AMG « Terug naar discussie overzicht

Vierde kwartaal. Op naar een positief einde van 2021?

1.088 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 51 52 53 54 55 » | Laatste
geldmaker
0
Denk het niet Rene66, in Nederland vliegen de milliarden de staatskas uit. Zullen hoogstwaarschijnlijk in navolging van België een kleine belasting op aan en verkoop gaan heffen. Denk niet dat we/ ze daaraan zullen ontkomen, derhalve zou dit voor specifiek AMG weleens gunstig kunnen uitpakken.
Aandachtige lezer
0
Is er wel sprake van manipulators? Of zijn er een aantal grote partijen die een bepaalde koers redelijk vinden, boven die koers verkopen en onder die koers bijkopen? Er hoeft maar één partij te zijn die er zo over denkt en navenant handelt.
Een koers naar beneden manipuleren vlak voor publicatie van cijfers lijkt me niet zo verstandig, dus ik denk ook niet dat dit het geval is.

Veel grotere vraag is of deze relatief lage koers de juiste koers is.
Ik denk van niet, de argumenten zijn wel bekend. De vraag is of de cijfers nu al zo duidelijk zijn dat de prognoses waarop een veel hogere koers gebaseerd is zo overduidelijk voor het voetlicht komen dat (grotere) beleggers niet kunnen wachten om in te stappen. Bij de laatste kwartaalcijfers viel het tegen, hoop nu dat het meevalt. Maar eerlijk gezegd zie ik ook wel wat wolkjes aan de horizon die net genoeg brandstof kunnen geven om de koers op zijn plaats te laten of te laten dalen.
rene66
0
quote:

geldmaker schreef op 23 oktober 2021 09:04:

Denk het niet Rene66, in Nederland vliegen de milliarden de staatskas uit. Zullen hoogstwaarschijnlijk in navolging van België een kleine belasting op aan en verkoop gaan heffen. Denk niet dat we/ ze daaraan zullen ontkomen, derhalve zou dit voor specifiek AMG weleens gunstig kunnen uitpakken.

Alhoewel ik geen liefhebber ben van belastingen zou dit een goede zaak zijn om het soort spelletjes waarmee al dan niet shortende hedgefunds bezig zijn een stuk te verminderen zo niet te stoppen. Dat zou inderdaad gunstig uitpakken voor AMG en ook voor een flink aantal andere kleinere Nederlandse beursfondsen die stelselmatig gemanipuleerd worden.

Het is eigenlijk te gek voor woorden dat een toezichthouder die betaald wordt door belastingbetalende burgers en bedrijven niets doet tegen mark manipulatie. Maar helaas is het niet de enigste overheidsorganisatie die niet functioneert. Ook de AFM zou flink op de schop moeten, de beste optie is om een parallelle organisatie op te bouwen met volledig andere mensen die wel capabel zijn en een onafhankelijk management die echt onafhankelijk is zonder politieke benoemingen. Als die nieuwe club klaar is dan de AFM stopzetten en snel vergeten.
ff_relativeren
0
Het bespelen van beurskoersen is niets nieuws op de Nederlandse beurs. Maar realiseer je dat het binnen de spelregels gebeurt. Misschien moet AMG Advanced Metallurgical Group overwegen om niet alleen een beursgang buiten Nederland te zoeken voor de Lithium-tak, maar ook voor heel AMG.

Duitsland (vanwege de nieuwe Lithium en Vanadium fabrieken), of zelfs in de VS (vanwege Ohio 1 en Ohio 2). Maar haal de beursnotering gewoon weg uit Nederland. Heeft er nog iemand recent en goed contact met AMG investor relations ?
Fred Nek.
0
quote:

Aandachtige lezer schreef op 23 oktober 2021 13:48:

Is er wel sprake van manipulators? Of zijn er een aantal grote partijen die een bepaalde koers redelijk vinden, boven die koers verkopen en onder die koers bijkopen? Er hoeft maar één partij te zijn die er zo over denkt en navenant handelt.
Een koers naar beneden manipuleren vlak voor publicatie van cijfers lijkt me niet zo verstandig, dus ik denk ook niet dat dit het geval is.

Veel grotere vraag is of deze relatief lage koers de juiste koers is.
Ik denk van niet, de argumenten zijn wel bekend. De vraag is of de cijfers nu al zo duidelijk zijn dat de prognoses waarop een veel hogere koers gebaseerd is zo overduidelijk voor het voetlicht komen dat (grotere) beleggers niet kunnen wachten om in te stappen. Bij de laatste kwartaalcijfers viel het tegen, hoop nu dat het meevalt. Maar eerlijk gezegd zie ik ook wel wat wolkjes aan de horizon die net genoeg brandstof kunnen geven om de koers op zijn plaats te laten of te laten dalen.
Berekeningen blijken niet te kloppen. Kosten nemen gigantisch toe en gaan doorgerekend worden. Hoe wil je dan geld nog verdienen. Er moet gewoon weer geld bij!
geldmaker
1
quote:

Fred Nek. schreef op 24 oktober 2021 09:48:

[...]

Berekeningen blijken niet te kloppen. Kosten nemen gigantisch toe en gaan doorgerekend worden. Hoe wil je dan geld nog verdienen. Er moet gewoon weer geld bij!
Je kletst uit je Nek.
Deventenaarforever
0
quote:

geldmaker schreef op 24 oktober 2021 22:59:

[...]

Je kletst uit je Nek.
Dat soort uitspraken Nekt ons.
winstrader
2

Overmorgen cijfers. Gaan de verwachtingen nu EINDELIJK eens ingekost worden? Persoonlijk verwacht ik dat de koers nu na echt een keer fors oploopt!

IEX PREMIUM

AMG: lithiumprijs in de lift
Bericht delen via:

Door Paul Weeteling op maandag 13 september 2021
AMG: lithiumprijs in de lift
AMG: STRONG BUY KOERS: €31,42 KOERSDOEL: €40 UPSIDE: 27%
Metaalprijzen lopen verder op
Vanadium wint het meest aan belang binnen AMG
Initiatieven op gebied van batterijtechnologie hebben veel potentie
Wispelturig aandeel, maar langetermijnpotentieel is groot en helder
winstrader
0
quote:

ff_relativeren schreef op 23 oktober 2021 20:22:

Het bespelen van beurskoersen is niets nieuws op de Nederlandse beurs. Maar realiseer je dat het binnen de spelregels gebeurt. Misschien moet AMG Advanced Metallurgical Group overwegen om niet alleen een beursgang buiten Nederland te zoeken voor de Lithium-tak, maar ook voor heel AMG.

Duitsland (vanwege de nieuwe Lithium en Vanadium fabrieken), of zelfs in de VS (vanwege Ohio 1 en Ohio 2). Maar haal de beursnotering gewoon weg uit Nederland. Heeft er nog iemand recent en goed contact met AMG investor relations ?
Als resultaten prima zijn valt er weinig te bespelen en loopt aandeel gewoon in waarde op. AMG kan het ASML: van de grondstoffen worden!
Haegen
1
DeZwarteRidder
3
Nieuwe klap auto-industrie: magnesiumtekort dreigt wereldwijde productie lam te leggen

De auto-industrie heeft het momenteel al hard te verduren dankzij het tekort aan chips en halfgeleiders, waardoor vele fabrieken stilgelegd worden. Daar dreigt nu in Europa een nieuwe crisis bovenop te komen door een tekort aan magnesium.
Autoredactie/HLN 22-10-21, 05:00 Laatste update: 22-10-21, 09:04

Magnesium is essentieel voor de productie van aluminium. Dat materiaal is op grote schaal nodig voor het bouwen van auto’s. Het wordt gebruikt in versnellingsbakken, stuurkolommen en remmen, stoelframes, bij brandstoftanks, in de carrosserie en voor tal van andere onderdelen.

Ongeveer 85 procent van de wereldwijde magnesiumproductie komt uit China en een groot deel daarvan komt uit de stad Yulin in de provincie Shaanxi. Maar door een energiecrisis zijn daar aan tal van fabrieken productiebeperkingen opgelegd. Van de vijftig magnesiumfabrieken zijn er nog slechts vijftien actief. Die draaien ook nog op halve kracht, om aan de energievereisten te voldoen. Dat blijft minstens zo tot het einde van het jaar.
Geen alternatieven

Analisten waarschuwen in The Financial Times dat de voorraden magnesium in de rest van de wereld snel slinken. De Duitse en Europese auto-industrie, voor magnesium bijna volledig afhankelijk van China, dreigt in november niks meer te krijgen. ,,Er zijn geen alternatieven voor de productie van aluminium”, zegt Barclays-analist Amos Fletcher. ,,Als de aanvoer van magnesium stopt, wordt de volledige auto-industrie mogelijk gedwongen te stoppen.”

Consumenten zullen in dat geval nog langer op hun nieuwe auto moeten wachten, terwijl door het tekort aan halfgeleiders de levertermijnen al verdubbeld of zelfs verdrievoudigd waren.
geldmaker
1
Misschien eind v d week veel kale mensen..
Die hebben zich de haren uit het hoofd getrokken i.v.m. de verkoop van hun AMG aandelen...
Atoa
0
AMG heeft de Magnesium activiteit toch reeds een decenium geleden verkocht? (Timinco)
Woody woodpecker
2
Absoluut veel positieve signalen, maar ik ben bang dat er ook weer een paar dompers zullen zijn bij de cijfers. Ik weet dat amg uk en usa (Al) problemen ondervinden met uitlevering van orders. (Door tekort aan grondstoffen) maar weet niet hoeveel impact dat zal hebben op de totale cijfers aangezien het maar een relatief klein onderdeel van AMG is. Verder is het altijd gissen waar de koers naar toe gaat na bekendmaking cijfers. In het verleden bij heel positieve cijfers soms een enorme duik gezien en andersom soms bij geen nieuws een enorme koerssprong. Het is in ieder geval nooit saai en slecht voorspelbaar.
Fred Nek.
1
Nou ik blijf maar eigenwijs in zitten. Zit er sinds maart in maar het heeft me alleen maar grijze haren opgeleverd.
geldmaker
0
DeZwarteRidder
1
quote:

Atoa schreef op 25 oktober 2021 16:33:

AMG heeft de Magnesium activiteit toch reeds een decenium geleden verkocht? (Timinco)
AMG levert nog steeds magnesium voor versterking van aluminium.
Gerard M.
0
Gigaorder bij Tesla is wederom een bevestiging van waar we heen gaan. AMG Lithium staat grote deals te wachten.
Just lucky
0
Wordt wel eens tijd dat AMG aansluit bij het feestje van de metaaltjes die al weken lekker stijgen, hopelijk donderdag een inhaalslag.
geldmaker
0
quote:

Just lucky schreef op 26 oktober 2021 09:24:

Wordt wel eens tijd dat AMG aansluit bij het feestje van de metaaltjes die al weken lekker stijgen, hopelijk donderdag een inhaalslag.
JA Just Lucky, AM is al gelijk met AMG...
Ons geduld begint wel op te raken. We lijken wel een marionet in een vies poppenspelletje..
1.088 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 51 52 53 54 55 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 09:02
Koers 23,340
Verschil +0,120 (+0,52%)
Hoog 23,380
Laag 23,300
Volume 3.562
Volume gemiddeld 239.844
Volume gisteren 108.936

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront