AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
christo1
1
Ik blijf voorzichtig op de korte termijn.

Spodumene prijs is van 4080 dollar/ton de afgelopen maanden ----------> 3465 dollar/ton gezakt, verschillende mensen zeggen hier dat niet enkel naar dit gegeven moet worden gekeken maar volgens mij is dat wel momenteel de core business van AMG tot de raffinarderij draaiende is al dan niet gekoppeld aan de lithium carbonaat prijs en lithium hyroxide prijs.

Waarbij ik opmerk dat de lithium carbonaat prijs inderdaad hersteld is van 166.000 -------->311.000 wat nog ver verwijderd is van de top van 600.000+ om daarna weer in een dalende trend te zitten -------> huidig 282.500.

Bij de lithium hyroxide is de prijs gedaald van 80.000+ ----------> naar huidig 43.000 dollar/ton en momenteel daar ter plaatse blijft trappelen.

Hebben ze in CC iets gemeld of de stillegging van de mijn al begonnen is of moet dit nog gebeuren.
Duurzame Harrie
3
Het is allemaal verschrikkelijk! Wat moet AMG toch met al die winsten van de afgelopen vier kwartalen?

Vooral volgend jaar maak ik mij ernstig zorgen over. Straks gaan ze meer 75 miljoen nettowinst pakken per kwartaal. En met stijgende vanadium en lithiumprijzen van Heinz zitten we klem met 100 miljoen winst per kwartaal! Bloedlink met de dubbele capaciteit uit Ohio! Straks stijgt Vanadium!

We moeten iets doen! Hoe stoppen we deze waanzin! Hoe krijgen we de Ebitda van 2024 omlaag?
Alpen
2
quote:

Duurzame Harrie schreef op 28 juli 2023 12:08:

Het is allemaal verschrikkelijk! Wat moet AMG toch met al die winsten van de afgelopen vier kwartalen?

Vooral volgend jaar maak ik mij ernstig zorgen over. Straks gaan ze meer 75 miljoen nettowinst pakken per kwartaal. En met stijgende vanadium en lithiumprijzen van Heinz zitten we klem met 100 miljoen winst per kwartaal! Bloedlink met de dubbele capaciteit uit Ohio! Straks stijgt Vanadium!

We moeten iets doen! Hoe stoppen we deze waanzin! Hoe krijgen we de Ebitda van 2024 omlaag?
Misschien kunnen ze de ramp-up van die spodumene-capaciteitsuitbreiding in Brazilië stiekum wat vertragen, anders zitten ze straks nog jaarlijks met 130.000 ton van dat spul :-)
Calendar
0
quote:

Alpen schreef op 28 juli 2023 12:21:

[...]
Misschien kunnen ze de ramp-up van die spodumene-capaciteitsuitbreiding in Brazilië stiekum wat vertragen, anders zitten we straks nog jaarlijks met 130.000 ton van dat spul :-)
Daar zijn ze al druk mee bezig. In de call wilden ze ook niets kwijt over het tijdspad. ;-)
DeZwarteRidder
0
Hoe meer lithium naar de haaien, hoe beter:
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

‘Bedrijfsgeheim’ na twee dagen openbaar: honderden elektrische auto’s op brandend schip

De brandende Fremantle Highway voor de kust van de Waddeneilanden heeft geen 25, maar bijna 500 elektrische auto’s aan boord. Dat meldt uitvoerder K Line vrijdagochtend. Volgens het bedrijf mocht dat getal eerder niet naar buiten, omdat het gaat om gevoelige bedrijfsinformatie. Het gaat echter om een belangrijk verschil, want brandende accu’s van elektrische voertuigen zijn erg moeilijk uit te krijgen.

Tom van der Meer 28-07-23, 10:18 Laatste update: 12:11
Goudlokje
7
Het verbaast me dat ik nog niets heb gelezen over de financiële verwachtingen van de uitbreidingen in Brazilië. De bijstelling van de Ebitda komt als een klap aan. De koersreactie zie ik niet als overdreven, want AMG is nu eenmaal een fonds met veel volatiliteit en hoge interesse vanuit particuliere beleggers, daar horen angstreacties bij. Maar is dit wel angst? Of missen we een uitleg van de heer Schimmelbusch, want in mijn ogen gaat het mis met de verwachtingen en gestelde vragen...

De Ebitda verwachting is teruggeschroefd van 400M+ (wat in mijn ogen 450M+ had kunnen worden), naar maximaal 380M. Dit is een gigantische winstwaarschuwing, want ondanks de 'lage' prijzen is er in Q2 geen vuiltje aan de lucht. Verschillende keren heb ik al gelezen dat het volume van de spodumeenproductie in Brazilië in Q4 de Q3 achterstand zou inhalen; waarom wordt er dan maar 125M-155M totale Ebitda verwacht in Q3 en Q4? Op basis van de huidige prijzen, waar AMG mee rekent, zou je toch verwachten dat alleen het volume clean energy/spodumeen al goed moet zijn voor 192M Ebitda (2x Ebitda clean energy Q2)?

Ik heb geen bericht gelezen over een verlengde duur van de stillegging in Brazilië, dus ik kan deze korte rekensom maar op een manier interpreteren: een aanzienlijke stijging van de kosten of verlaging van de vergoeding per ton.
Natuurlijk komen er extra kosten kijken bij de uitbreidingsinvesteringen, maar ik heb geleerd dat deze altijd periodiek worden toebedeeld aan de resultaten. En een uitbreiding doe je toch alleen als eraan verdiend kan worden, zowel in prijs als in productie?
De lagere Ebitda lijkt toch te wijzen op extreem toenemende kosten, waar AMG de lagere verwachtingen juist verkapt met lage marktprijzen.

Ik loop hier liever niet te ver op vooruit, maar het laat mij twijfelen over de zorgvuldigheid van de uitbreidingsinvestering in Brazilië. Als de gemiddelde productiekosten stijgen, is AMG beter af zonder uitbreiding bij onzekere lithiumprijzen. Is er door het management gespeculeerd op structureel hogere lithiumprijzen, waardoor ze een uitbreiding in kosten voor lief namen? Of worden de contractuele marges structureel verlaagd om deze uitbreiding mogelijk te maken?

Graag reacties, want mijn inzicht in de situatie en cijfers is ook maar beperkt.
Mijn positie is ondanks deze gedachtes long (50% portefeuille). Hoewel ik de toekomst van AMG en de lithiummarkt niet volledig rooskleurig inzie, lijken de cijfers eindelijk structureel positief te worden, waarbij op termijn een koers van 100+ past.
Calendar
1
quote:

Duurzame Harrie schreef op 28 juli 2023 12:08:

Het is allemaal verschrikkelijk! Wat moet AMG toch met al die winsten van de afgelopen vier kwartalen?

Vooral volgend jaar maak ik mij ernstig zorgen over. Straks gaan ze meer 75 miljoen nettowinst pakken per kwartaal. En met stijgende vanadium en lithiumprijzen van Heinz zitten we klem met 100 miljoen winst per kwartaal! Bloedlink met de dubbele capaciteit uit Ohio! Straks stijgt Vanadium!

We moeten iets doen! Hoe stoppen we deze waanzin! Hoe krijgen we de Ebitda van 2024 omlaag?
Die cijfers zuig je uit je duim. In 2024 al boven de 650 miljoen EBITDA? Keep on dreaming.
Geldput
1
quote:

Goudlokje schreef op 28 juli 2023 12:30:

Het verbaast me dat ik nog niets heb gelezen over de financiële verwachtingen van de uitbreidingen in Brazilië. De bijstelling van de Ebitda komt als een klap aan. De koersreactie zie ik niet als overdreven, want AMG is nu eenmaal een fonds met veel volatiliteit en hoge interesse vanuit particuliere beleggers, daar horen angstreacties bij. Maar is dit wel angst? Of missen we een uitleg van de heer Schimmelbusch, want in mijn ogen gaat het mis met de verwachtingen en gestelde vragen...

De Ebitda verwachting is teruggeschroefd van 400M+ (wat in mijn ogen 450M+ had kunnen worden), naar maximaal 380M. Dit is een gigantische winstwaarschuwing, want ondanks de 'lage' prijzen is er in Q2 geen vuiltje aan de lucht. Verschillende keren heb ik al gelezen dat het volume van de spodumeenproductie in Brazilië in Q4 de Q3 achterstand zou inhalen; waarom wordt er dan maar 125M-155M totale Ebitda verwacht in Q3 en Q4? Op basis van de huidige prijzen, waar AMG mee rekent, zou je toch verwachten dat alleen het volume clean energy/spodumeen al goed moet zijn voor 192M Ebitda (2x Ebitda clean energy Q2)?

Ik heb geen bericht gelezen over een verlengde duur van de stillegging in Brazilië, dus ik kan deze korte rekensom maar op een manier interpreteren: een aanzienlijke stijging van de kosten.
Natuurlijk komen er extra kosten kijken bij de uitbreidingsinvesteringen, maar ik heb geleerd dat deze altijd periodiek worden toebedeeld aan de resultaten. En een uitbreiding doe je toch alleen als eraan verdiend kan worden, zowel in prijs als in productie?
De lagere Ebitda lijkt toch te wijzen op extreem toenemende kosten, waar AMG de lagere verwachtingen juist verkapt met lage marktprijzen.

Ik loop hier liever niet te ver op vooruit, maar het laat mij twijfelen over de zorgvuldigheid van de uitbreidingsinvestering in Brazilië. Als de gemiddelde productiekosten stijgen, is AMG beter af zonder uitbreiding bij onzekere lithiumprijzen. Is er door het management gespeculeerd op structureel hogere lithiumprijzen, waardoor ze een uitbreiding in kosten voor lief namen? Of worden de contractuele vergoedingen structureel verlaagd om deze uitbreiding mogelijk te maken?

Graag reacties van de roze brillen brigade, want mijn inzicht in de situatie en cijfers is ook maar beperkt.
Mijn positie is ondanks deze gedachtes long (50% portefeuille). Hoewel ik de toekomst van AMG en de lithiummarkt niet volledig rooskleurig inzie, lijken de cijfers eindelijk structureel positief te worden, waarbij op termijn een koers van 100+ past.
Heer Schimmel speculeert graag. Sommigen noemen hem een ouwe gokker.
Geldput
0
quote:

Duurzame Harrie schreef op 28 juli 2023 12:08:

Het is allemaal verschrikkelijk! Wat moet AMG toch met al die winsten van de afgelopen vier kwartalen?

Vooral volgend jaar maak ik mij ernstig zorgen over. Straks gaan ze meer 75 miljoen nettowinst pakken per kwartaal. En met stijgende vanadium en lithiumprijzen van Heinz zitten we klem met 100 miljoen winst per kwartaal! Bloedlink met de dubbele capaciteit uit Ohio! Straks stijgt Vanadium!

We moeten iets doen! Hoe stoppen we deze waanzin! Hoe krijgen we de Ebitda van 2024 omlaag?
"Straks moeten we al onze winst uitkeren aan die kleine aandeelhouders"
Calendar
5
quote:

Goudlokje schreef op 28 juli 2023 12:30:

Het verbaast me dat ik nog niets heb gelezen over de financiële verwachtingen van de uitbreidingen in Brazilië. De bijstelling van de Ebitda komt als een klap aan. De koersreactie zie ik niet als overdreven, want AMG is nu eenmaal een fonds met veel volatiliteit en hoge interesse vanuit particuliere beleggers, daar horen angstreacties bij. Maar is dit wel angst? Of missen we een uitleg van de heer Schimmelbusch, want in mijn ogen gaat het mis met de verwachtingen en gestelde vragen...

De Ebitda verwachting is teruggeschroefd van 400M+ (wat in mijn ogen 450M+ had kunnen worden), naar maximaal 380M. Dit is een gigantische winstwaarschuwing, want ondanks de 'lage' prijzen is er in Q2 geen vuiltje aan de lucht. Verschillende keren heb ik al gelezen dat het volume van de spodumeenproductie in Brazilië in Q4 de Q3 achterstand zou inhalen; waarom wordt er dan maar 125M-155M totale Ebitda verwacht in Q3 en Q4? Op basis van de huidige prijzen, waar AMG mee rekent, zou je toch verwachten dat alleen het volume clean energy/spodumeen al goed moet zijn voor 192M Ebitda (2x Ebitda clean energy Q2)?

Ik heb geen bericht gelezen over een verlengde duur van de stillegging in Brazilië, dus ik kan deze korte rekensom maar op een manier interpreteren: een aanzienlijke stijging van de kosten.
Natuurlijk komen er extra kosten kijken bij de uitbreidingsinvesteringen, maar ik heb geleerd dat deze altijd periodiek worden toebedeeld aan de resultaten. En een uitbreiding doe je toch alleen als eraan verdiend kan worden, zowel in prijs als in productie?
De lagere Ebitda lijkt toch te wijzen op extreem toenemende kosten, waar AMG de lagere verwachtingen juist verkapt met lage marktprijzen.

Ik loop hier liever niet te ver op vooruit, maar het laat mij twijfelen over de zorgvuldigheid van de uitbreidingsinvestering in Brazilië. Als de gemiddelde productiekosten stijgen, is AMG beter af zonder uitbreiding bij onzekere lithiumprijzen. Is er door het management gespeculeerd op structureel hogere lithiumprijzen, waardoor ze een uitbreiding in kosten voor lief namen? Of worden de contractuele marges structureel verlaagd om deze uitbreiding mogelijk te maken?

Graag reacties, want mijn inzicht in de situatie en cijfers is ook maar beperkt.
Mijn positie is ondanks deze gedachtes long (50% portefeuille). Hoewel ik de toekomst van AMG en de lithiummarkt niet volledig rooskleurig inzie, lijken de cijfers eindelijk structureel positief te worden, waarbij op termijn een koers van 100+ past.
De kosten van de productie uitbreiding zijn al voorgefinancierd en staat als een asset van 20 miljoen op de balans. Mogelijk blijkt dat nu niet genoeg. Daar laat men zich niet over uit. Aangezien er deze keer niets is gedeeld over het tijdspad van de uitbreiding in Brazilië heb ik heb vermoeden dat men er rekening mee houdt dat het niet zo soepel zal gaan als eerder gecommuniceerd. Verder zal men een verder verval van de prijzen hebben ingecalculeerd.

Ik kan me niet voorstellen dat gemiddelde productie kosten zouden stijgen door een uitbreiding. Over het algemeen produceer je juist goedkoper met een hoger volume. De kostprijs ligt zo laag vanwege het meegedolven tantaal.
Lekker Truitje
0
quote:

Duurzame Harrie schreef op 28 juli 2023 12:08:

Het is allemaal verschrikkelijk! Wat moet AMG toch met al die winsten van de afgelopen vier kwartalen?
Vooral volgend jaar maak ik mij ernstig zorgen over. Straks gaan ze meer 75 miljoen nettowinst pakken per kwartaal. En met stijgende vanadium en lithiumprijzen van Heinz zitten we klem met 100 miljoen winst per kwartaal! Bloedlink met de dubbele capaciteit uit Ohio! Straks stijgt Vanadium!
We moeten iets doen! Hoe stoppen we deze waanzin! Hoe krijgen we de Ebitda van 2024 omlaag?
Alle accu's uit onze auto's en die van de buren en overburen slopen en op marktplaats zetten. Dat zal ze leren !
VLiTaNbase
1
quote:

Calendar schreef op 28 juli 2023 12:46:

[...]

De kosten van de productie uitbreiding zijn al voorgefinancierd en staat als een asset van 20 miljoen op de balans. Mogelijk blijkt dat nu niet genoeg. Daar laat men zich niet over uit. Aangezien er deze keer niets is gedeeld over het tijdspad van de uitbreiding in Brazilië heb ik heb vermoeden dat men er rekening mee houdt dat het niet zo soepel zal gaan als eerder gecommuniceerd. Verder zal men een verder verval van de prijzen hebben ingecalculeerd.

Ik kan me niet voorstellen dat gemiddelde productie kosten zouden stijgen door een uitbreiding. Over het algemeen produceer je juist goedkoper met een hoger volume. De kostprijs ligt zo laag vanwege het meegedolven tantaal.
- Bij de uitbreiding van de Spodumene installatie zal bekende technologie worden ingezet.
- Het tijdelijk stilleggen van de mijn komt op relatief goed moment, de prijzen van Spodumene zijn lager.
- De beurs aandelen waarde van AMG wordt niet alleen bepaald door de jaarlijkse winst, maar ook door de voorraad Lithium en Tantaal die nog in de toekomst uit de mijn (relatief goedkoop) kan worden gewonnen.
Tippie
1
Ik zat nog eens de cijfer van Q2 door te nemen en constateer bijzondere, eenmalig uitgaven van 10 miljoen. Als je dit loslaat op 33 miljoen aandelen, dan schilt dit alleen al 0,30 op de profit per share, dus 1,28 + 0,30 = 1,58.
Ze moeten het beter uitleggen bij AMG. Want dit is een flink verschil en zo bekeken zijn de resultaten nog beter.
Dus : gewoon bijkopen.
Calendar
2
quote:

VLiTaNbase schreef op 28 juli 2023 13:38:

[...]

- Bij de uitbreiding van de Spodumene installatie zal bekende technologie worden ingezet.
- Het tijdelijk stilleggen van de mijn komt op relatief goed moment, de prijzen van Spodumene zijn lager.
- De beurs aandelen waarde van AMG wordt niet alleen bepaald door de jaarlijkse winst, maar ook door de voorraad Lithium en Tantaal die nog in de toekomst uit de mijn (relatief goedkoop) kan worden gewonnen.
Dat laatste is een heel goed punt. Staat volgens mij ook niet op de balans. Dat noemen ze een "stille reserve".
Calendar
0
quote:

Tippie schreef op 28 juli 2023 14:02:

Ik zat nog eens de cijfer van Q2 door te nemen en constateer bijzondere, eenmalig uitgaven van 10 miljoen. Als je dit loslaat op 33 miljoen aandelen, dan schilt dit alleen al 0,30 op de profit per share, dus 1,28 + 0,30 = 1,58.
Ze moeten het beter uitleggen bij AMG. Want dit is een flink verschil en zo bekeken zijn de resultaten nog beter.
Dus : gewoon bijkopen.
Maar ook een tax benefit van 2 miljoen dus die mag je er weer vanaf trekken. Gaat natuurlijk om de outlook. Die valt tegen voor 2023 en geen woord over de 2024 EBITDA. Dat maakt de beleggers angstig.
Duurzame Harrie
2
Ik gun iedereen de kans om het komende half jaar nog te kopen. Realiseer je, automakers willen korte aannvoerlijnen. AMG is de eerste van Europa met lithiumhydroxide in Europa.

Het unieke is dat ze dit ook nog eens gaan doen met eigen lithium. Iets waar ik in 2019 voor werd uitgelachen. Het maakt AMG gewoon enorm belangrijk en uniek.

Vergeet nou eens niet dat we op 1 vanadium recyclingsfabriekje al 53 euro haalden 2018. De vanadiumprijs is nu laag en de tweede fabriek zijn ze hard op zoek naar personeel om de tweede vol te kunnen laten draaien.

Dan hebben we ook nog de uitbreiding in Brazilië, waardoor meer tantalum, meer spodumene en meer lithium door amg geproduceerd gaat worden.

Maar de echte winst gaat uiteindelijk zitten in de lithiumhydroxide. Wat waren de Ebitda getallen? 70 miljoen per module? Er komen er 5.

Dit is juist een laatste kans. 2024 draait Ohio 2 vol, de Lithiumuitbreiding vol en lithiumhydroxide gok ik op 50%. Je hebt nu al record nettowinsten. Als Vanadium of Lithium, of nog extremer: gecombineerd stijgen, dan ....
Lepre Chaun
0
In zekere zin zijn alle weddenschappen uitgeschakeld en zouden de toeleveringsketens van lithium dit jaar mogelijk radicale verschuivingen kunnen zien.

Op de korte termijn, aangezien toeleveringsketens tijd nodig hebben om opnieuw op elkaar af te stemmen en de wereldwijde consument gespannen blijft, zullen de vooruitzichten voor lithiumprijzen negatief blijven.
Calendar
1
quote:

Duurzame Harrie schreef op 28 juli 2023 14:17:

Maar de echte winst gaat uiteindelijk zitten in de lithiumhydroxide. Wat waren de Ebitda getallen? 70 miljoen per module? Er komen er 5.

[60-200 miljoen. Heinz kennende zal het wel eerder 60 dan 200 zijn.

Dit is juist een laatste kans. 2024 draait Ohio 2 vol, de Lithiumuitbreiding vol en lithiumhydroxide gok ik op 50%.

1 module draait waarschijnlijk 100% in het 2e halfjaar 2024. Productie moet eerst gecertificeerd worden. Niet overdrijven. We weten niet hoe snel het daarna zal gaan.

Je hebt nu al record nettowinsten.

Maar dus niet in het 2e halfjaar.

Als Vanadium of Lithium, of nog extremer: gecombineerd stijgen, dan ....
Goudmijn64
2
Het gekke is dat amg met tegenvallende cijfers op een andere manier bekeken worden dan andere bedrijven met tegenvallende cijfers. Zo ook vandaag weer signify… tegenvallend…. Opent 3,5% in het rood en is nu de grotere stijger in de amx.

Veeg teken, maar ik geloof nog steeds in amg voor nu en in de toekomst…… moet snel weer stijgen lijkt mij
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:35
Koers 22,120
Verschil -0,220 (-0,98%)
Hoog 22,440
Laag 22,040
Volume 101.402
Volume gemiddeld 237.028
Volume gisteren 164.778

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront