PostNL « Terug naar discussie overzicht

Post NL --> Juli

427 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
[verwijderd]
0
Ik kon het niet laten:
www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/articl...

Schitterende reclame voor PostNL en mooi voor de beste oude man dat hij zoveel post krijgt. ;)
Damokless
0
quote:

The Bugs Bunny schreef op 3 juli 2014 18:53:

Ik kon het niet laten:
www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/articl...

Schitterende reclame voor PostNL en mooi voor de beste oude man dat hij zoveel post krijgt. ;)
Leuk en lucratief idee voor PostNL: Begin (of stimuleer het starten van) een stichting met een naam zoals stichting Je bent niet alleen o.i.d.. Enige doel stichting: Mensen die eenzaam/alleen zijn verjaardagskaartjes en kleine cadeautjes (chocolade, bezorgen. Op site van de stichting kan je (tegen heel voordelig tarief) een kaartje of cadeautje sturen naar eenzame mensen of v.a. €1,- doneren om kaartjes te laten sturen.

Uitbesteden en sponseren lijkt mij beste optie om te voorkomen dat er gezeur komt ivm dubbele pet/eigen belang...

Genoeg mensen die graag een ander een plezier doen, wie weet één van de mogelijkheden om de terugloop van briefpost wat minder hard te laten gaan....
[verwijderd]
0
Ik zou zeggen, stuur een mail naar de dagelijkse leiding, wie weet doet men er iets mee. :)
Damokless
0
quote:

voda schreef op 3 juli 2014 18:13:

PostNL bereikt definitief akkoord over cao met vakorganisaties

AMSTERDAM (Dow Jones)--PostNL nv (PNL.AE) heeft met de vakorganisaties een definitief akkoord bereikt over de cao voor medewerkers van (brief)post en pakketten, zo maakt het bedrijf donderdag bekend.

"Deze nieuwe cao biedt zowel onze medewerkers als ons bedrijf een goed perspectief", zegt chief executive Herna Verhagen in een toelichting. "Per saldo is er sprake van een gematigde loonkostenstijging in combinatie met een bredere inzetbaarheid van onze medewerkers. Hiermee zetten wij weer een stap in het verder aanpassen van ons bedrijf", stelt ze.

Onder de overeenkomst met Abvakabo FNV, BVPP, CNV Publieke Zaak en VHP2 krijgen medewerkers onder meer een salarisverhoging van 0,5% per 1 april 2013, een eenmalige uitkering van 1% over 2013, een salarisverhoging van 2,1% per 1 januari 2014 en nog eens 0,5% per 1 juli 2014.

Om de pensioenen betaalbaar te houden wordt de eigen bijdrage van 2% die medewerkers nu aan de pensioenpremie betalen per 1 januari 2014 met terugwerkende kracht verhoogd naar 4%.

De cao gaat met terugwerkende kracht in op 1 april 2013 en eindigt op 31 december 2014. Op 22 mei bereikten PostNL en de vakbonden al een principeakkoord over de cao.

Door Ben Zwirs; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; ben.zwirs@wsj.com


Verbaasd me dat men accoord is gegaan. Kennelijk hebben de werknemers ook wel door dat het vel over de oren trekken bij PostNL als werkgeven uiteindelijk zal lijden tot geen baan meer hebben...

Goed gedaan van PostNL!! Onderaan de streep kost de CAO ze niet veel, met name door de verhoging van de eigen bijdrage aan het pensioen en de zaterdagtoeslag doie stapsgewijs wordt afgeschaft!!!
BoterbijdeVis
0
Zouden ze bij DFT (De Financieele Telegraaf) PNL zijn vergeten? Al meer dan een week geen letter aan PNL gewijd.
Ach, 't is eigenlijk ook niet erg wat die redactie-floepers daar hebben de ballen verstand van beleggen.
[verwijderd]
0
UPS doet definitief geen nieuw bod op TNT, aldus de Duitse hoofd van UPS. Zij kiezen er nu voor om zelfstandig door te groeien met mogelijk kleine overnames.

Jammer, want dit had PostNL natuurlijk een boost kunnen geven, maar nu kan PostNL ook besluiten om de 15% in TNT te verkopen en daardoor schuld te verminderen.
Ook dit zal samen met het bedrijfsresultaat ook tot hogere koersontwikkelingen kunnen gaan leiden. Vooralsnog lijkt er wat druk op de koers, maar eerst maar komende periode afwachten of het aandeel weer rond de 3,70 euro komt.
Tordan
0
quote:

ML_long schreef op 3 juli 2014 22:43:

UPS doet definitief geen nieuw bod op TNT, aldus de Duitse hoofd van UPS. Zij kiezen er nu voor om zelfstandig door te groeien met mogelijk kleine overnames.

Jammer, want dit had PostNL natuurlijk een boost kunnen geven, maar nu kan PostNL ook besluiten om de 15% in TNT te verkopen en daardoor schuld te verminderen.
Ook dit zal samen met het bedrijfsresultaat ook tot hogere koersontwikkelingen kunnen gaan leiden. Vooralsnog lijkt er wat druk op de koers, maar eerst maar komende periode afwachten of het aandeel weer rond de 3,70 euro komt.
Deze uitspraak is al veel vaker door UPS gedaan.Zelfs enkele jaren voor het bod.Ook als ze het menen, zijn er nog genoeg kandidaten over. Fedex, Chinezen, private equity.Alleen DHL wordt het niet in deze grootte.
BoterbijdeVis
0
Krijg de indruk dat er aan wordt gewerkt om de slotkoers weer terug te brengen tot net onder de 3,50.
[verwijderd]
0
DEN HAAG (AFN) - PostNL heeft de verwachting voor de operationele winst in 2014 verhoogd. Het postbedrijf rekent nu voor dit jaar op een onderliggend cash bedrijfsresultaat van 260 tot 290 miljoen euro, zo gaf het maandag aan.

PostNL’s eerdere prognose was dat dit resultaat zou uitkomen aan de bovenkant van de bandbreedte tussen 180 miljoen en 220 miljoen euro. De verbetering van de vooruitzichten wordt vooral veroorzaakt door de ,,aanhoudende sterke'' resultaten bij Mail in Nederland. Dit komt onder meer door een snelle realisatie van de kostenbesparingsprogramma’s. Ook spelen enkele incidentele baten een rol.

Het concern opent de boeken over het tweede kwartaal op 4 augustus
[verwijderd]
0
quote:

eduardo57 schreef op 7 juli 2014 08:18:

DEN HAAG (AFN) - PostNL heeft de verwachting voor de operationele winst in 2014 verhoogd. Het postbedrijf rekent nu voor dit jaar op een onderliggend cash bedrijfsresultaat van 260 tot 290 miljoen euro, zo gaf het maandag aan.

PostNL’s eerdere prognose was dat dit resultaat zou uitkomen aan de bovenkant van de bandbreedte tussen 180 miljoen en 220 miljoen euro. De verbetering van de vooruitzichten wordt vooral veroorzaakt door de ,,aanhoudende sterke'' resultaten bij Mail in Nederland. Dit komt onder meer door een snelle realisatie van de kostenbesparingsprogramma’s. Ook spelen enkele incidentele baten een rol.

Het concern opent de boeken over het tweede kwartaal op 4 augustus

Haha yes yes yes, op dat bericht zat ik te wachten! Go Postnl :-))
Jammer dat er niets wordt gemeld over een verhoging van de resultaten 2015. Wellicht dat dat bij de presentatie van Q2 gebeurt. Dan heb je tweemaal goed nieuws gepresenteerd.
[verwijderd]
0
quote:

futaridomo schreef op 7 juli 2014 08:41:

Mooi, hoeveel procenten gaan we vandaag omhoog? :)
Durf ik niet in te schatten maar dat we de weerstand van 3.63 nu definitief gaan breken dat staat wel vast. Ik houd ze vast want volgens mij staan alle signalen dan weer op groen om terug te gaan naar oude niveau van 4,50...dat zou top zijn want zit er vol in.
[verwijderd]
0
quote:

Stefan S schreef op 7 juli 2014 08:44:

IO 3,60 (08.40u)
Gelukkig zegt dat niets. Een 2% hogere opening zou wel heel mager zijn vind ik.
[verwijderd]
0
enige tijd terug hadden ze ook een verhoging bij de cijferpresentatie
volgens mij toen 20% up
ik hou het vandaag op 10%
[verwijderd]
0
quote:

gerben74 schreef op 7 juli 2014 08:45:

[...]

Gelukkig zegt dat niets. Een 2% hogere opening zou wel heel mager zijn vind ik.
Precies maar ik ga er van uit dat mensen weten waar die I voor staat. Mooie dag gewenst!
427 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 11:08
Koers 1,271
Verschil +0,007 (+0,55%)
Hoog 1,305
Laag 1,260
Volume 957.632
Volume gemiddeld 2.090.892
Volume gisteren 1.877.754

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront