Tigenix « Terug naar discussie overzicht

Tigenix Oktober 2015

870 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 40 41 42 43 44 » | Laatste
Nice guy
0
quote:

bioscience schreef op 6 oktober 2015 10:38:

Marios heeft helemaal gelijk .

Een goed belegger koopt op lage koersen en verkoopt op hogere koersen .Is uiteraard een ideaal plaatje . Er zit veel beïnvloeding van buitenaf tussen.
Veel beleggers doen helaas precies het tegenovergestelde . Verkopen op koersen terwijl er al zoveel vanaf is .
Het blijkt dat het nieuws van Tigenix ( bereiken door het eerste biotechbedrijf ter wereld van een fase 3 in stamceltherapie) niet op waarde geschat kan worden op dit moment .Anders had de koers nu niet zo absurd laag gestaan .Het verleden speelt wel degelijk een rol .Velen hebben zoiets van eerst zien dan geloven .
Het lijkt er echter op dat Tigenix wel degelijk geleerd heeft van de fouten uit het verleden . Ze timmeren sterk aan de weg met een gevarieerde pipeline .
Je ziet echter dat iedereen graag iedere dag nieuwe persberichten wil zien ( logisch) terwijl dat natuurlijk niet mogelijk is . Je kunt nieuws en partnerships niet forceren . Op dit moment wordt er door Tigenix keihard gewerkt aan alle opties met het oog op een mooie toekomst . Bravo heeft er alle baad bij om aandeelhouderswaarde te creëren .Hij heeft nl gemeld zelf een zeer groot pakket aandelen te bezitten .
Nogmaals .Lees je zelf goed in op de website en corporate berichten voordat je een koop of verkoopbeslissing neem .
Ik heb er alle vertrouwen in.
Het enigste wat ik mezelf kan verwijten is dat ik een deel van mijn positie gekocht heb aan te hoge koers maar waarschijnlijk lach ik daar over een jaar om.
Gelukkig ben ik een LT belegger, dat geeft een hoop rust. Op lange termijn maakt de huidige daling van een paar dubbeltjes namelijk helemaal niets uit.

Succes voor allen!
[verwijderd]
0
quote:

bioscience schreef op 6 oktober 2015 10:38:

Marios heeft helemaal gelijk .
Een goed belegger koopt op lage koersen en verkoopt op hogere koersen.
En daarbij moet men de termijn op die man belegt NIET vergeten.
Jullie spreken hier over "lage koers". Maar dat is alleen maar zo als je naar iets meer dan een maand kijkt!? Op 21 Augustus was de sluitingskoers bij 0.71 Euro.

Dus zelfs als je naar de KT kijkt dan is de koers van vandaag rond de 0.9 Euro echt niet laag te noemen! Pas als je terug gaat naar June 2011 (!!) vind je hogere koersen.

Natuurlijk hebben we eind Augustus heel goed nieuws gekregen van onze Tijgers met de succesvolle fase 3 afsluiten. Dus dat we hoger zouden kunnen (of zelfs moeten?) staan dan de 0.7 lijkt logisch. Maar om 0.9 nu echt laag te noemen is voor mijn niet juist (maar hangt natuurlijk van de tijd horizon af die je neemt).

Tigenix zit op een geweldig potentieel product maar heeft daarvoor ofwel geld danwel een partner nodig. Met een partner zie ik het aandeel zeer snel zeer hard stijgen. Als er geen partner komt dan gaat het aandeel "rustig" naar beneden en gaat het nog lang duren voordat er winst komt. De derde mogelijkheid die er is, is een overname. Bij de huidige prijs zeer goed mogelijk. Tigenix is een zeer smakelijk en heel goedkoop hapje...

Dus, conclusie mensen die tussen Juni 2011 en Augustus 2015 aandelen hebben gekocht staan (eindelijk na lange tijd) op winst en zien die in rook op gaan op dit moment. Dat ze dan "zwak" worden en verkopen is begrijpelijk! De toekomst van Tigenix is momenteel zeer onzeker maar met een groot potential. Dat er echter van de kant van Tigenix niet word gecommunicieerd (vergelijk maar eens met wat Galapagos doet de afgelopen weken) is daarbij een beetje vreemd en (zeer?) verontrustend. De aandeelhouders schijnen niet zo belangrijk te zijn....
[verwijderd]
0
Jammer van de veel te grote daling, maar nu verkopen lijkt mij niet verstandig. Koers moet nu toch bijna de bodem hebben bereikt, en langzaam beginnen aan herstel !
aossa
0
quote:

springinhetveld schreef op 6 oktober 2015 11:03:

[...]
En daarbij moet men de termijn op die man belegt NIET vergeten.
Jullie spreken hier over "lage koers". Maar dat is alleen maar zo als je naar iets meer dan een maand kijkt!? Op 21 Augustus was de sluitingskoers bij 0.71 Euro.

Dus zelfs als je naar de KT kijkt dan is de koers van vandaag rond de 0.9 Euro echt niet laag te noemen! Pas als je terug gaat naar June 2011 (!!) vind je hogere koersen.

Natuurlijk hebben we eind Augustus heel goed nieuws gekregen van onze Tijgers met de succesvolle fase 3 afsluiten. Dus dat we hoger zouden kunnen (of zelfs moeten?) staan dan de 0.7 lijkt logisch. Maar om 0.9 nu echt laag te noemen is voor mijn niet juist (maar hangt natuurlijk van de tijd horizon af die je neemt).

Tigenix zit op een geweldig potentieel product maar heeft daarvoor ofwel geld danwel een partner nodig. Met een partner zie ik het aandeel zeer snel zeer hard stijgen. Als er geen partner komt dan gaat het aandeel "rustig" naar beneden en gaat het nog lang duren voordat er winst komt. De derde mogelijkheid die er is, is een overname. Bij de huidige prijs zeer goed mogelijk. Tigenix is een zeer smakelijk en heel goedkoop hapje...

Dus, conclusie mensen die tussen Juni 2011 en Augustus 2015 aandelen hebben gekocht staan (eindelijk na lange tijd) op winst en zien die in rook op gaan op dit moment. Dat ze dan "zwak" worden en verkopen is begrijpelijk! De toekomst van Tigenix is momenteel zeer onzeker maar met een groot potential. Dat er echter van de kant van Tigenix niet word gecommunicieerd (vergelijk maar eens met wat Galapagos doet de afgelopen weken) is daarbij een beetje vreemd en (zeer?) verontrustend. De aandeelhouders schijnen niet zo belangrijk te zijn....

De koers staat nu hoger dan de 4 dagen na het goede nieuws...
Naar mijn gevoel was dat ook de waarde die de markt aan het nieuws gaf.

JMHO
[verwijderd]
0
quote:

aossa schreef op 6 oktober 2015 11:17:

[...]
De koers staat nu hoger dan de 4 dagen na het goede nieuws...
Naar mijn gevoel was dat ook de waarde die de markt aan het nieuws gaf.

JMHO
Ben ik het mee eens, een koers rond de 0.88 Euro.
[verwijderd]
0

Graag een reactie op onderstaande uitgangspunten, m.b.t. de waardering van Tigenix en Cx601 in het bijzonder. Om de potentiële omzet te bepalen zijn er een aantal aannames van belang, zoals.

* Elk jaar 100.000 patiënten (EU+VS). Is dit de inschatting van het aantal patiënten dat er jaarlijks bij komt?
* 20.000 euro per behandeling.
* totale markt is dan 2 mld euro
* wat is dan een realistisch marktaandeel? Ik lees 20%, wat een omzet van 400mln betekent.
* wat is de winstprognose die hoort bij 400mln omzet? En wat is dan de waardering?

[verwijderd]
0
quote:

BassieNL schreef op 6 oktober 2015 11:30:

Graag een reactie op onderstaande uitgangspunten, m.b.t. de waardering van Tigenix en Cx601 in het bijzonder. Om de potentiële omzet te bepalen zijn er een aantal aannames van belang, zoals.

* Elk jaar 100.000 patiënten (EU+VS). Is dit de inschatting van het aantal patiënten dat er jaarlijks bij komt?
* 20.000 euro per behandeling.
* totale markt is dan 2 mld euro
* wat is dan een realistisch marktaandeel? Ik lees 20%, wat een omzet van 400mln betekent.
* wat is de winstprognose die hoort bij 400mln omzet? En wat is dan de waardering?


Dat is moeilijk te bepalen op daze manier Bassie , aangezien je dan ook het winst % zou moeten weten per behandeling van 20000 euro
We weten wel dat dit een heel hoog % is aangezien het winnen van stamcellen( bij Tigenix CX601 en CX611) op een hele goedkope manier in grote aantallen mogelijk is . Misschien dat iemand een schatting van het % durft te doen .

Onderstaand vind je al een hele goede richtlijn van de ontwikkelingen .
seekingalpha.com/article/3471356-tige...
[verwijderd]
0
Terug omhoog nu?
Heb het al meermaals gezien met andere aandelen, zakken tot op of bijna aan het steunniveau om dan terug als een pijl omhoog te schieten. Let's hope :)

Ben ook zoals enkelen hier ingestapt aan 1,17 omdat ik dacht dat de daling achter de rug was na het topniveau op 1,30. Jammer genoeg dus een verkeerde beslissing gemaakt, maar nu verkopen zou me veel geld kosten, en vermits het aandeel tot nu toe niet onder het steunniveau van 0,89 is gegaan zie ik daar ook geen reden toe. Ik denk dat we snel een bounce krijgen. Rustig blijven zitten dus :)
[verwijderd]
0
Ik kan pas a.s. vrijdag terug instappen (moet even 48 uur positief komen met tradingmarge) dus mag het zo nog even blijven. Hoop intussen dat Gala wel nog even een Spike vertoont en kan ik er daarvan lossen die ik kocht rond de 35€ (dus kopen bij daling loont!). Als tradingmarge terug mag ingezet worden, dan spreid ik terug lekker over beide fondsen want op beiden komt goed nieuws er aan .... maar dan hopelijk binnen de 14 dagen want dan moet ik opnieuw positief komen wat leuker is als je intussen winst hebt kunnen realiseren op die ingezette marge ... wat mij helaas nog niet veel gelukt is met de Grieken en Chinezen ... en Abbvie ... grrrrr
[verwijderd]
0
quote:

bioscience schreef op 6 oktober 2015 12:10:

[...]

Dat is moeilijk te bepalen op daze manier Bassie , aangezien je dan ook het winst % zou moeten weten per behandeling van 20000 euro
We weten wel dat dit een heel hoog % is aangezien het winnen van stamcellen( bij Tigenix CX601 en CX611) op een hele goedkope manier in grote aantallen mogelijk is . Misschien dat iemand een schatting van het % durft te doen .

Onderstaand vind je al een hele goede richtlijn van de ontwikkelingen .
seekingalpha.com/article/3471356-tige...
Bedankt Bioscience.
Je bent overtuigt dat de huidige koers nog enorme groeisprongen zal maken. Hoe bepaal jij de potentiële marktwaarde van deze onderneming?

Nel
0
Zal mede bepaalt worden hoe de markt er over 3 jaar voorstaat en hoe dan de rollen verdeeld zijn
producten op de markt zetten is 1 ding maar acceptatie door de markt is 2
Kijk eens naar MDx vandaag waar de twijfel is of men wel voor het product kiest of toch het goedkopere alternatief neemt voor een bepaalde doelgroep.
koers hier zal kunnen stijgen op verwachtingswaarde maar of dat er later uit komt dat is altijd de vraag bij Biotech 50/50% kans dus.
Spreidstand
0
quote:

PinkViewer schreef op 6 oktober 2015 12:45:

Ik kan pas a.s. vrijdag terug instappen (moet even 48 uur positief komen met tradingmarge) dus mag het zo nog even blijven. Hoop intussen dat Gala wel nog even een Spike vertoont en kan ik er daarvan lossen die ik kocht rond de 35€ (dus kopen bij daling loont!). Als tradingmarge terug mag ingezet worden, dan spreid ik terug lekker over beide fondsen want op beiden komt goed nieuws er aan .... maar dan hopelijk binnen de 14 dagen want dan moet ik opnieuw positief komen wat leuker is als je intussen winst hebt kunnen realiseren op die ingezette marge ... wat mij helaas nog niet veel gelukt is met de Grieken en Chinezen ... en Abbvie ... grrrrr
je krijgt wat je verdient... Spike up bij Gala in volle vaart bezig....
[verwijderd]
0
quote:

Nel schreef op 6 oktober 2015 14:15:

Zal mede bepaalt worden hoe de markt er over 3 jaar voorstaat en hoe dan de rollen verdeeld zijn
producten op de markt zetten is 1 ding maar acceptatie door de markt is 2
Kijk eens naar MDx vandaag waar de twijfel is of men wel voor het product kiest of toch het goedkopere alternatief neemt voor een bepaalde doelgroep.
koers hier zal kunnen stijgen op verwachtingswaarde maar of dat er later uit komt dat is altijd de vraag bij Biotech 50/50% kans dus.
De achtergrond van mijn vraag over de waardering stel ik omdat er vrij gemakkelijk allerlei koersdoelen genoemd worden, zonder dat deze koersdoelen cijfermatig worden onderbouwd.
[verwijderd]
0
wat mensen hier voor het gemak even vergeten is dat de financiele situatie van Tigenix dermate slechts is dat het binnen 12m twee kanten op kan gaan, of overname door grotere speler, of faillissement, alleen optie twee kan/wil men niet onder ogen zien..en daarom houd men vast een praatjes van de CEO dat hij zijn pensioengeld in TIG heeft gestopt...ja, dan ken ik er ook nog wel een paar, als CEO zit je dicht op het vuur dus als meneer Bravo ziet dat het fout gaat is hij de eerste die het weet en de eerste die zijn pensioencentjes verzilvert.. uiteraard chargeer ik het nu een beetje, maar een beetje realiteitszin is hier ver te zoeken...
[verwijderd]
0
quote:

Gordon_Gekko! schreef op 6 oktober 2015 15:55:

wat mensen hier voor het gemak even vergeten is dat de financiele situatie van Tigenix dermate slechts is dat het binnen 12m twee kanten op kan gaan, of overname door grotere speler, of faillissement, alleen optie twee kan/wil men niet onder ogen zien..en daarom houd men vast een praatjes van de CEO dat hij zijn pensioengeld in TIG heeft gestopt...ja, dan ken ik er ook nog wel een paar, als CEO zit je dicht op het vuur dus als meneer Bravo ziet dat het fout gaat is hij de eerste die het weet en de eerste die zijn pensioencentjes verzilvert.. uiteraard chargeer ik het nu een beetje, maar een beetje realiteitszin is hier ver te zoeken...
Aha ,gaan we op de man spelen Gekko . Nu snap ik ook je naam wat beter .

Dus U vindt dat het bereiken van een eind fase 3( met super resultaten) in stamceltherapie als eerste in de wereld geen waarde hebben ?

Wat denkt U van een grootaandeelhouder ( top bedrijf)Grifols . Denkt U dat die ook zijn investment niet terug wil zien en alleen de directie van Tigenix ?
Verder zullen we het ook maar niet hebben over de rest van de pipeline , want die zal ook wel niets waard zijn in uw ogen .

U heeft waarschijnlijk ook stront in de ogen als ik schrijf dat mensen zich juist eerst goed moeten inlezen in de materie voor ze een koop of verkoop opdracht geven . Als iedereen de materie wat beter zou kennen , dan zou je kunnen zien dat er grote kansen zijn en ook interesse van buiten het bedrijf .

Uw positie is iig wel duidelijk hier .Succes ermee .
[verwijderd]
0
quote:

bioscience schreef op 6 oktober 2015 16:06:

[...]

Aha ,gaan we op de man spelen Gekko . Nu snap ik ook je naam wat beter .

Dus U vindt dat het bereiken van een eind fase 3( met super resultaten) in stamceltherapie als eerste in de wereld geen waarde hebben ?

Wat denkt U van een grootaandeelhouder ( top bedrijf)Grifols . Denkt U dat die ook zijn investment niet terug wil zien en alleen de directie van Tigenix ?
Verder zullen we het ook maar niet hebben over de rest van de pipeline , want die zal ook wel niets waard zijn in uw ogen .

U heeft waarschijnlijk ook stront in de ogen als ik schrijf dat mensen zich juist eerst goed moeten inlezen in de materie voor ze een koop of verkoop opdracht geven . Als iedereen de materie wat beter zou kennen , dan zou je kunnen zien dat er grote kansen zijn en ook interesse van buiten het bedrijf .

Uw positie is iig wel duidelijk hier .Succes ermee .
kan alleen maar lachen om jouw "inhoudelijke" reacties en nog meer om de mensen die jou blind volgen
Spreidstand
0
quote:

Gordon_Gekko! schreef op 6 oktober 2015 15:55:

wat mensen hier voor het gemak even vergeten is dat de financiele situatie van Tigenix dermate slechts is dat het binnen 12m twee kanten op kan gaan, of overname door grotere speler, of faillissement, alleen optie twee kan/wil men niet onder ogen zien..en daarom houd men vast een praatjes van de CEO dat hij zijn pensioengeld in TIG heeft gestopt...ja, dan ken ik er ook nog wel een paar, als CEO zit je dicht op het vuur dus als meneer Bravo ziet dat het fout gaat is hij de eerste die het weet en de eerste die zijn pensioencentjes verzilvert.. uiteraard chargeer ik het nu een beetje, maar een beetje realiteitszin is hier ver te zoeken...
TIG beschikt over voldoende financiële middelen tot midden volgend jaar. Het is erg kort door de bocht om hier angst te zaaien over een mogelijk faillissement en de "mooie praatjes" van een CEO als het geld op is. Dan ga je volledig voorbij aan de (belangen van de) grootaandeelhouders, de pipeline, de zoektocht naar een partner voor CX601, de mogelijkheid om extra geld op te halen via aandelenuitgifte (onderhands, via de beurs of Nasdaq). Allemaal deze opties zijn mogelijk. Faillissement is de meest onwaarschijnlijke.

Neem aan dat je zelf nu geen aandelen meer hebt en graag de koers omlaag wil praten om lekker laag te kopen.....
[verwijderd]
0
quote:

marienlenn schreef op 6 oktober 2015 10:08:

[...]

Leer toch eens fatsoenlijk typen man.
zal volgende keer alles 3 keer herlezen alvorens te posten man , moest dit een positief bericht geweest zijn, had je der niet op gereageerd, kan ik toch niks aan doen dat ze dalen en dat jij dan in je gat gebeten bent , maar soit
870 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 40 41 42 43 44 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
903,13  -1,97  -0,22%  09:02
 Germany40^ 18.539,10 -0,37%
 BEL 20 3.922,59 -0,26%
 EURO50 4.988,14 -0,23%
 US30^ 38.525,80 -0,13%
 Nasd100^ 18.560,70 -0,28%
 US500^ 5.276,68 -0,19%
 Japan225^ 38.709,60 +0,12%
 Gold spot 2.343,29 -0,32%
 EUR/USD 1,0898 -0,05%
 WTI 73,32 -0,93%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

Dalers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront