bpost « Terug naar discussie overzicht

Forum bpost geopend

10.781 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 532 533 534 535 536 537 538 539 540 » | Laatste
vfleuven
1
quote:

win some... schreef op 10 april 2024 19:01:

Enkele kanttekeningen:

Staci groeit, maar dit is niet alleen autonome groei. De afgelopen jaren zijn veel overnames gedaan. Dat is denk ik wel iets om rekening mee te houden bij het beoordelen van de business-case.

Een deel van de aandelen van Staci zit nog bij het management. Zij hadden de afgelopen jaren dus ''skin in the game'. Dit heeft hen er ongetwijfeld mede toe aangezet om de resultaten top te laten zijn/lijken. Nu gaan het management aan de hand van deze deal flink cashen. Hoe 'eager' zijn ze daarna nog om een gelijkwaardige prestatie te leveren in de komende jaren?
Dat is inderdaad een zeer goede punt wat betreft de verloning van de mgmt, maar ik denk dat Bpost niet zal aarzelen om de management na de overname ook goed te verlonen en ook verloning te voorzien afhankelijk van (financiele) doelstellingen, zoals ze gedaan hebben nu bij Chris Peeters

Ze hebben in hun slides/presentatie ook de huidige CEO van Staci als een belangrijke element gepusht, dus ik denk dat ze zeker gaan zorgen dat hij in het bedrijf blijft...

Ik denk niet dat de management van Staci plots massaal gaat vertrekken, Bpost gaat ook niet hun lonen beginnen verlagen en ze gaan waarschijnlijk ook wel extra verloning voorzien voor bepaalde (financiele) doelstellingen te behalen
vfleuven
5
Nieuw artikel..

Durvers kunnen op koopjesjacht met bpost group
10/04/2024 - 14:00 Bijgewerkt op: 16:00

Het kriebelt om het advies te verhogen tot kopen, maar de onzekerheid over de winstevolutie is nog te groot.

Op basis van de naakte cijfers noteert bpost group belachelijk goedkoop. Vorig jaar boekte het logistieke bedrijf een aangepaste bedrijfswinst van 248,5 miljoen euro en een vrije cashflow van 220 miljoen euro op een beurskapitalisatie die nog amper 700 miljoen euro bedraagt. De geschatte koers-winstverhouding voor volgend jaar is hooguit 5. Die parameters laten in principe een koopadvies toe, maar het vertrouwen van beleggers is na jaren van dalende winstcijfers en slecht bestuur nog te veel zoek om koersherstel te bouwen op de heel lage waardering.

Het is aan de nieuwe CEO Chris Peeters om de aandeelhouders weer perspectieven te bieden. Eenvoudig wordt dat niet. Bpost er nog niet in geslaagd de dalende historische activiteit van de klassieke brievenpost voldoende te compenseren met activiteiten met groeipotentieel, merkte Peeters bij de publicatie van de jaarcijfers op 1 maart op. De CEO liet er geen gras over groeien. Vorige week kondigde bpost de overname aan van Staci aan. Bpost waardeert de Franse logistieke speler, gespecialiseerd in logistieke oplossingen voor bedrijven, op 1,3 miljard euro. Het bedrijf boekte vorig jaar een omzet van 770 miljoen euro bij een bedrijfscashflow van 110 miljoen euro. “Dit is een strategische deal die de transformatie van bpost versnelt. We investeren in logistieke activiteiten met hogere magers en groeiperspectieven”, zegt Chris Peeters. Het prijskaartje is pittig, maar vanuit strategisch oogpunt is de deal heel zinvol. De durvers kunnen op koopjesjacht.

DE NIEUWE PERSPECTIEVEN KOMEN GEEN DAG TE VROEG.

De nieuwe perspectieven komen geen dag te vroeg. Op operationeel vlak hangt het uitdovende krantencontract het bedrijf boven het hoofd. In 2023 puurde bpost nog een omzet van 255 miljoen euro uit de verdeling van kranten en magazines, waarvan 163 miljoen euro bestond uit subsidies van de overheid. De overheid schrapte vanaf 1 juli diee concessie en de bijbehorende subsidies. Het is nog enkele weken afwachten in welke mate en tegen welke prijzen bpost op de markt contracten kan binnenhalen. “De onderhandelingen met de uitgevers lopen”, zegt Peeters.

Zolang er geen duidelijkheid over de krantencontracten is, durft bpost geen winstvooruitzichten te geven voor 2024. De enige zekerheid is dat de bedrijfswinst dit jaar verder onder druk zal staan. De daling van het klassieke postverkeer gaat wel iets minder hard dan de voorbije jaren en kan deels gecompenseerd worden met prijsverhogingen. Het pakjesverkeer neemt toe tegen licht hogere prijzen. De logistieke activiteiten in Europa en Azië zouden met ruim 10 procent groeien.

Zorgwekkend is de dalende omzet in de VS. De overname van Radial diende als wissel op de toekomst, maar sinds 2022 staat de omzet uit de Amerikaanse logistieke activiteiten stevig onder druk. Vorig jaar daalde de omzet met 14 procent en de winst met 25 procent. Radial past de strategie aan door de volgende maanden en jaren grote klanten in te ruilen voor kleinere bedrijven, wat betere marges en een stabielere omzet moet opleveren. Die bijsturing zal tijd vragen, want dit jaar verwacht bpost een omzetdaling van bijna 10 procent in de VS.

Conclusie

Beleggers tasten nog in het duister over de winstvooruitzichten voor dit jaar. Maar er zit bijzonder veel slecht nieuws in de koers verrekend. Zelfs rekening houdend met een pittige daling van de winst, blijft de koers-winstverhouding beperkt tot 5. Met de overname van Staci koopt het bedrijf een nieuwe wissel op de toekomst. Gegeven de zeer lage waardering kriebelt het om het advies te verhogen tot kopen, maar de onzekerheid over de winstevolutie is nog te groot. Het advies blijft houden.

K/w 2023: 6
Verwachte k/w 2024: 5
MaxiJ
0
Onzekerheid bij de beleggers, Bpost heeft het verlies van de staatssteun gewoon doorberekend aan de uitgevers. Die klagen nu moord en brand dat ze personeel moeten ontslaan. DPG Media ontvangt elk jaar 100Miljoen€ van de Vlaamse overheid (Nva), die hebben een spreekbuis gegeven aan Herr Freilich, zodat die zijn demagogie en onzin vrolijk kon verspreiden en de koers van Bpost de diepte in kon jagen.

Er is een reden waarom KBC, Bpost niet downgrade. Jefferies en Barclays doen dit wel op basis van wat in de media (DPG-VRT) is verschenen, maw is gewoon dezelfde gebakken lucht welke Freilich heeft verspreid.

Bpost is een aandeel met een mooi rendement, nog steeds.
MaxiJ
1
Vrees echt wel dat Bpost gewoon teveel betaald voor Staci, waar de eigenaars de cijfers stevig hebben opgesmukt om het bedrijf in de markt te zetten.

Overigens gebeuren transacties tussen bedrijven meestal met koerier diensten, zeker als het snel moet gaan, in de industrie bijvoorbeeld, waar machine onderdelen binnen de 24h worden geleverd, om stilstand in een continu proces zo veel mogelijk te vermijden.

Vrees dat Bpost management zich wat blind staart op de realiteit en in hun ivoren toren geen voeling meer hebben met wat er werkelijk handelt in de privé.
Dat heb je nu eenmaal met een partly staatsbedrijf , waar winst maken niet echt moet, omdat het geld toch altijd binnen komt, of je nu goed gepresteerd hebt of niet.
Vavli
3
quote:

MaxiJ schreef op 11 april 2024 16:55:

Vrees echt wel dat Bpost gewoon teveel betaald voor Staci, waar de eigenaars de cijfers stevig hebben opgesmukt om het bedrijf in de markt te zetten.

Overigens gebeuren transacties tussen bedrijven meestal met koerier diensten, zeker als het snel moet gaan, in de industrie bijvoorbeeld, waar machine onderdelen binnen de 24h worden geleverd, om stilstand in een continu proces zo veel mogelijk te vermijden.

Vrees dat Bpost management zich wat blind staart op de realiteit en in hun ivoren toren geen voeling meer hebben met wat er werkelijk handelt in de privé.
Dat heb je nu eenmaal met een partly staatsbedrijf , waar winst maken niet echt moet, omdat het geld toch altijd binnen komt, of je nu goed gepresteerd hebt of niet.
Een: welk bewijs heb je dat de eigenaars van Staci de cijfers hebben opgesmukt?
Twee: Bpost is een autonoom overheidsbedrijf. Dat betekent dat de overheid zich niet bemoeit met het runnen van dat bedrijf. Het wordt door de CEO gerund precies zoals een privébedrijf. Wat u stelt, dat het een staatsbedrijf is waar “winst niet moet omdat het geld toch binnenkomt, of je nu goed presteert of niet” slaat echt nergens op.
Je mag me eens uitleggen hoe het geld toch binnenkomt, of ze nu goed presteren of niet.
vfleuven
1
quote:

MaxiJ schreef op 11 april 2024 16:55:

Vrees echt wel dat Bpost gewoon teveel betaald voor Staci, waar de eigenaars de cijfers stevig hebben opgesmukt om het bedrijf in de markt te zetten.

Overigens gebeuren transacties tussen bedrijven meestal met koerier diensten, zeker als het snel moet gaan, in de industrie bijvoorbeeld, waar machine onderdelen binnen de 24h worden geleverd, om stilstand in een continu proces zo veel mogelijk te vermijden.

Vrees dat Bpost management zich wat blind staart op de realiteit en in hun ivoren toren geen voeling meer hebben met wat er werkelijk handelt in de privé.
Dat heb je nu eenmaal met een partly staatsbedrijf , waar winst maken niet echt moet, omdat het geld toch altijd binnen komt, of je nu goed gepresteerd hebt of niet.
Ardian heeft $164 MILJARD in assets under management, en heeft blijkbaar ook al geinvesteerd meer dan 240 bedrijven (https://www.ardian.com/expertise).. ik denk niet dat ze hun reputatie gaan schaden voor 'maar' een 1 miljard (eigenlijk is hun winst dan rond 600 miljoen denk ik? Als je hun aankoopprijs daarvan aftrekt)
vfleuven
2
interessant artikel gevonden op Ardian's website (eigenaar Staci)

Ardian signs an agreement with a view to sell Staci to bpostgroup
05 APRIL 2024 - BUYOUT
FRANCE, PARIS

• Ardian supported the Group's international expansion and diversification through an ambitious transformation and development plan.
• Staci is now active in 10 countries, with over 80 logistics hubs in Europe, the United States and Asia.

Ardian, a world-leading private investment house, announced today that it has entered into exclusive discussions with bpostgroup with a view to sell its majority stake in Staci, the European leader in innovative B2B and B2B2C logistics solutions, to bpostgroup. As part of this transaction, Staci’s management would reinvest alongside bpostgroup.

Since its acquisition in 2019, Ardian, alongside Société Générale Capital Partenaires, has supported the Group's diversification and growth outside of its historical marketing products segment, expanding into B2B logistics and eCommerce to become a multi-channel logistics specialist. The company now benefits from a wide range of expertise, and a high-quality portfolio of national and international customers, across a range of diverse industries including healthcare, cosmetics, energy, in both private and public services.

Founded in 1989, Staci is an independent company that has grown to become one of the European leaders in innovative B2B and B2B2C logistics solutions for companies wishing to outsource all or part of their customer procurement operations. The company has a unique expertise in managing complex and scalable logistics flows, such as dealing with a multitude of suppliers and delivery points, low unit volumes, non-standard formats, and barcoded and non-barcoded products.

With Ardian's support, and despite the impact of Covid-19, Staci has successfully completed its development plan. The Group's first transformational acquisition, in the Netherlands in 2021, was an important driver of its sectoral and geographic diversification. In early 2023, another acquisition in the United States enabled Staci to pursue its international expansion, making this region a central part of the Group's activity. Staci is now operating in 10 countries with over 80 logistics hubs in Europe, the United States and Asia.
Over the past 5 years, Staci has benefited from increased international sales. Its broader sector exposure and market position have increased the company’s resilience and will continue to provide opportunities for the future.

The transaction remains subject to the consultation of the relevant works’ council of Staci group, and to the clearances of the relevant regulatory authorities.

"We would like to thank Thomas Mortier, and all the Staci teams for their commitment throughout our collaboration. It was a real pleasure to work with them on the implementation of an ambitious transformation and development plan. Staci is now a diversified and innovative international player with unique know-how, and we are convinced that the group will continue to grow even more in the coming years." Lise Fauconnier, Managing Director Buyout, Ardian

"All Staci managers and staff join me in thanking Lise Fauconnier and her team for their unfailing support and trust over the past five years. Together, we have successfully accelerated Staci's international development and diversification, despite the Covid period. I would also like to extend my warmest thanks to our customers for their loyalty, and to our employees who work hard every day to meet our clients’ needs. The transaction would allow Staci to continue its growth within a solid group that has acknowledged our expertise and the quality of our services, and whose development synergies are highly motivating. It would enable Staci and bpostgroup to combine their strengths and complementarities to offer the best and most innovative multi-channel logistics service." Thomas Mortier, CEO, Staci

www.ardian.com/news-insights/press-re...
vfleuven
0
Had de CEO niet gezegd dat ze verwachten dat de gesprekken met de uitgevers in maart afgerond zouden zijn? Ging daar niet een update over komen?
belegger1981
1
Staking dreigt bij Bpost vanaf 22 april: “Zal mogelijk maand duren”

© MARC HERREMANS - MEDIAHUIS
De Franstalige vakbonden CGSP en CSC hebben bij Bpost een stakingsaanzegging ingediend die ingaat vanaf 22 april. Daarmee willen de bonden de druk op Bpost verhogen om het geweer van schouder te veranderen in de lopende onderhandelingen omtrent de nieuwe krantenbedeling.

De huidige krantenconcessie loopt op 30 juni af. “Terwijl het bedrijf volhoudt dat het alles in het werk stelt om de krantenbedeling bij Bpost te houden, weten we dat dat niet het geval zal zijn”, schreef de Franstalige christelijke vakbond CSC woensdag al op zijn website. “Als er een akkoord gevonden wordt met de uitgevers, is de enige optie die wordt verdedigd de uiteindelijke overdracht naar dochteronderneming AMP, met gevolgen voor alle werknemers van het bedrijf. Dat is onaanvaardbaar!”

De krantenbedeling was zaterdag al verstoord. In de loop van deze week volgen er mogelijk nog acties, zo klinkt het bij CSC en CGSP.

Vanaf 22 april wordt dan een grotere staking in het vooruitzicht gesteld die mogelijk een maand zal duren “als er geen ingrijpende verandering komt in de visie van het bedrijf op het vlak van reorganisatie en de manier waarop de krantenbedeling wordt georganiseerd”, aldus Stéphane Daussaint van CSC. Het is niet duidelijk of er ook in Vlaanderen actie gevoerd zal worden.

In een reactie stelt Bpost te begrijpen dat “er een periode van vaagheid en onzekerheid is die angst veroorzaakt”. “Maar we onderhandelen met de uitgevers en proberen aanbiedingen voor te leggen die in lijn blijven met ons sociaal model”, aldus woordvoerster Laura Cerrada Crespo.
vfleuven
1
quote:

belegger1981 schreef op 15 april 2024 11:23:

Staking dreigt bij Bpost vanaf 22 april: “Zal mogelijk maand duren”

© MARC HERREMANS - MEDIAHUIS
De Franstalige vakbonden CGSP en CSC hebben bij Bpost een stakingsaanzegging ingediend die ingaat vanaf 22 april. Daarmee willen de bonden de druk op Bpost verhogen om het geweer van schouder te veranderen in de lopende onderhandelingen omtrent de nieuwe krantenbedeling.

De huidige krantenconcessie loopt op 30 juni af. “Terwijl het bedrijf volhoudt dat het alles in het werk stelt om de krantenbedeling bij Bpost te houden, weten we dat dat niet het geval zal zijn”, schreef de Franstalige christelijke vakbond CSC woensdag al op zijn website. “Als er een akkoord gevonden wordt met de uitgevers, is de enige optie die wordt verdedigd de uiteindelijke overdracht naar dochteronderneming AMP, met gevolgen voor alle werknemers van het bedrijf. Dat is onaanvaardbaar!”

De krantenbedeling was zaterdag al verstoord. In de loop van deze week volgen er mogelijk nog acties, zo klinkt het bij CSC en CGSP.

Vanaf 22 april wordt dan een grotere staking in het vooruitzicht gesteld die mogelijk een maand zal duren “als er geen ingrijpende verandering komt in de visie van het bedrijf op het vlak van reorganisatie en de manier waarop de krantenbedeling wordt georganiseerd”, aldus Stéphane Daussaint van CSC. Het is niet duidelijk of er ook in Vlaanderen actie gevoerd zal worden.

In een reactie stelt Bpost te begrijpen dat “er een periode van vaagheid en onzekerheid is die angst veroorzaakt”. “Maar we onderhandelen met de uitgevers en proberen aanbiedingen voor te leggen die in lijn blijven met ons sociaal model”, aldus woordvoerster Laura Cerrada Crespo.
Maar wat kan Bpost daar aan doen?? Ze doen hun eigen bedrijf pijn terwijl dat ze hun aandacht juist naar de overheid moeten richten...
Het is echt belachelijk geworden met al stakingen en vakbonden..
vfleuven
1
Dit wil wel zeggen dat er binnenkort meer duidelijkheid gaat/moet komen vanuit Bpost mbt de krantenbedeling, toch? Dus binnenkort een nieuwsbericht vanuit Bpost?
JdeFL
0
quote:

vfleuven schreef op 15 april 2024 12:04:

Dit wil wel zeggen dat er binnenkort meer duidelijkheid gaat/moet komen vanuit Bpost mbt de krantenbedeling, toch? Dus binnenkort een nieuwsbericht vanuit Bpost?
Ze kunnen dat moeilijk aan de grote klok hangen... de concurrentie luistert mee. 'k Verwacht zoiets niet.
belegger1981
1
Daaraan zie je het verschil,bpost levert pakjes mooi op afgesproken plaats…dhl niemand thuis,over poort en alles kletsnat…
Besteld bij zalando
The spirit of Charlie M
1
quote:

belegger1981 schreef op 15 april 2024 11:23:

Staking dreigt bij Bpost vanaf 22 april: “Zal mogelijk maand duren”

© MARC HERREMANS - MEDIAHUIS
De Franstalige vakbonden CGSP en CSC hebben bij Bpost een stakingsaanzegging ingediend die ingaat vanaf 22 april. Daarmee willen de bonden de druk op Bpost verhogen om het geweer van schouder te veranderen in de lopende onderhandelingen omtrent de nieuwe krantenbedeling.

De huidige krantenconcessie loopt op 30 juni af. “Terwijl het bedrijf volhoudt dat het alles in het werk stelt om de krantenbedeling bij Bpost te houden, weten we dat dat niet het geval zal zijn”, schreef de Franstalige christelijke vakbond CSC woensdag al op zijn website. “Als er een akkoord gevonden wordt met de uitgevers, is de enige optie die wordt verdedigd de uiteindelijke overdracht naar dochteronderneming AMP, met gevolgen voor alle werknemers van het bedrijf. Dat is onaanvaardbaar!”

De krantenbedeling was zaterdag al verstoord. In de loop van deze week volgen er mogelijk nog acties, zo klinkt het bij CSC en CGSP.

Vanaf 22 april wordt dan een grotere staking in het vooruitzicht gesteld die mogelijk een maand zal duren “als er geen ingrijpende verandering komt in de visie van het bedrijf op het vlak van reorganisatie en de manier waarop de krantenbedeling wordt georganiseerd”, aldus Stéphane Daussaint van CSC. Het is niet duidelijk of er ook in Vlaanderen actie gevoerd zal worden.

In een reactie stelt Bpost te begrijpen dat “er een periode van vaagheid en onzekerheid is die angst veroorzaakt”. “Maar we onderhandelen met de uitgevers en proberen aanbiedingen voor te leggen die in lijn blijven met ons sociaal model”, aldus woordvoerster Laura Cerrada Crespo.
Elk gezond bedrijf saneert wanneer er belangrijke contracten wegvallen of deels wegvallen. Een beetje gezond ondernemersverstand en waarom altijd direct dreigen met staken? Is er dan niet eerst het plan om rond de tafel te zitten? Maar natuurlijk moet de achterban tevreden worden gesteld, want niet staken is een teken van zwakte? Komt allemaal goed met Bpost, na het zoveelste stormpje dat zo weer gaat liggen.
vfleuven
1
PPP laat rechtzaak over overheidssteun Bpost vallen

De krantenverdeler PPP verzette zich tegen de 75 miljoen euro overheidssteun die Bpost nog krijgt tot eind juni voor de verdeling van de kranten. Beide partijen hebben nu een dading gesloten.

Dat schrijft De Standaard. De federale regering, die 51 procent van Bpost bezit, besliste eind vorig jaar de procedure voor het gunnen van een nieuwe concessie voor de verdeling van kranten stop te zetten nadat gebleken was dat concurrent PPP een veel goedkopere offerte had ingediend.

Vanaf 1 juli zullen de commerciële uitgevers afzonderlijke contracten moeten afsluiten met Bpost of PPP. De overheid voorziet daarbij steun - in de vorm van belastingkredieten - per verdeelde krant, variërend per gewest.

Tot eind juni krijgt Bpost evenwel nog de steun die het ook de voorbije jaren kreeg. Het gaat om 75 miljoen euro. Volgens PPP is dat illegale staatssteun. PPP had zowel de Belgische Staat als Bpost gedagvaard en eiste een stopzetting van de gesubsidieerde bedeling en een dwangsom van bijna een half miljoen euro per dag.

PPP laat de rechtzaak nu vallen. Beide partijen hebben een dading afgesloten. Details daarover ontbreken nog. De advocaten van de betrokken partijen zullen de rechtbank daarover vandaag informeren
JdeFL
0
quote:

The spirit of Charlie M schreef op 15 april 2024 20:54:

[...]

Elk gezond bedrijf saneert wanneer er belangrijke contracten wegvallen of deels wegvallen. Een beetje gezond ondernemersverstand en waarom altijd direct dreigen met staken?...
't Gaat niet over saneren heb ik begrepen, maar over wie de resterende kranten zal bezorgen. Postbodes of werknemers van een dochterbedrijf.
JdeFL
2
quote:

vfleuven schreef op 17 april 2024 09:02:

...PPP laat de rechtzaak nu vallen. Beide partijen hebben een dading afgesloten. ...
Niks verandert... ofte, zoals vroeger.
MaxiJ
0
quote:

Vavli schreef op 11 april 2024 20:56:

[...]

Een: welk bewijs heb je dat de eigenaars van Staci de cijfers hebben opgesmukt?
Twee: Bpost is een autonoom overheidsbedrijf. Dat betekent dat de overheid zich niet bemoeit met het runnen van dat bedrijf. Het wordt door de CEO gerund precies zoals een privébedrijf. Wat u stelt, dat het een staatsbedrijf is waar “winst niet moet omdat het geld toch binnenkomt, of je nu goed presteert of niet” slaat echt nergens op.
Je mag me eens uitleggen hoe het geld toch binnenkomt, of ze nu goed presteren of niet.
1) De lijken vallen wel uit de kast, wanneer de deal voldaan is, just wait.
2)De overheid moeit zich niet? Waar haal jij dat vandaan, Bpost is politiek geïnfiltreerd tot op het bot.
3)Winst hoeft niet echt, als de overheid met regelmaat de put aanvult, Postbodes hebben een soortement ambtenaren statuut, hun lonen en pensioenen worden eigelijk betaald door belastingen uit de privé.
4)Bpost is voor 51% in handen vd federale overheid, momenteel nog.

Bedenkingen:
5) Federale overheid wil binnen afzienbare tijd van Bpost vanaf. daarom is Chris Peeters aangesteld, het bedrijf expansie geven zodat het volledig privé kan gaan.
6)De teloorgang van het dividend van Bpost, spreekt boekdelen voor de toekomst en bied weinig vertrouwen.
7)Mede door punt 6 verliest de federale overheid veel geld aan Bpost.

Grtz,
MaxiJ
0
PPP kan de volumes van Bpost niet draaien.
Op moment kennen we de hoogte van het bedrag niet, maar vermoed wel dat de oprichter van PPP "Michael d'Allesandro" een mooie retirement bonus heeft ontvangen en PPP kan opdoeken, zodat Bpost terug aan zet is om krantjes te bedelen.

M'dA, was ooit bestuurder van Bpost en kent de interne werking van het bedrijf, maw bij openbare aanbesteding voor nieuw contract, kon hij redelijk laag gaan, zodanig zelfs dat het niet meer realistisch was.
De FOD-Economie welke de aanbesteding deed, kon niet anders dan PPP toewijzen, hoewel ze nauwelijks personeel hadden om Bpost landelijk te vervangen.

Netjes gespeeld weeral met belastingsgeld richting privé, en nog wettelijk gefixt ook.

Nu nog de Fransen 1,3Miljard€ schenken en de Bpost money train is rolling als vanouds.
De Retail aandeelhouder, kijkt er naar als een koe in de wei vandaag.
The spirit of Charlie M
1
quote:

MaxiJ schreef op 17 april 2024 11:14:

[...]

1) De lijken vallen wel uit de kast, wanneer de deal voldaan is, just wait.
2)De overheid moeit zich niet? Waar haal jij dat vandaan, Bpost is politiek geïnfiltreerd tot op het bot.
3)Winst hoeft niet echt, als de overheid met regelmaat de put aanvult, Postbodes hebben een soortement ambtenaren statuut, hun lonen en pensioenen worden eigelijk betaald door belastingen uit de privé.
4)Bpost is voor 51% in handen vd federale overheid, momenteel nog.

Bedenkingen:
5) Federale overheid wil binnen afzienbare tijd van Bpost vanaf. daarom is Chris Peeters aangesteld, het bedrijf expansie geven zodat het volledig privé kan gaan.
6)De teloorgang van het dividend van Bpost, spreekt boekdelen voor de toekomst en bied weinig vertrouwen.
7)Mede door punt 6 verliest de federale overheid veel geld aan Bpost.

Grtz,
TOP dat puntje 5, de enige correcte weg uit het moeras.
10.781 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 532 533 534 535 536 537 538 539 540 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 3,760
Verschil +0,035 (+0,94%)
Hoog 3,780
Laag 3,705
Volume 177.464
Volume gemiddeld 239.138
Volume gisteren 283.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront