BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM juli 2023

964 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 45 46 47 48 49 » | Laatste
OnoMatopee
1
quote:

HenkdeV schreef op 13 juli 2023 10:22:

[...]

De kapitein heeft het lang volgehouden, maar het is goed dat hij vertrekt.
Kan hij wat vaker met Jort bootje varen.
hij heeft al bretels gekregen bij afscheid om zijn broek op te houden, hoewel hij zeker niet onbemiddeld achterblijft.
HenkdeV
0
quote:

HenkdeV schreef op 13 juli 2023 10:24:

[...]

Laat de boer (boer Bos) dit niet horen, dit zijn pootaardappelen.
En die zijn te duur voor patat.
BAM op naar de twee euro.
Wanneer dit morgen lukt, is dat een plus van 10% deze week.
Rob
0
quote:

HenkdeV schreef op 13 juli 2023 10:28:

[...]

BAM op naar de twee euro.
Wanneer dit morgen lukt, is dat een plus van 10% deze week.
Bij 2.05 kan ik mijn laatste 2 aankopen wel weer verkopen, heb dan meer dan 20 cent winst.
amice
0
quote:

JPPoppel schreef op 13 juli 2023 08:27:

[...]

Bij onze bouwbedrijven spreken we in alle contracten (met opdrachtgevers maar ook met onderaannemers) over "werkbare dagen".
Dit betekent meestal 220 dagen per jaar per bouwvakker, nog geen rekening houdend met onvoorziene omstandigheden zoals vorst en stakingen.
In contracten wordt inderdaad gesproken over het opleveren van een werk in werkbare dagen.. Indien het werk te laat wordt opgeleverd verbeurt de aannemer een benoemd bedrag, ten gunste van de opdrachtgever.Soms zijn dat werkdagen
, soms kalenderdagen.Bij het Iers ziekenhuis. Ligt het
anders, de aannemer claimt omdat de gegevens de laat of gewijzigd zijn afgegeven dor de opdrachtgever. In zo.n geval claimt de aannemer bouwtijd
verlenging en de extra kosten ontstaan door langduriger vaste lasten zoals uitvoering, bouwplaats, financiering,precario loonsverhogingen enz.
Neen, begrijpen doe ik het niet, een claim van ruim 500 miljoen en ruim 2000 dagen.
N
innicksname
0
quote:

OnoMatopee schreef op 13 juli 2023 10:16:

[...]tja, stikstof maakt mooie patatten.
En bramen, las ik gisteren.
innicksname
0
quote:

OnoMatopee schreef op 13 juli 2023 10:25:

[...]hij heeft al bretels gekregen bij afscheid om zijn broek op te houden, hoewel hij zeker niet onbemiddeld achterblijft.
Hij heeft de tijd niet om zijn geld op te maken. Bretels zijn inderdaad hard nodig. Plassen doet hij op de tast.
HenkdeV
0
quote:

Kbg schreef op 13 juli 2023 09:42:

Ik dacht dat het nooit meer goed kwam met mn geld in bam , maar nu weer richting de 2 . Fijn makkers.
Nog Besi???
boldie
0
quote:

HenkdeV schreef op 13 juli 2023 10:28:

[...]

BAM op naar de twee euro.
Wanneer dit morgen lukt, is dat een plus van 10% deze week.
zal een hele kluif worden denk ik over de 2e.
Jeliazkov
0
Zwijnash
0
quote:

HenkdeV schreef op 13 juli 2023 10:28:

[...]

BAM op naar de twee euro.
Wanneer dit morgen lukt, is dat een plus van 10% deze week.
Morgen- geen vertrouwen voor vandaag?
amice
0
quote:

Jeliazkov schreef op 13 juli 2023 12:15:

Ben er weer uit.
In twee weken 20 centjes er bij.
Gemakkelijk verdiend weer.
Ja de een verdient, de ander (zoals ik) heeft minder verlies.
OnoMatopee
0
quote:

amice schreef op 13 juli 2023 12:27:

[...]
Ja de een verdient, de ander (zoals ik) heeft minder verlies.
idem dito
OnoMatopee
0
quote:

innicksname schreef op 13 juli 2023 10:48:

[...]
En bramen, las ik gisteren.
en klavertjes4
OnoMatopee
1
BAM geeft impuls aan toepassing lage-temperatuurasfalt LEAB
Gouda, 13 juli 2023 - BAM Infra Nederland gebruikt met ingang van heden primair lage-temperatuurasfalt LEAB op haar projecten. BAM geeft hiermee een impuls aan de ontwikkeling en toepassing van dit duurzame asfalt. De productie van LEAB kost minder energie dan die van traditioneel asfalt, omdat het geproduceerd wordt bij een temperatuur van 110 in plaats van 165 graden Celsius. Dit leidt tot een vermindering van de CO2-uitstoot met dertig procent.


lage-temperatuurasfalt LEAB
Sneller verduurzamen van asfaltproductie
Bij de productie van asfalt is veel energie nodig. De branchevereniging Bouwend Nederland en Rijkswaterstaat hebben het voornemen om in 2025 alle gangbare asfaltmengsels op lage temperatuur uit te vragen en te produceren. Met als doel het terugdringen van het gasverbruik bij de productie van asfalt en het verminderen van de CO2-uitstoot. BAM ziet mogelijkheden om dit nu al te doen door LEAB, laag-energie asfaltbeton, primair aan te bieden en toe te passen op haar projecten.

Voordelen LEAB
BAM heeft LEAB zelf ontwikkeld en kan dit asfalt toepassen op alle wegen en fietspaden in zowel de dek-, tussen- en onderlagen. De eigenschappen van LEAB zijn gelijkwaardig aan die van traditioneel geproduceerd asfalt. Na verwerking en verdichting is het niet te onderscheiden van heet geproduceerd asfalt. Voor het gebruik in deklagen is LEAB zelfs nog beter, omdat het verouderingsproces van asfalt door de lagere temperatuur wordt uitgesteld. Nog een voordeel: het asfalt is eerder afgekoeld, waardoor een asfaltlaag eerder kan worden voltooid en een weg kan worden opengesteld.

Provincie Noord-Brabant, voor het vierde jaar uitgeroepen tot meest duurzame aanbesteder, over LEAB: ‘Wij geven vrijheid aan onze aannemers door het stellen van functionele verhardingseisen. Hierdoor is het voor de aannemer mogelijk om bijvoorbeeld LEAB toe te passen in het werk. Hiermee is enerzijds een financieel voordeel te behalen en anderzijds een aanzienlijke energiereductie (CO2/stikstof). Kwaliteit/levensduur van de verharding staat voorop. Vooral bij ongunstige weersomstandigheden is soms maatwerk nodig in bijvoorbeeld de asfalttemperatuur en/of de planning. Probeer hiervoor ruimte te geven in het contract/bestek. Inmiddels heeft BAM zelfs LEAB succesvol toegepast in de SMA-deklagen (steenmastiekasfalt).’

Ruime ervaring opgedaan
In 1999 is BAM gaan experimenteren met LEAB, allereerst met de onder- en tussenlagen. Toen dat onder controle was, is BAM gestart met deklagen. In de afgelopen jaren heeft BAM de kwaliteit van het LEAB steeds verder verbeterd. BAM is nu op het punt beland, dat alle lage-temperatuur-asfaltmengsels gelijkwaardig zijn aan de hoge-temperatuur-mengsels en kan daardoor dezelfde kwaliteit garanderen. Het asfaltkwaliteitsloket CROW heeft in 2020 het TRL 9-certificaat afgeven voor de LEAB-techniek, waarmee het is getoetst door een commissie van onafhankelijke deskundigen. Inmiddels heeft BAM meer dan een miljoen ton LEAB aangebracht binnen haar projecten.

Optimalisatie en uitbreiding beschikbare mengsels
De afgelopen jaren heeft BAM samen met AsfaltNu en partners succesvol gewerkt aan de optimalisatie en uitbreiding van het aantal beschikbare duurzame asfaltmengsels. Slechts in een zeer beperkt aantal situaties is BAM nog genoodzaakt om terug te vallen op de afname en verwerking van heet asfalt. BAM verwacht overigens dat de productie van LEAB een impuls krijgt door haar stap, waardoor deze situatie zich in de nabije toekomst niet meer voordoet.

Passend bij duurzaamheidsambities
Duurzaamheid is naast digitalisering en industrialisatie één van de centrale thema’s in de BAM-strategie Building a sustainable tomorrow. BAM wil een leidende rol spelen in het bouwen aan een duurzame toekomst. Dit doet BAM samen met partners en opdrachtgevers om niet alleen haar eigen werk, maar de hele keten te verduurzamen. BAM Infra Nederland wil samen bouwen aan een mooier Nederland. Naast de impuls die zij nu geeft aan het toepassen van lage-temperatuurasfalt, werkt zij actief aan het ontwikkelen van nieuwe duurzame toepassingen voor wegverharding. Zo heeft ze onlangs voor het eerst in-situ koude recycling toegepast in een proefvak, waarbij van de bestaande asfaltverharding op het werk een nieuwe verhardingslaag is gemaakt.

Historie LEAB
2005 Eerste succesvolle productie van LEAB bij asfaltcentrale ZNAC in Breda.
2014 Volledige validatie (toelating) van LEAB voor onder- en tussenlagen door Rijkswaterstaat.
2019 Toepassing LEAB SMA 8G+ mengsels voor provincie Gelderland.
2020 Volledige validatie (TRL 9) van de LEAB-techniek door het Asfalt Kwaliteits Loket (CROW).
2020 Volledige validatie (TRL 9) van LEAB-Surf door Rijkswaterstaat.
2021 Toepassing LEAB 16 surf op de A7 (Afsluitdijk) voor Rijkswaterstaat.
2022 Volledige validatie (TRL 9) van LEAB-DZOAB 16 door Rijkswaterstaat.
2022 Toepassing LEAB SMA 8G+ mengsels voor de provincie Noord-Brabant.
innicksname
0
OnoMatopee
0
quote:

innicksname schreef op 13 juli 2023 12:35:

[...]
En brandnetels.
voor eten, soep, haargroei en mest gier. Hoe mooi kan het zijn?
innicksname
0
quote:

OnoMatopee schreef op 13 juli 2023 12:42:

[...]voor eten, soep, haargroei en mest gier. Hoe mooi kan het zijn?
Mooi en goed niet, handig wel.
Moxxey
0
quote:

Makp schreef op 13 juli 2023 13:08:

Wedden dat we binnen 24 uur de 2,- gaan zien!
Hoop t..
HenkdeV
0
quote:

innicksname schreef op 13 juli 2023 12:35:

[...]
En brandnetels.
Ook natuur:

De brandnetel is een erg belangrijke plant voor vlinders. Rupsen van kleine vos, dagpauwoog, atalanta, landkaartje en gehakkelde aurelia leven ervan.
964 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 45 46 47 48 49 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 3,390
Verschil -0,028 (-0,82%)
Hoog 3,464
Laag 3,326
Volume 2.640.209
Volume gemiddeld 1.570.824
Volume gisteren 5.737.912

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront