D'Ieteren « Terug naar discussie overzicht

D'Ieteren 2023

144 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
objectief
0
quote:

Beursprofeet schreef op 19 juni 2023 09:38:

En ook vandaag weer een veel forse daling dan de AEX.
Nadat Niels Koerts er over schreef begint ook dit aandeel fors te dalen.
Knap Niels! Een prestatie van formaat om ook hier weer mis te zitten :-)
Het lukt hem bijna overal! :-)))
Bij mij staat dit aandeel op de radar, maar ga het dipje rustig uitzitten tot volgende week of later.
Nakennis
0



D'Ieteren Group © Belga




Redactie Trends

14-06-2023, 14:00 Bijgewerkt op: 14-06-2023, 15:06

Op basis van de recente goede resultaten, de gunstige perspectieven en de relatief lage waardering heeft D’Ieteren Groep recht op een koersrally in de tweede helft van dit jaar.

De beurskapitalisatie bedraagt 9,5 miljard euro, terwijl de groep dit jaar een aangepaste winst voor belastingen van 900 miljoen euro zal boeken. Dat levert een koers-winstverhouding van ongeveer 14 op, wat niet duur is. De beurskapitalisatie wordt ook nagenoeg volledig gedekt door de waarde van het belang van 50,3 procent in de voertuigglashersteller Belron, het goudhaantje van de groep.

Belron zal de volgende jaren genieten van aantrekkende resultaten door een combinatie van een hogere omzet en een stijging van de marges. Het aantal herstellingen daalt licht, maar de winst per herstelling neemt toe, omdat steeds meer autoruiten uitgerust zijn met veiligheidssystemen die opnieuw gekalibreerd moeten worden. 30 procent van de auto’s is uitgerust met die systemen, maar op termijn wordt dat 100 procent.

De fraaie resultaten gaan bij Belron gepaard met royale vrije cashflows, zodat het dochterbedrijf regelmatig stevige dividenden kan uitbetalen aan moederbedrijf D’Ieteren Groep. De nettokaspositie kan op die manier aandikken tot ruim 1,5 miljard euro in 2025, wat de groep de middelen geeft om een nieuwe overname te doen die bijdraagt aan de resultaten. Met de geslaagde overnames van belangen in TVH Parts en PHE heeft het management getoond dat het een neus heeft voor goede deals. Ook D’Ieteren Auto bolt goed, dankzij de focus op premiumauto’s die de omzet en winstgevendheid ondersteunt.

Gezien het belang in Belron volstaat om de beurskapitalisatie van D’Ieteren Groep te verantwoorden, krijgen beleggers er de belangen in de andere dochterbedrijven gratis bij.

Conclusie

De vrees voor een stevige groeivertraging of recessie kan de koersontwikkeling nog even aan de ketting houden, maar als de economische vooruitzichten verbeteren in de loop van de tweede helft van het jaar is het aandeel toe aan een opwaardering.

Advies: kopen

Risico: gemiddeld

Rating: 1B

Koers: 174 euro

Ticker: DIE:BB

ISIN-code: BE0974259880

Markt: Euronext Brussel

Beurskapitalisatie: 9,5 miljard euro

K/w 2022: 16

Verwachte k/w 2023: 14

Koersverschil 12 maanden: +23%

Koersverschil sinds jaarbegin: -4%

Dividendrendement: 1,7%
Nakennis
0

© ABM Financial News
Registraties in mei met ruim 18 procent omhoog.
(ABM FN-Dow Jones) De verkoop van personenauto's in Europa is in mei verder gestegen. Dit meldde de Europese brancheorganisatie voor de auto-industrie ACEA woensdag.

Het aantal verkochte nieuwe auto's in EU steeg vorige maand met 18,5 procent tot 938.950 stuks.

In Nederland ging het om een stijging met 41,6 procent en in België van 42,5 procent.

Duitsland en Frankrijk, landen die qua volumes toonaangevend zijn in de Europese Unie, lieten ook flinke stijgingen zien. In Duitsland ging de verkoop in mei met 19,2 procent omhoog. In Frankrijk stegen de verkopen met 14,8 procent.

In de eerste vijf maanden van dit jaar steeg de autoverkoop in de EU met 18,0 procent. De verkoop van elektrische auto's liep zelfs met 50,5 procent op. Er werden 17,0 procent meer benzine-auto's verkocht, terwijl de verkoop van dieselauto's fractioneel daalde.

© ABM Financial News; info@abmfn.nl; Redactie: +31(0)20 26 28 999; Disclaimer
Joemerino
0
Beleggersbelangen heeft in ieder geval vertrouwen in het aandeel d'Ieteren. Op 1 juni 2023 hebben zij voor 90.384 euro aan aandelen d'Ieteren bijgekocht voor hun offensieve portefeuille.

BIJKOOP AANDELEN D’IETEREN
Deze maand werd een deel van het kasgeld aan het werk gezet door de investering in D’Ieteren te verdubbelen. De in België gevestigde investeringsmaatschappij blijft dit jaar qua koersontwikkeling op de beurs achter en dat is naar mijn mening niet terecht.

Belron
D’Ieteren bezit 50% van de aandelen Belron, een participatie die bij het grote publiek beter bekend staat als Carglass, hersteller van autoruiten en marktleider in Europa en de VS. Hoewel het niet om een groeimarkt gaat, is het naar mijn mening een zeer interessant belang.

Het vervangen van autoruiten gaat elk jaar door, en blijft ook in tijden van recessie vrij constant. In eerdere periodes waarin het economisch minder ging, daalde het aantal mensen op de weg namelijk niet significant, met de coronacrisis als uitzondering. Het aantal sterretjes en scheuren in autoruiten blijft dus redelijk stabiel. Daarbij valt op dat de klant van Carglass gewoonlijk niet de gebruiker is van de auto, maar de verzekeringsmaatschappij. De verzekeraar betaalt in 95% van de gevallen de schade aan de ruit. Dat is positief, want de consument zal hier dus niet op besparen. Op voorhand is er immers al een verzekering voor afgesloten.

Carglass (Belron) beschikt over een sterke marktpositie en heeft prijszettingmacht. Onderdeel van de strategie is ook de groei door overnames, om marktaandeel te winnen. Het vervangen van autoruiten wordt daarnaast alsmaar complexer. De ruiten bevatten steeds meer technologie, zoals camera’s. Dit brengt specialisatie en extra werkzaamheden met zich mee, wat positief is voor de marges. De bedrijfswinstmarge van Belron zal dit jaar naar verwachting oplopen richting de 20%. Dat is ruim een verdrievoudiging ten opzichte van 2018.

De onderneming is daarmee goed op weg om de eigen doelstelling van een winstmarge van minimaal 23% tegen 2025 te behalen. Alle werkzaamheden, waaronder ook de cross-selling van producten als ruitenwissers, levert ieder jaar een mooie cashflow op. Hierdoor kan D’Ieteren rekenen op behoorlijk wat dividend vanuit Belron. Dit jaar zal de investeringsmaatschappij naar verwachting minimaal €500 mln aan dividend ontvangen. Daardoor loopt de kaspositie van de groep op van €600 mln naar €1,1 mrd.

Die gelden kunnen gebruikt worden voor de uitkering van dividenden, investeringen en de inkoop van eigen aandelen. Het belang dat D’Ieteren heeft in Belron schat ik op €160 per aandeel. Een fors bedrag, afgezet tegen de huidige beurskoers van de investeringsmaatschappij van €172,30.

Meer dan Belron
D’Ieteren is echter meer dan alleen Belron. Het bedrijf heeft ook belangen in TVH Parts en PHE, beide aanbieders van vervangingsonderdelen. TVH Parts is gespecialiseerd in onder andere onderdelen voor heftrucks. PHE legt de focus op personenvoertuigen en trucks. Beide activiteiten zouden het vooral goed moeten doen in tijden van laagconjunctuur, want in zo’n periode worden investeringen uitgesteld. Hierdoor vindt er meer slijtage plaats en dat stuwt de vraag naar vervangingsonderdelen.

Verder is D’Ieteren actief met onder andere de divisie D’Ieteren Auto, waarmee het importeur is in België voor de merken van Volkswagen. Binnen deze divisie vallen ook de verkopen van tweedehandsvoertuigen en het platform Poppy, aanbieder van mobiliteitsoplossingen in steden zoals de verhuur van auto’s, scooters en steps. De intrinsieke waarde van heel D’Ieteren schat ik op €240 per aandeel. Dat is aanzienlijk hoger dan de huidige beurskoers.
Joemerino
1
Ook bij onze zuiderburen is D'Ieteren de favoriet.

23/06/2023. Website Tijd.be : De Belgische favorieten van de analisten: D’Ieteren, Melexis en Barco boven. Het goud gaat naar D’Ieteren.De familiale holding uit Brussel haalt zeven nominaties. De koers blijft dit jaar achter, met een neergang van 10 procent, ondanks puike resultaten. In het eerste halfjaar steeg de winst een derde. Het dividend is in vijf jaar verdrievoudigd.
Kojo
0
Als men naar de grafiek kijkt, dan valt het op dat er sinds half juni overwegend rode candles zijn. Waarom daalt de koers sindsdien zo hard? Alvast een stuk meer dan de markt in het algemeen. Aan de resultaten, het dividend en de outlook ligt het mijn inziens niet. En toch gebeurt het. En de vraag is of deze trend zich nog doorzet, dan wel of er rond de € 155 een bodem wordt gevormd.
Joemerino
0
De Belgische beurs doet het dit jaar slecht tegenover die in de buurlanden.
Het aandeel d'Ieteren mist ook momentum. Hopelijk gaat dat nog eens komen..

De Belgische holding D’Ieteren Groep publiceert steeds maar fraaie cijfers en beleggers reageren er steeds maar koeltjes op. Wie verder kijkt, heeft dus een
Joemerino
0
Wie verder kijkt, heeft dus een ideale instapmogelijkheid wilde ik zeggen.
Hopelijk wordt de bodem in de zomermaanden spoedig bereikt.
Lex
0
Kojo
0
Als de koers verder aanmoddert tussen de € 155 en € 160 dan bestaat er een reëel risico dat die in een slechte beursweek (deze week?) wel eens door die bodem van € 155 zou kunnen zaken. En dan lijkt € 145 me het volgende vangnet. En dat terwijl de fundamentals helemaal ok zijn. Bizar.
Lex
0
620 aandelen gekocht 8 maanden geleden aan 185€ dan heb je nu wel reden tot klagen wat betreft dit aandeel.Elke maand hoort dit bij de favorieten?
Willy B.
0
quote:

Lex schreef op 16 augustus 2023 13:29:

620 aandelen gekocht 8 maanden geleden aan 185€ dan heb je nu wel reden tot klagen wat betreft dit aandeel.Elke maand hoort dit bij de favorieten?
Je moet gespreid aankopen. Ik koop (mochten ze op 155 uitkomen) bij, mochten ze nog lager gaan, nog wat; ...

En verder is 8 maanden peanuts.
The stock market is the place where money is transferred from the impatient to the patient.

Als je op de beurs begint en je wil op 8 maanden snel rijk worden, veel succes

De cijfers van d'Ieteren zijn erg solide en de koers zal (maar zal niet zeggen wanneer, dat is voor 'analisten') wel terug omhoog gaan.
HKG2008
0
Hmm... leuk baantje om als "analist" zitten blijven leuteren: aandeeltje "X" gaat naar boven hoor! Tja, dan kan ik graag ook het boeltje gaan "analyseren" terwijl aandeeltje "X" het al >6 maanden verder naar beneden gaat. En dan krijg je het geleuter van "forum analysten": dan moet je gewoon ¨"bijkopen" die blijkbaar €'s kunnen sch....
Lex
0
Inderdaad 100% akkoord.Ik heb hier geld in gestoken omdat ik dit een robuust bedrijf vond met enorm potentieel.Echter war hier aan het gebeuren is tart alle verbeelding.
Cardano
0
Wie een half jaar geleden belegd heeft in dit aandeel, moet al 20% goedmaken om break-even te staan.
Denlybie
0
quote:

Lex schreef op 17 augustus 2023 09:18:

Inderdaad 100% akkoord.Ik heb hier geld in gestoken omdat ik dit een robuust bedrijf vond met enorm potentieel.Echter war hier aan het gebeuren is tart alle verbeelding.
Het is idem met barco, TKH, ...ook robuuste bedrijven die voortdurend afgestraft worden...maar het is quasi zeker dat al deze bedrijven nog zullen opveren. De analisten hebben ook meestal (te) hoge verwachtingen en wanneer die niet volledig worden ingelost, wat eigenlijk normaal is met deze economische zware tijden, wordt de koers met tientallen procenten naar beneden gedrukt. De kopers van nu kunnen er dan van profiteren!
144 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 mei 2024 17:35
Koers 217,200
Verschil +0,400 (+0,18%)
Hoog 219,600
Laag 216,000
Volume 40.722
Volume gemiddeld 39.324
Volume gisteren 39.495

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront