AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - November 2019

1.337 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
moneypocket
0
quote:

TegenBeterWetenIn schreef op 19 november 2019 21:03:

[...]

Thanks. Vond het vooral interessant om te lezen dat zoiets dus in 2 à drie jaar operationeel kan zijn.
Zeer informatief TegenBeterWetenIn! Maar..wat denk jij over het feit dat de investeringskosten voor de werkelijke fabriek veel hoger zullen zijn. Kan mij voorstellen dat BASF, Tesla (Berlijn), en de Duitse Autofabrikanten deze fabriek een hoge prioriteit geven en dat zij mede zullen investeren in deze fabriek. Immers..anders Lithiumhydroxide uit China en ja..dat wil men juist doorbreken.
rene66
0
quote:

moneypocket schreef op 19 november 2019 20:52:

[...]

Rene66, BASF en daarnaast de Duitse automobielfabrikanten zijn zeer gebaat bij deze fabriek. Aangezien, zie het stukje, een kenner verwacht dat er veel meer geinvesteerd moet worden in deze fabriek zullen deze partijen zich misschien inkopen...
Er is genoeg geld in Duitsland dus ik zou er inderdaad niet van staan te kijken als de fabriek van AMG groter zal worden in de toekomst. Ook dit is weer een slimme zet van AMG.
aandeeltje!
0
quote:

moneypocket schreef op 19 november 2019 20:52:

[...]

Rene66, BASF en daarnaast de Duitse automobielfabrikanten zijn zeer gebaat bij deze fabriek. Aangezien, zie het stukje, een kenner verwacht dat er veel meer geinvesteerd moet worden in deze fabriek zullen deze partijen zich misschien inkopen...
Ik zou niet weten waarom autofabrikanten zich zouden inkopen....
moneypocket
0
quote:

aandeeltje! schreef op 19 november 2019 21:09:

[...]
Ik zou niet weten waarom autofabrikanten zich zouden inkopen....
Om zodoende sneller operationeel te kunnen zijn! Immers: indien China in Australie een fabriek heeft gebouwd, die 10x zo groot is qua omvang, zou dit toch kunnen plaatsvinden? Kan AMG dit dan alleen financieren? Het is de Duitsers eraan gelegen om zo snel mogelijk operationeel te zijn en zodoende niet afhankelijk te zijn van de Chinezen.
DeZwarteRidder
0
quote:

rene66 schreef op 19 november 2019 21:08:

[...]Er is genoeg geld in Duitsland dus ik zou er inderdaad niet van staan te kijken als de fabriek van AMG groter zal worden in de toekomst. Ook dit is weer een slimme zet van AMG.
En nu nog een flink bedrag aan subsidie opstrijken.....
moneypocket
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 19 november 2019 21:13:

[...]
En nu nog een flink bedrag aan subsidie opstrijken.....
Inderdaad DeZwarteRidder...ook de Duitse overheid zal dit initiatief zeer belangrijk vinden.

Daarnaast geeft de Duitse overheid ook flinke subsidie voor de aanschaf van een E-auto.
www.nu.nl/economie/6009014/duitse-sub...

Nog even een aanvulling, zie: www.electrive.net/2019/11/14/amg-erri...

So oder so. Das Ausgangsmaterial, das in der Raffinerie aufbereitet wird – sogenanntes technisches Lithiumhydroxid –, führt AMG aus Brasilien ein. Dort entsteht parallel zum deutschen Standort eine Lithiumhydroxid-Anlage zur Gewinnung des Vorprodukts. Nach der Aufbereitung in Deutschland weist das Lithiumhydroxid dann jenen Reinheitsgrad auf, den es zur Herstellung von Batteriekathoden braucht.

Für den in Deutschland angestrebten Aufbau einer Batteriezellfertigung ist die Ansiedlung von AMG eine gute Nachricht. Die Niederländer selbst schätzen an Zeitz wiederum die Nähe zu künftigen Abnehmern. Laut „Handelsblatt“ werden die Raffinierie-Pläne darüber hinaus im Erzgebirge mit Interesse verfolgt, da die Deutsche Lithium dort den Bau einer Mine für den Abbau des Leichtmetalls erwägt.

[verwijderd]
1
Natuurlijk moeten shortende partijen samenwerken; hoe krijgen ze anders een voordeel? Als elke shorter achter elkaar terugkoopt wat ze hebben geleend, dan zit de koers binnen een aantal dagen boven de €50,00: kortom, dan heeft elke partij verlies. Ze moeten de markt onder controle houden.

@Just Lucky is degene die mij aan het denken heeft gezet over AMG en na een paar nachten intensief onderzoek heb ik afgelopen maandag en vorige week vrijdag een positie ingenomen.

Het management van AMG heb ik veel vertrouwen in, ze hebben de laatste tijd veel bereikt:
- 14 november aankondiging lithium fabriek in Duitsland (gaat op termijn veel winst opleveren door elektrische auto's en door het verwerken van hun eigen materialen uit de mijnen)
- 9 oktober aankondiging overname specialty alloys (uitbreiding in Noord-Amerika; heeft een goede positie)
- 8 oktober aankondiging samenwerking tussen Shell & AMG voor het recyclen van katalysatoren
- 26 september aankondiging meerjarig contract met Glencore over beschikbare productie (dit heeft te maken met vanadium; hierdoor beperken ze risico's)

Al deze punten gaan in de komende maanden en jaren vorm krijgen en zullen uiteindelijk de winstgevendheid een sterke boost geven. De toename in winstgevendheid is nu reden voor shorters om de koers onder druk te zetten; zodra meer mensen de kansen van AMG inzien dan zal de koers explosief stijgen en ontstaat er een shortsqueeze.

Het is goed om beleggers te informeren over wat AMG te bieden heeft; niet iedereen is op de hoogte van het potentieel van AMG en de recente ontwikkelingen (!)

Het koersdoel dat ik voor AMG hanteer is 34,50 euro.
[verwijderd]
0
Is het niet heel toevallig dat:
"18 Nov 2019 WorldQuant" zijn shortpositie met 0,09% heeft verlaagd
en "18 Nov 2019 Marshall Wace" zijn shortpositie met 0,11% heeft verhoogd?
Think about it ;)

Ze willen meer freefloat, als er geen freefloat bijkomt en er komen nieuwe beleggers in AMG dan is het game over voor de shorters.
ff_relativeren
0
Volgens de website van AMG is de free float een stevige 65,3%.
bron : amg-nv.com/investors/stock-information/ .

Volgens de website van Shortsell.nl is de shortpositie boven de meldingsgrens 18,08%.
bron : shortsell.nl/short/AMG/all .

Volgens die zelfde website is de shortpositie Onder + Boven de meldingsgrens 24,27%.
bron : shortsell.nl/short/AMG/all/archived .

Ergo : het ligt niet aan de free float (hoewel ik sommigen daarover postings zie plaatsen).
Er is meer dan genoeg free float bij AMG.

Het is misschien niet allemaal te leen voor shorters
moneypocket
1
www.pv-magazine.de/2019/11/14/amg-pla...

Vooral de info: Nach eigenen Angaben bedient AMG damit „das Kernbedürfnis der Lithium-Ionen-Batterieproduzenten und Autobauer in Europa nach einem konsistenten, qualitativ hochwertigen für Batterien geeignetem Lithiumhydroxid“. Ein weiterer Pluspunkt seien die kurzen Lieferwege durch den zentralen Standort.
geldmaker
0
Rider
0
Largo staat ook aan een zeer lage prijs. Met de Vanadiumprijs die aan het bodemen is.
moneypocket
0
quote:

rene66 schreef op 20 november 2019 09:38:

Ik zit nog steeds te "dromen" van een nieuwe grote aandeelhouder die instapt. Je zou toch denken dat AMG een interessant aandeel is voor een partij met geld. Volgens mij krijg je met 100 miljoen Euro de ratten toch wel weg.
René, intens triest dat zo gemakkelijk de koers naar beneden kan worden getrapt. En dat al 6 dagen op rij! We staan inmiddels op een koers, waarbij al het goede nieuws nog gebracht moest worden,
mvdln
0
quote:

Rider schreef op 20 november 2019 08:43:

Largo staat ook aan een zeer lage prijs. Met de Vanadiumprijs die aan het bodemen is.
Ik heb gisteren een kooporder ingelegd op 1$, ik hoop ze vandaag of morgen binnen te harken. Ik heb al een aantal stukjes Largo Resources overigens.

On topic: de eerste berentikken sinds lange tijd en AMG deelt onmiddellijk in de klappen. We gaan het meemaken, hoe laag gaan we zakken? Ik wil gerust nog wel enkele stukjes oppikken in de lage 20€. Mijn huidige gemiddelde aankoopprijs is 20,30€.
mvdln
0
Nico PR Bakker/BNPP geretweet:

AMG nu met zwarte kleefcandle aan de daily SMA op 22,85, RSI stuurt aan op bodemvorming. Bij witte candle op de SMA zijn er EL kansen, anders niet......
rene66
0
quote:

moneypocket schreef op 20 november 2019 09:41:

[...]

René, intens triest dat zo gemakkelijk de koers naar beneden kan worden getrapt. En dat al 6 dagen op rij! We staan inmiddels op een koers, waarbij al het goede nieuws nog gebracht moest worden,
Het is inderdaad in en intriest. Ik sta er ook van te kijken dat ze weer begonnen zijn met hun spelletjes. Het terugkopen wordt alleen maar duurder voor ze, dus de logica zie ik er niet van in.

Er is natuurlijk de onzekerheid tav de handelsdeal maar de rest van de beurs is wel flink omhoog gegaan in de afgelopen maand. Het lukt AMG, ondanks al het goede nieuws niet, om een nieuwe aandeelhouder aan te trekken en de ratten blijven de koers manipuleren.

Het probleem is gewoon dat grote aandeelhouders een "hekel" hebben aan bedrijven waar heel veel shorters inzitten. Het is het bekende kip ei probleem. HAL bulkt bijvoorbeeld ook van het geld waar ze volgens mij niet van weten wat ze er mee zouden moeten doen, als die voor honderd miljoen of meer AMG aandelen zouden kopen dan zou dat een goede zet zijn voor HAL en voor AMG. Maar die durven ook gewoon niet.
[verwijderd]
0
quote:

geldmaker schreef op 20 november 2019 07:48:

Vanochtend voor de 6e dag hogere vanadium prijzen.
en wat hebben die 6 dagen percentueel opgeleverd (tov de stand van 6 dagen geleden)?
Just lucky
0
Alleen AMG is de afgelopen week stevig in elkaar gedrukt, AM en Aperam nauwelijks. Moet wel boven de 22,4 blijven, daar lag de vorige bodem.
1.337 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:35
Koers 22,120
Verschil -0,220 (-0,98%)
Hoog 22,440
Laag 22,040
Volume 101.402
Volume gemiddeld 237.028
Volume gisteren 164.778

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront