AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG maart 2019: Lente!

1.448 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 69 70 71 72 73 » | Laatste
KaPeeN63
0
Onthoudt goed dat er ALTIJD een correlatie is tussen prijs grondstof en de industrie die deze grondstof produceert en/of nodig heeft.

Lage metaalprijzen lagere koersen; hoge grondstofprijzen hogere koersen.
Just lucky
0
quote:

KaPeeN63 schreef op 6 maart 2019 17:46:

Onthoudt goed dat er ALTIJD een correlatie is tussen prijs grondstof en de industrie die deze grondstof produceert en/of nodig heeft.

Lage metaalprijzen lagere koersen; hoge grondstofprijzen hogere koersen.

Dat is zeker waar, zie richting jaareinde aantrekkende Li en Va prijzen, komt wel goed, moet natuurlijk wel geduld hebben....
Just lucky
0
Eminence capital is gisteren weer 75k stukken extra short gegaan, alleen hun positie is nu al 2,78%.
dutchman2020
1
Beste fotumleden ,mijn vraag ::hoe komt het toch dat het vaak in de ochtend bij de Nederlandse Beurs de stock Price omhoog gaat en zodra de Amerikaanse beurs opengaat de koers naar beneden gaat Mogelijk dat de Hedge funds actie ondernemen.
Dit zal niet veranderen zolang AMG geen beursnotering in de USA hebben. AMG is in USA een unknown little stock . Zoals vele leden van ons forum vaak gesteld hebben is een oplossing een beursnotering in USA. Die komt niet zolang het management zo conservatief blijft.
andrejes
0
quote:

Just lucky schreef op 6 maart 2019 18:46:

Eminence capital is gisteren weer 75k stukken extra short gegaan, alleen hun positie is nu al 2,78%.
Hoop dat ze nat gaan
Just lucky
0
quote:

andrejes schreef op 6 maart 2019 18:50:

[...]
Hoop dat ze nat gaan
Ik ook, maar ze zijn veel slimmer en hebben veel meer geld dan wij allemaal bij elkaar.
Just lucky
0
Vanaf de cijfers geen verandering longposities, alleen maar elke dag groeiende shortposities. Spel is voorlopig nog niet voorbij...
[verwijderd]
1
Just lucky
Eminence capital is gisteren weer 75k stukken extra short gegaan, alleen hun positie is nu al 2,78%.

Ja en dan vinden we het raar dat euronext, aex etc de omzetten ziet dalen, we hebben hier een AFM die de banken zelf steunt met deze wanpraktijken. Dit is geen beleggen meer maar roven. Logisch dat de particuliere belegger de beurs steeds meer links laat liggen. Wat een dagelijkse waanzinnige koers verlopen. Ik heb al veel afgebouwd aangezien het niet meer om de prestaties van bedrijven gaat maar shorten. Door deze praktijken wordt de beurs keihard verziekt.
aandeeltje!
0
Och och hoe meer shorters erin zitten hoe groter het stuwmeer naar boven. Uiteraard kun jemet 75.000 stukken AMG de koers omlaag dirigeren. Het punt is kunnen shorters eruit zonder de koers naar boven niet teveel te beinvloeden.....we zitten nj niet meer zo hoog in koers dus ik ziezo af en toe wat uitbreiden niet als probleem, gewoon maar afwachten.ik verwacht dat de registers er in 1 jaar van nu anders uitzien met ebitdaatjes royaal, ver boven de 200 mln.
toontjeavanti
2
quote:

awater schreef op 6 maart 2019 15:08:

www.veb.net/artikel/06851/lithium-bli...
hoewel AMG niet genoemd wordt wel een leuk artikel over de vraag en aanbodverhouding
Hierbij het volledige artikel van de VEB:

De lithiumprijs piekte begin 2018, maar nadien ging het bergaf met de prijs van het metaal, door een tijdelijke afname van de vraag in combinatie met een forse toename van het aanbod. Het zal volatiel blijven, is de verwachting.

De specifieke chemische samenstelling van lithium maakt de grondstof erg geschikt om als energiebron te dienen. Lithium bestaat in verschillende vormen naargelang de fase in het productieproces en de aard van de toepassingen. Lithiumcarbonaat is veruit de meest voorkomende variant en wordt gebruikt bij de productie van aluminium, glas en keramiek, maar ook als geneesmiddel. Het is eveneens de basisgrondstof voor lithiumhydroxide dat als elektrolyt in batterijen voor elektrische en hybride voertuigen dient en ook als hoogwaardig smeermiddel wordt toegepast. Butyl-lithium is een grondstof voor de productie van synthetisch rubber en bepaalde chemicaliën voor de landbouw. Het metaal wordt ook gebruikt in legeringen die onder meer in de lucht- en ruimtevaartsector worden ingezet.

Lithiumcarbonaat is niet schaars, maar er zijn slechts weinig plaatsen waar het op een economisch rendabele manier kan worden ontgonnen. De lithiumproductie concentreert zich in de zogenoemde lithium-triangel (Argentinië, Bolivië en Chili), de Verenigde Staten, Australië en China. Het overgrote deel van de mondiale lithiumreserves bevindt zich in zout water (pekel). Lithium wordt uit pekel gewonnen door dit zout water in grote bassins te pompen en te laten verdampen tot de zoutoplossing en lithium volledig van elkaar gescheiden zijn. Een andere productiemethode waarbij lithium uit erts wordt gewonnen, is een stuk duurder. Australië is de grootste producent van lithium uit gesteentes. China herbergt de meeste fabrikanten van batterijen voor hybride en elektrische voertuigen. Daar bevinden zich ook de meeste verwerkingsinstallaties die lithium omzetten naar de vorm die in batterijen worden gebruikt. Zuid-Korea profileert zich de voorbije jaren eveneens steeds meer als een belangrijke batterijenproducent.

De verschillende verschijningsvormen van lithium maken dat er ook verschillende prijzen zijn. Hoe puurder, hoe hoger de prijs. Lithiumhydroxide en butyl-lithium zijn duurder dan lithiumcarbonaat. De sterke prijsstijgingen van de voorbije jaren trokken met name in China ook producenten aan met een hogere kostenstructuur. Als gevolg van de prijsdalingen waren verschillende nieuwkomers door liquiditeitsproblemen genoodzaakt een deel van hun voorraden te verkopen. Ook dit jaar zal de Chinese export van lithiumhydroxide verder toenemen. JP Morgan mikt voor 2018 op een aanbodoverschot van 29000 ton. Aan de vraagzijde verloopt de doorbraak van elektrische voertuigen trager dan verwacht, waardoor de wereldwijde lithiummarkt uit balans is. Maar het gaat om tijdelijke en geen structurele factoren. We beschouwen de correctie als een gezonde terugval nadat de lithiumprijs de voorbije jaren erg hard gestegen was.

Aanbodconcentratie
De mondiale lithiummarkt wordt gedomineerd door vier bedrijven, die samen 80 procent van het aanbod controleren. Het Amerikaanse Albemarle heeft samen met zijn dochterbedrijven een wereldmarktaandeel van ongeveer een derde en produceert lithium in Chili (Salar de Atacama) en Nevada. Albemarle bezit ook 49 procent van het Australische Talison via een joint-venture met het Chinese Tianqi, dat zelf 16 procent van het mondiale aanbod voor zijn rekening neemt. Het bedrijf is daarnaast nog een van de grootste spelers ter wereld in brandvertragers en ook een belangrijke toeleverancier aan olieraffinaderijen en chemiebedrijven. Sociedad Quimica y Minera (SQM) uit Chili is een chemie- en mijnbedrijf met een aandeel van 20 procent in de mondiale lithiumproductie. De groep is vooral actief in de Atacama-regio. Dit zoutmeer bevat naar schatting 30 procent van de op dit moment bekende lithiumreserves. SQM is ook een belangrijke producent van jodium.

Het Amerikaanse Livent is de nummer vier met een marktaandeel van 10 procent. Livent omvat de lithiumactiviteiten die vorig jaar werden afgesplitst van het Amerikaanse agrarische bedrijf FMC Corp. Livent is een zogenaamde pure play die zich op lithium concentreert en het hoogste marktsegment wil bedienen (producten met een hoge zuiverheidsgraad). Het bedrijf is actief in Argentinië, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, India en China. De kostenstructuur behoort net als die van Albemarle tot de laagste binnen de lithiumsector. Livent breidt dit jaar uit in China en zal de productie verdubbelen naar 20.000 ton. Dit zal de totale output van de groep in 2020 op 30.000 ton brengen, twee keer zo hoog als in 2017. Livent heeft de ambitie om de output tegen 2025 verder op te trekken naar 55.000 ton. Het is de bedoeling om de uitbreidingen volledig met eigen kasstromen te financieren. De meeste producenten sluiten contracten op lange termijn met hun afnemers om aanbod en verwachte vraag optimaal op elkaar af te stemmen. De prijs wordt daarbij in de regel jaarlijks herzien.

Hoge volatiliteit
Albemarle en SQM, op Amerikaanse beurzen genoteerd met de tickers ALB en SQM, zagen hun beurskoers vorig jaar met een kwart dalen. Ook Livent (ticker LTHM) noteert nu ruim onder de introductiekoers van 17 dollar per aandeel. Het zal volatiel blijven. Uitbreidingsplannen bij de aanbieders zorgen op korte termijn voor een negatief sentiment, maar het is nog lang niet zeker dat alle plannen gerealiseerd zullen worden. Naast de mogelijke operationele tegenslagen zijn er ook politieke risico’s in met name Argentinië, Chili en China. In Chili eist de overheid een steeds groter deel op van de opbrengsten uit lithiumwinning. Lithiumproducenten moeten er hogere royalties betalen. Albemarle zoekt daarom actief naar expansiemogelijkheden buiten Chili. In Argentinië is het dan weer erg lastig om de nodige vergunningen te bekomen. In China kan de handelsoorlog roet in het eten gooien van Amerikaanse bedrijven die er willen uitbreiden. Op langere termijn zijn we wel positief gestemd over de prijsontwikkeling van lithium en de gerelateerde aandelen. Lagere prijzen zullen automatisch voor een rationalisatie zorgen aan de aanbodzijde, terwijl de vraag naar lithium zal blijven toenemen door de toenemende behoefte aan energieopslag.

geldmaker
0
Vraag aan het forum. Wie zou nu die aandelen " uitlenen " aan die Amerikaanse shortcompagnies. Zijn dat de grootaandeelhouders zoals benoemd op de off AMG site of de banken ?
Febo85
2
quote:

aandeeltje! schreef op 6 maart 2019 19:37:

Och och hoe meer shorters erin zitten hoe groter het stuwmeer naar boven. Uiteraard kun jemet 75.000 stukken AMG de koers omlaag dirigeren. Het punt is kunnen shorters eruit zonder de koers naar boven niet teveel te beinvloeden.....we zitten nj niet meer zo hoog in koers dus ik ziezo af en toe wat uitbreiden niet als probleem, gewoon maar afwachten.ik verwacht dat de registers er in 1 jaar van nu anders uitzien met ebitdaatjes royaal, ver boven de 200 mln.
Het bijzondere is dat je bijna nooit meer een shortsqueeze ziet als er gecovered wordt. Ik vermoed dat zij met derivaten een deel van de aandelen opeisen bij expiraties om zodoende zonder echte stijging de aandelen te kunnen terugkopen of iets dergelijks.
Voorlopig wordt er technisch gezien weer een "vlag" gecreëerd welke op dit moemnt bij een koers onder de 31.40 naar beneden doorbroken wordt. Aangezien dat maar een euro oftewel 3 procent lager is dan de eindstand vandaag én gezien de agressieve opbouw van hedgefunds Eminence Capital denk ik dat zij dit morgen gaan realiseren. Volgens mij hebben zij de fakestijging vanmorgen vroeg ook aangegrepen om weer extra short te gaan. Wordt een beetje een standaard koersverloop...
Alle lithium gerelateerde fondsen zitten nog steeds in het verdomhoekje en staan ook vandaag weer lager.
De yanks hebben vanmiddag de lichte koersdoelverlaging ook aangegrepen om te verkopen. Mijn persoonlijke mening is dat er op korte termijn geen enkele verbetering aan te komen en vermoedelijk eerst nog een keer de low van begin dit jaar / 26 euro gaan aantikken voor 1 mei.
nobahamas
0
Leclanché announces more than 2.5 times increase in 2018
revenues:
a record over the last 22 years

- Revenue in 2018 is expected to be more than CHF 47 million,
compared to CHF 18 million in 2017

- The Company enters 2019 with a solid order book and awarded
projects of more than CHF 60 million

- Appointment of Philip Broad as Executive Vice President of eTransport Solutions

- The Company has added more than 90 people in 2018,
predominantly to support the growth in the e-Transport Solutions
business
YVERDON LES BAINS, Switzerland, 6 March 2019: Leclanché SA (SIX: LECN), one of
the world’s leading energy storage solutions companies, today announced that the Company
has achieved a record level of revenue in 2018. The Company has also announced that it has
appointed Philip (Phil) Broad as Executive Vice President to spearhead Leclanché’s eTransport Solutions business. Based at the Company’s headquarters in Yverdon, Switzerland,
Phil Broad will report to Anil Srivastava, CEO of Leclanché. He joins the executive leadership
team which is structured around the Company’s three business units, Stationary Solutions, eTransport Solutions and Specialty Battery Systems.
Anil Srivastava, CEO of Leclanché said: “After achieving record revenues in 2018, we
have entered into 2019 with a solid order book and awarded1 projects, in particular in the eTransport Solutions business and the e-Marine market where we have achieved significant
growth with confirmed purchase orders of more than CHF 42 million to be delivered in 2019
and 2020. This is a clear market validation of our strategy and confirmation that selling
complete solutions, based on our own advanced in-house cell technology and energy
management systems, coupled with our grid and EV knowhow, make us unique and the
partner of choice for customers.
www.leclanche.com/investor-relations/...
DeZwarteRidder
0
Ik vrees dat Leclanche nog steeds grote verliezen maakt, want over winst wordt niet gesproken.
aandeeltje!
0
Ook zonder Li draait AMG prima verder, met Li alleen maar beter.
De koersdruk omlaag is volgens mij nog maar beperkt, maar natuurlijk niet nul, 10%?
Derivaten zijn best kostbaar ook voor de sh sellers.
Ik zit nu op aandelen en laat de derivaten AMG even links liggen, de looptijden zijn nog te beperkt, dat AMG extra last heeft van de algemene mindset/sentiment rond grondstoffen en Li in het bijzonder is duidelijk, eerder jaar zat daar juist de flinke zwiep omhoog.
aandeeltje!
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 6 maart 2019 21:13:

Ik vrees dat Leclanche nog steeds grote verliezen maakt, want over winst wordt niet gesproken.
Yep, denk het ook.
[verwijderd]
0
En weer verdere opbouw van de shortpositie.
Dit gaat echt de verkeerde kant op als AMG niet snel met nieuws gaat komen.
Heinz jij bent aanzet of je gaat heel veel aandeelhouders verliezen door die ratten.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

MGCR schreef op 6 maart 2019 22:28:

Meer dan 2 miljoen aandelen in short!
Dit gaat heel vervelend worden.
Zou er niet te zwaar aan tillen. Neem het volgende gedachten experiment. Je overweegt om de aandelen AMG te verkopen, en na een daling van 10 % terug te kopen. Dan komt jouw broer of zuster op visite. Die wil ook wel eens een trade doen, maar heeft geen aandelen, en vraagt of het mogelijk is om jouw aandelen AMG te lenen. Je gaat akkoord onder voorwaarden. Vervolgens verkoopt jouw broer of zuster de aandelen, met het idee om ze na een daling van 10 % terug te kopen!

Wat is het verschil? Dat is er niet.

Het betreft hier geen "niet gedekte" shortsell. Dat is een heel ander verhaal!
andrejes
0
quote:

MGCR schreef op 6 maart 2019 22:28:

Meer dan 2 miljoen aandelen in short!
Dit gaat heel vervelend worden.
Die 2 milj zijn al short gegaan dus dat aantal maakt niet uit, ooit moeten ze terug worden gekocht. Laat ze maar nat gaan.
1.448 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 69 70 71 72 73 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 09:43
Koers 23,040
Verschil -0,180 (-0,78%)
Hoog 23,380
Laag 23,000
Volume 16.136
Volume gemiddeld 239.844
Volume gisteren 108.936

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront