Volkswagen « Terug naar discussie overzicht

Volkswagen

3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
Chiddix
0
quote:

haas schreef op 26 september 2015 04:41:

[...]

Gewoon doorblijven rijden: het brandstof verbruik blijft gelijk:)
Je kunt inderdaad gewoon door blijven rijden. Zouden er hier nog beleggers zijn , die voor het schandaal bekend werd aandeeltjes VW hadden?
Als je het mij vraagt, is het ook op de huidige koers van 107 euro een groot risico-aandeel. Een claim-emissie ligt op de loer?
Om schoon schip te maken , moet VW rekenen op tientallen miljarden euro s. Men heeft ruim 6 miljard apart gezet maar iedereen die de berichtgeving volgt, kan op zijn klompen aanvoelen , dat dit ontoereikend is.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
huh?

volkswagen bestaat uit twee delen. automobiel fabrikant en bank/financieringstak.
[verwijderd]
0
automotive divisie free cash flow posities.
bij een bank heeft het geen zin om over cash flow te praten.
BdeHaas
0
BEN heeft wel een goed punt. De RoE over de laatste 10 jaar is nog wel aardig. Beter dan ik had gedacht als ik het vantevoren had moeten inschatten. Toch zie ik het niet als een koopkans omdat het een door bewust uitgevoerde frauduleuze acties veroorzaakte ramp/schandaal is. Het is geen ongeluk zoals Fukushima of het BP schandaal. bramdehaas.com/volkswagen-het-emissie...
[verwijderd]
0
Volkswagen schorst leiding onderzoeksafdelingen

Van onze redacteur
Vandaag, 12:40
De chefs van de onderzoeks- en ontwikkelingsafdelingen van de automerken VW, Audi en Porsche zitten thuis. De raad van commissarissen van autoconcern Volkswagen heeft ze geschorst zolang het onderzoek naar manipulatie van dieselemissies loopt.

Dat meldt persbureau Reuters maandag op basis van anonieme bronnen. Het is niet bekend hoeveel en welke R&D-chefs Volkswagen heeft geschorst.

Gesjoemel

De fabrikant en zijn diverse merken liggen onder vuur om gesjoemel met software in dieselauto's. De software toonde tijdens tests gunstigere emissiewaarden van stikstofoxiden dan in de praktijk het geval was. Behalve Volkswagen zou ook concurrent BMW volgens Duitse media de software in zijn dieselvoertuigen manipuleren. Deze fabrikant ontkende dit afgelopen donderdag tegenover het FD.
[verwijderd]
0
Ook zoiets leuks roken in tuinen en op balcons wil de antirooklobby via de rechter verbieden vanwege misdadig.
Ook vandaag rijden de misdadig rokende diesels en gaan de bestelde diesels van VW, die erkende gesjoemeld te hebben met uitstoot, vrolijk met een zuinigheids en laag BPM label de showroom uit.
Beetje minister van volksgezondheid zou nu een verkoopverbod afkondigen en niet goed gemeten diesels de toegang tot milleuzones ontzeggen.
[verwijderd]
0
VW, der Pleitekandidat

Wie kritisch das Unternehmen von den Finanzprofis inzwischen bereits gesehen wird, das zeigt die Entwicklung der Preise von so genannten Credit Default Swaps (CDS). Durch den Kauf solcher Kreditderivate sichern sich Gläubiger gegen den Zahlungsausfall eines Unternehmens ab. Bereits in der vergangenen Woche hatten die CDS sich um mehr als 70 Prozent auf über 200.000 Euro verteuert. Das ist drei Mal soviel, wie vor dem Ausbruch der "Abgas-Krise". VW gilt damit - zumindest auf Basis dieser Finanzprodukte - als größter Pleitekandidat im Dax.

boerse.ard.de/aktien/vw-aktie-im-daue...
[verwijderd]
0
quote:

BEN speculant schreef op 28 september 2015 11:04:

automotive divisie free cash flow posities.
bij een bank heeft het geen zin om over cash flow te praten.
Jeffrey Skilling vond dat ook zinloos.

Da's wel vaker zo bij firma's die 100% omzet en winst boeken lang voordat er 1 cent cash (van de klant) vloeit.







[verwijderd]
0
voda
0
Duitse openbaar aanklager start onderzoek naar voormalig Volkswagen CEO

AMSTERDAM (Dow Jones)--Het Duitse ministerie van justitie is maandag een strafrechterlijk onderzoek gestart naar Volkswagen ag (VLKAY) voormalig chief executive officer Martin Winterkorn en andere niet nader genoemde leidinggevenden op verdenking van fraude in verband met het emissie schandaal.

De opening van het onderzoek is geen verrassing en werd algemeen verwacht nadat Winterkorn vorige week ontslag nam op het hoogtepunt van het emissie-schandaal. Het incident markeert de ergste crisis in het 78-jarig bestaan van het bedrijf. Winterkorn verontschuldigde zichzelf vorige week publiekelijk voor wat hijzelf omschreef als onvoorstelbaar wangedrag van het bedrijf. De bestuurder benadrukte niet op de hoogte geweest te zijn van het bedrog.

"Als CEO accepteer is de verantwoordelijkheid voor de onrechtmatigheden die zijn gevonden in de dieselmotoren. Daarom heb ik het bestuur gevraagd in te stemmen met mijn vertrek als CEO van Volkswagen Group", aldus Winterkorn in een verklaring op 23 september. "Ik doe dit voor de onderneming, ook al ben ik me niet bewust van enig wangedrag van mijn kant."

Het onderzoek is gericht op de heer Winterkorn en andere leden van het topmanagement van het bedrijf, meldde een woordvoerder van het openbaar ministerie.

"We onderzoeken Winterkorn en andere verantwoordelijke mensen", aldus de woordvoerder.


- Door Ulrike Dauer en William Boston; Vertaald en bewerkt door Patrick Buis; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 52 00; patrick.buis@wsj.com


voda
0
Schandaal Volkswagen kan ook euro gaan raken


AMSTERDAM (Dow Jones)--Ook op de valutamarkten worden de ontwikkelingen rond Volkswagen nauwlettend gevolgd. Het emissieschandaal bij de autobouwer kan een risico gaan vormen voor de Duitse export en daarmee de economische groei van de grootste economie van de eurozone, legt handelaar Paul Erdmann van valutabroker Ebury uit. Auto's zijn een groot deel van de Duitse uitvoer en daardoor kunnen de problemen in de sector effect gaan hebben op de euro, stelt hij. De markt kijkt voor de Europese munt ook nadrukkelijk naar Spanje, vervolgt Erdmann, waar Catalaanse separatisten de regionale verkiezingen hebben gewonnen. Voor het Britse pond zijn de verwachtingen over een renteverhoging van de Bank of England een belangrijke smaakmaker. Ebury verwacht de eerste verhoging in februari. Ook voor de dollar is de toekomst van het monetair beleid de belangrijkste factor. Vorige week zei Fed-voorzitter Yellen dat dat de eerste renteverhoging in de VS waarschijnlijk dit jaar zal zijn, en dat ondersteunt de dollar, aldus Erdmann. De Fed vergadert dit jaar nog twee keer: in oktober en in december. De belangrijkste agendapunten zijn deze week de inflatie in de eurozone op woensdag en het Amerikaanse banenrapport op vrijdag. Maandag omstreeks 11.15 uur noteert de euro op $1,1188, een verlies van 0,05% ten opzichte van vrijdag. (ben.zwirs@wsj.com)


Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

voda
0
Schandaal Volkswagen, goed voor het groene besef

Door Martine Hafkamp op 28 sep 2015 om 07:58 | Views: 1.846

De beurskoers van automobielconcern Volkswagen raakte in een vrije val. Het bedrijf blijkt te hebben gerommeld met de software die de emissie van schadelijke stoffen door dieselauto’s moet beperken. De fraude van het bedrijf uit Wolfsburg kan alleen al in de Verenigde Staten leiden tot een boete ter grootte van 16 miljard euro. We houden dan nog geen rekening met de kosten van allerlei claims en terugroepacties. Volkswagen heeft al 6,5 miljard euro gereserveerd. De affaire treft in totaal 11 miljoen dieselauto’s van VW wereldwijd.

De gevolgen zouden wel eens verder kunnen reiken dan Volkswagen alleen. Het Amerikaanse Environmental Protection Agency (EPA) heeft al aangegeven dat het onderzoek kan uitbreiden naar andere autofabrikanten. Het schandaal maakt duidelijk dat overheden wereldwijd emissienormen steeds serieuzer nemen en bereid zijn overtredingen ervan streng te bestraffen.

Slechts stap in de richting

Deze emissienormen zijn er niet voor niets. Ze zijn ingesteld om de wereldwijde uitstoot van broeikasgassen te reduceren. Automobielfabrikanten hebben, Volkswagen uitgezonderd, de afgelopen jaren ook veel in het werk gesteld om aan deze eisen te voldoen, al was het maar omdat het fiscaal werd aangemoedigd. De affaire rond Volkswagen is waarschijnlijk slechts een stap in de richting van steeds schonere auto’s.

Eind dit jaar gaat de wereld in Parijs weer proberen om nieuwe, hardere afspraken te maken om de uitstoot van broeikasgassen te reduceren. Mocht het tot een bindend akkoord komen, of op zijn minst tot verregaande afspraken, dan kan dat grote consequenties hebben voor bedrijven en beleggers. Niet alleen zullen veel sectoren moeten investeren om hun uitstoot van CO2 te beperken, maar ook zal de aandacht meer gevestigd worden op een probleem dat als een zwaard van Damocles boven de markt hangt: de carbon bubble.

Hiermee wordt de collectieve overwaardering van energie- en grondstofbedrijven bedoeld. Deze overwaardering is het gevolg van het feit dat niet alle brandstofreserves waarover bovengenoemde bedrijven beschikken, ooit gebruikt zullen worden. In ieder geval niet wanneer de wereld zich echt gaat inspannen om de CO2-uitstoot verder te beperken. Het is een reëel risico dat (nog) niet voldoende in de aandelenkoersen is verdisconteerd.

Reduceren

Steeds meer beleggers, en dan niet alleen de institutionele, maar ook Leonardo DiCaprio en consorten, zijn overgegaan tot het reduceren van hun beleggingen in fossiele brandstoffen. Grote pensioenfondsen, verzekeraars, universiteiten en kerken besloten al eerder hun investeringen in de sector te verminderen of zelfs te beëindigen. Grote namen in deze zijn bijvoorbeeld het Noorse staatsfonds en de Verenigde Naties. Wanneer dergelijke investeerders zich terugtrekken komt een belegging in een olie- en gasbedrijf in een geheel ander daglicht te staan. Met andere woorden, kunnen beleggers aandelen Royal Dutch Shell nog wel blind kopen?

Gerenommeerde zakenbanken als Citigroup, Deutsche Bank en HSBC wezen in een groeiende stroom rapporten al op de gevolgen van het klimaatbeleid voor beleggers. Ook diverse centrale banken, inclusief hun toezichthouder in Bazel, houden zich met het onderwerp bezig.

Stranded assets

Bij institutionele beleggers als het ABP en PGGM vormen stranded assets een heel belangrijk aandachtspunt. Stranded Assets zijn activa die het risico lopen om snel in waarde te kunnen dalen. Het meest duidelijke voorbeeld hiervan zijn de fossiele brandstoffen. Volgens de Verenigde Naties mag het wereldwijde gemiddelde klimaat niet met meer dan twee graden Celsius oplopen ten opzichte van het pre-industriële tijdperk.

In dat scenario zou tot en met 2050 slechts een derde van de totale vastgestelde voorraden aan fossiele brandstoffen kunnen worden gebruikt. Twee derde van de fossiele brandstoffen kan dus worden beschouwd als stranded assets. Het betreft een waarde die bedrijven wel in de boeken hebben staan maar misschien niets meer waard is, bijvoorbeeld omdat toezichthouders het gebruik ervan verbieden of consumenten en beleggers het niet langer accepteren. De carbon bubble brengt dus risico’s voor beleggers met zich mee.

Zo stelt Citigroup dat wereldwijd 33 procent van de oliereserves, 50 procent van het aardgas en ruim 80 procent van de kolenreserves tot 2050 in de grond moeten blijven om de mondiale opwarming binnen die genoemde twee graden te kunnen houden. Reserves die bedrijven en beleggers dus niets op gaan leveren! Men schat het bedrag aan gederfde inkomsten op meer dan 100.000 miljard dollar in 2050. De kolensector zal hier het meest onder lijden, maar ook de olie- en gassector zullen getroffen worden. Bovengenoemde cijfers zijn niet zomaar uit de lucht gegrepen. Ook de Bank of England doet onderzoek naar de vraag of het grootste deel van de energiereserves als stranded assets moet worden beschouwd.

Alternatieven

Waar moeten beleggers zich dan op gaan richten? Brandstof zullen we immers nog tot in de lengte van jaren nodig hebben. Niet getreurd, er zijn buiten de fossiele brandstoffen genoeg alternatieven waar, winstgevend, in kan worden belegd.

Zijn windmolens nog steeds meer iets voor Don Quichot dan voor beleggers? Dat waag ik te betwijfelen. Een belegging in het Deense Vestas Wind Systems, ’s werelds grootste producent in windmolenparken, is dit jaar al goed voor een rendement van ruim 50 procent. Over de afgelopen drie jaar rendeerde dit aandeel maar liefst 1.300 procent! Tja, dat dividend van Royal Dutch Shell is leuk, maar 1.300 procent? In dezelfde periode vertienvoudigde het aandeel van de Amerikaanse producent van elektrische auto’s Tesla. Het idee dat een belegging in nieuwe schone energie niet rendeert, doet dus allang geen opgeld meer.

Tracker

Hebt u te weinig tijd of kennis van zaken om de interessante aandelen uit deze sector eruit te pikken? Dan is een tracker op de schone energie wellicht een goed alternatief. Zo investeert de Market Vectors Global Alternative Energy ETF (GEX) wereldwijd in 31 verschillende aandelen uit deze sector. Naast eerdergenoemde aandelen van Vestas en Tesla wordt er onder meer belegd in Eaton Corp, First Solar, China Longyuan Power Group, Gamesa en Solarcity. De tracker staat genoteerd aan de NYSE en is dagelijks verhandelbaar. Het zijn bedrijven die in de breedste zin actief zijn op het gebied van alternatieve, schone energie, brandstoffen, wind, water, maar ook bijvoorbeeld technologie die de productie, opslag en het gebruik van deze schone energie ondersteunt.

Niet dat ik het voorbeeld van Leonardo DiCaprio ga volgen en al m’n aandelen van bijvoorbeeld Shell verkoop. Voorlopig kan de wereld nog niet zonder fossiele brandstoffen. Schone energie zie ik niet als vervanging van de traditionele energiemaatschappijen, maar juist als een toevoeging. Niet alleen voor een schonere wereld, maar ook voor een beter rendement.

- See more at: www.belegger.nl/Column/164885/Schanda...
[verwijderd]
0
Nu ook nog AUDi, bij tros radar Audi Q5 blijkt snel een versleten motor te hebben, zodat de motor olieslurper wordt, voorbeeld was één die 1 liter motorolie verbrand per 320 km, ongekend hoog je zal er maar achter staan in de file of in een stad wonen waar deze veel rijden.
En dit rijdt gewoon goedgekeurd rond in Nederland, keuring welk een farce.
Mijn Amerikaan met 6 pitter, ik doe zelf meestal de olie verversen gebruikt op de 10.000 nog geen liter.

forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=...

Voor deze auto's is er Audiclaim opgericht om schade te verhalen.

www.audiclaim.nl/

Het ziet er somber uit voor VW concern

www.radartv.nl/uitzending/volgende-ui...
[verwijderd]
0
quote:

hirshi schreef op 28 september 2015 22:00:

Dus niets nieuws onder de zon.
Nee is eigenlijk al jaren gaande, betreft voordeel van de elite dan kan alles.
voda
1
quote:

Geniet schreef op 28 september 2015 21:47:

Mijn Amerikaan met 6 pitter, ik doe zelf meestal de olie verversen gebruikt op de 10.000 nog geen liter.
..
jaja, die Gallon (4.2 liter) bak. Je gaf al eerder aan niets om het milieu te geven. Geen groen links dus. :-)

Links ben je zeker, dat staat als een paal boven water! LOL.
[verwijderd]
0
quote:

voda schreef op 28 september 2015 22:04:

[...]
jaja, die Gallon (4.2 liter) bak. Je gaf al eerder aan niets om het milieu te geven. Geen groen links dus. :-)

Links ben je zeker, dat staat als een paal boven water! LOL.
Ik kan het heel goed zelf en vertrouw gezien vele ervaringen de garage niet.
Met het milieu heb ik niets, blijkt nu helemaal een lachertje hoe de autobezitter uitgekleed wordt met behulp van milieuregeltjes.
Bovendien over vliegtuigen hoor je niemand, grootste co2 producent.
3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 21:18
Koers 118,650
Verschil -1,900 (-1,58%)
Hoog 120,000
Laag 117,650
Volume 3.670
Volume gemiddeld 3.218
Volume gisteren 1.029

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront