Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air-France KLM eindelijk omhoog in 2017?

3.769 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 ... 185 186 187 188 189 » | Laatste
gbakl
0
gbakl
0
Kabinetsplannen
Het nieuwe kabinet gaat zijn visie op luchtvaart neerleggen in een nieuwe Luchtvaartnota voor de periode van 2020 tot en met 2040. Bij de toekomstige verdeling van vluchten op Schiphol zal niet worden gekeken naar aantal vliegbewegingen (starts en landingen), maar naar de beperking van geluids- en milieuoverlast. Op dit moment hebben vervuilende vliegtuigen net zo veel recht op de schaarse ruimte op de luchthaven als stillere en milieuvriendelijkere toestellen. Dit betekent dat vermindering van geluidsoverlast nog niet wordt beloond.

Ook wil het nieuwe kabinet de mogelijkheid onderzoeken van een heffing op lawaaiige en vervuilende vliegtuigen. Ook wil de beoogde nieuwe regering een Europese belasting op luchtvaart, in het kader van de klimaatdoelen van ‘Parijs’. Lukt het niet om een heffing of een Europese belasting in te voeren, dan komt er per 2021 een vliegbelasting. De belasting geldt niet voor overstappassagiers en luchtvracht. Dat kan gunstig zijn voor KLM, dat veel overstappende passagiers van en naar Schiphol vervoert. Goedkope concurrenten zoals Ryanair en EasyJet zouden harder worden geraakt.
gbakl
0
Schiphol is ontwikkeld met achterhaalde ideeën
Geert Boosten: 'Ons denken over Schiphol zit vast in een denkraam dat we in de jaren negentig ontwikkeld hebben. Veel besluiten zijn met de beste kennis van toen genomen maar leiden nu tot operationele problemen. Zo hebben we in Nederland ooit gekozen voor spreiding van het lawaai. Dus wisselen we achttien keer per dag van baan om geluid te spreiden. Nu de volumes zijn verdubbeld geeft dat veiligheidsproblemen. We moeten kijken in hoeverre keuzes uit het verleden ons nu blokkeren in het zoeken van oplossingen. Ik zeg niet dat we alles moet weggooien. Maar durf die erfenis wel kritisch te bekijken: waarom hebben we dingen in het verleden gedaan en werkt dat nog steeds?'
FPAK
0
Naast AirFranceKLM inmiddels ook wat puts AMG en Aperam gekocht. BESI staat ook nog op mijn lijst. De timing is natuurlijk lastig, maar ze zijn allen belachelijk gewaardeerd op de beurs momenteel.
totoo
0
quote:

gbakl schreef op 16 oktober 2017 09:19:

Schiphol is ontwikkeld met achterhaalde ideeën
Geert Boosten: 'Ons denken over Schiphol zit vast in een denkraam dat we in de jaren negentig ontwikkeld hebben. Veel besluiten zijn met de beste kennis van toen genomen maar leiden nu tot operationele problemen. Zo hebben we in Nederland ooit gekozen voor spreiding van het lawaai. Dus wisselen we achttien keer per dag van baan om geluid te spreiden. Nu de volumes zijn verdubbeld geeft dat veiligheidsproblemen. We moeten kijken in hoeverre keuzes uit het verleden ons nu blokkeren in het zoeken van oplossingen. Ik zeg niet dat we alles moet weggooien. Maar durf die erfenis wel kritisch te bekijken: waarom hebben we dingen in het verleden gedaan en werkt dat nog steeds?'
jaa en zo rolt Schiphol zijn problemen door nu ff geen geluid meer ..dat boekje zit vol
Nu Lelystad Airport vast loopt en op geluid omdat hele provincies hiermee van doen krijgen met aanvliegroute 1800 meter hoogte met zeer groot radius !
Dit is nodig om aanvliegroute Schiphol te kunnen waarborgen met veiligheid procedures

gbakl
0
FPAK, doe nou voorzichtig met dat spul want zolang niet de hele beurs
negatief wordt, kan het zomaar doorstijgen.

turbo's short Tesla hebben mijn grootste belangstelling.
die kunnen exploderen, omlaag dan wel.
PUTS zijn vaak duur met ook nog eens grote marges bied/laat prijs.
gbakl
0
The Stock Market is a machine that moves money from the impatient to the patient.... Warren Buffet..

toch weer een mooie quote opgepikt vandaag...
Tinus0609
0
quote:

gbakl schreef op 16 oktober 2017 08:55:

Obligaties AF-KLM (c)onverteerbaar.......:0)
nu ook op IEX
Weer een verkapte manier om de aandeelhouder te naaien. 14,5% verwatering aan je broek. Wel lagere schulden maar je moet de taart weer met meer mensen delen. Verwonderlijk. Converteren en dumpen pak je 2,5 euro.
FPAK
0
quote:

Tinus0609 schreef op 16 oktober 2017 12:13:

[...]

Weer een verkapte manier om de aandeelhouder te naaien. 14,5% verwatering aan je broek. Wel lagere schulden maar je moet de taart weer met meer mensen delen. Verwonderlijk. Converteren en dumpen pak je 2,5 euro.
Er is geen taart om te delen.
Dan maakt het ook niet uit met hoeveel je bent.
Sjonnie2
0
quote:

rauf schreef op 16 oktober 2017 18:48:

Morgen weer herstel. AF/KLM koerst naar €15,-
Als ik met een TA oog naar de grafieken kijk denk ik eerder dat we naar de 11 Euro gaan dan naar de 15 Euro.
De daling is ingezet !
Stephan
0
quote:

Sjonnie2 schreef op 16 oktober 2017 18:55:

[...]

Als ik met een TA oog naar de grafieken kijk denk ik eerder dat we naar de 11 Euro gaan dan naar de 15 Euro.
De daling is ingezet !
Vanmiddag ingestapt €12.91
Morgen weer eruit €13.100 voordat de US beurs opengaat.
gbakl
0
Totale netto shortpositie op 17 oktober 2017: 18,12%

weer boven de 18%, maar deze shorters hebben geen goed richtingsgevoel...
gbakl
0
FPAK
0
Lufthansa snapt hoe het werkt. Je concurrenten opslokken voor happekrats.
Terwijl AirFranceKLM een (hoogstwaarschijnlijk) veel te dure "spin-off" start en op de pieken van de beurs de hoofdprijs betaalt voor investeringen in concurrenten.
www.iex.nl/Nieuws/ANP-171017-038/Luft...
gbakl
0
Air France-KLM: naar 18,35 van 17 euro (overweight) - Morgan Stanley

moet nog even gepushed worden, stel je voor dat de koers wat inzakt...
3.769 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 ... 185 186 187 188 189 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 13:42
Koers 9,878
Verschil +0,158 (+1,63%)
Hoog 9,898
Laag 9,718
Volume 538.402
Volume gemiddeld 1.816.564
Volume gisteren 1.369.653

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront