Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2023

1.317 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... 62 63 64 65 66 » | Laatste
Fred 62
1
quote:

prince john schreef op 31 juli 2023 10:08:

Mogge :)

ps...als je de koers naar beneden wilt praten/schrijven zul je je toch beter moeten informeren...

Ik hoef de koers niet omlaag te praten want ik heb
geen positie in het aandeel.
Wat me wel steekt is het mooi weer spelen van mijn
belastingcenten door die club.
Laat de economie en de markt zijn werk doen zonder
al die subsidie potjes. genoeg is genoeg.
Is het bedrijf niet levensvatbaar zonder hulp van de belastingbetaler
dat is er maar één oplossing.

Mvg

Fred
prince john
1
Mogge Fred,

Van en met "jouw" belastingcentjes worden heel veel gekke dingen gedaan...denk aan bommen en granaten;).
Waarom maak je je specifiek hiero zo druk om als ik vragen mag, ook al omdat je naar eigen zeggen geen positie hebt in AFKLM ?

mvrgr

John
Stephan010
0
“ Na splitsing wordt nominale waarde van 10 euro teruggebracht naar 1 euro per aandeel “ ?

Wie begrijpt hier iets van ?
Fred 62
0
quote:

prince john schreef op 31 juli 2023 10:27:

Mogge Fred,

Van en met "jouw" belastingcentjes worden heel veel gekke dingen gedaan...denk aan bommen en granaten;).
Waarom maak je je specifiek hiero zo druk om als ik vragen mag, ook al omdat je naar eigen zeggen geen positie hebt in AFKLM ?

mvrgr

John
Bommen en granaten zijn een noodzakelijk kwaad.
Maar de KLM ontpopt zich keer op keer tot een zakken
vullers clubje , waarom gaat de beloning van de top niet
omlaag terwijl er miljarden schuld om de balans staat?
Ik heb geen hekel aan KLM maar heb wel een hekel aan
zakkenvullers van overheidsgeld.

En aangezien De KLM de grootste club is van zakkenvullers
hebben ze mijn aandacht.

Het is natuurlijk jammer dat het niet strookt met jouw
beleggings strategie maar daar kan ik weinig aan veranderen.

Als de KLM nu eens bewijst over meerdere jaren
op eigen benen te kunnen staan zal ik mijn visie wellicht
ook aanpassen.

Maar tot die tijd blijf ik kritisch.

Mvg

Fred
prince john
0
Beste Fred,

Ter info, de meeste subsidies cq zakkenvullers ;) gaan niet naar AFKLM, graag even je huiswerk doen. Tis simpel, gewoon ff intikken, googelen en dan gaat er een wereld voor je open ;)

Veel succes !

mvrgr,

John
prince john
0
...ff wat TA voor den liefhebber:
Voor vandaag ligt de OMT op 1.5825, de HI ligt nog steeds op 1.6065, de SMA100 op 1.6261 de kleine HMR op 1.6795 en de grote(die van het speelveldje) op 1.8495
Succes !

mvrgr,

John
GakGak
0
Donderdag cijfers Lufthansa Q2 2023 en dat ziet er iets rooskleuriger uit dan het wat trieste AF/KLM.
Fred 62
0
De top-5 bedrijven die NOW-steun hebben ontvangen

BEDRIJF BEDRAG IN EURO'S
KLM 301.882.032
NS 67.103.223
Booking.com 61.314.501
Holland Casino 31.885.515
Tata Steel 28.792.332
Fred 62
0
Als ik nog even door google komt er nog veel meer boven.
gaat inderdaad een wereld voor me open.
Is nog veel erger dan ik had gedacht.
GakGak
0
quote:

Stephan010 schreef op 31 juli 2023 10:41:

“ Na splitsing wordt nominale waarde van 10 euro teruggebracht naar 1 euro per aandeel “ ?

Wie begrijpt hier iets van ?
.
Om de nominale waarde van een aandeel te berekenen deel je het eigen vermogen door het aantal uitgegeven aandelen.

Bovenstaande is dus net zo logisch als dat AF/KLM in feite geen eigen vermogen heeft, alleen schuld.
ThisisyourCaptainspeaking
0
Het lijkt de Nederlandse Staat wel na Rutte en Kaag hé

Mirror mirror on the wall, will I stand or wil I fall. Nederland is op termijn failliet - Burkina Fasa aan de Noordzee - leuk voor jullie kinderen.
prince john
0
Jammer dat je zo een vergelijking maakt, ben je daar wel eens geweest ?...denk eerder dat het al jaren fijn is voor de kinderen :( in Burkina Fasso, het vroegere Opper Volta...
ThisisyourCaptainspeaking
0
Dan kan de Staat der Nederlander per vandaag opgeheven worden. Die is nl failliet.
prince john
0
Nee, als je zo praat of schrijft...dan ben je zeker niet "mijn" captain!
...als je mensen dood ziet gaan van de honger...
ThisisyourCaptainspeaking
0
Moet je maar eens goed kijken in Nederland - maar dat doen we niet hé. Gaan mensen dood van ellende - iedere dag. Maar daar maakt Socutera of de NOS natuurlijk geen zielig filmpje over. Ze kijken wel uit. En ja - ik ben er geweest vandaar mijn vergelijking. Als je in Nederland ( waar ik gelukkig niet meer woon ) de waarheid verteld wordt je meteen gecanceld. Veel plezier daar in Cuba aan de Amstel !

Go KLM ! Lekker met staatssteun mijn de aandelen de lucht in - yippy !
Drive1
0
quote:

Fred 61 schreef op 31 juli 2023 09:34:

[...]

De KLM zou sinds zijn oprichting al tien keer failliet zijn gegaan als de overheid niet had bijgesprongen. In het nieuwe boek De Blauwe Fabel betoogt journalist Ties Joosten dat de KLM met staatssteun, subsidie, financiële trucs en belastingvoordelen in de lucht wordt gehouden: ‘Tegen elke prijs.’
Onze Blauwe Trots is een fabel
De Blauwe Zwaan? Onze Blauwe Trots? Het is een Blauwe Fabel. Dat is kort en krachtig de conclusie die resteert na lezing van het gelijknamige boek dat een paar dagen geleden werd gepresenteerd. Het boek is de eerste uitgave van Follow the Money, het onafhankelijke journalistieke platform dat over een gedegen reputatie beschikt. Auteur Ties Joosten is als onderzoeksjournalist aan Follow the Money verbonden. Voor zijn boek onderzocht hij het waarheidsgehalte van de stelling dat de KLM aan de basis staat van het succes van de BV Nederland.

KLM ontsnapt keer op keer aan normale bedrijfseconomische wetten
Het is een stelling die al sinds de oprichting van de nationale luchtvaartmaatschappij, op 7 oktober 1919, door opeenvolgende kabinetten haast als een religieus beginsel wordt omarmd. Aan de hand van tientallen gesprekken en uitgebreide research schetst Joosten hoe de KLM dankzij dit idee keer op keer ontsnapt aan normale bedrijfseconomische wetten: ‘Ik ontdekte een spaghettiknoedel aan subsidiestromen van allerlei overheden naar de luchtvaart.’ Wat er ook gebeurt, Den Haag springt altijd bij, zo blijkt. Als de omzet inzakt door de onafhankelijkheid van Indonesië, als de oliecrisis toeslaat en, het meest recent, als coronamaatregelen de reiswereld compleet verlammen.

De waarde van KLM voor de Nederlandse economie wordt stelselmatig overschat
Telkens wordt er door de verantwoordelijke politici hetzelfde verhaal opgedist. De steun is eenmalig, er worden strenge eisen aan gesteld en de KLM moet alles terugbetalen. De werkelijkheid is echter dat ‘de wereldwijde haute finance buiten schot blijft’ en dat ‘de belastingbetaler telkens miljarden overmaakt’, constateert Joosten droog. Al een eeuw lang wordt de KLM ‘tegen elke prijs in de lucht gehouden.’ En waarom eigenlijk? ‘Het is maar een luchtvaartmaatschappij,’ schrijft hij. Hij haalt onderzoeken aan waaruit blijkt dat de waarde die KLM en Schiphol voor de Nederlandse economie vertegenwoordigen stelselmatig wordt overschat.
Drive1
0
quote:

Fred 61 schreef op 31 juli 2023 09:34:

[...]

De KLM zou sinds zijn oprichting al tien keer failliet zijn gegaan als de overheid niet had bijgesprongen. In het nieuwe boek De Blauwe Fabel betoogt journalist Ties Joosten dat de KLM met staatssteun, subsidie, financiële trucs en belastingvoordelen in de lucht wordt gehouden: ‘Tegen elke prijs.’
Onze Blauwe Trots is een fabel
De Blauwe Zwaan? Onze Blauwe Trots? Het is een Blauwe Fabel. Dat is kort en krachtig de conclusie die resteert na lezing van het gelijknamige boek dat een paar dagen geleden werd gepresenteerd. Het boek is de eerste uitgave van Follow the Money, het onafhankelijke journalistieke platform dat over een gedegen reputatie beschikt. Auteur Ties Joosten is als onderzoeksjournalist aan Follow the Money verbonden. Voor zijn boek onderzocht hij het waarheidsgehalte van de stelling dat de KLM aan de basis staat van het succes van de BV Nederland.

KLM ontsnapt keer op keer aan normale bedrijfseconomische wetten
Het is een stelling die al sinds de oprichting van de nationale luchtvaartmaatschappij, op 7 oktober 1919, door opeenvolgende kabinetten haast als een religieus beginsel wordt omarmd. Aan de hand van tientallen gesprekken en uitgebreide research schetst Joosten hoe de KLM dankzij dit idee keer op keer ontsnapt aan normale bedrijfseconomische wetten: ‘Ik ontdekte een spaghettiknoedel aan subsidiestromen van allerlei overheden naar de luchtvaart.’ Wat er ook gebeurt, Den Haag springt altijd bij, zo blijkt. Als de omzet inzakt door de onafhankelijkheid van Indonesië, als de oliecrisis toeslaat en, het meest recent, als coronamaatregelen de reiswereld compleet verlammen.

De waarde van KLM voor de Nederlandse economie wordt stelselmatig overschat
Telkens wordt er door de verantwoordelijke politici hetzelfde verhaal opgedist. De steun is eenmalig, er worden strenge eisen aan gesteld en de KLM moet alles terugbetalen. De werkelijkheid is echter dat ‘de wereldwijde haute finance buiten schot blijft’ en dat ‘de belastingbetaler telkens miljarden overmaakt’, constateert Joosten droog. Al een eeuw lang wordt de KLM ‘tegen elke prijs in de lucht gehouden.’ En waarom eigenlijk? ‘Het is maar een luchtvaartmaatschappij,’ schrijft hij. Hij haalt onderzoeken aan waaruit blijkt dat de waarde die KLM en Schiphol voor de Nederlandse economie vertegenwoordigen stelselmatig wordt overschat.
Er zijn binnen elke branches tegenslagen in tijden van crisis. Uiteindelijk doet KLM het in verhouding beter dan hun moederbedrijf Air France. De impact ligt wel hoog als KLM officieel failliet gaat dan vallen randbedrijven die afhankelijkheid zijn van Schiphol. daar is veel werkgelegenheid mee gemoeid. Is ook geen geheim dat KLM veel schuld heeft omgezet in het uitbrengen van extra eigen aandelen Augustus kunnen er weer emissie aandelen gekocht worden, uiteindelijk koop je dan een stukje schuld papier wat straks 10x meer waard is haha dat moet nog uitwijzen? Dat was bij Pharming ook zo. Eind augustus bij opening zou het zomaar kunnen dat de instapkoers opeens voor het nieuwe aandeel behoorlijk afwijkt van het bestaande aandeel. Positief of negatief?
Fred 62
1
quote:

Drive1 schreef op 1 augustus 2023 08:42:

[...]
Er zijn binnen elke branches tegenslagen in tijden van crisis. Uiteindelijk doet KLM het in verhouding beter dan hun moederbedrijf Air France. De impact ligt wel hoog als KLM officieel failliet gaat dan vallen randbedrijven die afhankelijkheid zijn van Schiphol. daar is veel werkgelegenheid mee gemoeid.
Die randbedrijven gaan gewoon hun werk blijven doen
maar dan voor een andere luchtvaartmaatschappij die in
de vrijgekomen ruimte stapt.
ThisisyourCaptainspeaking
0
Dat boek is al jaren oud...maar ontluisterend - dat wel. Maar met "de Staat" zelf doen we toch hetzelfde...ICT miljarden en nog steeds een puinhoop, mevrouw van Huffelen cs, Hanja Maij Weggen met d'r carpoolstrook en zo kan ik nog wel een paar uur doorgaan hé...Kaag, Rutte, Hugo, Tara Singh Farma - lekker smijten met ons geld.

Lekker blijven zitten en winst maken op kosten van die onderknuppels uit Den Haag. Nou ja, ons eigen geld feitelijk maar vooruit maar.
1.317 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... 62 63 64 65 66 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:37
Koers 9,720
Verschil +0,030 (+0,31%)
Hoog 10,020
Laag 9,712
Volume 1.369.653
Volume gemiddeld 1.816.564
Volume gisteren 1.268.101

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront