AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Mrs. Smith
0
quote:

Calendar schreef op 21 juni 2023 08:59:

[...]

Het valt mij op dat de gene die de koers binnenkort op 100 zien, zich niet meer laten horen.
Niet binnenkort maar wel over een aantal jaren ....... voor zover je natuurlijk vooruit kunt kijken ......
lanciared
0
quote:

Calendar schreef op 21 juni 2023 08:59:

[...]

Het valt mij op dat de gene die de koers binnenkort op 100 zien, zich niet meer laten horen.
Ik vind het jammer, dat ik er niet meer volledig bij kan zijn.
Blijf zitten met dat vervelend, knagerig gevoel.

..... Heb nooit over 100 gesproken, ook niet over 80, in het verleden wel geschreven dat dit bedrijf mijn volle vertrouwen genoot.
Dat ik niet meer van me laat horen, ..... ja, dat heeft zijn redenen. ( Ben er niet meer zo bij. Lijkt alsof ik afscheid genomen heb.)
LR
Calendar
0
quote:

Mrs. Smith schreef op 21 juni 2023 09:41:

[...]

Niet binnenkort maar wel over een aantal jaren ....... voor zover je natuurlijk vooruit kunt kijken ......
Eens. Maar er waren hier een paar figuren die en de winst heel optimistisch inschatte en daar een hoge mutiple bij vonden horen. Dan kom je op heel andere waardering natuurlijk.
christo1
2
quote:

Calendar schreef op 21 juni 2023 09:56:

[...]

Eens. Maar er waren hier een paar figuren die en de winst heel optimistisch inschatten en daar een hoge mutiple bij vonden horen. Dan kom je op heel andere waardering natuurlijk.
En hoeveel heeft de KW van het Belgische Umicore gestaan die ook actief is in batterijmaterialen maar deze hebben de LFP markt gemist en gaan nu voor een ander alternatief die schijnt nog goedkoper te zijn dan LFP maar nog steeds ons materiaal lithium bevat.

Op een gegeven moment stond Umicore aan een KW van begin dertig en is nu gezakt naar ongeveer 15 door de overgangsjaren totdat hun alternatief voor LFP op de markt is.

Waarom zou AMG niet tussen 20 en 30 KW kunnen noteren als de EBITDA de komende jaren sterk toeneemt.

Ik blijf erbij momenteel straat AMG nog steeds laag gewaardeerd.
Calendar
0
quote:

christo1 schreef op 21 juni 2023 10:02:

[...]

En hoeveel heeft de KW van het Belgische Umicore gestaan die ook actief is in batterijmaterialen maar deze hebben de LFP markt gemist en gaan nu voor een ander alternatief die schijnt nog goedkoper te zijn dan LFP maar nog steeds ons materiaal lithium bevat.

Op een gegeven moment stond Umicore aan een KW van begin dertig en is nu gezakt naar ongeveer 15 door de overgangsjaren totdat hun alternatief voor LFP op de markt is.

Waarom zou AMG niet tussen 20 en 30 KW kunnen noteren als de EBITDA de komende jaren sterk toeneemt.

Ik blijf erbij momenteel straat AMG nog steeds laag gewaardeerd.
Je kan het bedrijf ook met ASML proberen te vergelijken. Die vergelijking gaat ook mank. Ik zeg niet dat het niet dit jaar nog 100 kan staan. De markt kan gigantisch overwaarderen en onderwaarderen. Logisch is het echter niet.

Umicore SA is a Belgium-based global materials technology group. It focuses on application areas, such as materials science, chemistry and metallurgy. Its activities are oriented around three business areas: Catalysis, Energy & Surface technologies and Recycling. Umicore generates the majority of its revenues from clean technologies, such as emission control catalysts, materials for rechargeable batteries and photovoltaics, fuel cells and recycling. Catalysis business group also produces precious metals-based compounds for use in the fine chemicals, life science and pharmaceutical industries. The materials produced by Energy & Surface technologies can be found in a number of applications used in the production and storage of clean energy, including rechargeable batteries and photovoltaics.
Mrs. Smith
0
Als de 1e Bitterfeld module op tijd en goed functionerend opgestart wordt en de uitbreiding in Brazilie ook verwacht ik volgend jaar zeker het koersdoel van City te zien van 60
Blanco rolling
0
ABNamro berekende vorig jaar al dat de som van de losse delen van AMG 83 euro was en dat was voor de uitmuntende Q1-23 cijfers
am1993
0
Nou ja, zojuist iemand die 4K bestens bijkoopt en de koers stijgt met € 0.20. Het blijft een leuk aandeel:).
am1993
0
Hou er wel rekening mee, dat soms hoge koersdoelen worden afgegeven als een grote klant van een grote partij van het betreffende aandeel af wil. Dus ik ga even op de omzetten letten, die de afgelopen week niet echt hoog waren. Even kijken of er een spelletje gespeeld wordt:).
Calendar
1
quote:

am1993 schreef op 21 juni 2023 10:46:

Hou er wel rekening mee, dat soms hoge koersdoelen worden afgegeven als een grote klant van een grote partij van het betreffende aandeel af wil. Dus ik ga even op de omzetten letten, die de afgelopen week niet echt hoog waren. Even kijken of er een spelletje gespeeld wordt:).
Denk niet dat ING zich daarvoor leent. Zijn nogal suffe analisten die achter de feiten en andere analisten aanlopen. Als het GS was zou het kunnen.
Calendar
1
quote:

Mrs. Smith schreef op 21 juni 2023 10:19:

Als de 1e Bitterfeld module op tijd en goed functionerend opgestart wordt en de uitbreiding in Brazilie ook verwacht ik volgend jaar zeker het koersdoel van City te zien van 60
Als de lithiumprijs niet terugzakt, denk ik ook dat dit mogelijk is. Maar aangezien de markt meestal overdrijft, kunnen we na een periode van onderwaardering, ook een periode van overwaardering krijgen. Daarom sluit ik de 100 ook niet uit.
Lepre Chaun
0
Stammen verzetten zich tegen $ 2,2 miljard lithiummijn

Nevada-project van vitaal belang voor het bereiken van EV-doelen creëert terugslag.

www.arkansasonline.com/news/2023/jun/...

Gunstig voor AMG al die vertragingen , afstel , uitstel etc etc ,misschien wel een overname door een grote broer als Albemarle etc etc .
Fox WIld
1
Een EBITDA van $ 650M in 2025 zou m.i. een wpa van € 10 moeten kunnen opleveren. Nu AMG de winst jaarlijks laat groeien zou over 2 jaar een k/w van 10 helemaal niet gek zijn (we zitten nu bij een wpa 2023 van $ 7 ongeveer op 7) dus een koersdoel van € 100 eind 2025 is zeker haalbaar.

AMG heeft volgens mij nog steeds een lage k/w door het verleden met het regelmatig niet waarmaken van de eigen verwachtingen, plotselinge negatieve verrassingen zoals de forse afboeking op de vanadiumvoorraad en ik kan me ook nog een post van ongeveer $ 10 miljoen herinneren voor het saneren van grond in 2019-2020 (?).
Nu AMG de laatste 2 jaar haar eigen verwachtingen steeds overtreft, de outlook regelmatig verhoogt en de investeringen "on time" en "on budget" gereed krijgt wordt het m.i. tijd voor een hogere waardering van 8 tot 10x de winst. En dan komt die koers van € 100 vanzelf wel.
Calendar
0
quote:

Fox WIld schreef op 21 juni 2023 11:18:

en de investeringen "on time" en "on budget" gereed krijgt
Volgens mij is zowel de uitbreiding in Brazilië als de opstart in Ohio al naar achteren in de tijd verplaatst. Dus zo'n enorm geoliede machine is het nog niet.
Lepre Chaun
0
China verlengt NEV-aankoopbelastingvoordelen tot 2027

De verlenging van het belastingvoordeel zal waarschijnlijk een positief effect hebben op de verkoop van elektrische voertuigen (EV) in het land en de upstream-markt voor batterijgrondstoffen, vertelden bronnen aan Fastmarkets.

www.fastmarkets.com/insights/china-ex...

Nog meer prettig nieuws voor AMG .
Lekker Truitje
0
Ik weet niet of dit al geplaatst is :

Europese autoverkoop stijgt stevig
De verkoop van personenauto's in Europa is in mei verder gestegen. Dit meldde de Europese brancheorganisatie voor de auto-industrie ACEA woensdag.
Het aantal verkochte nieuwe auto's in EU steeg vorige maand met 18,5 procent tot 938.950 stuks.
In Nederland ging het om een stijging met 41,6 procent en in België van 42,5 procent.
Duitsland en Frankrijk, landen die qua volumes toonaangevend zijn in de Europese Unie, lieten ook flinke stijgingen zien. In Duitsland ging de verkoop in mei met 19,2 procent omhoog. In Frankrijk stegen de verkopen met 14,8 procent.

In de eerste vijf maanden van dit jaar steeg de autoverkoop in de EU met 18,0 procent. De verkoop van elektrische auto's liep zelfs met 50,5 procent op. Er werden 17,0 procent meer benzine-auto's verkocht, terwijl de verkoop van dieselauto's fractioneel daalde.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,880
Verschil -1,340 (-5,77%)
Hoog 23,380
Laag 21,880
Volume 313.927
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 108.936

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront