithium was dacht ik nu al waanzinnig goed qua kostprijs, maar ms kan iemand anders dat nog ff bevestigen?
DeLa(s)Vega(s)
2
quote:

eddy59 schreef op 7 september 2023 13:10:

youtu.be/LqK78284rAU?si=ZuwNVVOsFh3N6xHr

Interessant, kan goed uitpakken voor AMG
Hilarisch, een schreeuwerige "journalist" die waarschuwt voor een oorlog tussen USA en Russia en dan reageren met "zou wel eens goed kunnen uitpakken voor mijn aandeeltjes".

Lesje voor mij: nooit linkjes openen zonder enigszins te weten waat het over gaat. Wat een geschreeuw op die Amerikaans "nieuws" zenders, om hoofdpijn van te krijgen.
Money Never Sleeps
0
[quote alias=DeLa(s)Vega(s) id=14987220 date=202309070810]
[...]

Belangrijk zal worden hoe snel ICE ocassions zullen worden verboden. Als dat verbod er niet komt, kan het volledig uitfaseren van ICE weleens twintig/dertig jaar gaan duren.

Met goed onderhoud kan een ICE motor makkelijk 400.00 a 500.000 km meegaan.
[/quote

Maar nieuwe zullen er niet meer in grote getallen op de markt komen. Een oldtimer - achtige regeling lijkt mij logisch.
BEAR-BULL
0
quote:

christo1 schreef op 7 september 2023 10:48:

[...]..

Valt te bekijken hoeveel ze gaan staan na de Q3 resultaten en de korte termijn outlook, ik ga me niet meer laten vangen, zolang de lithium prijzen neerwaarts gericht zijn en hun hydroxide raffinaderij niet op punt staat, is de hoofdmoot nog steeds spodumene concentraat en vanadium.

Mvg.
AMG is niet afhankelijk van Vanadium. Hier geldt een verdeelsleutel voor de opbrengst tussen AMG en de aanbieders van de katalysatoren.

De Ohio fabrieken leven van de fees die zij ontvangen voor het reinigen van de katalysatoren.
geldmaker
1
Zembla
4
quote:

Take a sisi schreef op 7 september 2023 05:29:

[...]
Hoe was dat ook al weer 40 % van de productie prijs kwam toch voor rekening van het batterij pakket .
Iedereen met een beetje gezond verstand ziet dan toch dat toekomst gericht , een lagere verkoopprijs van de lithiumprijs af zal hangen .

Ik verwacht dat door het oplopende aanbod , de lithium prijs nooit meer naar de hoogtes zal stijgen , waar ze eens waren .
Concurrentie onderling op de lithiummarkt is in het voordeel van de EV fabrikant .
Waar de winst voor bedrijven zoals AMG zal zitten is in het volume , voor bedrijven zoals AMG worden de marges kleiner dus volume afzetten moet voor de winstgevendheid zorgen .
Veel beleggers hebben de hosanna prijzen nog in het geheugen zitten , het wordt toch stilaan tijd dat het besef gaat komen dat die tijden nooit meer terug komen , daar dit de verkoop van EV's tegen werkt .
Ik denk als de verbrandingsmotor de nek omgedraaid moet worden dit alleen maar lukt als de prijzen van EV's sterk verlaagd gaan worden .
De groene sokken die menen dat ze nu de wereld redden , zijn er inmiddels al ingestonken , echter de groep die heilig aan hun verbrandingsmotor vasthouden , omdat deze hun , om wat voor reden dan ook , meer aanspreekt , is een stuk moeilijker te overtuigen .
Consument bepaald alles , en er zijn er nog genoeg die zich afvragen , of dat battery pack op vier wielen wel bij hun gedachten aansluit .
Wil je die verleiden dan zal daar de aanschafprijs zeker een grote rol in gaan spelen , die moet dus naar beneden en dat komt voor rekening van bedrijven zoals AMG .
Het kan toekomst gericht zo maar zijn dat AMG haar afzet op de markt enkele keren gaat verdubbelen terwijl er onder de streep minder winst overblijft dan in de in het verleden behaalde winsten .
Dat brengt AMG in een minder florissante positie , groeien kost bakken met geld , maar het rendement daaruit zal minder zijn dat de tijden die we achter ons hebben .
Simpel gezegd AMG MOET groeien willen ze niet de spreekwoordelijk rol van de mier onder de houten klom toebedeeld te krijgen .
Even een reactie op het vetgedrukte. Ik heb gezond verstand en daarom vraag ik mij af waarom jij denkt dat een lagere prijs van een auto van de lithium prijs afhangt? Het is namelijk maar een heel klein deel van de totale kosten van een accupakket (minder dan 11% over heel 2021 volgens AMG op pag. 7).

amg-nv.com/wp-content/uploads/2022-01...

In onderstaande bron (uit 2019) kost een 64kWh accu van een Kia-e-Niro waarschijnlijk 12.800 dollar waarvan 1.000 dollar aan lithium.

thedeepdive.ca/lithium-ion-battery-ce...

En hier nog een bron waar te zien is dat de totale kosten dalend zijn, maar dat het aandeel kathode materialen bijdragend aan de kosten groter is geworden (marginaal effect). Lithium draagt slechts voor een klein deel bij aan de kosten van de kathode.

www.iea.org/data-and-statistics/chart...

Lithium batterij pakketen zullen goedkoper worden door verdere innovatie in de productie en innovatie om de duurste kathode materialen weg te kunnen laten. Dit kan bij solid state. Deed AMG daar nu ook nog iets mee?
christo1
0
Er is een gevecht aan de gang rond de 31 euro, benieuwd wie aan het langste eind zal trekken, maar dat verandert niets aan mijn korte termijnvooruitzichten voor AMG.

Mvg
Greyhounds
1
quote:

christo1 schreef op 7 september 2023 14:37:

Er is een gevecht aan de gang rond de 31 euro, benieuwd wie aan het langste eind zal trekken, maar dat verandert niets aan mijn korte termijnvooruitzichten voor AMG.

Mvg
Ik dacht dat jij enkel de grondstofprijzen één keer per dag zou vermelden.
Zal het wel verkeerd hebben gelezen dan.
Zembla
1
In navolging op mijn vraag 'deed AMG daar ook nog iets mee', jazeker:

Development Products

All-solid-state batteries are at the verge of revolutionizing the lithium-ion battery market. Sulfidic solid electrolytes are the most promising candidates for the next generation of batteries, enabling higher energy density, longer service life and better battery charging characteristics. However, sulfidic electrolytes form a versatile class with many possible compositions.

AMG Lithium has developed a unique proprietary process to manufacture a wide range of sulfidic electrolyte materials according to individual customer specifications. Our capacity expansions will be in line with your activities growing into pilot and production scale of battery manufacturing.


Het is ook mooi om te zien dat AMG steeds een groter deel van de winst door verticale integratie kan gaan pakken. De slogan op pagina 9 "From mining through to next generation lithium products" geeft goed de visie weer.

"https://amg-nv.com/wp-content/uploads/ING-Benelux-Presentation-Sept-2023.pdf
christo1
0
quote:

Zembla schreef op 7 september 2023 12:21:

[...]

Waar haal je precies uit dat AMG lithium verkoopt aan de spot prijs? Is dat deze zin:

"AMG SPODUMENE CONTRACT PRICE IS DIRECTLY TIED TO SPOT PRICE FOR LITHIUM CARBONATE AND HYDROXIDE"

Ik lees daar namelijk iets heel anders in.
Leg eens uit wat je dan leest!

Dus volgens u geen verband met de evolutie van deze twee producten ivm hun te realiseren spodumene prijs .

Mvg
eddy59
0
Als er een kernoorlog komt zijn we allemaal de pineut maar als er geen uitgebreide oorlog komt en Rusland en China met Afrika gaat samenwerken komt EU en US belangrijke metalen tekort. Dit kan weer positief zijn voor AMG.
Zembla
2
quote:

mercurius-adept schreef op 7 september 2023 12:59:

[...]

Precies: de europese industrie zet alles op alles om het nog even te rekken, omdat ze zelf al wel doorhebben voor 2025 niet echt bepaald goed concurrerend te kunnen zijn...

Verder misschien goed om GS ook te vragen naar hun LT verwachting voor raffinage marges, want feit is dat Lithium zeer makkelijk te delven is tov andere delfstoffen, en ook bijna overal zo waanzinnig veel aanwezig....dat je er LT echt wel van mag uitgaan dat het gaat lukken om aanbod te laten exploderen
(niet vergeten: LT vraag explodeert ook)

Positie AMG tov de huidige concurrentie in Lithium was dacht ik nu al waanzinnig goed qua kostprijs, maar ms kan iemand anders dat nog ff bevestigen?
Die kostprijs: "$434/mt YTD June 2023 cost per ton delivered to China, net of tantalum, feldspar and tin by- product credits"

Verder staat op dezelfde dia (12):

• The Mibra mine is a long-term tantalum concentrate producer and is the largest conflict-free producer of tantalum in the world
• Mibra’s tantalum production is the key reason for the mine’s low-cost spodumene position
• Mibra’s tantalum production will expand to 370K pounds per year. This expansion will occur in combination with the spodumene expansion
• AMG Brazil entered into a life-of-mine strategic partnership with JX Nippon Mining & Metals Corporation that sells 100% of Mibra’s tantalum concentrate production to their subsidiary, Taniobis
• This life of mine strategic partnership ensures long- term stability in tantalum sales and corresponding by-product credits to lithium production costs

Wat het nog mooier maakte is dat JX Nippon Mining & Metals Corporation (“JXNMM”) mee investeert om de productie op te voeren.

amg-nv.com/wp-content/uploads/ING-Ben...

www.globenewswire.com/news-release/20...
Zembla
0
quote:

christo1 schreef op 7 september 2023 14:49:

[...]

Leg eens uit wat je dan leest!

Dus volgens u geen verband met de evolutie van deze twee producten ivm hun te realiseren spodumene prijs .

Mvg
Volgens mij heb ik het uitgelegd in de post onder deze eerste post. Blijkbaar wil je het niet horen dat er geen één op één relatie is zoals jij stelt. Daarnaast is er in de mix sprake van een minimum prijs. Ook weten we niet of er ook contracten zijn met andere voorwaarden. Ik ken weinig bedrijven die hier inzage in geven overigens.
christo1
0
quote:

Zembla schreef op 7 september 2023 14:59:

[...]

Volgens mij heb ik het uitgelegd in de post onder deze eerste post. Blijkbaar wil je het niet horen dat er geen één op één relatie is zoals jij stelt. Daarnaast is er in de mix sprake van een minimum prijs. Ook weten we niet of er contracten met andere voorwaarden. Ik ken weinig bedrijven die hier inzage in geven overigens.
Nooit beweerd één op één, maar wel belangrijke mate.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,880
Verschil -1,340 (-5,77%)
Hoog 23,380
Laag 21,880
Volume 313.927
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 108.936

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront