BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM mei 2023

1.186 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 56 57 58 59 60 » | Laatste
Leon57
0
EU akkoord met uitkoop regeling tot CO2vervuilers. Ruimte die gecreëerd wordt wordt gebruikt om of andere boeren te helpen of om bouw mogelijk te maken. Moet toch ook weer stukje gaan helpen
Zwijnash
2
quote:

popie schreef op 2 mei 2023 09:59:

Fijn he dividend
Als je dividend heeft kan je gemiddeld ook verlagen.
HenkdeV
1
quote:

Rob schreef op 2 mei 2023 10:09:

[...]

Volgend jaar 9 a 10% bij deze koers. Waar krijg je dat?
Jonge jenever doet al gauw 35%:-).

Beide bouwers in het groen, de gifbeker eindelijk leeg?
OnoMatopee
0
quote:

boldie schreef op 2 mei 2023 11:51:

Apart verloop, nu eens kijken of dit ook blijft staan.
die ca 10 miljoen stukken aankoop op de beurs zal lang niet afgerond zijn. Mag hopen op oplopende (bid) koersen.
OnoMatopee
0
Voorbereidingen gestart voor grootschalige verbouwing Amsterdam Centraal
Voorbereidingen gestart voor grootschalige verbouwing Amsterdam Centraal
02-05-2023

AMSTERDAM - Amsterdam Centraal staat aan de vooravond van een grootschalige verbouwing. Deze verbouwing is nodig om in de toekomst meer treinen te kunnen rijden en meer ruimte voor reizigers te creëren. Een van de onderdelen is het opknappen van de westelijke reizigerstunnel.

ProRail deelt het werk op in fases. Aannemer BAM gaat werk- en opslagruimte inrichten. Dit betekent dat een aantal winkels in de westelijke reizigerstunnel vanaf medio mei sluiten. Vanaf 11 december 2023 start de volgende fase. Dan gaan de centrumzijde van de westelijke reizigerstunnel en de opgangen naar de sporen 1 en 2 dicht tot medio 2024. De sporen 4 t/m 15 blijven wel bereikbaar vanaf de IJ-zijde.

Vanaf medio mei 2023 gaan Hema en Starbucks in de westelijke reizigerstunnel dicht om tijdens de werkzaamheden meer ruimte te creëren voor reizigers. Deze winkels verhuizen allebei naar een nieuwe locatie respectievelijk in de IJ-hal en in de middentunnel van het station. Daarnaast gaan ook de Broodzaak, Kiosk, GWK/Travelex pinautomaat en Zest aan de oostelijke kant van de westelijke reizigerstunnel dicht. Pas nadat alle werkzaamheden aan de sporen rond 2030 zijn afgerond komen de winkels helemaal vernieuwd weer terug. De werkzaamheden zullen impact hebben op reizigers en huurders. Samen met ProRail proberen we de overlast voor hen te beperken.

Wat gaat ProRail doen in de westelijke reizigerstunnel?

De hellingbaan wordt verwijderd. Deze voldoet niet meer aan de huidige normen. Het is te steil. Bovendien is er in de huidige situatie geen lift naar het eerste perron. De bestaande hellingbaan maakt plaats voor trappen en een roltrap. Er komen ook twee liften die de entree, de reizigerstunnel en het 1e perron met elkaar verbinden. De vloer krijgt dezelfde lichte tegels zoals die aan de centrumzijde van het station liggen. Ook wordt de monumentale boogconstructie onder het 1e perron in ere hersteld; deze is nu nog achter plaatwerk verstopt.

Wat gaat er verder nog gebeuren?

De komende zeven jaar wordt door ProRail in en om station Amsterdam Centraal hard gewerkt. De perrons worden verbreed en verlengd en er komt een extra fietsenstalling van ruim 8500 plekken bij. Deze gaat aansluiten op een nieuwe oostelijke reizigerstunnel die drie keer zo breed wordt gemaakt en waar winkels in komen. Aan de oostkant van het station worden de Oostertoegangsbruggen vernieuwd en bouwen we een ongelijkvloerse kruising bij de Dijksgracht.

De werkzaamheden zijn omvangrijk: een complexe operatie, terwijl de treinen blijven rijden en het station open blijft. De verwachting is dat het aantal treinreizigers op station Amsterdam Centraal stijgt van 200.000 naar 275.000 per dag in 2030. Er is meer ruimte nodig voor reizigers én voor meer treinen. Reizigers kunnen straks elke tien minuten een trein nemen tussen de grote steden in de Randstad.

Ook voor het goederenvervoer komt meer ruimte. Zo verbinden we Amsterdam met de rest van Nederland, en Nederland met de rest van Europa.

Momenteel vinden ook werkzaamheden plaats in de centrale hal en oostelijke vleugel van het monumentale stationsgebouw plaats. Deze duren tot eind dit jaar.
boldie
0
quote:

OnoMatopee schreef op 2 mei 2023 12:27:

[...]die ca 10 miljoen stukken aankoop op de beurs zal lang niet afgerond zijn. Mag hopen op oplopende (bid) koersen.
zolang we nog niet op de 2,75 staan hoef ik me niet druk te maken over verkoop dat scheelt dan weer...... Is wel excl divi dat dan weer wel.
Zwijnash
0
quote:

OnoMatopee schreef op 2 mei 2023 12:27:

[...]die ca 10 miljoen stukken aankoop op de beurs zal lang niet afgerond zijn. Mag hopen op oplopende (bid) koersen.
10 miljoen lijkt mee te veel, denk dichter bij 5,5 miljoen ( gebaseerd op toen wij hadden 14 cent dividend was er 4,8 miljoen aandelen ingekort met 50% van mensen hadden voor aandeel )

Maar misschien zegt Bam wij kopen 5 miljoen extra in voor toekomstige dividend omdat de koer laag is ( volgens mij ingekort tussen 2,60 en 2,85 voor intern beloning afgelopen jaar dus dat was voor Bam intestaat te doen dus nu is het zeer intrestant te doen )
Zwijnash
0
DEN HAAG/BRUSSEL - Boeren en bedrijven die veel stikstof uitstoten kunnen binnenkort gebruik maken van de ’woest aantrekkelijke’ uitkoopregeling voor zogeheten ’piekbelasters’. De Europese Commissie heeft met de plannen ingestemd.

www.telegraaf.nl/nieuws/1688897168/pi...
Brinkhorst
1
quote:

Zwijnash schreef op 2 mei 2023 14:05:

DEN HAAG/BRUSSEL - Boeren en bedrijven die veel stikstof uitstoten kunnen binnenkort gebruik maken van de ’woest aantrekkelijke’ uitkoopregeling voor zogeheten ’piekbelasters’. De Europese Commissie heeft met de plannen ingestemd.
Mooi ook hier kan ik aan verdienen. Je moest een weten wat mijn vrouw uitstoot na dinner bij de Chinees.
OnoMatopee
1
Topman ProRail voorziet onmogelijke spagaat voor spoorsector

Door Gijsbert Termaat

Ede - ProRail wil dat de spoorsector een uitzonderingspositie krijgt om noodzakelijke projecten toch te kunnen uitvoeren. Gebeurt dat niet, dan vreest de spoorbeheerder dat er „pijnlijke keuzes” gemaakt moeten worden die gevolgen hebben voor de reiziger, het goederenvervoer en de bereikbaarheid van steden en dorpen.
ProRail, spooraannemers en ingenieursbureaus moeten met oplossingen komen om meer ruimte vrij te maken op het nu al overvolle spoornetwerk.

„Aanpassing van regelgeving, zoals die rond het opheffen van overwegen en bij de duurzame aanpak van problemen met flora en fauna (zoals dassen en bevers) zou ons daarbij helpen”, stelt John Voppen, ceo van ProRail, dinsdag bij de presentatie van het jaarverslag 2022.
Hindernissen

„In sommige situaties gaat het ook om regels rond stikstof en kwarts. Allemaal hindernissen, terwijl er meer werk dan ooit nodig is voor het in stand houden van het spoor en het verzorgen van meer spoorcapaciteit in de toekomst. Om de omvang aan te geven: jaarlijks verspijkert ProRail nu ongeveer 1,3 miljard euro aan spoorprojecten en dat groeit in 2025 naar 1,8 miljard euro. Er moet structureel iets gebeuren”, meent Voppen.
Werknemers van spoorbeheerder ProRail aan het werk bij de Friese spoordijk. Het treinverkeer lag stil, omdat een dassenburcht er voor problemen zorgt.

Volgens de ProRail-topman zijn de regels zodanig streng dat als gevolg daarvan spoorprojecten die bijdragen aan de verduurzaming van ons land in de knel komen. „Het is noodzakelijk dat er beleid komt om duurzame projecten op korte termijn tot uitvoering te laten komen. Denk hierbij aan ruimere normen tijdens de bouwfase. Maar dan nog zijn we er niet, want er zijn meer factoren die onze plannen onder druk zetten. Personeels-, materiaal- en materieeltekorten, en beperkte ruimte op het spoor voor buitendienststellingen maken het ons heel erg lastig. En dan druk ik me nog voorzichtig uit.”

De spoorsector komt in een onmogelijke spagaat terecht, voorziet Voppen. „Er moet steeds meer werk verricht worden om Nederland ook na 2030 goed bereikbaar te houden. Zeker met de voorspelde woning- en bevolkingsgroei is dat essentieel. Maar met alle internationale uitdagingen waar de wereld mee kampt, is dat bijna niet te doen. We schatten dan ook dat we van het werk dat we tussen 2025 en 2029 moeten doen, vermoedelijk zo’n 20 tot 25 procent niet volgens planning kunnen uitvoeren. Er komen dus momenten aan waarop we pijnlijke keuzes moeten maken, wat wel en wat niet kan worden uitgevoerd.”

ProRail, spooraannemers en ingenieursbureaus moeten met oplossingen komen om meer ruimte vrij te maken op het nu al overvolle spoornetwerk. Voppen: „Dit kan door slimme uitbreidingen, innovaties zoals digitalisering en het digitale treinbeveiligingssysteem ERTMS, nieuwe stations en stationsuitbreidingen. Ook werken we nog tot 2030 aan de afronding van het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer, dat ervoor moet gaan zorgen dat op drukke corridors veel meer treinen kunnen gaan rijden. Door het toenemende treinverkeer is ook meer onderhoud nodig. In 2022 voerden we zo’n 20 procent meer werk uit dan in 2021. Dit jaar komt daar nog eens 20 procent bovenop, maar die doelstelling lijkt gezien alle omstandigheden nu al niet haalbaar.”
Het gebouw van de vestiging van Prorail in Amsterdam met zijn futuristische vormgeving.

In het kader van de stikstofproblematiek doet ProRail zijn uiterste best om aan verduurzaming te werken. Dit helpt om zoveel mogelijk projecten door te kunnen laten gaan. „We streven ernaar om in 2030 emissievrije bouwplaatsen te hebben. Daarnaast werken we aan emissievrij spoorvervoer, zoals elektrificering en waterstof- en batterijtreinen op trajecten waar nu dieseltreinen rijden. Ik zie dat als een win-win als je bedenkt dat wij een duurzaam vervoersalternatief bieden voor reizigers en verladers. Maar of we dat gaan halen is de grote vraag”, blijft Voppen realist.
Zwijnash
0
Great news for investors – Koninklijke BAM Groep is still trading at a fairly cheap price according to my price multiple model, where I compare the company's price-to-earnings ratio to the industry average. In this instance, I’ve used the price-to-earnings (PE) ratio given that there is not enough information to reliably forecast the stock’s cash flows. I find that Koninklijke BAM Groep’s ratio of 2.96x is below its peer average of 11.73x, which indicates the stock is trading at a lower price compared to the Construction industry.

uk.finance.yahoo.com/news/buy-koninkl...
Zwijnash
0
quote:

Leon57 schreef op 2 mei 2023 10:46:

EU akkoord met uitkoop regeling tot CO2vervuilers. Ruimte die gecreëerd wordt wordt gebruikt om of andere boeren te helpen of om bouw mogelijk te maken. Moet toch ook weer stukje gaan helpen
Denk dat dit heel veel ruimt zal bidden voor bouwers en pro rail ook - zeker positief voor Bam
boldie
0
quote:

Brinkhorst schreef op 2 mei 2023 14:26:

[...]

Mooi ook hier kan ik aan verdienen. Je moest een weten wat mijn vrouw uitstoot na dinner bij de Chinees.
hahahahha, heb ik chineea voor nodig :(
Zwijnash
0
Quote van april

Ik verwacht dat BAM met goede cijfers blijft komen en dat we over 2023 20% meer omzet gaan zien. Wat er aan de strijstok blijft hangen is afhankelijk van o.a het resterende bedrag dat van het Childrens hospital alsnog gaat worden voldaan door de Ieren ( Zover als ik weet ligt er geen claim tegen BAM LTD ......alleen wie draaid er op voor de extra kosten en de sterkte van het Engelse Pond). Ik ga er vanuit dat we weer tussen 2,35 en 2,65 gaan schommelen dit jaar met een uitschieter naar 3 euro. Maar mooi zou het zijn dat BAM weer op 1,35 c.q 1,45 en 1,65 zou komen om bij te tanken.. Ik Heb Heijmans dit jaar verruild voor BAM en ben nu long met ongeveer 50.000 st sinds maart.
p.s Sorry voor mijn slechte Nederlands, ik ben al 30 jaar weg uit NL.

De children’s hospital is gebouwd in Ireland dus dat is € en geen £.
20% meer omzet gaat niet gebeuren- als je Bam een beetje volgd dat weet je dat onderdelen zijn verkocht in 2022 dus omzet zal lager uitkomen.
email2uwf
0
quote:

Zwijnash schreef op 2 mei 2023 15:02:

Quote van april

Ik verwacht dat BAM met goede cijfers blijft komen en dat we over 2023 20% meer omzet gaan zien. Wat er aan de strijstok blijft hangen is afhankelijk van o.a het resterende bedrag dat van het Childrens hospital alsnog gaat worden voldaan door de Ieren ( Zover als ik weet ligt er geen claim tegen BAM LTD ......alleen wie draaid er op voor de extra kosten en de sterkte van het Engelse Pond). Ik ga er vanuit dat we weer tussen 2,35 en 2,65 gaan schommelen dit jaar met een uitschieter naar 3 euro. Maar mooi zou het zijn dat BAM weer op 1,35 c.q 1,45 en 1,65 zou komen om bij te tanken.. Ik Heb Heijmans dit jaar verruild voor BAM en ben nu long met ongeveer 50.000 st sinds maart.
p.s Sorry voor mijn slechte Nederlands, ik ben al 30 jaar weg uit NL.

De children’s hospital is gebouwd in Ireland dus dat is € en geen £.
20% meer omzet gaat niet gebeuren- als je Bam een beetje volgd dat weet je dat onderdelen zijn verkocht in 2022 dus omzet zal lager uitkomen.
Ik weet dat Ierland Euroland is. En ik investeer in en volg Bam al 24 jaar., Succes met je wijsheid.:-)
p.s BAM-Nuttall is in GBP dus UK
Zwijnash
0
quote:

email2uwf schreef op 2 mei 2023 15:09:

[...]
Ik weet dat Ierland Euroland is. En ik investeer in en volg Bam al 24 jaar., Succes met je wijsheid.:-)
Oké - ik had de volgende gelezen en voor mijn begrip lijkt het dat je vraagt wie draait er op voor sterke Brits ( meer juist dat Engelse ) pound ivm children’s hospital ( £ is trouwens niet zo sterk- vroeger was veel sterker )

Childrens hospital alsnog gaat worden voldaan door de Ieren ( Zover als ik weet ligt er geen claim tegen BAM LTD ......alleen wie draaid er op voor de extra kosten en de sterkte van het Engelse Pond).

Ps bent Engelse dus kent Bam Nuttall voordat ik royal Bam kent!
Zwijnash
0
quote:

email2uwf schreef op 2 mei 2023 15:09:

[...]
Ik weet dat Ierland Euroland is. En ik investeer in en volg Bam al 24 jaar., Succes met je wijsheid.:-)
p.s BAM-Nuttall is in GBP dus UK
Maar wordt niet gebouwd door Bam Nuttall maar Bam Ireland

www.bamireland.ie/
1.186 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 56 57 58 59 60 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 3,896
Verschil -0,004 (-0,10%)
Hoog 3,932
Laag 3,860
Volume 525.331
Volume gemiddeld 1.429.485
Volume gisteren 691.847

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront