PostNL « Terug naar discussie overzicht

Post NL --> Juli

427 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 » | Laatste
EIF
0
Wikken wegen, nu instappen, of... Wacht nog steeds op een instapmoment, maar om voor de cijfers in te stappen. Kweet niet. Denk dat ik de cijfers toch maar afwacht en het mislopen van eventuele openings koerswinst voor lief neem.
[verwijderd]
0
complete manipulatie van de koers
laatst hebben ze de verwachtingen tussentijds verhoogd
alleen maar goede berichten gehad de laatste tijd
en nu absurd zakken al dagenlang terwijl ieder weet dat er een goed presentatie komt maandag
wat een smerig spel
vriendjes moeten nu natuurlijk goedkoop binnenharken
ik word echt misselijk bij het zien
wedden dat we maandag 20% omhoog gaan
[verwijderd]
0
quote:

moneymaker schreef op 1 augustus 2014 10:14:

complete manipulatie van de koers
laatst hebben ze de verwachtingen tussentijds verhoogd
alleen maar goede berichten gehad de laatste tijd
en nu absurd zakken al dagenlang terwijl ieder weet dat er een goed presentatie komt maandag
wat een smerig spel
vriendjes moeten nu natuurlijk goedkoop binnenharken
ik word echt misselijk bij het zien
wedden dat we maandag 20% omhoog gaan
Zou wel mooi zijn zeg.... dan zouden we maandag weer boven de 4.50 euro belanden.

Maar ik denk dat dit alleen gaat gebeuren wanneer de winstverwachting voor 2015 wordt opgeschroefd (waarover analisten overigens al hebben gespeculeerd nadat een paar weken terug de verwachting voor 2014 door PostNL werd ogeschroefd).

[verwijderd]
0
quote:

moneymaker schreef op 1 augustus 2014 10:14:

complete manipulatie van de koers
laatst hebben ze de verwachtingen tussentijds verhoogd
alleen maar goede berichten gehad de laatste tijd
en nu absurd zakken al dagenlang terwijl ieder weet dat er een goed presentatie komt maandag
wat een smerig spel
vriendjes moeten nu natuurlijk goedkoop binnenharken
ik word echt misselijk bij het zien
wedden dat we maandag 20% omhoog gaan
Ze hebben de boot gemist. Die verhoging van de winstverwachting was een verrassing. Het zou mij niets verbazen als de consensus voor maandag nu juist weer zo hoog ligt dat we verder omlaag moeten. Op die manier kunnen de grote jongens ze alsnog op 3,30 oppakken en wordt de particulier weggepest.
BoterbijdeVis
0
quote:

BoterbijdeVis schreef op 29 juli 2014 16:36:

[...]

En toch zou dat een wat vreemde gang van zaken zijn. Na, zeer recent, een positief bericht mbt winstverwachting 2014 schiet de koers door naar 4,10-4,20. Om binnen een tijdsbestek van zo'n 2 weken terug te vallen naar plm 3,75. En het eind is nog niet in zicht vermoed ik. Ik verwacht ook, ondanks een al aangekondigde winstverbetering een analisten-gezever dat de koers verder terug zal drukken tot 3,60 of lager. In dat geval mag je je in alle gemoede afvragen of we dit jaar nog de 4,5-4,7 zullen bereiken. Geen negatieve berichtgeving mbt. PNL. en toch een daaltrend. Kennelijk MOET het naar beneden van een of meerdere partijen.
Effe mezelf gekwoot :-)

't Gaat de manipulerende meute toch weer lukken. De 3.60 komt er aan. Nu nog een paar opmerkingen van niet al te snuggere analisten en we zitten ruim onder de 3,60 a.s. maandag. En dan beginnen we weer opnieuw aan een zo langzamer hand wel heel bekend patroon. Jammer 't is niet anders maar ik moest het ff kwijt voor mijn gemoedsrust.
[verwijderd]
0
kortom we worden gewoon totaal in de maling genomen en Niet Alleen bij PostNED hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[verwijderd]
0
Altijd weer frappant te lezen hoe snel mensen hun mening bijstellen of meteen gaan doemdenken als het even niet loopt. Of zichzelf op de borst kloppen: zij hadden het immers al voorzien. Het forum als uitlaatklep.
Deze daling heeft NIET alleen met Post te maken of met manipulatoren van dit aandeel maar met het algehele sentiment. Veel aandelen zitten in hetzelfde schuitje.
[verwijderd]
0
quote:

Beur schreef op 1 augustus 2014 10:43:

Altijd weer frappant te lezen hoe snel mensen hun mening bijstellen of gaan doemdenken als het even niet loopt. Of zichzelf op de borst kloppen: zij hadden het immers al voorzien.
Deze daling heeft NIET alleen met Post te maken of met manipulatoren van dit aandeel maar met het algehele sentiment. Veel aandelen zitten in hetzelfde schuitje.
Als de koers vanmiddag vlak voor het sluiten van de markten nog wat verder is weggezakt dan nu het geval is, dan ga ik overwegen om nog een portie aan te schaffen.

Want na het goede nieuws van een paar weken terug is bijna alle winst al weer verdwenen: er is nog slechts 1 dubbeltje over.
[verwijderd]
0
quote:

Martijn van M schreef op 1 augustus 2014 10:48:

[...]

Als de koers vanmiddag vlak voor het sluiten van de markten nog wat verder is weggezakt dan nu het geval is, dan ga ik overwegen om nog een portie aan te schaffen.

Want na het goede nieuws van een paar weken terug is bijna alle winst al weer verdwenen: er is nog slechts 1 dubbeltje over.
Het ziet er nu naar uit dat ie onder de 3,60 kan gaan duiken (stoplosses triggeren) maar het slot verwacht ik toch echt (ruim) boven de 3,60.
[verwijderd]
0
quote:

Knor004 schreef op 28 juli 2014 10:08:

TNT: Het is niks en het wordt niks. Ik denk dat het aan schaalgrootte ontbreekt om structureel aantrekkelijke marges te realiseren. Het blijft wachten op een overname, ik denk dat dat ook de strategie is die PNL met zijn resterende belang voert. De daling van vandaag vind ik dan ook niet meer dan jammmer, het verandert niet zo veel aan de zaak.

PNL: Het ziet er volgens mij naar uit dat het aandeel terug zal zakken richting 3.60. Ik ben bang dat de verwachtingen ten aanzien van de halfjaarcijfers (door de positieve winstwaarschuwing) redelijk hooggespannen zijn en dat de genoemde incidentele posten die het resultaat opfleuren misschien zullen worden benadrukt. De algehele waardering van PNL vind ik echter nog steeds vrij matig. Ik wacht de ontwikkelingen dan ook gewoon af.
De 3.60 komt in zicht. Toch ga ik voor de cijfers niet bijkopen. Beurs is mij op het moment te nerveus. Als je ziet hoe op de (niet zo verrassende) winstwaarschuwing van Arcelor wordt gereageerd, vrees ik dat in het huidige sentiment ook bij PNL vooral de minpunten zullen worden belicht.
Tordan
0
quote:

Martijn van M schreef op 1 augustus 2014 10:48:

[...]

Als de koers vanmiddag vlak voor het sluiten van de markten nog wat verder is weggezakt dan nu het geval is, dan ga ik overwegen om nog een portie aan te schaffen.

Want na het goede nieuws van een paar weken terug is bijna alle winst al weer verdwenen: er is nog slechts 1 dubbeltje over.
Martijn,
Daar ga ik ook voor. Overigens pas vanmorgen mijn eerste portie bijgekocht op 3,675.Zels net onder de 3,60 koop ik een dubbele portie bij.Ik ben het wat dit betreft helemaal met je eens, alle winst nav de positieve bijstelling is weer weg. Als belegger beginnen mijn handen dan wel weer te jeuken.Dan zien we maandag wel weer hoe we er voor staan.
BoterbijdeVis
0
quote:

Beur schreef op 1 augustus 2014 10:43:

Altijd weer frappant te lezen hoe snel mensen hun mening bijstellen of meteen gaan doemdenken als het even niet loopt. Of zichzelf op de borst kloppen: zij hadden het immers al voorzien. Het forum als uitlaaklep.
Deze daling heeft NIET alleen met Post te maken of met manipulatoren van dit aandeel maar met het algehele sentiment. Veel aandelen zitten in hetzelfde schuitje.
't Gaat mij niet om de daling van vandaag. Maar 't is toch wel frappant dat vrij kort na de forse koersstijging tgv. de verbeterde winstvoorzichten de koers nagenoeg dagelijks een paar cent zakte. Slotkoers 4 juli 3.54. Slotkoers maandag 7 juli (mededeling winstvooruitzichten) was 4,19. Daarna, op een enkele uitzondering na is er gewoon sprake van een daaltrend tgv. waarvan we weer aardig in de richting van de koers van voor 7 juli gaan. En dat beeld vind ik niet terug in de AEX en evenmin in negatief nieuws over PNL want dat was er niet tussen 4 juli en nu. Heeft m.i. daarom weinig dan wel niets te maken met algehele sentiment. Wel met manipuleren. Niet dat ik daaraan iets zou kunnen veranderen.Wel dat ik het hier gewoon gezegd wil hebben.
[verwijderd]
0
quote:

BoterbijdeVis schreef op 1 augustus 2014 10:57:

[...]

't Gaat mij niet om de daling van vandaag. Maar 't is toch wel frappant dat vrij kort na de forse koersstijging tgv. de verbeterde winstvoorzichten de koers nagenoeg dagelijks een paar cent zakte. Slotkoers 4 juli 3.54. Slotkoers maandag 7 juli (mededeling winstvooruitzichten) was 4,19. Daarna, op een enkele uitzondering na is er gewoon sprake van een daaltrend tgv. waarvan we weer aardig in de richting van de koers van voor 7 juli gaan. En dat beeld vind ik niet terug in de AEX en evenmin in negatief nieuws over PNL want dat was er niet tussen 4 juli en nu. Heeft m.i. daarom weinig dan wel niets te maken met algehele sentiment. Wel met manipuleren. Niet dat ik daaraan iets zou kunnen veranderen.Wel dat ik het hier gewoon gezegd wil hebben.
Wanneer manipulatoren goed voorspelbaar zijn, beheersen zij hun vak niet goed. Bij Post zijn de koersfluctuaties idd redelijk goed voorspelbaar. Wat ook meteen een van de aantrekkelijke aspecten van dit aandeel is.
Met "deze daling" doelde ik op de daling van de laatste dagen die m.i. voor een belangrijk deel te wijten is aan het algehele beurssentiment. Wanneer het sentiment goed of neutraal was geweest, zou de koers niet onder de 3,80 zijn gezakt. 3,80 was dan ook een moment waarop ik twijfelde een pluk te gaan kopen. Gelukkig heb ik gewacht tot bij de 3,70. Dus nog te vroeg, maar ik ga daarover echt niet mopperen hoor.
EIF
0
Tsja, bij vele aandelen is het momenteel ellende en zak het weer weg naar oude niveau's. Ik word er niet vrolijk van, maar is de realiteit.
[verwijderd]
0
Een mooie dag om je kop in het zand te steken en niet te vaak te kijken. Al die korte termijn beweging is maar ruis.
[verwijderd]
0
3.61 euro inmiddels... ik zit te wachten op de verwachting van de analisten, volgt wellicht laat in de middag.
BoterbijdeVis
0
quote:

Martijn van M schreef op 1 augustus 2014 11:48:

3.61 euro inmiddels... ik zit te wachten op de verwachting van de analisten, volgt wellicht laat in de middag.
Dat denk ik ook. Met de futures flink rood en een te verwachten negatieve start van WallStreet is het voor analisten die naar beneden willen sturen natuurlijk het beste moment om tegen vieren hun gemeuk te publiceren. Dan sorteert dat maximaal effect. Zeker met het vrijdag-affect daarbij opgeteld. Uitgaande van nog verder dalende koers en negatief analisten-gel..l zullen velen het zekere voor 't onzekere nemen en hun handeltje verkopen voor 't weekend. Wat eveneens een koersdalend effect heeft. M.a.w. sla je slag zo laat mogelijk vanmiddag.
[verwijderd]
0
quote:

BoterbijdeVis schreef op 1 augustus 2014 11:57:

[...]

Dat denk ik ook. Met de futures flink rood en een te verwachten negatieve start van WallStreet is het voor analisten die naar beneden willen sturen natuurlijk het beste moment om tegen vieren hun gemeuk te publiceren. Dan sorteert dat maximaal effect.
Voor een neerwaarts effect moeten ze nu juist hoge verwachtingen neerleggen. Dan valt het maandag tegen. Lage verwachtingen zouden goed nieuws zijn.
jefkedeboskabouter
0
AMSTERDAM (AFN) - PostNL heeft de omzet in het tweede kwartaal zien dalen ten opzichte van een jaar eerder. Dat voorspellen analisten in een vooruitblik op de cijfers die het postbedrijf maandag voorbeurs publiceert.

De marktvorsers voorzien gemiddeld een omzet van 964,4 miljoen euro. Dat zou 6,5 procent minder zijn dan in het tweede kwartaal van 2013.

In het eerste kwartaal wist PostNL de omzet te stabiliseren op het niveau van een jaar eerder. Het postvolume in Nederland vertoonde met een min van 11,5 procent opnieuw een sterke krimp, maar door prijsverhogingen en bezuinigingen bleef de afname van de omzet op de postmarkt beperkt. Daarnaast nam de bezorging van pakketten met 5 procent toe, waardoor de omzet op dat vlak licht steeg.

Reorganisatie

PostNL profiteerde vorig kwartaal van onverwacht snelle opbrengsten van zijn reorganisatie, waardoor de winst flink steeg. Het bedrijf gaf bij de presentatie van die cijfers al aan dat dit effect in de loop van het jaar zou verminderen.

De prognoses voor de krimp van de Nederlandse postmarkt, de omzetgroei bij de pakketten en in het buitenland en de te behalen bezuinigingen in 2014 bleven op dat moment overeind. Daarbij rekentPostNL erop dat de postbezorging op de thuismarkt met 9 tot 12 procent krimpt. Voor pakketten en de internationale activiteiten wordt een omzetgroei van circa 5 procent ('mid single digit') voorzien, terwijl de besparingen moeten uitkomen op 95 tot 115 miljoen euro.

PostNL verhoogde begin juli de winstverwachting voor 2014. Het bedrijf rekent nu voor dit jaar op een onderliggend cash bedrijfsresultaat van 260 tot 290 miljoen euro. In 2015 moet dat resultaat toenemen tot tussen 260 en 330 miljoen euro.
[verwijderd]
0
quote:

manske1983 schreef op 1 augustus 2014 12:14:

AMSTERDAM (AFN) - PostNL heeft de omzet in het tweede kwartaal zien dalen ten opzichte van een jaar eerder. Dat voorspellen analisten in een vooruitblik op de cijfers die het postbedrijf maandag voorbeurs publiceert.

De marktvorsers voorzien gemiddeld een omzet van 964,4 miljoen euro. Dat zou 6,5 procent minder zijn dan in het tweede kwartaal van 2013.

In het eerste kwartaal wist PostNL de omzet te stabiliseren op het niveau van een jaar eerder. Het postvolume in Nederland vertoonde met een min van 11,5 procent opnieuw een sterke krimp, maar door prijsverhogingen en bezuinigingen bleef de afname van de omzet op de postmarkt beperkt. Daarnaast nam de bezorging van pakketten met 5 procent toe, waardoor de omzet op dat vlak licht steeg.

Reorganisatie

PostNL profiteerde vorig kwartaal van onverwacht snelle opbrengsten van zijn reorganisatie, waardoor de winst flink steeg. Het bedrijf gaf bij de presentatie van die cijfers al aan dat dit effect in de loop van het jaar zou verminderen.

De prognoses voor de krimp van de Nederlandse postmarkt, de omzetgroei bij de pakketten en in het buitenland en de te behalen bezuinigingen in 2014 bleven op dat moment overeind. Daarbij rekentPostNL erop dat de postbezorging op de thuismarkt met 9 tot 12 procent krimpt. Voor pakketten en de internationale activiteiten wordt een omzetgroei van circa 5 procent ('mid single digit') voorzien, terwijl de besparingen moeten uitkomen op 95 tot 115 miljoen euro.

PostNL verhoogde begin juli de winstverwachting voor 2014. Het bedrijf rekent nu voor dit jaar op een onderliggend cash bedrijfsresultaat van 260 tot 290 miljoen euro. In 2015 moet dat resultaat toenemen tot tussen 260 en 330 miljoen euro.
Weinig nieuws, gewoon een pass copie artikel!

Ciao!
427 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 11:35
Koers 1,269
Verschil +0,005 (+0,40%)
Hoog 1,305
Laag 1,260
Volume 1.093.083
Volume gemiddeld 2.090.892
Volume gisteren 1.877.754

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront