PostNL « Terug naar discussie overzicht

Post NL --> Juli

427 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

moneymaker schreef op 1 augustus 2014 17:13:

Post kruipt omhoog in een dalende AEX
zegt mij voldoende
Ja, het bericht van de analisten lijkt toch langzaam de gewenste/voorspelde uitwerking te hebben... ofschoon het effect wel mager is.

Enfin, koers is vandaag voor mij niet ver genoeg weggezakt om opnieuw een slag te slaan. Maar ik kijk vol verwachting uit naar de cijfers maandag ochtend!

:-)
EIF
0
Ik blijf er vanaf. Heb maandagochtend geen tijd om te anticiperen. Stop-loss? Ja, kan, maar ben liever zelf in control. Stijgt het maandag, en als het naar een fundamentele stijging uitziet, spring ik er later alsnog in.
[verwijderd]
0
smerig spel vandaag
eerst de koers uitwringen en in het laatste uur hoger zetten
maandag zeer solide en betere resultaten met een verhoging voor 2015
samen met wereldwijde groene beurzen gaan we 20% klimmen
[verwijderd]
0
quote:

Martijn van M schreef op 1 augustus 2014 17:10:

[...]

Bericht was al besproken... maar ik wil er nog wel iets over kwijt:

Het is echt opvallend hoe laag de analisten hebben ingezet, want de omzet van 964.5 miljoen ligt fors beneden de kwartaal omzetten die we afgelopen jaren hebben gezien.

Bijvoorbeeld: tijdens Q1 2014 (1033 miljoen) bleek de omzet slechts 3 miljoen gedaald t.o.v. Q1 2013 (1036 miljoen), en tijdens Q4 2013 (1206 miljoen) was de omzet zelfs voor het eerst sinds lange tijd wat gestegen t.o.v. Q4 2012 (1201 miljoen).

Kortom, na de verhoogde winstverwachting zou ik er niet van opkijken als de omzet tijdens Q2 2014 ook weer ruim boven de 1 miljard ligt (was 1025 in Q2 2013... lag toen dus HOGER dan in Q1 2013 het geval was!).
Nomura denkt met je mee Martijn: 1015 miljoen.
Al moet ik zeggen dat die vaak juist het slechtste inschatten. Hopelijk was die schatting gebaseerd op een gesprek dat ze kort geleden met Post hebben gehad, hun positieve draai van gisteren was wel opmerkelijk.
[verwijderd]
0
quote:

Beur schreef op 1 augustus 2014 17:28:

[...]Nomura denkt met je mee Martijn: 1015 miljoen.
Al moet ik zeggen dat die vaak juist het slechtste inschatten.
Ah ja... thanks. Was me even ontgaan dat de Jappen ook rekenen op een omzet die in lijn licht met de omzetten van de voorgaande kwartalen (in tegenstelling tot wat in de peiling onder de analisten t.a.v. de omzet wordt gemeld, waar rekening wordt gehouden met een daling van -6% - wellicht dat het een misverstand betreft omdat die omzet daling van -6% natuurlijk wel heel goed representatief zou kunnen zijn voor de post-tak???).

(En als mijn inschatting juist is, dan vraag ik me echt af welke snotneuzen zijn geraadpleegd bij die peiling onder analisten - ofschoon er dus ook sprake zou kunnen zijn van een misverstand, etc.)
[verwijderd]
0
quote:

Martijn van M schreef op 1 augustus 2014 17:31:

[...]

Ah ja... thanks. Was me even ontgaan dat de Jappen ook rekenen op een omzet die in lijn licht met de omzetten van de voorgaande kwartalen.

(En als mijn inschatting juist is, dan vraag ik me echt af welke snotneuzen zijn geraadpleegd bij die peiling onder analisten)
Ik vermoed dat Nomura er niet bij zat.
En verder: de meeste analisten zijn natuurlijk nogal onervaren en niet echt deskundig. De enkele goeie daar gelaten. Ben je echt goed dan ben je op je 35-40e geen analist meer :)
[verwijderd]
0
SK 3,672. En mijn BAMmetjes zelfs in 't groen!
Gaan we toch nog enigszins gerustgesteld de cijfers tegemoet en weekend vieren. Prettige dagen iedereen!
[verwijderd]
0
quote:

Beur schreef op 1 augustus 2014 17:36:

[...]Ik vermoed dat Nomura er niet bij zat.
En verder: de meeste analisten zijn natuurlijk nogal onervaren en niet echt deskundig. De enkele goeie daar gelaten. Ben je echt goed dan ben je op je 35-40e geen analist meer :)
(Nogmaals, die -6% qua omzet zou betrekking kunnen hebben op de Post-tak... waar de krimp qua aantallen natuurlijk aanzienlijk groter is; ben ook benieuwd of er wellicht voor de Post-tak na de besparing wellicht een klein winstje in zit, het mooie weer zou het kunnen verklaren, etc.)
Tordan
0
quote:

Beur schreef op 1 augustus 2014 17:28:

[...]Nomura denkt met je mee Martijn: 1015 miljoen.
Al moet ik zeggen dat die vaak juist het slechtste inschatten. Hopelijk was die schatting gebaseerd op een gesprek dat ze kort geleden met Post hebben gehad, hun positieve draai van gisteren was wel opmerkelijk.
Ook bij Q1 lag de verwachting van de omzet beneden de 1 miljard,ik vind het prima, het geeft een mogelijkheid om te verrassen. Het cash bedrijfsresultaat moet als het meezit nog een tikkie hoger als in q1.
Goed weekend en hopelijk maandag nog beter!!
MaranV
0
quote:

Beur schreef op 1 augustus 2014 17:40:

SK 3,672. En mijn BAMmetjes zelfs in 't groen!
Gaan we toch nog enigszins gerustgesteld de cijfers tegemoet en weekend vieren. Prettige dagen iedereen!
Haha goed voorspeld :) Ik kon het niet laten om mijn laatste paar procentjes cash om te zetten in de 2.8 long sprinter. Kom maar op herstel!
[verwijderd]
0
Heb ook vandaag maar weer 2500 speeders long gekocht, met stoploss op 3,46 en 3,27.....ben benieuwd !!!
[verwijderd]
0
Je zou zeggen, intikkertje, cijfers kunnen eigenlijk niet slecht zijn, gezien het feit , dat ze een tussentijdse winstwaarschuwing gaven. En dan een koers, die inderdaad amper hoger staat, dan 7 jullie, vlak na de winstwaarschuwing....ben erg benieuwd.....
jefkedeboskabouter
0
Ik heb er ondertussen 3000 (1000 st a 3,79, 3.69 en 3.62) hopelijk maandag terug omhoog
[verwijderd]
0
quote:

lucky14 schreef op 1 augustus 2014 17:46:

[...]
Ook bij Q1 lag de verwachting van de omzet beneden de 1 miljard,ik vind het prima, het geeft een mogelijkheid om te verrassen. Het cash bedrijfsresultaat moet als het meezit nog een tikkie hoger als in q1.
Goed weekend en hopelijk maandag nog beter!!
Scherp opgemerkt!

Het lijkt er op dat de analisten dus voor de tweede keer op rij bewust aansturen op een laag verwachtingspatroon...???
[verwijderd]
0
quote:

Martijn van M schreef op 2 augustus 2014 18:37:

[...]

Scherp opgemerkt!

Het lijkt er op dat de analisten dus voor de tweede keer op rij bewust aansturen op een laag verwachtingspatroon...???
En weer snel geld willen verdien maandag, maar nu omhoog.....het lijkt opzet....nat als begin juli...
the legend
0
quote:

lucky14 schreef op 1 augustus 2014 17:46:

[...]
Ook bij Q1 lag de verwachting van de omzet beneden de 1 miljard,ik vind het prima, het geeft een mogelijkheid om te verrassen. Het cash bedrijfsresultaat moet als het meezit nog een tikkie hoger als in q1.
Goed weekend en hopelijk maandag nog beter!!
Lijkt mij niet haalbaar. Kwartaal 2 en 3 zijn de mindere kwartalen van postnl.
MaranV
0
Dat kan best zijn (weet ik niet) maar we hebben nu wel het eerste cijfer moment na de aankondiging van de verhoogde winstverwachting, dat lijkt mij dus een wildcard.

Alle verwachting lijkt bijna uit de koers gelopen te zijn dus mocht die verwachte winst nu al gedeeltelijk te zien zijn in de Q2 cijfers zit er wel een mooie sprong omhoog in schat ik. Nog een stevig dagje wachten :)
jefkedeboskabouter
0
quote:

Martijn van M schreef op 1 augustus 2014 17:13:

[...]

Mocht dat inderdaad gebeuren dan reken ik ook op koersen (ruim) boven de 4 euro.
Zou zo wel eens kunnen, ik blijf er bij, die grote partijen stappen niet voor niks in, die weten meestal meer.
427 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 16:18
Koers 1,287
Verschil +0,023 (+1,82%)
Hoog 1,305
Laag 1,260
Volume 1.911.344
Volume gemiddeld 2.090.892
Volume gisteren 1.877.754

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront