Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
JdeFL
0
quote:

Erik VG schreef op 7 april 2020 09:43:

Lijkt of er een grote partij ook aan het afbouwen is. Misschien Servays nog meer aan het afbouwen?
Verkopende insiders kan ook door anderen als belangrijk signaal opgepikt worden..... Heb zelf een stukje teruggekocht.
[verwijderd]
0
harryhol
0
[verwijderd]
0
quote:

harryhol schreef op 7 april 2020 13:56:

www.hellenicshippingnews.com/tanker-m...
Hoi,

idem als post hierboven: ben nieuw, dus ken er nog niet zo veel van. Jij verwacht dus op KT een daling en daarna naar boven?

Welke impact heeft een verhoging van de olieprijzen op een aandeel als Euronav?

Alvast bedankt.
harryhol
0
Signal: 440 VLCCs would be needed for storage in worst-case scenario
Greek manager crunches the numbers ahead of key Opec+ meeting
7 April 2020 9:14 GMT Updated 7 April 2020 9:14 GMT
By Gary Dixon
Greek manager Signal Group has calculated that 440 VLCCs would be needed for oil storage in the worst-case scenario for crude demand during the coronavirus crisis.
Analysts Ioannis Psarros, Kostis Chatzimichalis and Semiramis Assimakopoulou have been crunching the numbers ahead of the crucial Opec+ meeting on Thursday which could see output cut.
They have produced data for three scenarios where crude production outstrips demand by 10%, 15% and 20%.
These they call low, mid and "Black Swan" cases.
Industry players have warned of big hits to oil demand during the pandemic due to travel restrictions and other measures.
Signal said in the low case scenario, an extra 57 VLCCs would be needed for storage, rising to 249 ships and 440 vessels in the more serious cases.
The scenarios envision storage of 115m barrels, 497m barrels and 880m barrels respectively.
The VLCC fleet stands at around 810 ships.
Ioannis Martinos-run Signal, a Thenamaris spin-off, has an AI-driven management model. The information on its platform is pulled from a variety of sources including fixture and tonnage lists and AIS vessel tracking data.
Onshore storage filling up?
"Many estimate that global onshore storage may max out within the next few weeks which could drive additional demand to use tankers as floating storage," Signal said.
"In anticipation of oil production cuts that may soon be announced through an Opec+ meeting, we analysed three scenarios to quantify the potential impact of crude oil oversupply on global VLCC supply."
The analysts added: "At Signal, we are obsessed with counting vessels and understanding short term vessel commercial availability. We’ve been especially interested in monitoring the VLCC segment since it has been driving the freight market lately."
The calculations assume daily crude production of 85m barrels per day (bpd) and a three-month recovery time to get back to normal supply/demand levels.
Other factors that will influence the figures include the extent of the reduction in demand from refineries and the timing involved, Signal said.
'Low' case at present
The low case scenario is almost where we stand at the moment, it added.
"Monitoring cargoes and associated drops in vessel supply in real-time will become even more relevant in the current global context," the company said.
"Let’s see how the end of April and beginning of May will evolve during the next few days."
It added: "The big question is at what point freight rates become uneconomical and when the market would reach the 'tipping point' where freight for normal VLCC voyages due to reduced vessel supply will balance storage rates and smaller crude carriers for storage would be considered."(Copyright)
[verwijderd]
0
quote:

Risky bets schreef op 7 april 2020 12:55:

www.spglobal.com/marketintelligence/e...
Hoi,

ik ben nieuw op dit forum en in het beleggen. Ben mijn eerste stappen aan het zetten in het beleggen.

Wat lees jij in dit artikel? Maw: wat is hier de achtergrondgedachte?

Alvast bedankt!
[verwijderd]
0
Harryhol,

lees ik het dan goed dat in elk van de scenario's tankers nodig gaan zijn om het teveel aan olie te kunnen opslaan? Met andere woorden: een stijging van dit aandeel zou in die optiek onvermijdelijk zijn?

Schat ik dat zo juist in?

Sorry voor de misschien voor de hand liggende vragen, maar ik ben zoals gezegd dus nieuw, dus zoek iet wat 'zekerheid' (voor zover dat bestaat natuurlijk).

harryhol
0
quote:

Mercurius_DB schreef op 7 april 2020 14:28:

Harryhol,

lees ik het dan goed dat in elk van de scenario's tankers nodig gaan zijn om het teveel aan olie te kunnen opslaan? Met andere woorden: een stijging van dit aandeel zou in die optiek onvermijdelijk zijn?

Schat ik dat zo juist in?

Sorry voor de misschien voor de hand liggende vragen, maar ik ben zoals gezegd dus nieuw, dus zoek iet wat 'zekerheid' (voor zover dat bestaat natuurlijk).

Ja klopt. Maar als er wel stevig wordt gesneden in olieproductie en het storage verhaal is over, dan staat er wellicht een lange periode van stagnatie, en verliesjaren voor Euronav te wachten. Hun verdiensten in het eerste halfjaar 2020 zijn dan niet genoeg. Onvermijdelijke stijgingen bestaan helaas niet.
[verwijderd]
0
Ik lees dat Euronav zeer sterk aanbevolen wordt en nu zeer onder de intrinsieke koerswaarde te boek staat.

Wat is jouw mening daar dan over?

Indien er donderdag geen of een minder dan verwachte deal is tussen S-A, RU en VS en de productie dus relatief hoog blijft, is dat goed nieuws voor Euronav.
Risky bets
0
Key is of onshore storage vol raakt. Als dat zo is, komt er paniek in de olie markten en blijft de vraag naar olietankers als nood opslag erg hoog.
Risky bets
0
quote:

Mercurius_DB schreef op 7 april 2020 14:37:

Ik lees dat Euronav zeer sterk aanbevolen wordt en nu zeer onder de intrinsieke koerswaarde te boek staat.

Wat is jouw mening daar dan over?

Indien er donderdag geen of een minder dan verwachte deal is tussen S-A, RU en VS en de productie dus relatief hoog blijft, is dat goed nieuws voor Euronav.
Met vesselsvalue data en een waardering van 135M voor de FSO JV , is de NAV 12.6 dollar. Daar komt dan nog alle (hoge) cash flows van Q1 bij. Dus ik heb NAV rond de 13 dollar nu.
harryhol
0
quote:

Mercurius_DB schreef op 7 april 2020 14:37:

Ik lees dat Euronav zeer sterk aanbevolen wordt en nu zeer onder de intrinsieke koerswaarde te boek staat.

Wat is jouw mening daar dan over?

Indien er donderdag geen of een minder dan verwachte deal is tussen S-A, RU en VS en de productie dus relatief hoog blijft, is dat goed nieuws voor Euronav.
Ik zou niet inzetten op intrinsieke waarde. Dan is er nog heel wat meer te koop op de beurs tegen veel grotere kortingen. Het zou nu gigantisch feest moeten zijn bij Euronav, met enorm verdienpotentieel, daar is de hele beleggingscase op gebouwd. Maar zoals iemand hiervoor mooi omschreef: you get all of the bad, and only some of the good. Als het goed is is het nu "very good", maar dat weten we pas zeker bij de kwartaalcijfers in mei.
Erik VG
0
dat is precies het punt van NAV berekeningen.....als het tegenzit zijn tankerschepen een enorme cash burn en wil niemand ze hebben als de periode niet te overzien is dat het weer beter wordt. En dat beeld kan ontstaan als producten gewoon minder gaan produceren.
Becb
0
ik lees hier dat de russen en de saoudi's gesprekken voeren voor productieverlagingen vanaf mei
www.telegraaf.nl/financieel/272429450...

vanaf mei?? Dus gaan ze nog een hele maand produceren wat ze nu produceren?
[verwijderd]
0
Dus de Netto Asset Value (per aandeel bedoel je, vermoed ik) is 13 dollar = 11,92 euro.

De koerswaarde is 8,5€ per aandeel.

Wat is de correlatie hiertussen?

Indien een koerswaarde per aandeel onder de NVA per aandeel staat, is de koers ondergewaardeerd, ergo: zit er groeimarge in? Nu zo simpel zal het niet zijn. Dan kocht iedereen gewoon elk aandeel dat ondergewaardeerd stond.

Welke factor(en) hebben hier nog invloed op?

Wat zou jullie advies zijn in deze? kopen of niet?

Risky bets
0
Paar jaar geleden was het zeer ongebruikelijk als een scheepvaart aandeel onder NAV handelde. Dat is in wezen de liquidatie waarde van het bedrijf. Tegenwoordig met huidig scheepvaart sentiment handelen veel scheepvaart bedrijven tegen kortingen.

Maar als je een hedge fund zou hebben, en EURN tegen deze prijs op kan kopen, en dan in stukjes, tanker voor tanker op de 2e hands markt verkoopt... Dan kan je een grote winst maken.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 15,670
Verschil -0,200 (-1,26%)
Hoog 15,900
Laag 15,670
Volume 43.851
Volume gemiddeld 220.576
Volume gisteren 58.088

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront