AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
DeLa(s)Vega(s)
2
quote:

get.shorty schreef op 6 september 2023 22:20:

[...]

als je AMG met JET vergelijkt, dan heb je dus absoluut geen verstand van aandelen

natuurlijk mvg
Verstand van aandelen of verstand van markten? Elk aandeel dat in een negatieve trend terecht komt is vergelijkbaar. Of dat nu TomTom, Aegon, KPN, Getronics, Imtech, Adyen, Philips, Shell, Tesla, TKWY of AMG betreft.

Sommige aandelen komen er weer bovenop, anderen niet. Het gaat me erom dat het uitermate riskant is om in een dalende trend je long positie uit te breiden 'omdat de markt het niet snapt en jij wel".

Soms pakt het goed uit (na korter of (veel) langer wachten. Regelmatig / vaak heb je je geparkeerd in een veel te grote verlieslatende positie die niet meer recht trekt.

Maar ga gerust je gang met doormiddelen. Er komen vandaag -schat ik in- nog prachtige kansen om je GAK te verlagen. Heel veel succes ermee.
christo1
0
Lithium spodumene prijs licht dalend.
Lithium hydroxide stabiel.
Lithium carbonaat update rond 11u.

Maar bij zeggen dat ze wel allemaal noteren goed in het rood tov twee maanden geleden.

Mvg
Hopper58
4
www.tijd.be/ondernemen/auto/europese-...

'Niet alleen de batterijbedrijven doen hun beklag. Eind vorige week zei de CEO van BMW, Oliver Zipse, nog dat Europa zich in de eigen voet schiet door zo sterk te focussen op de elektrificatie van het wagenpark zonder dat op het continent de daarvoor benodigde industriële waardeketen aanwezig is. Tegelijk heeft China een heldere strategie voor zijn automobielindustrie. 'Dat begint bij de mijnen, over de verwerking van grondstoffen tot aan de batterijcellen.' Om massaal elektrische auto's te bouwen moet de beschikbaarheid van grondstoffen veiliggesteld zijn en daar heeft Europa volgens Zipse 'een structureel probleem'.
DeLa(s)Vega(s)
1
quote:

Money Never Sleeps schreef op 6 september 2023 23:05:

[...]

Luister en lees goed: ze WILLEN niet maar hebben GEEN KEUZE.
Hoe moeilijk is t?
90 % - zoals al in m'n vorige bericht beschreven - maakt dat benzine spul niet meer.
Belangrijk zal worden hoe snel ICE ocassions zullen worden verboden. Als dat verbod er niet komt, kan het volledig uitfaseren van ICE weleens twintig/dertig jaar gaan duren.

Met goed onderhoud kan een ICE motor makkelijk 400.00 a 500.000 km meegaan.
geldmaker
1
quote:

Mrs. Smith schreef op 6 september 2023 18:00:

www.linkedin.com/posts/amg-critical-m...
Mrs Smith Blijven posten voor sommige nieuw voor sommige soms niet of lezen het niet graag.
Ommekeer kan snel gaan...
Take a sisi
0
quote:

T. Edison schreef op 7 september 2023 05:55:

[...] Het is nu nog de consument, maar uiteindelijk de politiek, die bepaald.
Nog iets meer dan 6 jaar en dan zal in Europa geen auto verbrandingsmotor worden verkocht. Niet omdat de consument dat niet wil, maar dat is een politiek besluit.

De ontwikkelingsplannen die destijds zijn ingegeven zijn gebaseerd op omzet en winsten van voor de lithium bubbel. De hogere lithium prijs was lekker en heeft mogelijk e.e.a. versneld.
De noodzakelijke groei zat al in het plan.
En als AMG te klein blijft wordt ze opgelost door een grotere ( dat risico blijft sowieso). Mijn inziens
Goeie feedback maar dan mag je bij die 6 jaar van jou , er nog wel minstens 20 jaar bijtellen voordat ze van de weg verdwenen zijn , en wil je die periode versnellen , zal de consument toch overtuigd moeten worden .
Weet wel wat mijn keuze zal zijn zoals de verhoudingen nu liggen in geen geval volledig elektrisch .
Ik denk dat er over 5 jaar nog wel eens extra veel van het oude vertrouwde concept verkocht kunnen gaan worden .
Hebben is hebben en over 7 jaar is die kans verkeken .
Prijs verhoudingen en individuele overtuigingen zullen ondanks de politiek een blijvende rol spelen , bv vertel mij maar waarom ik over 10 jaar mijn verbrandingsmotor moet inleveren tegen een EV , en wat geeft daarin de doorslag .
Veel veranderingen op komst , en de prijs ( de onderlinge afweging ) , heeft daarin m.i de hoofdrol .
HaBe
2
quote:

Take a sisi schreef op 7 september 2023 08:19:

[...]
Goeie feedback maar dan mag je bij die 6 jaar van jou , er nog wel minstens 20 jaar bijtellen voordat ze van de weg verdwenen zijn , en wil je die periode versnellen , zal de consument toch overtuigd moeten worden .
Weet wel wat mijn keuze zal zijn zoals de verhoudingen nu liggen in geen geval volledig elektrisch .
Ik denk dat er over 5 jaar nog wel eens extra veel van het oude vertrouwde concept verkocht kunnen gaan worden .
Hebben is hebben en over 7 jaar is die kans verkeken .
Prijs verhoudingen en individuele overtuigingen zullen ondanks de politiek een blijvende rol spelen , bv vertel mij maar waarom ik over 10 jaar mijn verbrandingsmotor moet inleveren tegen een EV , en wat geeft daarin de doorslag .
Veel veranderingen op komst , en de prijs ( de onderlinge afweging ) , heeft daarin m.i de hoofdrol .
Op het moment dat de overheden de brandstofprijzen gaan belasten zoals op sigaretten dan heb je wel een motivatie denk ik om elektrisch te gaan rijden.
JanAlmelo
0
Im August war fast jeder dritte neu zugelassene Pkw ein Elektroauto – der zweithöchste Wert in einem Monat, der bislang gemessen wurde. Ganze 86 649 E-Fahrzeuge kamen laut Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) neu auf die Straße. Das macht einen Anteil von knapp 32 Prozent.
Take a sisi
0
quote:

HaBe schreef op 7 september 2023 08:24:

[...] Op het moment dat de overheden de brandstofprijzen gaan belasten zoals op sigaretten dan heb je wel een motivatie denk ik om elektrisch te gaan rijden.
Ja , kan mogelijk zo lopen , vervolgens gaat de elektriciteit tijdelijk in de aanbieding , waarna ook die mark helemaal uitgemolken gaat worden met regelgevingen die onze fantasie op dit moment te boven gaat .
Ik denk dat ik tegen die tijd een gewoon mechanische fiets ga kopen , waarmee ik langs de files op de snelweg af rijdt .
Niet mee doen met de massa is voorkomen dat je uitgemolken wordt ;-)
DeLa(s)Vega(s)
1
quote:

Take a sisi schreef op 7 september 2023 08:46:

[...]
Ja , kan mogelijk zo lopen , vervolgens gaat de elektriciteit tijdelijk in de aanbieding , waarna ook die mark helemaal uitgemolken gaat worden met regelgevingen die onze fantasie op dit moment te boven gaat .
Ik denk dat ik tegen die tijd een gewoon mechanische fiets ga kopen , waarmee ik langs de files op de snelweg af rijdt .
Niet mee doen met de massa is voorkomen dat je uitgemolken wordt ;-)
Sowieso wonen dichtbij werken kiezen (of andersom). Dan kan alle woon-werkverkeer autonoom op de (e)-bike of speed pedelec. Ideaal. Nauwelijks kosten, geen stress, af en toe een buitje, that's it.

Incidentele, langere ritten kunnen dan momenteel nog met een oude ICE auto. Of straks, over twintig jaar, een e-auto huren.
christo1
0
quote:

christo1 schreef op 7 september 2023 07:10:

Lithium spodumene prijs licht dalend.
Lithium hydroxide stabiel.
Lithium carbonaat update rond 11u.

Maar bij zeggen dat ze wel allemaal noteren goed in het rood tov twee maanden geleden.

Mvg
Lithium carbonaat bijna gezakt onder de 200.000 Yuan, dalende trend is voortgezet.

Mvg.
boer
1
quote:

christo1 schreef op 7 september 2023 09:34:

[...]

Lithium carbonaat bijna gezakt onder de 200.000 Yuan, dalende trend is voortgezet.

Mvg.
Maar AMG doet het wel goed vandaag ze staan noch in het rood maar het zal me niet verbazen dat ze noch in het groen gaan vandaag
DeLa(s)Vega(s)
0
quote:

boer schreef op 7 september 2023 09:58:

[...]
Maar AMG doet het wel goed vandaag ze staan noch in het rood maar het zal me niet verbazen dat ze noch in het groen gaan vandaag
AMG doet het prima inderdaad. Vandaag -net als gisteren- op EUR 30,88 opgeveerd. Bodem?
christo1
0
quote:

boer schreef op 7 september 2023 09:58:

[...]
Maar AMG doet het wel goed vandaag ze staan noch in het rood maar het zal me niet verbazen dat ze noch in het groen gaan vandaag
..

Valt te bekijken hoeveel ze gaan staan na de Q3 resultaten en de korte termijn outlook, ik ga me niet meer laten vangen, zolang de lithium prijzen neerwaarts gericht zijn en hun hydroxide raffinaderij niet op punt staat, is de hoofdmoot nog steeds spodumene concentraat en vanadium.

Mvg.
get.shorty
1
quote:

christo1 schreef op 7 september 2023 10:48:

[...]..

Valt te bekijken hoeveel ze gaan staan na de Q3 resultaten en de korte termijn outlook, ik ga me niet meer laten vangen, zolang de lithium prijzen neerwaarts gericht zijn en hun hydroxide raffinaderij niet op punt staat, is de hoofdmoot nog steeds spodumene concentraat en vanadium.

Mvg.
je houdt nog steeds niet aan je eigen uitspraken,en dan komt er nog bij dat je feitelijke onjuistheden over AMG schrijft,in de volksmond noemen we dat gewoon LIEGEN
de nieuwe powerpoint presentation van september bewijzen jouw onjjuiste beweringen
tja,daar staan dingen in die jou niet passen,dus die ga je niet melden

amg-nv.com/wp-content/uploads/ING-Ben...
ze houden gewoon vast aan de eerder uitgesproken opstartdata

Bijlage:
Bijlage:
christo1
0
quote:

get.shorty schreef op 7 september 2023 11:28:

[...]

je houdt nog steeds niet aan je eigen uitspraken,en dan komt er nog bij dat je feitelijke onjuistheden over AMG schrijft,in de volksmond noemen we dat gewoon LIEGEN
de nieuwe powerpoint presentation van september bewijzen jouw onjjuiste beweringen
tja,daar staan dingen in die jou niet passen,dus die ga je niet melden

amg-nv.com/wp-content/uploads/ING-Ben...
ze houden gewoon vast aan de eerder uitgesproken opstartdata

Bijlage:
Welke leugens, heb ik gezegd dat de raffinaderij niet op tijd gebouwd zou zijn om dan volgend kwartaal de commission te beginnen, maar commission staat wel niet gelijk aan direct bijdragen tot de winst, zelfs Calendar in zijn spreadsheet spreekt vanaf Q3 volgend jaar.

In diezelfde Powerpoint staat dat AMG wel degelijk is blootgesteld aan spot prijs lithium carbonaat en lithium hydroxide, terwijl er hier anderen beweren dat ze lange contracten hebben afgesloten.

Feit is dat na de Q2 resultaten de spotprijzen nog eens 20+ % zijn gedaald na de CEO zijn uitspraken, dat zal tot uiting komen in Q4 2023 en Q1 2024, en zelfs met hun spodumene uitbreiding.

En ben van gedachten veranderd, ik post wat ik wil en wanneer.

Hoeveel winst per aandeel verwacht je de komende twee kwartalen, rekening houdend dat hun vaste kosten omhoog zijn gegaan en hun inkomsten zullen gedaald zijn, ik ben benieuwd.

Mvg
Mrs. Smith
0
quote:

Hopper58 schreef op 7 september 2023 07:15:

www.tijd.be/ondernemen/auto/europese-...

'Niet alleen de batterijbedrijven doen hun beklag. Eind vorige week zei de CEO van BMW, Oliver Zipse, nog dat Europa zich in de eigen voet schiet door zo sterk te focussen op de elektrificatie van het wagenpark zonder dat op het continent de daarvoor benodigde industriële waardeketen aanwezig is. Tegelijk heeft China een heldere strategie voor zijn automobielindustrie. 'Dat begint bij de mijnen, over de verwerking van grondstoffen tot aan de batterijcellen.' Om massaal elektrische auto's te bouwen moet de beschikbaarheid van grondstoffen veiliggesteld zijn en daar heeft Europa volgens Zipse 'een structureel probleem'.
Gaat vanzelf rollen. Ze zullen wel "moeten".
Mrs. Smith
0
quote:

geldmaker schreef op 7 september 2023 08:17:

[...]

Mrs Smith Blijven posten voor sommige nieuw voor sommige soms niet of lezen het niet graag.
Ommekeer kan snel gaan...
Volg grwoon het postgedrag op LinkedIn kijk maar naar het plaatsing uur / dag .......
Was idd al bekend en gepost maar .....
Zembla
1
quote:

christo1 schreef op 7 september 2023 11:58:

[...]

Welke leugens, heb ik gezegd dat de raffinaderij niet op tijd gebouwd zou zijn om dan volgend kwartaal de commission te beginnen, maar commission staat wel niet gelijk aan direct bijdragen tot de winst, zelfs Calendar in zijn spreadsheet spreekt vanaf Q3 volgend jaar.

In diezelfde Powerpoint staat dat AMG wel degelijk is blootgesteld aan spot prijs lithium carbonaat en lithium hydroxide, terwijl er hier anderen beweren dat ze lange contracten hebben afgesloten.

Feit is dat na de Q2 resultaten de spotprijzen nog eens 20+ % zijn gedaald na de CEO zijn uitspraken, dat zal tot uiting komen in Q4 2023 en Q1 2024, en zelfs met hun spodumene uitbreiding.

En ben van gedachten veranderd, ik post wat ik wil en wanneer.

Hoeveel winst per aandeel verwacht je de komende twee kwartalen, rekening houdend dat hun vaste kosten omhoog zijn gegaan en hun inkomsten zullen gedaald zijn, ik ben benieuwd.

Mvg
Waar haal je precies uit dat AMG lithium verkoopt aan de spot prijs? Is dat deze zin:

"AMG SPODUMENE CONTRACT PRICE IS DIRECTLY TIED TO SPOT PRICE FOR LITHIUM CARBONATE AND HYDROXIDE"

Ik lees daar namelijk iets heel anders in.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,880
Verschil -1,340 (-5,77%)
Hoog 23,380
Laag 21,880
Volume 313.927
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 108.936

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront