Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.303 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 ... 962 963 964 965 966 » | Laatste
Lammetod
0
quote:

Risky bets schreef op 29 december 2017 15:17:

finance.yahoo.com/news/investor-alert...

Ik vraag me af wat ze hier van plan mee zijn en wat voor punt ze denken te maken. Leek mij geen super slechte deal voor GNRT houders.
Ach is allemaal geld klopperij van die advocaten
Lammetod
0
quote:

Risky bets schreef op 29 december 2017 15:41:

www.tradewindsnews.com/tankers/140439...

Weer chinese bedrijven die bij chinese yards bestellen.
Kan hem niet openen ,maar op zich slim blijft het geld en de werk gelegenheid in het land .
Lammetod
0
Lammetod
0
Dank aan iedereen om het met respect omgaan dit afgelopen jaar ( andere forums kunnen hier veel leren ) en de wel gemeende adviezen , en bijzonder RISKY BETS voor al zijn adviezen , wens een ieder veel plezier en geluk toe het komend jaar en nogmaals Risky bets dank voor al uw adviezen
PROOST
Risky bets
0
quote:

Lammetod schreef op 29 december 2017 22:23:

Maar als ik nu nog GNRT aandelen koop doe ik toch mee met de deal .
Ja, spread is nu alleen bijna weg.
Risky bets
0
quote:

Lammetod schreef op 29 december 2017 22:30:

Dank aan iedereen om het met respect omgaan dit afgelopen jaar ( andere forums kunnen hier veel leren ) en de wel gemeende adviezen , en bijzonder RISKY BETS voor al zijn adviezen , wens een ieder veel plezier en geluk toe het komend jaar en nogmaals Risky bets dank voor al uw adviezen
PROOST
Thanks, jullie ook de beste wensen! Mijn "adviezen" zijn zeker niet altijd goed, maar soms kan ik mensen wellicht wel helpen.
Risky bets
0
Mijn persoonlijke top 1 pick voor 2018 is TOO (teekay offshore partners).

seekingalpha.com/article/4134740-teek...

Er komen, letterlijk in het afgelopen uur, 2 artikeltjes over uit:
seekingalpha.com/article/4134750-teek...
[verwijderd]
0
BCL89
0
Ondertussen noteren we rond de 8 na een mooie rit die toch vooral heeft plaatsgevonden omwille van de overname?

Wat zijn jullie verwachtingen richting de jaarcijfers? Is de kans niet groot op terugval aangezien deze toch niet beister goed gaan zijn door de lage tarieven of zie ik dit verkeerd?

Ik denk op er voor de cijfers even uit te gaan op dan terug in te stappen. Heb dit voor Euronav al een tweetal keren gedaan en dat is altijd goed uitgedraaid
beursgoeroe2504
0
Ik hoop dat door de schaalvergroting, de synergie volop kan spelen.Verder denk ik dat de vrachttarieven in de loop van het jaar 2018 kunnen stijgen, en zeker hoop ik op een stijging van de VLCC rates.
dus ik zie hoopvol de toekomst tegemoet.
ps heden nog bijgekocht aan 7,95
Risky bets
0
Ik heb zelf de afgelopen dagen een short positie opgezet in EURN (so far, niet succesvol). Dus als ik hier iets post, dan weten jullie dat het wellicht negatief gekleurd kan zijn ( probeer van niet, maar ongemerkt praat iedereen zijn boek wel een beetje).

Ik denk dat als de euforie van de overname een beetje bezinkt, EURN wellicht negatief gaat handelen op de korte termijn realiteit. De VLCC app geeft 2 boekingen van premium 2016 GNRT vessels voor 14k/day afgelopen vrijdag. Zowel vanuit de arabische golf--> oost als west afrika --> Oost. Heel slecht signaal dat zelfs 2016 schepen op de meest gangbare routes, begin januari zulke slechte rates laten zien. Normaal gesproken ligt de peak van rates rond kerstmis. Dat day rates zo dramatisch zijn, vlak na de seizoenspiek ziet er heel slecht uit. Veel nieuw bouw zal worden opgeleverd deze januari. Komende 9 maanden zullen denk heel slecht zijn. Ik vind EURN een topbedrijf voor de lange termijn, zeker met de grotere schaal dat ze nu hebben. Maar na een (ongeveer) 30% stijging de afgelopen maanden, vraag ik me af hoe veel mensen in het oog hebben hoe slecht dayrates zijn (geweest). Ik heb heel veel long exposure naar scheepvaart, dus daarom is het voor mij persoonlijk altijd wel prettig om ook wat shorts open te hebben staan, vandaar.
Risky bets
0
quote:

beursgoeroe8421 schreef op 4 januari 2018 11:29:

Ik hoop dat door de schaalvergroting, de synergie volop kan spelen.Verder denk ik dat de vrachttarieven in de loop van het jaar 2018 kunnen stijgen, en zeker hoop ik op een stijging van de VLCC rates.
dus ik zie hoopvol de toekomst tegemoet.
ps heden nog bijgekocht aan 7,95
Ik zie de kans op stijgende VLCC rates uitermate klein tot Q4 2018. Ik denk dat er wel veel oude meuk wordt geschrapt dit jaar. Dit in combinatie met een mogelijke afbouw van de OPEC deal, zou een herstel vanaf Q4 wellicht mogelijk maken. Voor die tijd, ziet het er in mijn opinie erg somber uit. De seizoens piek van Q4 is dit jaar totaal niet geweest en in Januari komen er weer een nieuwe batch schepen aan. Wat maakt jou denken dat de komende laag seizoen periodes stijgingen gaan laten zien?
beursgoeroe2504
1
1) HOOP EN INTUÏTIE
2)scrap prijzen zijn hoog,en hopelijk worden de functionele aantallen zodoende IETWAT in balans gehouden
3)stijgende olieprijzen, en een gezonde vraag hiernaar,tgv een relatief mondiale economische heropleving.
Risky bets
0
Ok, wie weet. de stijgende olieprijzen kunnen ook juist een rem op de vraag groei zetten.

Groei in productie in brazilie en de US zal ook erg goed zijn voor tankers (lange afstanden).

We zullen zien hoe 2018 zich gaat laten zien. EURN heeft in ieder geval een mooie overname gedaan.
beursgoeroe2504
0
ZIE DIT VOLUME, prachtige toekomst.
Wie koopt??
Geen kleine garnalen, denk ik.
OF vele kleintjes??????
Henry WILLEM
0
Ben gisteren volledig uit euronav gestapt met een redelijk groot volume , we zitten in januari en de VLCC rates zijn zeer laag , kan me niet voorstellen dat er geen stevige daling zit aan te komen , ook de dow ligt klaar voor een correctie .
nighttrader
0
IMHO anticipeert men op de stijgende olieprijzen. Daarbij komt dan het eerdere overnamenieuws.

Niemand weet of de problematiek in Iran zal blijven duren maar deze duwen natuurlijk nog eventjes de olieprijs omhoog. Die trend zal zich volgens mij verderzetten, die olieprijs staat zeker niet op een all-time high (wel op het hoogste punt in 3 jaar maar in 2014 is daar natuurlijk een gigantische prijsdaling geweest)

Volgens mij zal de vraag naar olie niet zoveel dalen als reactie op deze hogere prijzen. Daarin ligt dan de buit voor Euronav. Ik blijf er nog eventjes in. Gewoon olieprijs in de gaten houden. Het management van Euronav zit goed, daar moeten we niet aan twijfelen op dit moment.

Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf de rekening maken. Nogmaals: ik heb aandelen in mijn bezit en ben niet blind voor eventuele tegenargumentatie. Euronav lijkt mij op dit moment alleen een opportuniteit. Ik bekijk het natuurlijk wel dagelijks want het blijft de beurs hé..

vele groeten en nog een mooie avond aan allen hier aanwezig.

[verwijderd]
0
quote:

Risky bets schreef op 4 januari 2018 11:36:

[...]

Ik zie de kans op stijgende VLCC rates uitermate klein tot Q4 2018. Ik denk dat er wel veel oude meuk wordt geschrapt dit jaar. Dit in combinatie met een mogelijke afbouw van de OPEC deal, zou een herstel vanaf Q4 wellicht mogelijk maken. Voor die tijd, ziet het er in mijn opinie erg somber uit. De seizoens piek van Q4 is dit jaar totaal niet geweest en in Januari komen er weer een nieuwe batch schepen aan. Wat maakt jou denken dat de komende laag seizoen periodes stijgingen gaan laten zien?
Daar dacht je een tijd geleden toch heel anders over, toen ik je wees op de aanhoudend ongunstige verhoudingen leveringen/scrapping. Voortschrijdend inzicht?

Ik ben het met je eens dat de koers de laatste tijd vrij enthousiaste bewegingen heeft laten zien. Als de rates die je eerder noemde kloppen, zijn dat inderdaad vrij treurige KT-ontwikkelingen. Omdat beleggers nogal primitief kunnen reageren op voorspelbare "tegenvallers", zou de koers na de komende paar kwartaalrapportages in principe dus behoorlijk onder druk kunnen komen te staan. Aan de andere kant lopen koersen in het algemeen een stukje voor op de te verwachten ontwikkelingen. Als je nu zegt dat herstel vanaf Q4 mogelijk is, lijkt het me niet de juiste strategie om pas rond 1 oktober weer in te stappen. Het blijft lastig om zo'n supercyclisch fonds te timen.

Nadat ik mijn belang via GNRT per saldo vrij voordelig heb kunnen uitbreiden (ben vrijdag bij quasi verdwenen discount weer overgestapt naar EURN) zit ik een beetje in dubio; ik zie ook dat het qua tarieven redelijk k*t is momenteel, maar als je gaat wachten tot de ommezwaai zichtbaar wordt in de tarieven ben je zeker te laat. Wellicht morgen dus maar eens kijken wat de optiepremies doen. Meestal is het vanwege de enorme spreads echter vrijwel onmogelijk om daar fatsoenlijk in te handelen, maar we zullen zien.
Risky bets
0
Ik denk dat ik zeker niet erg positief ben geweest over tanker markets de laatste 1,5 jaar? Op gezette tijden wel long geweest op GNRT/EURN, maar mijn argument was volgens mij meestal een grote korting op NAV, niet dat ik zo positief was. Wellicht afgelopen oktober een beetje toen VLCC rates kortstondig boven de 30k/dag uitkwamen, was alleen van korte duur helaas.

Ja herstel KAN optreden vanaf Q4, kan natuurlijk ook nog een jaar langer duren.

Het is ook simpelweg de outperformance. EURN heeft het zo veel beter gedaan dan peers het laatste jaar, en zeker de laatste maanden, wellicht corrigeert dat weer een beetje: finance.yahoo.com/chart/EURN#eyJpbnRl...
19.303 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 ... 962 963 964 965 966 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 14 mei 2024 17:37
Koers 18,500
Verschil +0,350 (+1,93%)
Hoog 18,500
Laag 18,030
Volume 52.598
Volume gemiddeld 214.432
Volume gisteren 116.669

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront