Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
mijn gedacht
0
Toen ik verleden schreef dat de koers onder de 8 € zou gaan, vond iemand het nodig daar een spottend rijmpje bij te plaatsen. De mensen die zich afvroegen of ze voor uitkering van het dividend moesten verkopen heb ik aangespoord dat te doen. De koers stond toen ca 8,50 €. Verdiend: 10 %. That's why we invest...Btw, ik werk trouwens al een paar weken ca 60 % van mijn ptf buiten. Het gaat dus niet enkel over Euronav. De beurzen gaan de komende maand(en) dalen imo. Er is geen enkele aanwijsbare reden voor de huidige koersen. Beurzen staan hoger dan voor Covid, bij een ingestorte economie. En de verblinding van geldcreatie zal binnenkort wel wegvallen.
Reken voor Euronav ook niet op HDS. Die heeft andere targets en tijdslijn. Het inkoopprogramma loopt op zijn laatste voetjes.
Becb
0
Kheb zin om nog eens te zagen - sorry daarvoor aan de forumleden :-)
3% naar beneden weer, terwijl de beurzen slechts 1% naar beneden gaan. Op dit moment is bijna 2x het brutodividend van een paar dagen geleden eraf.

USG naar china -100 dagen - is break even. Maar dat is in Q4; September-oktober-November. Dat lijkt me laag voor Q4. Hopelijk trekt dit toch wat aan later dit jaar.
[verwijderd]
0
Poe, wat ineens veel mensen die toch verkocht hebben.
Moedig dat jullie dat durven melden, meestal wordt je dan bij de grond afgehakt hier door figuren die alleen positieve zaken willen horen.
Fill
0
Je zou voor minder verkopen voor notering ex-dididend, telkens na notering een helse rit naar beneden. En dat terwijl ze zo veel winst maken. Om moedeloos van te worden. Voor alle duidelijkheid, ik heb slechts 1/2 verkocht. Spijt dat ik alles niet verkocht heb.
SB19
0
quote:

Fill schreef op 20 augustus 2020 14:10:

Je zou voor minder verkopen voor notering ex-dididend, telkens na notering een helse rit naar beneden. En dat terwijl ze zo veel winst maken. Om moedeloos van te worden. Voor alle duidelijkheid, ik heb slechts 1/2 verkocht. Spijt dat ik alles niet verkocht heb.
Begrijpen wie begrijpen kan......!
belegger1981
0
Tis een triestig verhaal heel diene euronav.
Met vertrouwen ingestapt maar ik ben dit kwijt.
Even een voorbeeld,kinepolis komt af met slechte cijfers en die gaan in het groen.
Begrijpen voor wie begrijpen kan...
belegger1981
0
In tijde dak aan 10,..€ gekocht heb dacht ik dat het goedkoop kopen was ja hallo serieus mispakt
PAPA JOE
0
quote:

Becb schreef op 20 augustus 2020 11:01:

[...]

ik vind het risicovol op HDS te hopen/steunen. Zijn buyback programma is al voor 3/4 (of meer?) voorbij.

Ik heb het gevoel dat Euronav zo veel mogelijk wou inkopen voordat het dividend werd bepaald. Hoe meer aankopen daar werd gedaan, hoe minder cash euronav verlaat. Nu dat vaststaat hoe hoog het dividend is, is er wss geen haast meer om zwaar in te kopen.

Ze gaan weliswaar nog inkopen
Ik las ergens tot eind september

PAPA JOE
0
quote:

lucpaulus schreef op 20 augustus 2020 11:09:

shorters voor twee maal erin geslaagd om de koers naar beneden te krijgen. Misschien lukt het ze wel om tot 7.50 te krijgen, maar ze moeten eenmaal terugkopen ook. Ondertussen profiteert euronav ;. aan deze koersen zullen ze volgend kwartaal zeker ook nog inkopen. Op lange termijn enkel maar goed en voor Euronav zelf is een hogere koers ook goed.
Het percentage shorters is gehalveerd
Nog 3 spelers
Hopelijk duwt Hugo deze ook naar de uitgang
PAPA JOE
0
quote:

Becb schreef op 20 augustus 2020 11:17:

[...]

hmmm. Is de short interest terug omhoog? Ik zie 2.29% op marketbeat.com

Ik zie nog 1,89% op shortsell euronav
volger_DS
0
PERSMEDEDELINGGereglementeerde informatieVrijdag 21 augustus2020–8u00

CETOpenbaarmaking van een transparantiekennisgeving

(artikel 14, eerste lid, van de wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen) 1.Samenvatting van de kennisgevingANTWERPEN, België, 21 augustus2020 –Euronav NV (NYSE: EURN &Euronext: EURN)(“Euronav” of de “Vennootschap”) ontving op 18augustus 2020 een transparantiekennisgeving van M&GPlcwaaruit blijkt datM&GPlc5,12%van de stemrechten van de Vennootschap bezit
dide
0
Dat is toch één grote jongen die zijn positie versterkte in Euronav.

Verder denk ik dat het extreem moeilijk is de up's and downs goed te timen. De factor geluk heeft de grootste doorslag hierin, welk patroon sommigen ook menen ( achteraf ) te herkennen. Dag 1 ex-div was deze keer bvb wél een 'goede' dag. dag 2 en 3 niet. Voorlopig dag 4 weer ok...Maar ieder zijn ding en , toegegeven, het maakt het wel spannender.

belegger1981 : De eerste keer instappen in een aandeel is altijd moeilijk om in te schatten of je timing ok is of niet. Dat zal net hetzelfde zijn, bij je volgende aandeel. Hoe 'super' je het moment ook acht :-). Maar hier heb je tenminste nog wat dividend troost, als je langer moeten wachten dan voorzien.
dide
0
quote:

belegger1981 schreef op 20 augustus 2020 17:27:

Tis een triestig verhaal heel diene euronav.
Met vertrouwen ingestapt maar ik ben dit kwijt.
Even een voorbeeld,kinepolis komt af met slechte cijfers en die gaan in het groen.
Begrijpen voor wie begrijpen kan...

Hangt allemaal van de voorgeschiedenis af hé . KINE was al jaren een succes groeiverhaal en ging dat blijven doen , tot COVID voor -50% zorgde. De slechte cijfers waren voorzien en er is weer hoop.
boothram
0
ik zie steeds meer aandelen met een sterk opwaarts potentieel die dalen, en riskante aandelen die meer problemen hebben die stijgen...
Mijn opinie: de computerprogramma's zijn zo gemaakt dat ze de koersen beïnvloeden: indien een aankoop de koers positief beïnvloed, halen ze die met een klein verkoooorder weer onderuit, er zijn toch niet direct reacties..En hetzelfde na een verkooporder, op een nog hogere koers vindt je geen kopers meer, die zijn al voldaaa
Alleen de beurswaakhond is waarschijnlijk al ouder dan 17 ajar en stekeblind(of is hij al overleden?), want niet abnormaal is...
men zou terug moeten gaan naar 1 verhandeling per dag, en als belangrijke koersinformatie beschikbaar is de afwikkeling een uurtje uitstellen, en de geers van lopende orders in dat geval te berichten . Nu is de beurs puur bedrog, en de koersen hebben op korte termijn zijn niet representatief voor de beleggingswaarde.. De koers wordt gewoon gezet in functie van de marketmaker: slechte aandelen doen verkopen en de goede opslaan. Index handel doet de rest: die kopen en verkopen ook blind en dat creëert wellicht een band met de beurswaakhond...
het neerwaarts risico , slechte vrachttarieven , is niet eens zo nadelig voor de tankermaatschappijen: meer scrap en aan die prijs geen nieuwbouw.. en aan termijncontracten van 20000 per dag komt er zeker watertransport...Overigens, een stijgende olieprijs is contango, al dan niet te zien op de futures markt, eb een dalende olieprijs kan men er meer kopen...meer transport dacht ik en dan hogere vrachtprijzen...

Alessandro
0
Tankeraandelen reageren cyclisch. Wat in maart-april gebeurde was heel uitzonderlijk. Deze periode is het standaard laagtij. Voor je het weet gaan we naar september-oktober en gaat de vraagprijs omhoog, om te pieken richting december. Euronav heeft, allicht samen met DHT, momenteel de meest stevige basis. Dat zie je zelfs momenteel in de koersen. Rechtveren na een dividenduitkering en veel mensen die uitstappen, al dan niet uit angst voor een verhaal zoals vorige keer (toen ik ben ingestapt), is eigenlijk sterk werk. Koers in USA gisteren ging overigens tot twee uur voor het eind een heel goede richting uit.
Alessandro
0
En ivm het inkoopprogramma. Risky postte een artikel dat vermeldde dat het om een minimum zou gaan tegen eind september, blijkbaar gecheckt bij Euronav. De press release meldt: "Euronav today commits to an additional USD 25 million allocated to share repurchases from Q2 earnings in addition to the USD 75 million already executed recently." Dus de 25 mio is een zekerheid, met mogelijk meer. Dat kan betekenen dat het inkoopprogramma niet afgelopen is.
volger_DS
0
aantal uitstaande aandelen: 220.024.713

al 15-16% die recentelijk niet meer in de free float belanden. Hoe minder free float hoe beter. Heb overlaatst analist gelezen dat Euronav beter zou zijn om van de beurs te verdwijnen, gezien het nooit naar waarde genoteerd staat, noch in de richting ervan
[verwijderd]
0
quote:

Alessandro schreef op 21 augustus 2020 10:52:

Tankeraandelen reageren cyclisch. Wat in maart-april gebeurde was heel uitzonderlijk. Deze periode is het standaard laagtij. Voor je het weet gaan we naar september-oktober en gaat de vraagprijs omhoog, om te pieken richting december. Euronav heeft, allicht samen met DHT, momenteel de meest stevige basis. Dat zie je zelfs momenteel in de koersen. Rechtveren na een dividenduitkering en veel mensen die uitstappen, al dan niet uit angst voor een verhaal zoals vorige keer (toen ik ben ingestapt), is eigenlijk sterk werk. Koers in USA gisteren ging overigens tot twee uur voor het eind een heel goede richting uit.
Mooi hoe je hier van midden termijn naar korte termijn gaat.
Ik zal we weer uitgemaakt worden voor trol en betaalde shorter enz.
Maar ik verwacht niet dat het deze keer hosanna gaat worden in het 3 en 4 kwartaal.
De enorme pieken moeten allemaal nog weg worden gewerkt in een economie die de grootste krimp sinds mensenheugenis kent.
Als je wat wilt in dit aandeel, dan lijkt mij kopen onder de 7,25 en verkopen boven de 8 de juiste voor de komende maanden.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 15,670
Verschil -0,200 (-1,26%)
Hoog 15,900
Laag 15,670
Volume 43.851
Volume gemiddeld 220.576
Volume gisteren 58.088

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront