Dit aandeel gaat als een losgelaten springveer omhoog bij break-even. Vanaf dan komt een ander type belegger ook aan boord (namelijk degenen die niet in verlieslatende bedrijven mogen investeren) en onderschat de hoeveelheid cash die dan kan toestromen niet. Ik verwacht dat de vaste kosten niet evenredig zullen stijgen met elke nieuwe fabriek, maar relatief redelijk stabiel zullen blijven. Bij gelijkblijvende of door schaalvoordelen zelfs dalende marginale kosten bij productie-uitbreiding en allerhande te behalen efficiency-voordelen worden bepaalde vaste kosten over steeds meer omzet uitgesmeerd. Vanaf dat moment kan er ook financieel geherstructureerd worden. Als deze diesel eenmaal goed loopt en het aantal fabrieken stug uitbreidt (wat steeds sneller, makkelijker en kosteneffectiever zal kunnen gebeuren), ontstaat er m.i. een vliegwieleffect waar je als belegger bij wil zijn. Trends als duurzaamheid, klimaatmaatregelen, bescherming van (oer)bos, uitputting van hardhoutbronnen, cradle-to-cradle, wet- en regelgeving voor bouwen doen de rest. Concurrentie is alleen maar goed. Houdt scherp en vergroot de markt.