Inderdaad een interessant en leerzaam interview;
NL. E-Commerce markt 10 Mrd.
45% in produkten, markt produkten groeit 10 - 15% per jaar komende 3 jaar.
55% in services, technologie, software en oplossingen.
Omzet Zalando euro 50 Mln.lekt verder \versneld weg.
Zalando houdt LT contract met DD inzake bijv. retouren in tact.
DD loopt snel in op weglekkende Zalando omzet (m.n. de logistiek is door Zalando als core benoemd).
Gevolg, betere spreiding en minder druk op marge (Zalando model en groei-snelheid leidde tot marge druk en zelfs druk te komen tot "cost-plus" contracten.
learning; Laat klanten niet te groot worden binnen je eigen omzet.
IAI blijft binnen de groep DD (wens aandeelhouders).
Het verlies Zalando komende jaren (2014 - 2016)opvangen door ;
1.) Meer met bestaande klanten
2.) Nw. klanten. (on-line selling van diervoeding, fashion, , mogelijk medicijnen > 3 jaar (i.v.m. wetgeving en eisenpakket \ complexiteit)
3.) Bieden business model specifieke oplossingen.
Ad 3.
a. General re-sellers (Type Zalando's) gaan meer outsopurcen op services.
b.) Omi-channel resellers (type Bijenkorfs) Gaan van B2C , naar B2B bewegen (logistieke disntverlening\servicing outsourcen).
c.) Brands (HP, DELL, APPLE) ; servicen groei\uitrol in Europa.
d.) Deal resellers (Type Groupon)
e.) Specialized re-sellers (gekruid.nl) ; bedenken markt specifieke services en oplossingen.
Webshopservicing en hosting is een "service solution", waaromheen nog meer gebouwd kan worden. Denk bijv. aan Content Syndication bij Multi channel re-sellers.
Leuk interview van BNR. Thx. Babbeleguchjes.
Tracker