AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Kruimeldief
0
@Truitje: China met dien verstande, dat AMG nog wel spul daar laat opwerken. Hopelijk niet lang meer en dan hebben ze de hele keten in eigen huis.
Maar inderdaad, AMG lijkt mij niet onderdeel te zijn van een handelsconflict met China.
Greyhounds
1
quote:

am1993 schreef op 4 juli 2023 10:04:

[...]
Beide. Er werden door poster Mika vragen gesteld over bepaalde posts en posities in AMG omdat hij/zij graag de motivatie/strategie achter e.e.a. wilde weten en daarop is m.i. passend en inhoudelijk gereageerd. Zowel door mij als door andere posters die weer andere strategieën hebben.
Ik ben van mening, dat het juist goed is als beleggers naar motivaties en strategieën vragen van andere beleggers. Daar leer je veel van. Gelet op uw post weet u alles al, maar voor veel beleggers is dat (nog) niet het geval. Ze beleggen wél met hun eigen geld, nemen risico's om hun levensomstandigheden te verbeteren en dan lijkt mij alle kennis die je daarover kan vergaren heel zinvol. Domme beleggers zijn er al genoeg. Ik heb het The hard way moeten leren, want zowat 40 jaar geleden had je alleen Teletekst (met kwartier vertraging), het blad Beleggers Belangen en je bank. Een forum als dit had me heel veel geld bespaard en ik draag er graag aan bij om andere beleggers te helpen ook "hun schaapjes op het droge te krijgen". En al is het er maar één, dan is dat doel mooi bereikt. Dit forum is er tenslotte voor het uitwisselen van kennis, meningen en informatie.
Lees het Shell-draadje eens door. Dan begrijpt u precies wat ik bedoel.
Hier heb jij helemaal gelijk in AM, ik belg pas 2,5 jaar en lees graag de strategie van andere mensen op de beurs.
Dus graag mee doorgaan zodat ik hier ook steeds een beter inzicht in krijg, ab van mij.
Calendar
2
quote:

christo1 schreef op 4 juli 2023 09:34:

Is dat hier een forum waar informatie kan vergaard worden over AMG of is dat hier een forum over calls en puts.

Liever relevante informatie en TA.

Mvg.
In het vergaren van informatie ben jij heel goed. Nu het delen nog...
Calendar
0
quote:

am1993 schreef op 4 juli 2023 10:07:

[...]
Die cash staat bij je broker geparkeerd als dekking van de geschreven puts en levert geen rente op. Speelt ook mee, dat als je de aandelen hebt en de calls schrijft, je ook het dividend opstrijkt.
Alleen als je niet voldoende onderpand bij je broker hebt. Indien nodig kun je wat kortlopende obligaties aanschaffen. Dividend is in de premie verdisconteerd (al gaat dat niet perfect).
Mrs. Smith
0
[quote alias=Kruimeldief id=14888782 date=202307041015]
@Truitje: China met dien verstande, dat AMG nog wel spul daar laat opwerken. Hopelijk niet lang meer en dan hebben ze de hele keten in eigen huis.
Maar inderdaad, AMG lijkt mij niet onderdeel te zijn van een handelsconflict met China.

Ging mij ook om het bredere plaatje ...... Wat is de volgende stap ..... enz enz
Calendar
0
quote:

Lekker Truitje schreef op 4 juli 2023 10:05:

dat nieuwe exportverbod, al dan niet gedeeltelijk, door China met betrekking tot gallium en germanium, lijkt me voor AMG eerder positief dan negatief. Het onderstreept nog eens extra dat het westen niet te afhankelijk moet zijn van China. Die gallium en germanium worden niet eens zo veel gebruikt heb ik begrepen, maar ik kan me voorstellen dat dit alleen weer een nieuw stapje is in de handelsoorlog met China. Er zijn veel meer schaarsere grondstoffen, halffabrikaten en produkten waar landen veel te afhankelijk van China zijn geworden. Dus goed voor AMG die niks met China doet voor zover ik weet.

Gallium en germanium schijnt ook elders op de wereld voor te komen, die mijnen waren alleen platgebombardeerd door China met zijn staatsbedrijven en megasubsidies om het monopolie te verwerven.
Ik heb gelezen dat het over 3 dozijn zeldzame metalen gaat. Het is geen exportverbod maar er moet een exportvergunning worden aangevraagd per 1/8. De vraag is hoe dit in de in de praktijk gaat uitpakken. De beurs is er voorlopig laconiek over. Als het pijn gaat doen zal dat wel veranderen.

Gallium is overigens essentieel in de productie van chips en zonder chips werkt er tegenwoordig niet veel meer.
Mrs. Smith
1
quote:

Calendar schreef op 4 juli 2023 10:47:

[...]

Ik heb gelezen dat het over 3 dozijn zeldzame metalen gaat. Het is geen exportverbod maar er moet een exportvergunning worden aangevraagd per 1/8. De vraag is hoe dit in de in de praktijk gaat uitpakken. De beurs is er voorlopig laconiek over. Als het pijn gaat doen zal dat wel veranderen.

Gallium is overigens essentieel in de productie van chips en zonder chips werkt er tegenwoordig niet veel meer.
Klopt helemaal. Speelt veel momenteel. Tevens tegenvallende orders tov prognoses bepaalde ID modellen Volkswagen zodat er langere vakanties genomen moeten worden en minder uitzendkrachten nodig zijn terwijl Tesla en BYD als een malle verkopen al dan niet door prijsverlagingen ..... enz enz Door de globalisering haakt alles in elkaar maar dat kan voor AMG een voordeel opleveren op den duur ....
RJ 80
2
quote:

christo1 schreef op 4 juli 2023 09:34:

Is dat hier een forum waar informatie kan vergaard worden over AMG of is dat hier een forum over calls en puts.

Liever relevante informatie en TA.

Mvg.
Vervelend berichtje vind ik. Is wel gerelateerd aan posities AMG, en ik als optie-'leek' vind het interessant om te lezen. Ik zie dit veel liever dan betweterberichtjes. Onderliggend geeft dit soort berichten overigens wel aan hoe beleggers hier tegen AMG aankijken, dus qua sentiment kan je er ook wat uit halen.

Kort samengevat, ik vond het wel relevante informatie. Als het nou enkel hierover ging, maar dat is nou ook weer niet zo. Dit mag best tusendoor en we steken er wat van op.
geldmaker
0
Na een mooie beursdag vinden ze het weer welletjes ff snel 100k opnemen en hup.
Zou willen dat we ons hier eens druk over maakte.
En masse de TOB gingen promoten....zodat welwillende beleggers ook eens gaan instappen..
c(h)ampagne
1
Ik vind de uitleg van de optiestrategien interessant. Het geeft mogelijkheden weer om risico's af te dekken en/of iets meer rendement te behalen. Dus voor mij is deze informatie zeker welkom op dit forum.
Raasgier
0
www.theguardian.com/business/2023/jul...

Staat dat dit een alternatief is voor (vloeibare) lithiumbatterijen, maar niet wat voor goedje ze dan wel gebruiken (en of daar evengoed lithium aan te pas komt of niet).

Geen idee of dit oud nieuws is, zo ja, dan sorry...
christo1
0
AMG heeft 3 critical materials in zijn gamma, en volgens EU data zijn lithium en vanadium en in mindere mate grafiet belangrijke import materialen uit China en nu wil EU minder afhankelijk worden van China, dus goed voor AMG.
DeZwarteRidder
1
quote:

christo1 schreef op 4 juli 2023 15:37:

AMG heeft 3 critical materials in zijn gamma, en volgens EU data zijn lithium en vanadium en in mindere mate grafiet belangrijke import materialen uit China en nu wil EU minder afhankelijk worden van China, dus goed voor AMG.
Het maakt geen bal uit, want de EU doet helemaal niks, behalve mooie praatjes verkopen.
christo1
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 4 juli 2023 15:48:

[...]

Het maakt geen bal uit, want de EU doet helemaal niks, behalve mooie praatjes verkopen.
Als de raad van bestuur wat slim is kunnen ze proberen nog subsidies los te weken bij de Duitse overheid voor hun bitterfield raffinaderij aangezien het kritieke materialen betreft, lukt het niet dan zij het zo, maar dan kan het zinnwald project er misschien wel nog krijgen omdat deze nog niet in aanbouw is.
VLiTaNbase
0
quote:

christo1 schreef op 4 juli 2023 15:37:

AMG heeft 3 critical materials in zijn gamma, en volgens EU data zijn lithium en vanadium en in mindere mate grafiet belangrijke import materialen uit China en nu wil EU minder afhankelijk worden van China, dus goed voor AMG.
AMG heeft zelfs meer EU critical materials in portefeuille:
'AMG has a unique critical materials portfolio comprised of 9 EU critical materials and 10 US critical materials'
Bron: ACCELERATING THE ENERGY TRANSITION, Investor Presentation, Company description, AMG 2022

Waaronder (naast hiervoor genoemde Lithium, Vanadium en Natuurlijk grafiet) vooral ook Tantaal (Tantalum), Niobium en Silicon metal.
HaBe
0
Ik lees in de Telegraaf iets over Toyota. Zij zeggen 1200 km bereik, goedkoper en 10 minuten laden. Ik kan de rest niet lezen omdat ik geen ab heb. Maar weet iemand wat hier speelt en of dit in het voor- of nadeel is voor AMG?
Alpen
2
quote:

HaBe schreef op 4 juli 2023 16:09:

Ik lees in de Telegraaf iets over Toyota. Zij zeggen 1200 km bereik, goedkoper en 10 minuten laden. Ik kan de rest niet lezen omdat ik geen ab heb. Maar weet iemand wat hier speelt en of dit in het voor- of nadeel is voor AMG?
Zie onderstaande link voor wat aanvullende info; dit onderwerp is hier enkele dagen geleden de revue gepasseerd.
De toekomst is - zoals het er nu uitziet - de solid-state batterij.
AMG heeft op dit gebied verschillende onderzoeksprojecten lopen, wereldwijd ook in Japan, en ik denk dat ze prima zijn gepositioneerd.
www.iex.nl/Forum/post/14885030.aspx
Alpen
6
quote:

Kruimeldief schreef op 4 juli 2023 10:15:

@Truitje: China met dien verstande, dat AMG nog wel spul daar laat opwerken. Hopelijk niet lang meer en dan hebben ze de hele keten in eigen huis.
Maar inderdaad, AMG lijkt mij niet onderdeel te zijn van een handelsconflict met China.
Een kleine nuance is wellicht op zijn plaats.
De huidige planning van AMG voorziet zoals bekend in 5 operationele Bitterfeld modules, elk met een productie-capaciteit van 20.000 ton BG LIOH per jaar.
V.w.b. de toevoer ("feedstock") aan deze modules zal e.e.a. dichtgetimmerd zijn, of worden, via meerjarige leveringscontracten.
Toevoer voor de 1e module zal t/m 2025 hoofdzakelijk afkomstig zijn van (A) "Strategic Offtake Partners" (2025) en (B) TG LIOH / LI2CO3 producerende Chinese bedrijven (2024, 2025).
(B) kan worden onderverdeeld in bedrijven die hun feedstock materiaal betrekken van AMG (spodumene), en bedrijven die hun feedstock materiaal betrekken van derden (spodumene of anders).
Indien het Chinese bedrijf spodumene betrekt van AMG is AMG's positie sterker want reeds eigenaar van het op te werken en opgewerkte materiaal. Het betreffende Chinese bedrijf verricht "slechts" een opwerkservice.
Vanaf 2026 ontvangt Bitterfeld intern 16.500 ton TG LI2CO3, maar er moet vervolgens aanvullend voldoende materiaal (TG LIOH / LI2CO3) extern worden ingekocht om uiteindelijk 20.000 ton BG LIOH te kunnen produceren. Als dat extern ingekochte materiaal (TG LIOH / LI2CO3) uit China komt, dan is dat per definitie gemaakt van grondstoffen (spodumene of anders) afkomstig van derden (daar alle door AMG Brazil geproduceerde spodumene uit de Mibra mijn deel uitmaakt van de intern geproduceerde 16.500 ton TG LI2CO3).

Voor modules 2 - 5 gelden in principe dezelfde beschouwingen.
Het verminderen van afhankelijkheid van China kan worden bereikt door met prioriteit te zorgen dat:
  • TG LIOH / TG LI2CO3 gaat worden toegeleverd aan Bitterfeld door Zinnwald (indien daar alle seinen op groen staan; niet eerder dan 2026) "zodat daar enkele modules mee kunnen worden gevoed" waarop H. Schimmelbusch hintte tijdens een recente conf. call;
  • huidige exploratie-projecten in Brazilië z.s.m. worden afgerond zodat - waar rendabel - spodumene productie-faciliteiten worden opgezet, eventueel lokaal opgewerkt naar TG LI2CO3;
  • nieuwe projecten in en buiten Brazilië worden geëxploreerd / geëxploiteerd.
Dit uiteraard naast aanvullende, uitgebreide aandacht in Bitterfeld voor verwerking van gerecycled materiaal / LI2CO3 en verwerking van materiaal dat eigendom is van Strategische Offtake Partners.

BG LIOH - Battery-Grade Lithium Hydroxide
TG LIOH - Technical-Grade Lithium Hydroxide
TG LI2CO3 - Technical-Grade Lithium Carbonaat
HaBe
0
quote:

Alpen schreef op 4 juli 2023 16:28:

[...]
Zie onderstaande link voor wat aanvullende info; dit onderwerp is hier enkele dagen geleden de revue gepasseerd.
De toekomst is - zoals het er nu uitziet - de solid-state batterij.
AMG heeft op dit gebied verschillende onderzoeksprojecten lopen, wereldwijd ook in Japan, en ik denk dat ze prima zijn gepositioneerd.
www.iex.nl/Forum/post/14885030.aspx
Als AMG echt betrokken is dan kan de vlag uit. Het wordt steeds spannender om in AMG te beleggen.
Calendar
0
quote:

Alpen schreef op 4 juli 2023 16:36:

[...]

Voor modules 2 - 5 gelden in principe dezelfde beschouwingen.
Het verminderen van afhankelijkheid van China kan worden bereikt door met prioriteit te zorgen dat:
  • TG LIOH / TG LI2CO3 gaat worden toegeleverd aan Bitterfeld door Zinnwald (indien daar alle seinen op groen staan; niet eerder dan 2026) "zodat daar enkele modules mee kunnen worden gevoed" waarop H. Schimmelbusch hintte tijdens een recente conf. call;

Zinnwald verwacht in 2026 12 ktpa LIOH te kunnen produceren. Dat zal dus niet genoeg zijn voor een extra module van 20 ktpa.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 22,340
Verschil +0,460 (+2,10%)
Hoog 22,340
Laag 21,900
Volume 164.778
Volume gemiddeld 240.396
Volume gisteren 313.927

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront