Plug Power « Terug naar discussie overzicht

Forum Plug Power Inc geopend

4.444 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 ... 219 220 221 222 223 » | Laatste
DeZwarteRidder
1
quote:

nine_inch_nerd schreef op 22 juli 2023 12:05:

[...]Een energiedrager. En een goeie.
En totaal onbetaalbaar.

Tata Steel heeft minstens 2 miljard subsidie nodig om over te gaan op groene waterstof.

Vrachtauto's op waterstof kosten ca 2,5 keer zoveel als op schone (bio)diesel.
DaarIsDePoen
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 22 juli 2023 19:49:

[...]

En totaal onbetaalbaar.

Tata Steel heeft minstens 2 miljard subsidie nodig om over te gaan op groene waterstof.

Vrachtauto's op waterstof kosten ca 2,5 keer zoveel als op schone (bio)diesel.
witte waterstof daarentegen...
nine_inch_nerd
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 22 juli 2023 19:49:

[...]

......

Tata Steel heeft minstens 2 miljard subsidie nodig om over te gaan op groene waterstof.

.....
Waar kom jij nu mee als voorbeeld?
Een grote schande dat dit bedrijf nog bestaat. Direct sluiten die hap. Qua procesvoering en bedrijfsvoering een malaise voor de omwonenden NH. Zij tonen duidelijke onwil en het rechtse provinciebestuur doet mee.
Middeleeuwenbedrijf.

Zoals ik al eerder heb laten lezen in het H2 draadje. Kijk eens naar ThyssenKrupp.
DeZwarteRidder
1
quote:

nine_inch_nerd schreef op 22 juli 2023 22:49:

[...]
Waar kom jij nu mee als voorbeeld?
Een grote schande dat dit bedrijf nog bestaat. Direct sluiten die hap. Qua procesvoering en bedrijfsvoering een malaise voor de omwonenden NH. Zij tonen duidelijke onwil en het rechtse provinciebestuur doet mee.
Middeleeuwenbedrijf.

Zoals ik al eerder heb laten lezen in het H2 draadje. Kijk eens naar ThyssenKrupp.
Dus jij wil liever dat het bedrijf gesloten wordt en dat Tata de productie verplaatst naar India, waar de hoogovens nog veel meer vervuiling en CO2 veroorzaken.....!!???

En Thyssen Krupp is minstens zo smerig als Tata Steel, maar die krijgen alvast vele miljarden subsidie.

Geen enkele fabriek kan overgaan op waterstof zonder gigantische subsidies en daarom gaat waterstof grandioos mislukken.
nine_inch_nerd
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 23 juli 2023 17:36:

[...]
Dus jij wil liever dat het bedrijf gesloten wordt en dat Tata de productie verplaatst naar India, waar de hoogovens nog veel meer vervuiling en CO2 veroorzaken.....!!???

En Thyssen Krupp is minstens zo smerig als Tata Steel, maar die krijgen alvast vele miljarden subsidie.

Geen enkele fabriek kan overgaan op waterstof zonder gigantische subsidies en daarom gaat waterstof grandioos mislukken.
Ja. Weg met die hap. Ze werken niet mee en overtreden alle regels.
Als deze actie wordt aangezet, dan moet je eens zien hoe snel de ommekeer komt.
En niet zo dramatisch doen. Een voorbeeld stellen doet wonderen.
En dit los van van het H2 verhaal.
Lees je in bij Thyssen. Staalindustrie is altijd smerig maar er is een transitie daar.
Mijn laatste woorden over dit onnozel voorbeeld.
Graag weer on-topic.
Mariske
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 23 juli 2023 17:36:

[...]
Dus jij wil liever dat het bedrijf gesloten wordt en dat Tata de productie verplaatst naar India, waar de hoogovens nog veel meer vervuiling en CO2 veroorzaken.....!!???

En Thyssen Krupp is minstens zo smerig als Tata Steel, maar die krijgen alvast vele miljarden subsidie.

Geen enkele fabriek kan overgaan op waterstof zonder gigantische subsidies en daarom gaat waterstof grandioos mislukken.
Wordt eens wakker. De wereld draait op subsidies. Wat de overheden willen dat gebeurt zal ook effectief gebeuren. En eenmaal de technologie op poten staat en ingeburgerd is zal de business case ook verbeteren , kijk maar naar elektrische voertuigen.
Feit is dat groene waterstof hernieuwbaar (en dus theoretisch onuitputtelijk is ) en dat het minder plaats inneemt dan batterijen, wat DE reden is waarom het bij grotere hoeveelheden (boot, zwaar vrachtverkeer, vliegtuig ) de voorkeur zal hebben op batterijen.
DeZwarteRidder
0
quote:

Mariske schreef op 28 juli 2023 13:12:

[...]Wordt eens wakker. De wereld draait op subsidies. Wat de overheden willen dat gebeurt zal ook effectief gebeuren. En eenmaal de technologie op poten staat en ingeburgerd is zal de business case ook verbeteren , kijk maar naar elektrische voertuigen.
Feit is dat groene waterstof hernieuwbaar (en dus theoretisch onuitputtelijk is ) en dat het minder plaats inneemt dan batterijen, wat DE reden is waarom het bij grotere hoeveelheden (boot, zwaar vrachtverkeer, vliegtuig ) de voorkeur zal hebben op batterijen.
Aan alle subsidies komt een einde en al het geld op de wereld is niet genoeg om overal waterstof te gaan gebruiken.
Joyeuse
0
quote:

nadal66 schreef op 31 juli 2023 16:26:

Waarom zoveel hoger vandaag??? Wat is het nieuws????
Ik kan ook niks vinden. Meeliften op koersuitslag Nikola?
DaarIsDePoen
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 28 juli 2023 13:20:

[...]

Aan alle subsidies komt een einde en al het geld op de wereld is niet genoeg om overal waterstof te gaan gebruiken.
Geef mij maar witte waterstof.

www.change.inc/energie/witte-watersto...
nine_inch_nerd
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 23 juli 2023 17:36:

[...]
Dus jij wil liever dat het bedrijf gesloten wordt en dat Tata de productie verplaatst naar India, waar de hoogovens nog veel meer vervuiling en CO2 veroorzaken.....!!???

En Thyssen Krupp is minstens zo smerig als Tata Steel, maar die krijgen alvast vele miljarden subsidie.

Geen enkele fabriek kan overgaan op waterstof zonder gigantische subsidies en daarom gaat waterstof grandioos mislukken.
Effe terug naar dit, dit is het verschil met TaTa. Daadkracht en bewust zijn dat er een transitie gedaan moet worden.
ThyssenKrups: Green methanol – A raw material for sustainable aviation fuels
www.thyssenkrupp.com/en/stories/susta...
Kaviaar
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 28 juli 2023 13:20:

[...]

Aan alle subsidies komt een einde en al het geld op de wereld is niet genoeg om overal waterstof te gaan gebruiken.
Daar heb je gelijk in.
Maar zware industrie, vrachtwagens, bouwkraan etc. dat zou het het beste op waterstof kunnen.

Even voor het beeld.
Een graafmachine EV kost ruim 4x meer dan normaal ! Wie denk je dat dat gaat betalen?
Na een aantal uur moeten ze weer opladen als daar gelegenheid voor is. Vaak hebben ze dan twee batterijpakketten bij zich om de dag door te komen.

Kost gewoon veel te veel en is niet praktisch.
DeZwarteRidder
0
quote:

Kaviaar schreef op 5 augustus 2023 09:57:

[...]
Daar heb je gelijk in.
Maar zware industrie, vrachtwagens, bouwkraan etc. dat zou het het beste op waterstof kunnen.

Even voor het beeld.
Een graafmachine EV kost ruim 4x meer dan normaal ! Wie denk je dat dat gaat betalen?
Na een aantal uur moeten ze weer opladen als daar gelegenheid voor is. Vaak hebben ze dan twee batterijpakketten bij zich om de dag door te komen.

Kost gewoon veel te veel en is niet praktisch.
Een graafmachine op waterstof kost waarschijnlijk 5 of 6 keer zo duur dan een op diesel of benzine.
En om te tanken moeten ze dan half Nederland doorrijden.
Kaviaar
0
DeZwarteRidder
0
quote:

Kaviaar schreef op 7 augustus 2023 22:38:

www.bnr.nl/nieuws/innovatie/10479819/...

Graafmachine op waterstof heeft de toekomst: 'Stiller dan een föhn'

Goedkoper dan elektrisch en minder gedoe.
Dat ding is krankzinnig duur.
Kaviaar
1
Plug Reports Largest Quarterly Revenue in Company’s History of $260.2M, up 72% YoY

Reaffirms revenue guidance of $1.2B - $1.4B for 2023. Record revenue reflects increasing traction with vertically integrated business model, strong growth
in material handling, and contributions from new product lines.
Margins improved sequentially, reflecting substantial gain when adjusting for multiple items associated with scaling up all the new offerings.
Manufacturing scale, green hydrogen build out, and vertically integrated business model sets up an inflection point in both revenue and path to profitability.

s29.q4cdn.com/600973483/files/doc_fin...
StartendeBelegger
0
quote:

Kaviaar schreef op 9 augustus 2023 22:17:

Plug Reports Largest Quarterly Revenue in Company’s History of $260.2M, up 72% YoY

Reaffirms revenue guidance of $1.2B - $1.4B for 2023. Record revenue reflects increasing traction with vertically integrated business model, strong growth
in material handling, and contributions from new product lines.
Margins improved sequentially, reflecting substantial gain when adjusting for multiple items associated with scaling up all the new offerings.
Manufacturing scale, green hydrogen build out, and vertically integrated business model sets up an inflection point in both revenue and path to profitability.

s29.q4cdn.com/600973483/files/doc_fin...
Verlies valt tegen. Marges iets verbeterd, outlook gehandhaafd en redelijk positief.

Fijn dat de marges iets verbeteren, nu het verlies nog.
4.444 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 ... 219 220 221 222 223 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 22:00
Koers 2,410
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 67.711
Volume gemiddeld 36.375.917
Volume gisteren 32.211.826

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront