BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM November 2022

1.375 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... 65 66 67 68 69 » | Laatste
Verbeek1942
1
Vandaag weer leuke hogere koers van ASML, Philips en TT. BAM daarentegen blijft maar hangen rond de 2 euro. De politiek is nog wel tot Q1 2023 bezig om het N2 probleem om te buigen met een goed plan. Voordat de bouw dan weer op stoom is zitten we in 2024. Dus verwacht niet al te veel van BAM tot die tijd. Misschien nog kwartje hoger tot eind 2023 maar dat schiet niet echt op maw nog een lange periode dood geld.
Verbeek1942
1
quote:

amice schreef op 14 november 2022 16:55:

[...]
Me too. Alleen heb ik er ook nog een paar gerealiseerde en nog ongerealiseerde zeperds bij.
Ach dat heeft iedereen als hij eerlijk is tegen zichzelf, als er na de streep maar een positief getal staat.
boldie
0
quote:

Verbeek1942 schreef op 14 november 2022 17:00:

Vandaag weer leuke hogere koers van ASML, Philips en TT. BAM daarentegen blijft maar hangen rond de 2 euro. De politiek is nog wel tot Q1 2023 bezig om het N2 probleem om te buigen met een goed plan. Voordat de bouw dan weer op stoom is zitten we in 2024. Dus verwacht niet al te veel van BAM tot die tijd. Misschien nog kwartje hoger tot eind 2023 maar dat schiet niet echt op maw nog een lange periode dood geld.
kwartje erbij niet slecht. Meer dan 10% dus
bartbas
0
quote:

Verbeek1942 schreef op 14 november 2022 17:00:

Vandaag weer leuke hogere koers van ASML, Philips en TT. BAM daarentegen blijft maar hangen rond de 2 euro. De politiek is nog wel tot Q1 2023 bezig om het N2 probleem om te buigen met een goed plan. Voordat de bouw dan weer op stoom is zitten we in 2024. Dus verwacht niet al te veel van BAM tot die tijd. Misschien nog kwartje hoger tot eind 2023 maar dat schiet niet echt op maw nog een lange periode dood geld.
Bouw is nog helemaal niet van de stoom af. Wanneer probleem niet opgelost wordt merken de bouwbedrijven daar pas over enkele maanden iets van. Voorlopig zit vrijwel iedereen tot over zijn oren in het werk.
Bb
bartbas
1
quote:

Verbeek1942 schreef op 14 november 2022 17:00:

Vandaag weer leuke hogere koers van ASML, Philips en TT. BAM daarentegen blijft maar hangen rond de 2 euro. De politiek is nog wel tot Q1 2023 bezig om het N2 probleem om te buigen met een goed plan. Voordat de bouw dan weer op stoom is zitten we in 2024. Dus verwacht niet al te veel van BAM tot die tijd. Misschien nog kwartje hoger tot eind 2023 maar dat schiet niet echt op maw nog een lange periode dood geld.
kKwartje hoger in zesweken is op jaarbasis bijna 100 %. Daar teken ik voor.
Bb
HenkdeV
2
quote:

Verbeek1942 schreef op 14 november 2022 16:45:

[...]

Henk iedereen moet zelf weten waarin hij belegt. Niet boos worden als niet iedereen in de zelfde fondsen belegt als jij omdat ze naar hun mening meer verwachtingen zien in andere fondsen. It is a free country.

Natuurlijk gaat iedereen over zijn eigen beleggingen, heb nog nooit iets anders beweerd.
En dat is al helemaal geen reden om boos over te worden.

Dus kortom: (weer) een verhaal dat kant nog wal raakt.
Gewoon mee ophouden.
HenkdeV
1
Van de volgens mij door (de hier nogal opgehemelde) mevrouw O. aangekondigde beursbrede daling in het vierde kwartaal is nog niet zo heel veel terecht gekomen. De eerste beursdag van de nieuwe week is positief begonnen, de AEX steeg met iets meer dan een half procent. Een mooi vervolg op de beursstijging die reeds een tijdje gaande is. Heb goede hoop dat er nog wel wat meer in het vat zit. Ook in de wetenschap dat december vaak een goede beleggingsmaand is.
volhouder
7
Wat een gezeur hier weer.
Jammer dat Ed er niet meer is , hij had teminste iets interessants te melden.
boldie
0
quote:

HenkdeV schreef op 14 november 2022 18:10:

Van de volgens mij door (de hier nogal opgehemelde) mevrouw O. aangekondigde beursbrede daling in het vierde kwartaal is nog niet zo heel veel terecht gekomen. De eerste beursdag van de nieuwe week is positief begonnen, de AEX steeg met iets meer dan een half procent. Een mooi vervolg op de beursstijging die reeds een tijdje gaande is. Heb goede hoop dat er nog wel wat meer in het vat zit. Ook in de wetenschap dat december vaak een goede beleggingsmaand is.
gaan het zien, kunnen er met ons beetje toch niks aan doen:), morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.
Zwijnash
0
Er komt 4 miljard euro beschikbaar voor infrastructuurprojecten door het hele land. De investeringen zijn onderdeel van een bedrag van 7,5 miljard euro dat het kabinet in het coalitieakkoord had vrijgemaakt om nieuwe woonwijken bereikbaar te maken. De rest van het geld gaat naar investeringen in de infrastructuur voor auto's (2,7 miljard euro) en fietsers (780 miljoen euro).
Zwijnash
0
Minister Mark Harbers en staatssecretaris Vivianne Heijnen (Infrastructuur en Waterstaat) en minister Hugo de Jonge (Wonen) verdelen de miljarden. Het geld wordt besteed aan nieuwe spoorlijnen, wegen en fietspaden. Daarnaast wordt er geld gestoken in bestaande spoorlijnen en wegen.
De bewindslieden benadrukken dat er vanwege het stikstofprobleem, stijgende prijzen en personeelstekorten nog veel onzeker is over de uitvoering en oplevering van projecten. Toch vinden ze het belangrijk om "tempo te maken en te blijven werken aan bereikbaarheid en woningbouw".
In totaal investeert het kabinet 1,1 miljard in de doorstroming op rijkswegen. Daarbij gaat het om de aanleg van nieuwe wegen (801 miljoen euro) en investeringen in verkeerssystemen (300 miljoen euro) die moeten zorgen voor betere doorstroom.
Daarnaast heeft het kabinet met regionale overheden deals gesloten voor lokale projecten. Zo wordt de Noord/Zuidlijn in Amsterdam doorgetrokken naar Schiphol en Hoofddorp. Ook wil het ministerie van Infrastructuur de capaciteit op de A10 Zuid bij Amsterdam vergroten. Dat is een van de drukste wegen van het land.
Verder wordt er in Zuid-Holland ruim 1,5 miljard euro geïnvesteerd in de verbetering van het spoor en de stations tussen Leiden en Dordrecht. In Rotterdam wordt er ruim 600 miljoen euro geïnvesteerd in de zogeheten 'oeververbindingen'. Daarbij gaat het om bruggen en tunnels over en onder de Maas.
In Noord-Brabant gaat ruim 800 miljoen euro naar de regio Brainport Eindhoven. Daar moet vooral het openbaar vervoer uitgebreid en verbeterd worden.
Het is de bedoeling dat al deze projecten nieuwe woonwijken bereikbaarder maken. Eerder stelde het kabinet zichzelf ten doel om in 2030 900.000 nieuwe woningen te hebben gebouwd.
innicksname
0
quote:

amice schreef op 14 november 2022 16:55:

[...]
Me too. Alleen heb ik er ook nog een paar gerealiseerde en nog ongerealiseerde zeperds bij.
#metoo (al ben ik nu wel geduldiger, mede door de ervaring in het beleggen in BAM)
innicksname
0
quote:

Zwijnash schreef op 14 november 2022 19:31:

Minister Mark Harbers en staatssecretaris Vivianne Heijnen (Infrastructuur en Waterstaat) en minister Hugo de Jonge (Wonen) verdelen de miljarden. Het geld wordt besteed aan nieuwe spoorlijnen, wegen en fietspaden. Daarnaast wordt er geld gestoken in bestaande spoorlijnen en wegen.
De bewindslieden benadrukken dat er vanwege het stikstofprobleem, stijgende prijzen en personeelstekorten nog veel onzeker is over de uitvoering en oplevering van projecten. Toch vinden ze het belangrijk om "tempo te maken en te blijven werken aan bereikbaarheid en woningbouw".
In totaal investeert het kabinet 1,1 miljard in de doorstroming op rijkswegen. Daarbij gaat het om de aanleg van nieuwe wegen (801 miljoen euro) en investeringen in verkeerssystemen (300 miljoen euro) die moeten zorgen voor betere doorstroom.
Daarnaast heeft het kabinet met regionale overheden deals gesloten voor lokale projecten. Zo wordt de Noord/Zuidlijn in Amsterdam doorgetrokken naar Schiphol en Hoofddorp. Ook wil het ministerie van Infrastructuur de capaciteit op de A10 Zuid bij Amsterdam vergroten. Dat is een van de drukste wegen van het land.
Verder wordt er in Zuid-Holland ruim 1,5 miljard euro geïnvesteerd in de verbetering van het spoor en de stations tussen Leiden en Dordrecht. In Rotterdam wordt er ruim 600 miljoen euro geïnvesteerd in de zogeheten 'oeververbindingen'. Daarbij gaat het om bruggen en tunnels over en onder de Maas.
In Noord-Brabant gaat ruim 800 miljoen euro naar de regio Brainport Eindhoven. Daar moet vooral het openbaar vervoer uitgebreid en verbeterd worden.
Het is de bedoeling dat al deze projecten nieuwe woonwijken bereikbaarder maken. Eerder stelde het kabinet zichzelf ten doel om in 2030 900.000 nieuwe woningen te hebben gebouwd.
Prima om OV-gerelateerde investeringen bekend te maken, maar ik blijf erbij dat het zwaartepunt elders in het land zou moeten liggen. Al was het maar omdat je daar over 50 jaar meer plezier van hebt als land.
Zwijnash
1
November 2022 - Today, 11 November 2022, the A10/A24 AS Neuruppin to AD Pankow motorway near the German capital of Berlin has officially opened to traffic. The six-lane expansion of the A10 and thoroughly modernised A24 is Brandenburg’s first public private partnership (PPP) project and the occasion was celebrated by the client, DEGES GmbH, a publicly-owned project management company representing the Federal Republic of Germany, the Invesis consortium Havellandautobahn GmbH & Co. KG and local stakeholders.

After almost five years of construction which commenced in March 2018, construction of one of the busiest routes in the capital region has completed ahead of schedule and an important milestone has been reached. between the interchanges of Pankow and Neuruppin by the construction partner Arge A10/A24 Havellandautobahn.

The new motorway was officially opened by the Federal Transport Minister, Dr. Volker Wissing, who was joined by the Minister for Infrastructure and Planning at the State of Brandenburg, Mr Guido Beerman, Management Board member of Autobahn GmbH of the Federal Government, Mrs Anne Rethmann, and Invesis Project Director and Havellandautobahn GmbH & Co. KG Managing Director, Dr. Thomas Stütze.

The Havellandautobahn consortium, with shareholders Invesis (70%) and HABAU PPP GmbH (30%), is responsible as a private partner not only for the expansion and renewal of the motorway, but also for its operation and maintenance for the next 30 years.

Ludger Sehr, Head of PPP, Deges GmbH, said: ‘As the project developer, DEGES can only implement and realise a major project such as the expansion of the A10/A24 with reliable and efficient partners. Havellandautobahn GmbH & Co has impressively demonstrated that such a demanding project can be successfully implemented together thanks to professional project management, planning and construction know how. The high quality and the on-budget and on-schedule project completion prove that the efforts are worthwhile’.

Invesis’s Managing Director, Christian Diringer, said: ‘Invesis is an experienced Investor Developer of Road Infrastructure, we have invested in and operate fifteen roads across Europe. The A10/A24 is our fourth motorway PPP in Germany and the biggest road project we have in our portfolio. The A10/A24 project was made possible by the partnership-based cooperation with DEGES, Autobahn des Bundes, the federal state of Brandenburg and countless other participating municipalities and authorities with the entire Havellandautobahn team and their subcontractors. This is a proud moment for everyone involved and we look forward to operating and managing the new road until we hand back the road to the client in 2048.’
HenkdeV
0
quote:

innicksname schreef op 14 november 2022 19:37:

[...]
Prima om OV-gerelateerde investeringen bekend te maken, maar ik blijf erbij dat het zwaartepunt elders in het land zou moeten liggen. Al was het maar omdat je daar over 50 jaar meer plezier van hebt als land.
Voorlopig is het hier nog lekker ruim en redelijk rustig. Mag van mij nog wel even zo blijven. Wat meer huizenbouw in de wat kleinere dorpen zou trouwens wel goed zijn voor de leefbaarheid.
innicksname
1
quote:

HenkdeV schreef op 14 november 2022 20:07:

[...]

Voorlopig is het hier nog lekker ruim en redelijk rustig. Mag van mij nog wel even zo blijven. Wat meer huizenbouw in de wat kleinere dorpen zou trouwens wel goed zijn voor de leefbaarheid.
Van mij hoeft het hier ook niet drukker te worden, maar ik zou het verspreiden van de drukte wel logisch vinden.
boldie
0
Zo een kijken hoe de bouwers het vandaag gaan doen. :), aan de groene koersen overkant van de sloot zal het niet liggen.
HenkdeV
0
quote:

boldie schreef op 15 november 2022 07:39:

Zo een kijken hoe de bouwers het vandaag gaan doen. :), aan de groene koersen overkant van de sloot zal het niet liggen.
Aan de overkant van die hele brede sloot viel het wat tegen gisteravond:

(ABM FN-Dow Jones) De Amerikaanse beurzen zijn maandag na een volatiele handelsdag lager gesloten.

De toonaangevende S&P 500 index daalde 0,9 procent tot 3.957,32 punten, de Dow Jones index verloor 0,6 procent op 33.536,70 punten en de Nasdaq sloot 1,1 procent lager op 11.196,22 punten.
bartbas
0
Orderboek Bam ziet er goed uit. Wanneer er zich niet te veel verkopers melden komt 2,15 al snel in zicht.
Bb
1.375 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... 65 66 67 68 69 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 3,390
Verschil -0,028 (-0,82%)
Hoog 3,464
Laag 3,326
Volume 2.640.209
Volume gemiddeld 1.580.214
Volume gisteren 5.737.912

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront