Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
SB19
0
@Lucky14,
Ik twijfel niet aan je kennis na 35 jaar maar kijk eens even naar je posts van 27 en 29 maart welke rates je daar neerzet en welke koers je verwachtte.....
Excel
0
Euronav is een goed geleid bedrijf en een marktleider. Maar als we voorbij Q2 kijken vereist een worst case scenario een discount van 30% op market value. En dan zou ik het momenteel niet oppikken boven de 6 eur.
Tordan
0
quote:

SB19 schreef op 3 april 2020 17:15:

@Lucky14,
Ik twijfel niet aan je kennis na 35 jaar maar kijk eens even naar je posts van 27 en 29 maart welke rates je daar neerzet en welke koers je verwachtte.....
Klopt, maar er wel vanuit gaande dat de outlook ook zeer sterk zou zijn. Daar heeft Euronav zijn eigen beleggers vies in de steek gelaten. Op 13 had ik de hele handel ook verkocht, om precies de redenen die ik nu steeds post. Dit had zo niet gehoeven, maar is een bewuste keus van het management geweest. Op 31 maart had de dag van oogsten en verkopen moeten worden, dat gaat niet meer lukken. Dus ga ik middelen, maar wel op een veel veel lager nivo.
harryhol
0
quote:

Excel schreef op 3 april 2020 17:19:

Euronav is een goed geleid bedrijf en een marktleider. Maar als we voorbij Q2 kijken vereist een worst case scenario een discount van 30% op market value. En dan zou ik het momenteel niet oppikken boven de 6 eur.
Als jij je bij beleggen alleen beperkt tot worst case scenario's, heb je denk ik geen grote portefeuille ?
harryhol
0
En hier de reden waarom vandaag alles meevalt:

Tankers can still do well after oil price war truce, analyst says
Tanker shares fell further after hours, but Jefferies' Randy Giveans said tankers would be alright
Investors may be fleeing from tankers on news of a possible Saudi Arabian oil supply cut, but Jefferies analyst Randy Giveans says rates should remain strong even if the oil price war ends.
New York-listed tanker owners saw their stocks crater Thursday, after US President Donald Trump tweeted Saudi Arabia and Russia could agree to cut oil production by 10m barrels per day.
Giveans wrote in a Friday morning note that a cut that steep is unlikely.
"Even if the cut happens, it won't be until May or June as April barrels have already been sold," he wrote. "Even then, the oil market would still be massively oversupplied, so contango is still in play."
Rates rocketed upward in recent weeks, with VLCCs pushing over $200,000 per day in the spot market, thanks to the failure of Opec and its allies to reach a supply cut agreement last month.
The failed negotiations saw Saudi Arabia increase production, increasing cargoes, sending oil prices plummeting and setting off a tanker rally.
But Trump's tweet and subsequent reports Saudi Arabia and Russia — and potentially US producers, as well — would be meeting Monday brought all that to an abrupt stop.
A barrel of West Texas Intermediate shot up nearly 25% Thursday and opened Friday 9.8% higher to $27.80.
In equities markets, John Fredriksen's Frontline fell 15.9% to $8.42 Thursday and further after hours, losing another 9.9% to $7.60. Euronav performed similarly, falling 13.8% Thursday to $9.50 and another 5.5% to $8.95 before the open.
Freight forward agreements have also fallen off, with a Middle East Gulf to China contract for April falling by more than $47,000 to $149,183 Thursday. The sell-off was even deeper for May contracts.
Giveans said despite the oil price rally, the six-month spread between oil prices now and oil prices later is still $6.50 per barrel, implying a $65,000 per day implied VLCC storage rate, moderating to $50,000 per day on a 12-month basis.
"This is the new floor, not ceiling," he said.
Beyond that, he said inventory de-stocking was not expected to occur until 2021 or 2022, depending on how quickly the global economy recovers from Covid-19.
"Downward pressure on rates should not be as severe as in the previous cycle, as the current orderbook-to-fleet [ratio] is only 8% (compared to 20% in 2016), and more than 7% of the fleet is currently over 20 years of age (compared to less than 4% in 2016), with the global fleet at the oldest average age in decades," Giveans said.(Copyright)

Vavli
0
Plus ook nog dat er een akkoord is tussen de VS en China waarbij er veel meer ruwe olie ( driemaal zoveel dacht ik) door China vanuit de VS geimporteerd zou worden: een lange route terwijl er minder tankers zijn.
harryhol
0
quote:

keljans 123 schreef op 4 april 2020:

de familie ziet er nog wel brood in
Bedoel je de familie Saverys ?
harryhol
0
Dus Chateauban heeft afgelopen maandag minstens 11 miljoen, maar waarschijnlijk alle 18 miljoen stukken verkocht, en Saverys afgelopen donderdag 5 miljoen. Saverys houdt nu een belang van op een haar na nog 5%. Er is dus een belang van zo'n 10% van eigenaar verwisseld, eerst op de jubelende maandag, en vervolgens op de manische donderdag. Dat is buiten beurs gegaan. Ben nu wel benieuwd naar de volgende transparantieverklaring.

Dated Brent staat volgens mij nog steeds 10$ onder de juni future en ik zie een voorlopige fixing van een dag na de prijsexplosie op een zeer fraaie prijs, dus ik geloof er nog steeds in.
Tordan
0
Grote partijen verkopen en die weten het toch echt wel. Uiteraard staan daar kopers tegenover, maar je verkoopt zo,n belang echt niet in deze markten als je ook maar een greintje vertrouwen in het bedrijf, maar vooral de bestuurders hebt. Er is hier iets helemaal niet oke. Misschien geldt dit niet voor de hele tankermarkt, maar geldt dit specifiek voor Euronav. Ik hebt dit direct na de PB al gezegd. Bij deze rates en korte termijn verwachtingen past niet zo,n zware toon. Er zit iets totaal niet in orde. Waarschijnlijk hebben ze meerdere schepen tegen veel te lage rates voor te lange tijd vast laten klikken. Ook met de olie aankoop moeten ze al 50 miljoen afboeken. Pech??? In de topsport geldt dat niet!!
seance
0
quote:

keljans 123 schreef op 4 april 2020:

de familie ziet er nog wel brood in
sorry het tegendeel is waar!
harryhol
0
quote:

lucky14 schreef op 4 april 2020 11:16:

Grote partijen verkopen en die weten het toch echt wel. Uiteraard staan daar kopers tegenover, maar je verkoopt zo,n belang echt niet in deze markten als je ook maar een greintje vertrouwen in het bedrijf, maar vooral de bestuurders hebt. Er is hier iets helemaal niet oke. Misschien geldt dit niet voor de hele tankermarkt, maar geldt dit specifiek voor Euronav. Ik hebt dit direct na de PB al gezegd. Bij deze rates en korte termijn verwachtingen past niet zo,n zware toon. Er zit iets totaal niet in orde. Waarschijnlijk hebben ze meerdere schepen tegen veel te lage rates voor te lange tijd vast laten klikken. Ook met de olie aankoop moeten ze al 50 miljoen afboeken. Pech??? In de topsport geldt dat niet!!
Het zijn reders en geen beleggers. Alle andere sporten van scheepvaart staan op omvallen, misschien hebben ze geld nodig of zien ze opportunities. Ik ben veel meer geinteresseerd in de koper. Een bank zal het toch niet hebben overgenomen in deze tijden op verzoek van de verkopers, dus het is of een hedgefund of een strategische koper, bijvoorbeeld een oilmajor die zich zo relatief goedkoop toegang verschaft tot storage. De toekomst zal het leren, volatiel zal het zeker worden !
Tordan
0
"Trump heeft de boel deze week vlot getrokken. Hij sprak met Poetin en de Saoedische kroonprins. Op maandag komt er een ingelaste OPEC plus spoedvergadering. De Russen hebben al aangegeven dat ze kunnen instemmen met een productiebeperking als de Amerikanen meedoen.
Vandaag spreekt Trump met de CEO’s van de grootste Amerikaanse oliebedrijven. De kans bestaat dat men de olieplatforms in de Golf van Mexico gaat stilleggen. Zeker nu er bij enkele medewerkers van een platform al corona is vastgesteld.
Die olieplatforms zijn van de grote oliebedrijven. Die kunnen wel tegen een stootje. De Amerikaanse schalie olie industrie is een ander verhaal. Hoge schulden en veel zwakkere bedrijven. Die Amerikaanse schalie olie industrie moet echter gered worden om ervoor te zorgen dat de Amerikanen in de toekomst geen olie hoeven te importeren.
Trump moet het voor elkaar zien te krijgen dat de olieplatforms op zee tijdelijk gesloten worden. Dat zal voldoende zijn voor Rusland en de OPEC om ook met een productiebeperking in te stemmen.
Maandag weten we waarschijnlijk al of die gehele deal rond komt. De olieprijs kan dan nog een flink stuk omhoog. Die hogere olieprijs van gisteren en vandaag heeft ervoor gezorgd dat beurzen de schade konden beperken."
DW Services
0
De vraag is : wat is het worst case scenario dat er 2 zware aandeelhouders afbouwen en zelfs volledig uitstappen? VLCC’s in charter vastgelegd aan een te goedkope prijs? Winstnemingen voor de eventuele OPEC cut?
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 11:43
Koers 15,570
Verschil +0,050 (+0,32%)
Hoog 15,650
Laag 15,530
Volume 17.221
Volume gemiddeld 223.643
Volume gisteren 43.784

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront