VGP NV: Jon Watkins Benoemd tot COO West-Europa voor VGP

Door GlobeNewswire op 12 december 2019 17:45 | Views: 113

Gereglementeerde Informatie

Antwerpen, België, 12 december 2019 (17u45 CET) - VGP NV ('VGP' of 'de Groep'), een toonaangevende pan-Europese ontwikkelaar, manager en eigenaar van kwalitatief hoogstaand logistiek en semi-industrieel vastgoed, heeft Jon Watkins benoemd tot COO West-Europa.

Jon was hoofd EME Real Estate bij Amazon, in welke hoedanigheid hij verantwoordelijk was voor de magazijn- en logistieke gebouwen van Amazon in de Europese Unie en het Midden-Oosten, met een speciale focus op de twee grootste markten van Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Voor Amazon was hij verantwoordelijk voor de aanwinst van meer dan 3 miljoen m2 magazijn- en logistieke ruimte. Oorspronkelijk afkomstig uit Wales, woonde hij in Duitsland, Scandinavië en Luxemburg.

Vanaf 1 december maakt Jon deel uit van VGP’s management team als COO West-Europa. In deze rol zal hij de landenteams in Duitsland, de Benelux, Portugal, Spanje en Italië ondersteunen en leiding geven aan de mogelijke uitbreiding van het bedrijf in andere West-Europese landen.

Jon zei: “Ik heb in het verleden met VGP als partner gewerkt en heb de cultuur en de samenstelling van het VGP-team gezien. Ik ben erg enthousiast om dit team te versterken en de uitbreiding van het bedrijf in Europa te ondersteunen.”

Jan van Geet, CEO van VGP, zei:  “We zijn erg blij dat Jon Watkins zich bij ons voegt als onze COO West-Europa. Zijn persoonlijke waarden sluiten perfect aan bij het familiale DNA van onze organisatie. Zijn expertise in het identificeren van toplocaties voor e-commerce in heel Europa vormt een goede basis om de toekomstige groei van ons bedrijf mee veilig te stellen. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij naadloos zal passen in ons senior management team.".

Matthias Sander zal het management van de Oost-Europese landen blijven ondersteunen in zijn hoedanigheid van COO Oost-Europa.

CONTACT GEGEVENS VOOR INVESTEERDERS EN VRAGEN UIT DE MEDIA

Martijn Vlutters
VGP – Investor Relations
Tel: +32 (0)3 289 1433
Karen Huybrechts
Hoofd Marketing
Tel: +32 (0)3 289 1432

Petra Vanclova
VGP – External Communications
Anette Nachbar
Brunswick Group

OVER VGP

VGP N.V. is een toonaangevende pan-Europese ontwikkelaar, manager en eigenaar van kwalitatief hoogstaand logistiek en semi-industrieel vastgoed. VGP werkt volgens een volledig geïntegreerd businessmodel met capaciteiten en uitgebreide ervaring in de hele waardeketen. De Groep heeft een vergevorderde grondbank van 7,0 miljoen m2 . De strategische focus ligt op de ontwikkeling van logistieke en semi-industriële businessparken. VGP, opgericht in 1998 als een familiebedrijf in Tsjechië, heeft vandaag meer dan 200 medewerkers in dienst en is actief in 12 Europese landen zowel voor eigen rekening als voor rekening van VGP European Logistics en VGP European Logistics 2, beide joint ventures met Allianz Real Estate. Per juni 2019 is de bruto-waarde van de investeringen van VGP, inclusief de joint ventures tegen 100%, € 2,2 miljard en het bedrijf had een Netto Intrinsieke waarde (EPRA NAV) van € 604 miljoen. VGP staat genoteerd op Euronext Brussel en op de beurs van Praag (ISIN: BE0003878957).

Voor meer informatie kunt u terecht op: http://www.vgpparks.eu

Bijlage