AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
[verwijderd]
0
Het is nu wel een beetje erop of eronder voor AMG. Het relatief bescheiden winstje (m.i. ook behoorlijk getemperd door het slechte beursklimaat/bearmarkt) kan er helaas ook weer in een paar dagen af gaan. Gaat het weer richting de € 30,00, dan lopen we weer het risico dat de koers zoals zo vaak maandenlang blijft hangen in de zone € 30,00 - € 35,00.

Toch, het feit dat de koers op uitstekende cijfers niet fors omhoog gaat, betekent dat ik toch geneigd ben een IPO of dure overname door een derde partij (minimaal € 60,00, liefst veel meer natuurlijk) te waarderen. Liefst de komende jaren op eigen kracht naar €75,00 en meer, maar als de shorters het aandeel eeuwig blijven kapot maken (en daar lijkt het wel op) dan maar een IPO of overname.

Hopelijk gaat de koers nu in eerste instantie verder naar ruim € 40,00.
Wildboy11
1
Gaan met die banaan, verwacht morgen een positieve indexen en dan kan AMG fier op kop lopen !

Beursblik: Degroof Petercam zet AMG op kooplijst

En er zullen heel wat meer volgen !
de schaatser
0
de schaatser
0
quote:

beleggertje2020 schreef op 3 november 2022 18:56:

[...]
Ja ja vergeet vooral niet dat in een bearmarkt zoals nu een KW van 5 a 7 wel es normaal kan zijn voor een aandeel als AMG . Dus denk dat 35 Euro zoals nu voorlopig een heel faire waardering is voor AMG . Dus tja als de nasdaq100 weer achteruitknalt kunnen ze net zo goed weer terugvallen naar pakweg 27 a 30 euro kwa koers. Ik vrees dat we nog steeds in een bearmarkt zitten zolang die nasdaq niet binnen een dag 7% kan stijgen . Sterker nog hij daalt eerder nog die nasdaq
Kunnen we mooi bijkopen!
NewKidInTown
0
Als je Albemarle met AMG vergelijkt, met name de K/W en de K/EBITDA hoe liggen die verhoudingen dan ? Ik heb hier onlangs iets over gelezen, maar kan het niet meer vinden.

Dacht iets van Albemarle 10,4 <-> AMG 10,4 <-> 4,9 or something, wie helpt me even ?
Jason Voorhees
1
Nog maar eens een beurswijsheidje van een bejaarde, het gaat altijd hoger dan je denkt en lager dan je denkt, doe er je voordeel mee, verder iedereen gefeliciteerd, no guts no glory;-)
Wildboy11
0
Het was een prachtdag alle records in mijn porto verpulverd en wat heb ik genoten dat iedereen die voorbeurs hem flink kneep dat de koers zou oplopen op hun wenken bediend werd, al is de leugen nog zo snel ...........
Wildboy11
0
quote:

beleggertje2020 schreef op 3 november 2022 18:56:

[...]
Ja ja vergeet vooral niet dat in een bearmarkt zoals nu een KW van 5 a 7 wel es normaal kan zijn voor een aandeel als AMG . Dus denk dat 35 Euro zoals nu voorlopig een heel faire waardering is voor AMG . Dus tja als de nasdaq100 weer achteruitknalt kunnen ze net zo goed weer terugvallen naar pakweg 27 a 30 euro kwa koers. Ik vrees dat we nog steeds in een bearmarkt zitten zolang die nasdaq niet binnen een dag 7% kan stijgen . Sterker nog hij daalt eerder nog die nasdaq
Wat een onzin weer moet jij niet de schoenen poetsen van DZR het is bijna Sinterklaas.
PWP
1
quote:

lero schreef op 3 november 2022 18:38:

[...]

Ik ben benieuwd of meer mensen weten van het Timminco debacle.... veders ben ik positief gestemd met de vooruitzichten van AMG op dit moment.
Absoluut....dat heeft me een mooie duit gekost. Dat was mijn eerste harde kennismaking met de wetten van het beleggen.
lero
0
quote:

PWP schreef op 3 november 2022 21:15:

[...]

Absoluut....dat heeft me een mooie duit gekost. Dat was mijn eerste harde kennismaking met de wetten van het beleggen.
Toen kon je AMG goedkoop op pikken.
Just lucky
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 3 november 2022 13:18:

[...]

Ik heb niet veel keuze als ik in lithium wil investeren.
Had je 1 jaar geleden in pure play Pilbara moeten investeren, nu x30.
Wildboy11
0
Bij AMG kunnen inmiddels zeker een K/W verhouding van 15 of hoger hanteren, gezien de toekomst zou dat voor de kortere tot middellange termijn een koers van rond € 60,- betekenen, afgaande op het huidig presteren en zonder de verbeterde vooruitzichten.

Koers winst verhouding voorbeeld
Hieronder wordt uitgelegd wat de getallen van de koers-winstverhouding betekenen.

Bij een bedrijf zonder winst kan geen k/w verhouding worden berekend.

0 t/m 10 De koers is ondergewaardeerd of de winst uit de onderneming neemt (naar verwachting) af.
10 t/m 17 Voor veel bedrijven wordt deze k/w verhouding gezien als redelijk.
17 t/m 25 De koers is overgewaardeerd of de winstverwachtingen voor het aandeel liggen ontzettend hoog.
25+ De onderneming heeft een mooiste toekomst of er is sprake van een zeepbeleffect. Daarnaast kan een dergelijke k/w
verhouding duiden op een groeiaandeel.
lanciared
4
Deze avond de cc van vandaag beluistert. Te vinden onder media, en vervolgens : Audio op hun site ( Amg-nv.com )
Kon niks nieuw nieuws opmerken. Vragen van analisten waren beslist niet schokkend ( mijn mening ) .
Wel kan ik hier melden dat Heinz AMG vergeleek met Albemarle, ( als antwoord van een analist ) en wel in het volgende geval :
70 % van de cijfers van AMG komt van lithium.
- In het geval van Albemarle : Idem, zegde Heinz, precies ook 70 %. En Albemarle wordt overduidelijk door elkeen beschouwd als een lithium aandeel.

( en eigenlijk vraagt daar toch ook niemand om aldaar hun lithium tak af te splitsen. - mijn toevoegsel )
LR
Just lucky
2
quote:

Onderweg naar succes schreef op 3 november 2022 16:34:

Mooi om te lezen dat iedereen hier zo positief is zeker in het vaak negatieve beurssegment…
Wel bijzonder dat als iemand een negatievere klank laat horen hij/zij als een soort clown wordt weggezet.
Ik zit al jaren long in AMG en heb er zeker voor de lange termijn vertrouwen in, maar kan me ook nog heel goed de glorie hoera stemming op dit forum herinneren in 2017 en 2018 toen de koers naar €51,- opliep en de voorspelling ook was dat we naar de €100 gingen en iedereen voor gek werd uitgemaakt die ook maar iets negatiefs melde. De praktijk was echter dat er 2 jaar later nog maar €13 over was.
Ook toen waren de vooruitzichten goed met veel mooie uitbreidingsplannen (zelfs verdubbeling lithiumplannen in Brazilie) en kon de lithiumprijs alleen maar verder stijgen en dus de koers ook.
Maar wat nou als de lithiumprijs gaat dalen zoals toen en de winst daarvan dus wegvalt of minimaliseert wat blijft er dan over? Houdt iemand er hier rekening mee dat prijzen an grondstoffen ook kunnen dalen? Ook in 2018 was duidelijk dat er een serieus tekort aan lithium zou ontstaan tegen 2030 en toch zakte de prijs ineen. Dit was ook het geval met vanadium wat toen ook voor veel winst zorgde maar daarna voor grote verliezen.
De tegengeluiden van DZR zijn helemaal niet zo gek en minimaal het waard om over na te denken, want feit blijft dat er de laatste jaren constant onverwachte lijken uit de kast komen en de cijfers gedrukt worden. Nu is er een keer een meevaller van 46mio die de winst positief beinvloed maar een wpa van €2 is niet het echte verhaal en ik ben dus erg benieuwd naar de nettowinst van het volgende kwartaal ook die zullen goed zijn maar of het in de buurt komt van de €2 dat betwijfel ik.
Verbazingwekkend vind ik ook dat het opstarten van nieuwe onderdelen altijd trager verloopt dan Heinz verteld, dus ik ben ook zeer benieuwd of de beloften die gedaan worden over uitbreiding lithium, OHIO2 en de bouw van de fabriek in Duitsland waargemaakt worden.
Als deze onderdelen allemaal operationeel zijn kan de winst en de koers serieus oplopen, maar voorwaarde is wel dat de grondstofprijzen van vooral lithium en vanadium hoog blijven want anders gaat er niet veel winst gemaakt worden en de koers weer in elkaar getrapt worden…
Je haalt echt alles door elkaar, er klopt niks van. Ten eerste in 2018 steeg de koers naar 50 euro puur o.b.v. de enorme spike van de Vanadium prijs (waarop de aasgieren, Houndpartners voorop, massaal short gingen ), de spodumene noteerde toen op de top slechts $1000/ton, nu $5000/ton. Ten tweede de prijs van Vanadium staat nu niet hoog zoals je zegt, maar noteert op een bodemniveau. Mijn verwachting is, gezien de vraagverwachting, dat de prijs komend jaar wel kan verdubbelen.
lanciared
1
Timminco ? - ja natuurlijk herinneren we het nog.
( Dacht rond de jaren 2010/ 2011 )
Dochteronderneming ( dacht rond de 90 % of omtrent in bezit ) , en draaide verkeerd omdat zonnepanelen uit China onze Westerse markt overspoelden, tegen prijzen, waar geen enkele fabrikant hier tegenop kon. )
Moest veel op afgeschreven worden. Zonnepanelen hier in het Westen produceren was gewoon ondoembaar.
Er was niet tegenop te concurreren met producten uit China.

Ik wil dit even aanhalen, omdat ik heel goed weet dat Heinz toen zijn les geleerd had. Hij zou er nu niet aan denken om vestigingen hier op te zetten, om auto batterijen te gaan produceren.

- Daarom zie ik het ook helemaal niet zo zitten met al die Europese bedrijven, die vestigingen in Europa gaan neer zetten voor de batterijen voor onze electrische mobiliteit.
Chinese producenten hebben al zo een jarenlange voorsprong, en met de prijs, van in China geproduceerde batterijen is het moeilijk te concurreren. Zoniet ondoenbaar.

( Enig verschil natuurlijk met vroegere tijden : Europese bedrijven worden flink gepamperd met allerhande subsidies, en .... het besef dat we moeten trachten onafhankelijker te worden van aanvoer van China. )
NewKidInTown
0
quote:

Wildboy11 schreef op 3 november 2022 22:03:

Bij AMG kunnen inmiddels zeker een K/W verhouding van 15 of hoger hanteren, gezien de toekomst zou dat voor de kortere tot middellange termijn een koers van rond € 60,- betekenen, afgaande op het huidig presteren en zonder de verbeterde vooruitzichten.

Koers winst verhouding voorbeeld
Hieronder wordt uitgelegd wat de getallen van de koers-winstverhouding betekenen.

Bij een bedrijf zonder winst kan geen k/w verhouding worden berekend.

0 t/m 10 De koers is ondergewaardeerd of de winst uit de onderneming neemt (naar verwachting) af.
10 t/m 17 Voor veel bedrijven wordt deze k/w verhouding gezien als redelijk.
17 t/m 25 De koers is overgewaardeerd of de winstverwachtingen voor het aandeel liggen ontzettend hoog.
25+ De onderneming heeft een mooiste toekomst of er is sprake van een zeepbeleffect. Daarnaast kan een dergelijke k/w
verhouding duiden op een groeiaandeel.
Die multiple verdeling kun je zo niet stellen.
K/W van 9 met een groeipercentage van 3 is duur of overgewaardeerd.
K/W van 20 met een groei van 50% is ondergewaardeerd.
Alles grotendeels afhankelijk vsn GROEI.

Verdiep je eens in de PEG-Ratio.

PEG Price Earnings Growth
DeZwarteRidder
2
quote:

Wildboy11 schreef op 3 november 2022 22:03:

Bij AMG kunnen inmiddels zeker een K/W verhouding van 15 of hoger hanteren, gezien de toekomst zou dat voor de kortere tot middellange termijn een koers van rond € 60,- betekenen, afgaande op het huidig presteren en zonder de verbeterde vooruitzichten.

Koers winst verhouding voorbeeld
Hieronder wordt uitgelegd wat de getallen van de koers-winstverhouding betekenen.

Bij een bedrijf zonder winst kan geen k/w verhouding worden berekend.

0 t/m 10 De koers is ondergewaardeerd of de winst uit de onderneming neemt (naar verwachting) af.
10 t/m 17 Voor veel bedrijven wordt deze k/w verhouding gezien als redelijk.
17 t/m 25 De koers is overgewaardeerd of de winstverwachtingen voor het aandeel liggen ontzettend hoog.
25+ De onderneming heeft een mooiste toekomst of er is sprake van een zeepbeleffect. Daarnaast kan een dergelijke k/w
verhouding duiden op een groeiaandeel.
Amateuristische kletspraatjes.
Blanco rolling
2
@zwr.

Je one liners beginnen irritant te worden.

De persoon waar je het laatst op hebt gereageerd komt met nuttige info,
Jouw antwoord van amateuristisch gedoe typeert meer jou
9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:35
Koers 22,120
Verschil -0,220 (-0,98%)
Hoog 22,440
Laag 22,040
Volume 101.402
Volume gemiddeld 237.028
Volume gisteren 164.778

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront