AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - November 2019

1.337 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
moneypocket
1
quote:

FluitendeVogels schreef op 24 november 2019 17:31:

Ben het met je eens moneypocket, investeer je LT of KT. KT is voor mij ook minder interessant. Ik vind het fijn om een band op te bouwen met een bedrijf. Ik merk bij mezelf wel dat het instapmoment van groot belang is voor mij. En ik blijf daarin twijfelen bij AMG. Het potentieel van AMG om op relatief KT in regionen te komen qua koers op basis waarvan ik rustig kan slapen in combinatie met de omstandigheden in de wereld is voor mij momenteel te klein.

Ik zie zeker niet een einde van AMG, maar negatief nieuws zal door de markt gebruikt worden om de koers onderuit te halen, en ik slaap dan minder goed bij AMG, dit heeft deels ook te maken met wat ik de afgelopen 6-8 maanden heb zien gebeuren. Gelukkig heeft mijn voorzichtigheid mij ervoor behoed dat ik er nu voor rond de 28 euro in zou hebben gezeten en de weg naar 18 had moeten meemaken.

Ik wacht het dus even af. Komt goed met AMG, maar voor de komende 2 jaar zie ik ook nog de nodige hobbels. Maar eens zien hoe de boel zich ontwikkelt en dan mogelijk een keer instappen weer en dan het geluk hebben dat de timing goed is.

Mijn post was vooral bedoeld om ook enig tegenwicht te bieden in verband met de vele posts (voornamelijk van 1 persoon) welke interessant zijn, maar in mijn ogen ook iets te optimistisch....

Succes met je positie, ik hoop dat deze je veel moois mag brengen in de toekomst!
Fluitende Vlogels, bedankt voor je postings; ik had zelf niet verwacht dat, nadat de koers in de 25 euro regionen was aanbeland, de koers zo snel, zonder negatieve berichten naar beneden kon gaan. Dat had ik niet verwacht! Ik hoop dat de koers de komende maanden enigzins mag herstellen richting de 25 euro regionen!
[verwijderd]
0
Geen dank moneypocket, en jij ook bedankt....

Kan me voorstellen dat je de daling niet verwachtte. Al is 8-10% koersbeweging bij AMG nu ook niet meteen iets om je zorgen over te maken.

Ik heb geen flauw benul hoe e.e.a. zich gaat ontwikkelen. Ik ben een leek en herhaal ook maar een beetje wat ik van veel slimmere en kenniswaardige lieden alhier heb geleerd.

Ik weet niet wat je gemiddelde aankoopprijs is momenteel. Een zwaar gewicht in een portefeuille voor AMG lijkt mij, zoals gezegd, op de LT niet zo’n probleem, maar dan moet je ook een beetje stalen ballen hebben, een gunstige aankoopprijs hebben of niet kijken. Liefst alle drie tegelijk. Dan zie je het bij het doen van de belastingaangifte ieder jaar wel hoe het ervoor staat.

Hoe dan ook, ik hoop dat je een mooi rendement kan maken op AMG en spoedig een koers mag zien die je rust geeft in het bezit van de stukjes!
[verwijderd]
0
De shorters hebben relatief gezien weinig tijd om te spelen: maximaal nog een half jaar. Voor degene met een langere adem is een half jaar geen punt; voor degene met een beleggingshorizon van minder dan 6 maanden? Begin niet aan AMG.

Dit is mijn tip: ik beleg zelf in AMG. ;)

In het komende halfjaar wil ik geleidelijk mijn positie uitbreiden.
FM70
0
Handelsdeal met China komt nu echt heel dichtbij. Wellicht morgen al. Groene dag voor AMG morgen!
[verwijderd]
0
@Kaspersky: waarop baseer je de horizon van een half jaar voor de shorters? Een mogelijke recessie wordt ergens het komende jaar verwacht, eerder tweede helft dan eerste helft. Een niet door gaan van de deal tussen China en de VS zal een langer effect hebben dan een half jaar in mijn ogen.

Ik weet niet met welke horizon de shorters werken, kan ook zijn dat ze een jaar of meer in gedachten hebben. Waarop baseer jij je half jaar?
[verwijderd]
0
quote:

FM70 schreef op 24 november 2019 18:52:

Handelsdeal met China komt nu echt heel dichtbij. Wellicht morgen al. Groene dag voor AMG morgen!
Waar lees je dit??
[verwijderd]
0
@FluitendeVogels: de PMI van Amerika is boven de 52 (exacte getal moet je zelf even zoeken). De industrie in Amerika is aan het stijgen.

China-US gaat nog wel een tijdje door. Dit betekend dat er meer bedrijven naar Amerika gaan.
Het klinkt gek, maar: DIT IS GOED VOOR AMG
AMG heeft de meeste exposure in Amerika en Duitsland(!) De toename van de Duitse auto-industrie en de groei van de Amerikaanse economie hebben een zeer grote invloed op de winstgevendheid. Niet iedereen hier heeft de tijd om al die details uit te zoeken: dat heb ik wel gedaan.

Het half jaar baseer ik op het feit dat de resultaten van Q4 2019 pas in 2020 worden gepresenteerd. Hier zal al een deel van de hervormingen zichtbaar zijn; dit zal veel investeerders naar AMG trekken. Het eerste kwartaal van 2020 zal steeds meer duidelijk worden.

Voor shorters is het: sell the lie. Shorters willen geen 30-40% verlies.
[verwijderd]
0
De komende jaren verwacht ik dat de elektrische auto-industrie toeneemt. Dit is de voorwaarde van een grote groei in de komende jaren voor de winstgevendheid.

De handelsoorlog heeft vooral invloed op het sentiment(!)
FM70
1
Zie onderstaand bericht. De Chinezen zetten een belangrijke stap. Daarmee krijgt Trump iets zodat hij ook akkoord kan gaan. Komende week kunnen we zo 10% de plus. En als de shorters dan gaan coveren kan het extra hard gaan.

PEKING (AFN) - China gaat strengere straffen opleggen aan bedrijven die intellectuele eigendomsrechten schenden. Daarover hebben de Communistische Partij en belangrijke autoriteiten in Peking zondag nieuwe richtlijnen uitgegeven.

Het gaat om een belangrijk onderwerp uit het handelsoverleg met de Verenigde Staten. Die willen al langer dat China stopt met het door de vingers zien van schendingen van bijvoorbeeld patenten. Chinese bedrijven zouden Amerikaanse uitvindingen proberen te stelen en vervolgens kopiëren.
[verwijderd]
0
Dank je Kaspersky. Vraag me toch af of je de vooruitzichten in de VS en in de auto-industrie in Duitsland niet iets te positief inschat.

Daarnaast mis ik de invloed van het sentiment op de koers van AMG. AMG is in mijn ogen nog gehavend als fonds qua reputatie, wanneer het sentiment draait zullen bij AMG de klappen mogelijk daarom harder vallen dan elders.

Verbetering cijfers in Q4 zijn denk ik minimaal, al zal er geen grote afboeking meer gedaan hoeven te worden op de voorraad, maar mogelijk nog wel een kleine. De outlook die AMG kan geven voor 2020 is grotendeels afhankelijk van de prijsontwikkeling van verschillende grondstoffen. Wanneer deze niet een duidelijk herstel laten zien in de komende maanden voor presentatie van de jaarcijfers van 2019, dan kan Heinz natuurlijk wel weer praten over verwacht herstel, maar dat doet hij nu al sinds juli dit jaar. Dat blijft dus nog maar afwachten.

Betreffende shorters blijft Hound voor mij een belangrijke signaalsterkte behouden. Die moeten er nog uit zien te komen met 4,4% short. Dat is echt een heel grote kluif.
[verwijderd]
0
quote:

FM70 schreef op 24 november 2019 19:02:

Zie onderstaand bericht. De Chinezen zetten een belangrijke stap. Daarmee krijgt Trump iets zodat hij ook akkoord kan gaan. Komende week kunnen we zo 10% de plus. En als de shorters dan gaan coveren kan het extra hard gaan.

PEKING (AFN) - China gaat strengere straffen opleggen aan bedrijven die intellectuele eigendomsrechten schenden. Daarover hebben de Communistische Partij en belangrijke autoriteiten in Peking zondag nieuwe richtlijnen uitgegeven.

Het gaat om een belangrijk onderwerp uit het handelsoverleg met de Verenigde Staten. Die willen al langer dat China stopt met het door de vingers zien van schendingen van bijvoorbeeld patenten. Chinese bedrijven zouden Amerikaanse uitvindingen proberen te stelen en vervolgens kopiëren.
Dat is inderdaad mooi nieuws FM70! Eerste echt concrete stap. Ben heel benieuwd!
[verwijderd]
0
@Kaspersky: en sentiment heeft vooral invloed op de koersen. Iedere crisis is achteraf qua omvang grotendeels onrealistisch gebleken. Een daling van 10% was dan mogelijk reëel, sentiment maakt er 30-50% van.... (bijvoorbeeld) vergeet sentiment daarom ook niet mee te wegen.

Doch, het bericht van FM70 biedt weer mogelijkheden.
[verwijderd]
0
@FluitendeVogels: Tesla komt ook naar Duitsland. Met Duitsland heb ik het niet specifiek alleen over de Duitse bedrijven in Duitsland, maar de gehele markt in Duitsland.*

Tesla heeft straks een gigafabriek in Duitsland en ik heb ook veel vertrouwen in Tesla.
[verwijderd]
0
quote:

Kaspersky schreef op 24 november 2019 19:15:

@FluitendeVogels: Tesla komt ook naar Duitsland. Met Duitsland heb ik het niet specifiek alleen over de Duitse bedrijven in Duitsland, maar de gehele markt in Duitsland.*

Tesla heeft straks een gigafabriek in Duitsland en ik heb ook veel vertrouwen in Tesla.
Meerjarenplan. Eerst moet AMG door de komende 2 jaar heen komen. Daarvoor heeft het herstellende grondstofprijzen nodig, substantiële afname short, positief sentiment in de markt en goede financieringen. Tesla in Duitsland gaat pas over enkele jaren bijdragen aan de resultaten, Tesla en AMG moeten beide die fabrieken nog bouwen en opstarten.

Goede toekomstmogelijkheden inderdaad, over de horizon van 2 jaar heen.
[verwijderd]
2
Binnen half jaar:
- het belang in international speciality alloys is nu 100%: dit betekend dat ze de resultaten mogen toevoegen
- de overeenmomst met Glencore zorgt voor lagere kosten en betere resultaten

Daarna zal ook steeds meer nieuws naar buiten komen over de samenwerkingen, de productie in Duitsland, project Ohio, subsidies, etc.
[verwijderd]
0
Dank Moneypockey en Fluitendevogels. Met plezier jullie onderbouwde bijdrages gelezen! Geen samenvatting nodig ;)

Een overname zie ik ook absoluut niet op korte termijn gebeuren. Wat mij wel een optie lijkt die ik nog mis: een (duurzaam) investeringsfonds of andere grote speler die een belang neemt in AMG. Stel dat die partij een belang wil nemen van 4/5% zou dat dan de trigger kunnen zijn die de koers nodig heeft om uit te breken (uit dat dalende trendkanaal)? Hoe zien jullie dat?

En nog 1 vraag: ik begrijp dat shorten het verkopen van geleende aandelen is om ze na een koersdaling weer terug te kopen. Ik weet ook dat de uitleners vaak grote partijen als pensioenfondsen etc zijn die LT beleggen en de stukken uitlenen tegen een fee en zo wat extra's verdienen.

Kunnen die partijen ze elk moment terugvragen of gebeurt dat shorten altijd met onbepaalde tijd??

Volgens dat staatje van laatst zijn er nl. 2 of 3 partijen die gemiddeld short zijn gegaan bij een koers niet heel veel hoger dan de huidige koers. Als ik die uitlener was en ik zou willen cashen (omdat ik bijv. elders een kans zie) zou ik ze nu terugvragen, wetende dat de koers dan stijgt en ik er niet veel later met EN een opgestreken fee EN een koerswinst op zak uit zou stappen.
Kan dat?
[verwijderd]
0
De broker vangt het meeste geld hiervan en je hebt een risico als je broker in de problemen komt dat je aandelen voor eeuwig uitgeleend worden.
SNS Bank was genationaliseerd en ABN Amro ook. Stel je broker is nog kleiner dan is normaal het risico groter.

Ik waarschuw alleen maar; meestal gaat het wel goed natuurrlijk ;)
[verwijderd]
0
quote:

Piformer schreef op 24 november 2019 20:48:

Dank Moneypockey en Fluitendevogels. Met plezier jullie onderbouwde bijdrages gelezen! Geen samenvatting nodig ;)

Een overname zie ik ook absoluut niet op korte termijn gebeuren. Wat mij wel een optie lijkt die ik nog mis: een (duurzaam) investeringsfonds of andere grote speler die een belang neemt in AMG. Stel dat die partij een belang wil nemen van 4/5% zou dat dan de trigger kunnen zijn die de koers nodig heeft om uit te breken (uit dat dalende trendkanaal)? Hoe zien jullie dat?

En nog 1 vraag: ik begrijp dat shorten het verkopen van geleende aandelen is om ze na een koersdaling weer terug te kopen. Ik weet ook dat de uitleners vaak grote partijen als pensioenfondsen etc zijn die LT beleggen en de stukken uitlenen tegen een fee en zo wat extra's verdienen.

Kunnen die partijen ze elk moment terugvragen of gebeurt dat shorten altijd met onbepaalde tijd??

Volgens dat staatje van laatst zijn er nl. 2 of 3 partijen die gemiddeld short zijn gegaan bij een koers niet heel veel hoger dan de huidige koers. Als ik die uitlener was en ik zou willen cashen (omdat ik bijv. elders een kans zie) zou ik ze nu terugvragen, wetende dat de koers dan stijgt en ik er niet veel later met EN een opgestreken fee EN een koerswinst op zak uit zou stappen.
Kan dat?
Een instappende grootaandeelhouder kan natuurlijk altijd en dit zal ook de nodige opwaartse druk geven op de koers, maar dat is ook weer afhankelijk van hoe ze inkopen. Beetje sprokkelen, of echt dagelijks groot inslaan. Meestal gaat zo’n positieopbouw geleidelijk aangezien ze de koers niet willen opdrijven met hun gekoop. Of de trend dan doorbroken wordt is nog maar de vraag. Wanneer de koopdruk wegvalt kan het ook weer terugzakken. Zie bijvoorbeeld Galapagos, die stegen op nieuws en meer vraag. Viel de vraag weg kwamen er winstnemingen en zakte de boel weer in richting de 130. Dat herstelde daarna weer. Uiteindelijk is het niet te voorspellen volgens mij.

Leencontracten kunnen ook voor bepaalde tijd afgesloten worden, een jaar of langer, maar kunnen ook direct opeisbaar zijn. We hebben geen inzicht in deze contracten. Maar wanneer iemand zijn aandelen terugvraagt en er zijn geen contractuele voorwaarden die dit kunnen voorkomen, dan zal de shorter moeten leveren, met al de door jou omschreven gevolgen. Of dit gebeurt weet ik niet, heb daar te weinig inzicht in, in die wereld.

Shorters verdienen ook met daghandel, maar het klopt dat er verschillende partijen niet echt ruim zitten. Het verbaasde velen hier dan ook dat er niet meer is afgebouwd toen de koers richting de 18-20 euro ging. Maar bij Gala zie je nu ook veel partijen met verlies hun biezen pakken.

Shorters werken met heel grote bedragen, in 10 bedrijven short gaan, en dan maar hopen dat je er goed uitkomt uiteindelijk.ik denk dat ze toch gokken op verdere economische achteruitgang. Het blijft afwachten of deze komt. Ondertussen betalen ze nu wel flinke percentages over de geleende stukken....

Het blijft spannend bij AMG. Ik hoop ook dat ze nu eens verlost worden van die molensteen om hun nek, dat is denk ik ook iets dat nieuwe investeerders tegenhoudt. Het is simpelweg een risico dat ze bijvoorbeeld bij andere fondsen niet hebben, en is zijn lieden met veel geld die de koers flink kunnen manipuleren. Grote fondsen wachten dan wellicht liever even en betalen dan iets meer voor een “schoner” aandeel. Er zijn bij dergelijke fondsen ook regels betreffende waar ze wel en niet in moge investeren. Ik weet niet of daar ook iets instaat betreffende shorter, maar zou zomaar kunnen... het wordt door de markt namelijk toch ook als signaal gezien betreffende de gezondheid van een bedrijf, het shortpercentage. En of het dan een zelfvervullende werking heeft of niet, is dan niet geheel belangrijk.

Aan de andere kant zijn het in de toekomst gegarandeerde kopers. Het heeft allemaal 2 kanten, zoals altijd....
[verwijderd]
0
quote:

Kaspersky schreef op 24 november 2019 21:10:

Hier staan de grootaandeelhouders: amg-nv.com/investors/stock-information/
Die zitten er volgens mij al heel lang in. Echt LT. Maar die zullen ook niet echt in de plus staan momenteel....
1.337 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 09:02
Koers 23,340
Verschil +0,120 (+0,52%)
Hoog 23,380
Laag 23,300
Volume 3.562
Volume gemiddeld 239.844
Volume gisteren 108.936

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront