Waalwijk, 8 juli 2014
Docdata introduceert Docdata Connect
Bediening van miljoenenpubliek vanuit één centrale voorraad
Docdata introduceert Docdata Connect, een slimme fulfilment oplossing waarmee producten eenvoudig kunnen worden opgenomen in het aanbod van verschillende online marktplaatsen. Door gebruik te maken
van Docdata Connect worden bestellingen die voortkomen uit de verschillende marktplaatsen uit één centrale voorraad geleverd. Docdata introduceert deze dienst met ‘launching customer’ Clics Toys, producent van hoogwaardig kinderspeelgoed.
Grote webshops zoals Zalando, Amazon, Alibaba, eBay, en bol.com, fungeren steeds meer als online marktplaatsen en zijn interessante verkoopkanalen voor partijen die hun producten online aanbieden, omdat zij dagelijks een miljoenenpubliek bereiken. Merken en retailers kunnen daarmee hun afzetgebieden en zichtbaarheid substantieel vergroten. Dat vraagt echter om een optimale beheersing van de voorraden, die in veel gevallen niet gecentraliseerd zijn, en tot ingewikkelde goederenstromen voor de afzet naar de verschillende kanalen. Docdata biedt met Docdata Connect een interface waarbij producten met één druk op de knop op verschillende (internationale) verkoopkanalen aangeboden kunnen worden en waarbij de fulfilment vanuit één centrale voorraad bij Docdata geschiedt. Door toevoeging van specifieke business rules in de IT systemen van Docdata kunnen producten in elke gewenste verpakking, met eigen branding, en zelfs gepersonaliseerd verstuurd worden.
Jack Heijkans (algemeen directeur Docdata Benelux): “Een groot deel van de consumenten start de zoektocht naar producten online, via de grote gevestigde marktplaatsen. Het is dan ook zaak om als merk of retailer op die marktplaatsen aanwezig te zijn. Logistiek stelt dit nogal wat eisen aan je voorraadbeheer terwijl juist daar veel winst te behalen valt. Met Docdata Connect bieden wij onze klanten enerzijds een eenvoudige ontsluiting van hun product(en) aan een miljoenenpubliek, en anderzijds een extreem efficiënt voorraadbeheer. Wij zijn uitermate blij om deze dienst uit te rollen met speelgoedfabrikant Clics Toys, en hen verder te helpen in hun ambitieuze groeistrategie.”
Hedwig Van Roy (General Manager Clics Toys): “Wij zien voor ons product een enorm marktpotentieel, en de grote marktplaatsen zijn dé sleutel voor Clics Toys om ons product onder de aandacht te brengen van een groot publiek. We lopen echter tegen logistieke vraagstukken op waar wij zelf geen oplossing voor hadden. Docdata Connect biedt precies wat we zochten en kan voor ons bedrijf een game-changer zijn. Het is de oplossing voor het verwezenlijken van onze groeistrategie. Met Docdata Connect kunnen we enorme stappen zetten op de internationale speelgoedmarkt en meeliften op de marketingfaciliteiten van de Amazon’s van deze wereld. Wij hebben inmiddels afspraken met bol.com, Toys XL, Bart Smit en straks Intertoys om aan te sluiten. In de nabije toekomst wordt het geheel ook verder Europees uitgerold. Grote voordeel van de samenwerking met Docdata is dat wij ons kunnen focussen op onze ‘core business’, namelijk leerzaam en leuk speelgoed ontwikkelen. Wij hebben veel vertrouwen in het partnerschap met Docdata als de meest innovatieve e-commerce dienstverlener in Europa.“