BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM februari 2018

3.002 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 ... 147 148 149 150 151 » | Laatste
bambricks
0
Telkens zie je de koers omhoog kruipen en dan de Noodrem ( scherpe daling in een ogenblik) De sorters zijn steeds bezig.

volgende is niet onderbouwd maar toch:

Indien BAM zich toch een goede positie ziet te verwerven in de Uk zou er best weleens een bod op kunnen worden gedaan. Vooral omdt die organisatie vrijwel stand alone werkt.

( ja ik weet best wel men heeft het kapitaal nodig etc. ) Maar dat kan ook door een andere partij worden aangeleverd.

Tartessos
0
Uit ervaring kan ik zeggen dat dit soort hele grote projecten niet eenvoudig is om te calculeren. Er zit natuurlijk wel een soort van (standaard) winstmarge op. Maar als het risico groter wordt dan wordt de winstmarge opgeschroefd.
Ook kostprijzen worden dan ruimer aangehouden. Heel eenvoudig.

Ik geloof niet dat een bedrijf als BAM op de procent nauwkeurig calculeert en offreert.

Hoe meer vraag vanuit de economie, des te drukker de bouw en/of infra sector.
Daardoor zullen kostprijzen en winstmarges stijgen.

Het aanbod van projecten speelt ook mee. Het bouwbedrijf heeft op een gegeven moment de keuze. Die opdracht niet, die wel. Zo werkt het.

Neem aub aan dat een bouwbedrijf zoals BAM echt niet gek is.
De problemen die in 2017 zijn genoemd en zijn verdisconteerd zijn ontstaan door de laat cyclische sector waarin BAM zich bevind en de uitloper van de economische crisis.

Zoals bijv. de IJmuidense sluis. Dit project zal waarschijnlijk voor een iets te scherpe verkoopprijs zijn aangenomen.
Is dat stom? Denk het niet, het heeft alles te maken met concurrentie en de crisis op dta moment. Had BAM de opdracht aan zijn neus voorbij moeten laten gaan in crisistijd ?

Als je dat niet kan begrijpen dan wil je gewoon niet begrijpen.
Dan heb je andere agenda. Maar realistisch is het zeker niet.
BAM is een degelijk bedrijf.


Geduldkomtwelgoed
0
quote:

FairValue schreef op 27 februari 2018 11:19:

[...]

Dus jij wilt nu zeggen dat je met je boerenkluitjes verstand gaat aangeven dat ze te laag hebben ingeschreven? Daar zijn calculators uren en uren mee bezig geweest. Nee maar 'd Aandelen heeft vanochtend 'even' wat door gelezen waar hij geen verstand van heeft en vindt nu dat er verantwoording moet worden afgelegd..... Ik heb er vertrouwen in dat die mensen het goed doen, dat er rekening is gehouden met minimaal 2% marge en dat de directie het nog eens gedubbelcheckt heeft ook!
ahum, keer op keer is helaas gebleken dat jouw laatste zin geen enkele hout snijdt v.w.b. BAM projecten. Dat vertrouwen is in de afgelopen 2 jaar helaas vaak geschaad......Het is niet voor niks dat de koers relatief laag staat.
boldie
0
quote:

bambricks schreef op 27 februari 2018 15:27:

Telkens zie je de koers omhoog kruipen en dan de Noodrem ( scherpe daling in een ogenblik) De sorters zijn steeds bezig.

volgende is niet onderbouwd maar toch:

Indien BAM zich toch een goede positie ziet te verwerven in de Uk zou er best weleens een bod op kunnen worden gedaan. Vooral omdt die organisatie vrijwel stand alone werkt.

( ja ik weet best wel men heeft het kapitaal nodig etc. ) Maar dat kan ook door een andere partij worden aangeleverd.

yep dat koersverloop niet helder is is al tijdje bekend maar dit is wel erg doorzichtig. jan met de pet dumpt ze niet meer.
€d_Modus Vivendi
0
quote:

Geduldkomtwelgoed schreef op 27 februari 2018 15:35:

[...]

ahum, keer op keer is helaas gebleken dat jouw laatste zin geen enkele hout snijdt v.w.b. BAM projecten. Dat vertrouwen is in de afgelopen 2 jaar helaas vaak geschaad......Het is niet voor niks dat de koers relatief laag staat.
Ahum, kijk eens naar de toekomst ipv naar het verleden. Zonder vertrouwen is er geen toekomst. En blijven door zeiken voegt niets toe.
boldie
0
toch heel klein plukje gekocht maar gelijk weer eronder. moet toch leren om niet zo dicht erop te zitten
innicksname
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 27 februari 2018 15:42:

[...]Ahum, kijk eens naar de toekomst ipv naar het verleden. Zonder vertrouwen is er geen toekomst. En blijven door zeiken voegt niets toe.
Vooruit willen denken is een nuttige en prettige eigenschap, maar niet iedereen is daartoe in staat. Het betekent ook dat je moet willen nadenken over hoe je de wereld voor jezelf (en anderen) net wat mooier kunt maken.
jaapaap
0
Het zou de CEO hebben gesierd dat HIJ was opgestapt en niet dat de CFO eruit is gestuurd. Zoals in berichten en ook op dit forum te hebben gelezen, zij heeft enorm haar best gedaan om het financiele plaatje beetje bij beetje te verbeteren.

Wat RvC leden met ruggegraat hadden juist de CFO moeten steunen. Helaas Elverding zat er niet meer, Hein Scheffer ook weg een ja wat krijg je ervoor terug. Oud CEO van een bedrijf die het ook geweldig heeft gedaan.

het is dan ook niet vreemd dat er een hoog % shortpartijen zijn in dit aandeel.
innicksname
0
Trump: 'Ik wil dat we meer gaan bouwen, dat we de infrastructuur weer op orde krijgen'. Onderzoek: 'Dat kan lastig worden, want er zijn onvoldoende mensen'. Linkje: www.cato.org/blog/2017-had-tightest-l...
bambricks
0
quote:

Geduldkomtwelgoed schreef op 27 februari 2018 15:35:

[...]

ahum, keer op keer is helaas gebleken dat jouw laatste zin geen enkele hout snijdt v.w.b. BAM projecten. Dat vertrouwen is in de afgelopen 2 jaar helaas vaak geschaad......Het is niet voor niks dat de koers relatief laag staat.
Calculatie goed of fout???

Ik denk zelfs dat de calculaties best goed zijn gedaan hoor.
maar er wordt eveel generaliseerd. Als de technische oplossing niet juist ( of de uitgangspunten ) is dan helpt het calculeren niet.

Verder in het leven bestaan risico's en aannemen is ook bewust risico's calculeren.
Jonge_belegger
0
quote:

boldie schreef op 27 februari 2018 16:02:

toch heel klein plukje gekocht maar gelijk weer eronder. moet toch leren om niet zo dicht erop te zitten
Dat zei je gisteren ook... Leer er dan van.
voda
0
*BAM ontvangt opdracht ontwerp en bouw uitbreiding London City Airport
BAP: projectsom bedraagt 95 miljoen euro
(END) Dow Jones Newswires
B2Future
1
BAM verwerft omvangrijk ontwerp- en bouwcontract voor uitbreiding betondek London City Airport
Bunnik, 27 februari 2018 – London City Airport heeft het contract voor de uitbreiding van de luchthaven met 7,5 ha ten behoeve van een nieuwe taxtibaan toegekend aan BAM Nuttall. De projectsom bedraagt ruim € 95 miljoen. BAM Nuttall voert het project gezamenlijk uit met zusteronderneming BAM International. De luchthaven blijft in bedrijf tijdens de bouw. BAM start in het voorjaar van 2018 met de werkzaamheden. De oplevering wordt begin 2020 verwacht.

image

De werkzaamheden vormen de eerste fase van het City Airport Development Programme, dat ruimte zal bieden aan extra vliegtuigen, een parallelle taxibaan en uitbreiding van de passagiersterminal. Naar verwachting zal hierdoor het passagiersaantal toenemen van 4,5 miljoen nu tot 6,5 miljoen.

BAM zal het betondek van de luchthaven uitbreiden over het King George V-dok. Het dek bestaat uit geprefabriceerde betonelementen met een in situ gestorte toplaag die zich uitstrekt over geprefabriceerde betonnen balken, die worden ondersteund door meer dan 1.000 stalen boorpalen, die rusten in de waterbodem (doorgaans op een afstand van tien meter). De gemiddelde waterdiepte is ongeveer tien meter en de boorpalen zijn gemiddeld circa twintig meter lang.

Bijkomend werk omvat de gedeeltelijke sloop van een kademuur, de aanleg van drainagekanalen en een deels onderwatergelegen koker voor kabels en leidingen, alsook plaatsing van ongeveer vijftig palen op het land naast het entreegebouw van de luchthaven.

BAM is betrokken geweest bij de bouw, uitbreiding of renovatie van vele luchthavens, waaronder Schiphol en Eindhoven, Terminal 2 München en Berlijn Brandenburg in Duitsland, Zaventem en Charlerois in België, Cork in Ierland, Bristol, East Midlands, Edinburgh, Newcastle en Manchester in het Verenigd Koninkrijk, Madeira, Harare in Zimbabwe en Sheikh Rashid-terminal in Dubai, Verenigde Arabische Emiraten.

Momenteel realiseren BAM International en BAM Nuttall Terminal 3 op Nyerere International Airport in Dar es Salaam, evenals het ontwerp en de bouw voor de renovatie en uitbreiding van de Kilimanjaro International Airport (KIA) in Tanzania.

Nadere informatie:
- analisten: Joost van Galen,(030) 659 87 07, joost.van.galen@bam.com;
- pers: Arno Pronk, (030) 659 86 21, arno.pronk@bam.com.
innicksname
0
quote:

Executive schreef op 27 februari 2018 16:47:

En als beloning houden ze de koers vast op 3,63!
De verf van dit contract was vanochtend vers, nu niet meer.
€d_Modus Vivendi
0
Bam laat zich niet kennen door hier eerder geplaatste contracten niet te bevestigen. Lijkt wel of ze meelezen ;)
3.002 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 ... 147 148 149 150 151 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 9 mei 2024 17:35
Koers 3,458
Verschil +0,004 (+0,12%)
Hoog 3,460
Laag 3,426
Volume 539.255
Volume gemiddeld 1.587.999
Volume gisteren 1.099.603

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront