AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
nine_inch_nerd
0
quote:

mercurius-adept schreef op 16 augustus 2023 09:17:

[...]

Weer zo'n nutteloos fact-free sentimentje: ik hoop dat je dit vooral post om anderen te manipuleren naar je positie, en dat je niet echt zo belegt ;)
Je treft ze op ieder draadje. Als het goed gaat, niks, als het slecht gaat, een en al gal spuien met ongefundeerde citaten.
Ja, het is moeilijk, maar gewoon negeren.
Lekker Truitje
0
lekker naar lithium gaan graven in het Braziliaanse Amazonegebied. Lijkt wel een beetje haaks te staan op eerdere uitspraken van dhr. Lula die de bosjes daar juist wat met rust wilde laten, worden de indianen ook niet boos.
Chili is nog wel steeds een hotspot in lithiumland, daar willen nog steeds meer bedrijven gaan werken.
christo1
0
quote:

christo1 schreef op 16 augustus 2023 08:20:

Als ik het eens goed bereken is lithium carbonaat omgerekend van Yuan naar dollar zo'n 34800 dollar per ton.

Lithium hydroxide staat nu 36000 dollar per ton.

Dan is die marge toch ook klein geworden sprak AMG niet van zo'n 3000 dollar per ton verschil.

Lithium prijzen dalen stilletjes voort naar beneden.

Mvg.
Zou maar eens kunnen dat de chinezen de prijzen voor lithium hydroxide naar beneden aan het halen zijn om buitenlandse concurrentie een hak te zetten.

Niet vergeten dat de lithium hydroxide een beetje zoals de benzine/diesel is van de auto's, chinezen hun intentie is deze keten te beheersen zoals de OPEC momenteel doet.

Gelukkig heeft de VS en EU en andere landen dit ingezien om nooit meer afhankelijk te zijn van een groot land, want die gebruikt politiek dit vroeg of laat, kijk maar wat Rusland probeerde met gas.

Ik blijf AMG interessant vinden, maar nog niet aan deze koers.

Mvg.
Thorgall
2
quote:

mercurius-adept schreef op 16 augustus 2023 09:17:

[...]

Weer zo'n nutteloos fact-free sentimentje: ik hoop dat je dit vooral post om anderen te manipuleren naar je positie, en dat je niet echt zo belegt ;)
je herkent dat soort postings aan de uitroeptekens en superlatieven. Negeren die troep.
Alpen
6
quote:

DeJef schreef op 16 augustus 2023 09:32:

diariodocomercio.com.br/economia/gove...

Vertaling:

Among the highlights:
-Brazil continues to develop plans to incentivize the lithium industry in Brazil by seeking to follow the model of Salta (Argentina) in terms of developing the local economy.
-Some measures proposed to accelerate and expand investments all across the lithium industry (and other battery metals):
* Incentivized finance (debentures) and creation of special zones for export
* Streamlining permit requests at the Mining and Energy Ministry
* Talks with US and China tech companies to bring investments to Brazil for downstream industries
* Subsidies for training and education to develop local labor force
* Seeking upstream investors for mineral exploration
Het hierboven vet gemarkeerde heeft m.i. tevens betrekking op AMG.

Rond AMG verder nog wat interessante ontwikkelingen de komende maanden, met name op het gebied van Clean Energy Materials?
Ja, vast wel.

1. ING Benelux conference, 5-7 September - Londen
2. Zinnwald Lithium, 25+ % eigendom van AMG. Q4: publicatie aangepaste mineral resource estimate; de Zinnwald CEO gaf in juni aan dat op basis van de laatste onderzoeksresultaten de oorspronkelijk geplande productie (12.000 ton LIOH) waarschijnlijk gaat worden opgehoogd en het project uitgebreid.
De definitieve haalbaarheidsstudie van het Zinnwald project wordt begin 2024 verwacht en bij positieve resultaten is het AMG er alles aan gelegen om toekomstige Zinnwald productie als resource te kunnen gebruiken voor een "vlakbij" gelegen Bitterfeld module. (---> overeenstemming vereist met Zinnwald management; AMG Lithium CEO Stefan Scherer is er commissaris).
3. AMG Investeringsbeslissingen:
(a) constructie lithiumcarbonaat faciliteit in Brazilië met support van Duitse overheid
(b) constructie productie-faciliteit SARBV Super center "Project 1" Saudi Arabië
(c) Q1-2023 conf.call: There are other resource projects, one of which will be probably announced later this year. Ik houd het voor het gemak even op nieuwe spodumene en tantalum productie-faciliteit(en) voor aanvullende projecten in Brazilië t.w.v. circa $ 150 mln.
(d) Productie-faciliteit Zinnwald (na positieve definitieve haalbaarheidsstudie)
4. Voortgangsrapportage t.a.v.:
(a) Huidige ramp-up spodumene en tantalum productie-capaciteits-uitbreiding Mibra mijn
(b) start-up Bitterfeld Module 1 lithiumhydroxide-productie
(c) Bevestiging Zanesville productie op volle capaciteit sinds Q3
Een update in ieder geval bij de Q3 rapportage maar gezien het belang voor AMG van (a) en (b) mogelijk een persbericht wanneer die mijlpaal is bereikt.
5. Ontwikkelingen t.a.v. nieuwe resources, hoofdzakelijk spodumene gerelateerd, in Brazilië, Chili(?), Duitsland(?)
Hibi
0
Elke poging naar boven wordt gedrukt naar beneden. Dat moet het werk zijn van shortpartijen.
Calendar
0
quote:

Alpen schreef op 16 augustus 2023 10:33:

[...]
(c) Bevestiging Zanesville productie op volle capaciteit sinds Q3

Die hebben we volgens mij al in Q2 gehad:

AMG Vanadium's second quarter performance was negatively impacted by the failure of two defective fans in our Zanesville facility. The root cause has been identified as a supplier design flaws. The fans have been re-engineered or replaced, spare fan rotors and motors were then purchased and are on-site or en route and operations restarted without interruption.

AMG has commenced an arbitration claim seeking compensatory damages, including costs incurred and lost profits which affected AMG. As Heinz mentioned, in both Cambridge and Zanesville are now operating at full capacity and targeting to operate at full capacity for the second-half of 2023.
[verwijderd]
0
quote:

RJ 80 schreef op 15 augustus 2023 15:38:

[...]

Dank voor je reactie mika. Dit was niet mijn intentie overigens om forumlezers zo te bestempelen, was meer gerelateerd aan hoe dat breder bij hoog volatiele aandelen werkt en dus ook bij AMG, niet perse bij specifieke mensen hier op het forum, hoewel ik wel vind dat het bij sommige posts toch op lijkt hoor. Op andere fora (JET bvb) komt het zeker meer voor. Maar ben ook wel overtuigd dat het ook hier wel tot op zekere hoogte een rol speelt. Er is hier ook geroepen dat de koers op 48 een koopje was toen die zakte van de 50…… kortom, ik zie dit bij veel fondsen gebeuren en bij andere mss idd meer dan hier maar het gebeurt wel. Ik heb die fout bij JET en Galapagos ook gemaakt en heb ongetwijfeld zelf ook in FOMO geacteerd, en probeer dat te vermijden. Ik zie er vanuit dit perspectief (mss nu wat uitvoeriger uitgelegd) niet als ongenuanceerd.

Ik ben dus wel degelijk van mening dat FOMO ook bij AMG een rol speelde, dat zijn ook beleggers buiten dit forum geweest hoor ;-).. het is dus niet mijn bedoeling geweest specifiek hier iemand aan te wijzen en excuses dat dat zo overkwam. Was meer een constatering met AMG als voorbeeld en 40 als getal erbij. Ik had overigens ook 35 kunnen noemen, vanaf dat moment is die van mijn ‘potentiele koop-volg lijst’ verdwenen namelijk. Maar koersgetallen noemen is eigenlijk altijd aan discussie onderhevig dus als je daarop zinspeelt zie ik je punt. Strekking van mijn post blijft wel intact verder, sta er volledig achter (in breed perspectief dus).
Een wat latere reactie van mij RJ 80 daar ik niet thuis was. Merci voor je uitgebreide uitleg.
tmaster
6
Even, voor de geintresseerde in TA. een dag grafiek gemaakt. Soms vind ik wel nuttig om even los te komen van de dagelijks koersen en even op een lange termijn perspectief te kijken.

De dag grafiek toont dat we nog dalen in een lange termijn uptrend en dat we op dit moment op een kleine steun staan. Ook zien we dat de RSI echt ver oversold staat. Vaak komt er dan technisch herstel (maar dit kan ook beteken niet verder dalen en mee horizontaal bewegen, maar dat maakt de steun dan op dit niveau sterker)
Mocht deze steun breken dan gaan we naar de opgaande trendlijn en dat zou betekenen terug naar rond de 27.75 a 28.0. Dat zou een zeer mooi koop moment kunnen zijn. met eventueel een stoplos iets daaronder.
Ik heb weer wat bijgekocht op dit niveau en volgende koop zou voor mij pas weer rond 28 zijn. Maar gezien de zeer lage rsi verwacht ik wel wat herstel de komende dagen.
Bijlage:
christo1
1
Lithium carbonaat prijs nu toch wel in correctie modus, huidig 240.000 Yuan komende van 311.000 Yuan paar maanden geleden.

En door de malaise in China zie ik die nog lager gaan, als het zo verder gaat gaat AMG zijn doelstelling van 650.000.000 dollar EBITDA waarschijnlijk moeten verlagen binnen de 5 jaar.

Daaraan zie je je kan toch geen voorspellingen doen wat er over vijf jaar staat te gebeuren, kan goed zijn dat we meer EBITDA gaan realiseren maar kan evengoed een stuk minder.

Allezins voor de Q4 en Q1 2024 ziet het er niet zo schitterend uit, hoe zit het met de vanadium prijzen?

Mvg.
Stork 49
0
quote:

tmaster schreef op 16 augustus 2023 10:54:

Even, voor de geintresseerde in TA. een dag grafiek gemaakt. Soms vind ik wel nuttig om even los te komen van de dagelijks koersen en even op een lange termijn perspectief te kijken.

De dag grafiek toont dat we nog dalen in een lange termijn uptrend en dat we op dit moment op een kleine steun staan. Ook zien we dat de RSI echt ver oversold staat. Vaak komt er dan technisch herstel (maar dit kan ook beteken niet verder dalen en mee horizontaal bewegen, maar dat maakt de steun dan op dit niveau sterker)
Mocht deze steun breken dan gaan we naar de opgaande trendlijn en dat zou betekenen terug naar rond de 27.75 a 28.0. Dat zou een zeer mooi koop moment kunnen zijn. met eventueel een stoplos iets daaronder.
Ik heb weer wat bijgekocht op dit niveau en volgende koop zou voor mij pas weer rond 28 zijn. Maar gezien de zeer lage rsi verwacht ik wel wat herstel de komende dagen.
Ik ben (OOK) van de TA naast fundamentele analyse. Hou echter ook rekening met de psychologie van het beleggen. Als de koers in de kortste keren (wat heet) omlaag gaat, om wat voor (of zonder uitdrukkelijke) reden dan ook, dan kan het omgekeerde ook zomaar gebeuren. En dan is 5, 6,7 % snel verdiend.
Take a sisi
0
tmaster
2
quote:

Zwaluwe/Dongen schreef op 16 augustus 2023 11:06:

[...]
Ik ben (OOK) van de TA naast fundamentele analyse. Hou echter ook rekening met de psychologie van het beleggen. Als de koers in de kortste keren (wat heet) omlaag gaat, om wat voor (of zonder uitdrukkelijke) reden dan ook, dan kan het omgekeerde ook zomaar gebeuren. En dan is 5, 6,7 % snel verdiend.
Ja ik gebruik TA als hulpmiddel maar een steun is niet altijd steun. Anders zou iedereen zeer rijk kunnen worden van alleen traden op basis van TA. Een dag grafiek heeft wat mij betreft meer 'waarde' dan bijv een half uur of 5 minuten TA grafiek.
Ik denk dat de afstraffing naar aanleiding van de cijfers (en vooruitzicht voor komende kwartalen) nu wel verwerkt zijn en eerlijk gezegd denk ik dat de markt nu weer in de overdrijvingsfase zit. Ook gezien hoe ver de RSI op oversold staat.
Lepre Chaun
0
China's lithium futures prijzen duiken onder Yn200.000/t

Lithiumcarbonaatcontracten op de Chinese Guangzhou Futures Exchange (GFEX) zijn onder de 200.000 yuan / t ($ 27,4 / kg) gedoken, een echo van een aanhoudende neerwaartse trend in de spotmarkt die medio juni begon.

De meest verhandelde contracten van januari 2024 daalden tot Yn195.350/t af fabriek op 15 augustus, een daling van 21 pct ten opzichte van de lanceringsprijs van de beurs van Yn246.000/t op 21 juli. De januaricontracten werden afgesloten op Yn210.500/t op 10 augustus en Yn217.000/t op 8 augustus.

Een vertraging van de vraag vanuit het segment van de elektrische voertuigen (EV), in combinatie met stijgende voorraden en aanzienlijke verlagingen van de voertuigprijzen door EV-fabrikanten, heeft het sentiment op zowel de spot- als de futuresmarkten getemperd, aldus marktdeelnemers.

De huidige toekomstige prijzen liggen onder de vaste aankoopprijs van lithiumcarbonaat van Yn200.000 / t die in februari werd voorgesteld door China's grootste producent van stroombatterijen Contemporary Amperex Technology (CATL). CATL stelde voor om de aankoop van batterijen te koppelen aan de lithiumprijzen in de tweede helft van dit jaar om de grondstofkosten in de batterijproductie te verlagen onder een nieuw prijsmechanisme. Deze vaste prijs was gebaseerd op de prijsprognoses van CATL op dat moment, aldus marktpartijen.

Argus schatte het bereik voor lithiumcarbonaat van batterijkwaliteit op Yn230.000-245.000 / t af fabriek op 15 augustus, een daling van meer dan 50pc vanaf het begin van het jaar en met 58pc in vergelijking met eind november toen de prijzen een recordhoogte bereikten.

Veel consumenten in de batterijsector blijven voorraden aanleggen, met slechts een handvol die noodzakelijke aankopen doen. Sommige grote producenten van lithium-ionbatterijen zijn zelfs begonnen met het rechtstreeks van producenten kopen van carbonaat, voordat ze het leveren aan producenten van kathode-actief materiaal voor verwerking.
De acties van deze grote batterijproducenten hebben geleid tot een verdere verlaging van de spotcarbonaatprijzen, vertelden marktdeelnemers aan Argus.

De extra voorraden als gevolg van uitbreidingen bij grote mijnen zullen de leveringsbeperkingen verlichten en de lithiumprijzen in 2023 naar beneden duwen in vergelijking met het plafond in 2022, aldus de deelnemers.

Verschillende in China gevestigde EV-producenten, waaronder Tesla, SAIC Volkswagen, Chery New Energy, Zeekr, Nio, Leapmotor en Nezha, hebben hun voertuigprijzen vanaf augustus verlaagd, met de grootste daling tot Yn60.000 / eenheid. China's decarbonisatiedoelstellingen voor 2030 en 2060 hebben geleid tot een toename van binnenlandse EV-producenten, waarbij het land nu meer dan 70 van dergelijke fabrikanten heeft, waardoor de concurrentie toeneemt, aldus de deelnemers.

Daarnaast zijn er zorgen over een overaanbod in de belangrijkste downstream-sector - lithium-ijzerfosfaat (LFP) - voor lithiumcarbonaat.
De totale LFP-productiecapaciteit van China zal waarschijnlijk bijna 5 miljoen ton / jaar bereiken als alle geplande nieuwe productieprojecten volgens planning op gang komen, volgens prognoses van de industrie.

www.argusmedia.com/en//news/2479920-c...
Lekker Truitje
1
grafieken zijn altijd heel leuk, kan je mooi mee manipuleren, waar begin je de Y-as, waar begin je de X-as. Ik zit te kijken hoe ik een lange termijn stijgende lijn kan vinden in AMG, maar ik kan hem niet vinden. Tenzij je de laatste weken vanaf 24 juli eraf laat, dan heb je een prachtige grafiek.
Het komt vast wel weer goed met AMG, maar nu nog eventjes niet: recessie, degenen die graag een electr. auto willen hebben, hebben er al een, steeds meer lithiumproduktie enz. Er moet een nieuw marktevenwicht komen en dat duurt nog even, een week, een maand, paar maanden, een jaar, geen idee. Maar ook ik hou het in de gaatjes.
Hans_U
1
quote:

Lepre Chaun schreef op 16 augustus 2023 11:24:

China's lithium futures prijzen duiken onder Yn200.000/t

.............
Veel consumenten in de batterijsector blijven voorraden aanleggen, met slechts een handvol die noodzakelijke aankopen doen.
...........

www.argusmedia.com/en//news/2479920-c...
uhhh, waar heb je deze vertaling van ?

De originele tekst luidt : "Many consumers within the battery sector continue to destock"
Lepre Chaun
0
quote:

Hans_U schreef op 16 augustus 2023 11:31:

[...]

uhhh, waar heb je deze vertaling van ?

De originele tekst luidt : "Many consumers within the battery sector continue to destock"
China's lithium futures prices dip below Yn200,000/t

Published date: 16 August 2023

Via BING is dit vertaald en ja je hebt gelijk komt er raar uit bij ze .

www.argusmedia.com/en//news/2479920-c...
Take a sisi
1
quote:

Lekker Truitje schreef op 16 augustus 2023 11:28:

grafieken zijn altijd heel leuk, kan je mooi mee manipuleren, waar begin je de Y-as, waar begin je de X-as. Ik zit te kijken hoe ik een lange termijn stijgende lijn kan vinden in AMG, maar ik kan hem niet vinden. Tenzij je de laatste weken vanaf 24 juli eraf laat, dan heb je een prachtige grafiek.
Het komt vast wel weer goed met AMG, maar nu nog eventjes niet: recessie, degenen die graag een electr. auto willen hebben, hebben er al een, steeds meer lithiumproduktie enz. Er moet een nieuw marktevenwicht komen en dat duurt nog even, een week, een maand, paar maanden, een jaar, geen idee. Maar ook ik hou het in de gaatjes.
Helemaal mee eens Truitje wellicht nog even een kleine opleving door goedkopere EV's op de markt , maar als aan ook die behoefte ( de twijfelaars die de prijs voorheen te duur vonden ) is voldaan , begint de ellende pas echt je zou dan kunnen stellen dat de verkoop nog verder terug loop omdat de markt van de EV's dan verzadigd raakt , en met het oog op de recessie de boel stagneert , voor hoe lang dat is inderdaad moeilijk in te schatten .
HaBe
1
quote:

Take a sisi schreef op 16 augustus 2023 11:44:

[...]
Helemaal mee eens Truitje wellicht nog even een kleine opleving door goedkopere EV's op de markt , maar als aan ook die behoefte ( de twijfelaars die de prijs voorheen te duur vonden ) is voldaan , begint de ellende pas echt je zou dan kunnen stellen dat de verkoop nog verder terug loop omdat de markt van de EV's dan verzadigd raakt , en met het oog op de recessie de boel stagneert , voor hoe lang dat is inderdaad moeilijk in te schatten .
Hoe komen jullie erbij dat deze markt verzadigd is? Met de EU richtlijnen in je achterhoofd moet de groei nog beginnen.
Instapmoment
2
quote:

Take a sisi schreef op 16 augustus 2023 11:44:

[...]
Helemaal mee eens Truitje wellicht nog even een kleine opleving door goedkopere EV's op de markt , maar als aan ook die behoefte ( de twijfelaars die de prijs voorheen te duur vonden ) is voldaan , begint de ellende pas echt je zou dan kunnen stellen dat de verkoop nog verder terug loop omdat de markt van de EV's dan verzadigd raakt , en met het oog op de recessie de boel stagneert , voor hoe lang dat is inderdaad moeilijk in te schatten .
"In 2021 was 11 procent van alle verkochte personenauto’s volledig elektrisch. In 2022 steeg dit naar 26 procent."

Dit moet in 2035 zijn gestegen naar 100% in Europa. China zet ook vol in op elektrificatie. De vraag zal dus zeker niet opdrogen.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,880
Verschil -1,340 (-5,77%)
Hoog 23,380
Laag 21,880
Volume 313.927
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 108.936

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront