Vastned Retail en Vastned Belgium kondigen fusievoornemen aan

Door GlobeNewswire op 16 mei 2024 07:00 | Views: 471

• Vastned Retail en Vastned Belgium zijn voornemens om Vastned Retail te fuseren in Vastned Belgium, dat de naam "Vastned" zal krijgen.

• De Fusie is gericht op het genereren van waarde voor Vastned en haar stakeholders, waaronder:

o Vereenvoudiging van de organisatie- en governance-structuur, terwijl de huidige succesvolle strategie wordt voortgezet;

o Verwachte toekomstige terugkerende jaarlijkse operationele kostensynergieën van ongeveer EUR 2,0 - 2,5 miljoen;

o Geoptimaliseerde schuldfinanciering;

o Verhoogde free float en liquiditeit;

o Eén enkel genoteerd platform onder het Belgische GVV-regime;

o Meer portefeuillediversificatie;

o Toekomstige mogelijkheid om waardeverhogende groei na te streven

• Eén genoteerde entiteit waarvan de aandelen worden verhandeld op Euronext Brussel en Euronext Amsterdam, met een verwachte toename in free float en liquiditeit voor aandeelhouders en een interessanter profiel voor beursanalisten

• Vastned zal haar hoofdkantoor in België hebben met een raad van bestuur bestaande uit vijf personen, met Lieven Cuvelier als voorzitter