Aegon « Terug naar discussie overzicht

Aegon juli 2016

1.493 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 » | Laatste
@monkeytail
0
Als je de waarschijnlijkheid goed in weet te schatten van de renteverhogingen heb je goud in handen. De VS is nu het eerst aan zet, dan volgt ook Europa volgend jaar.
Rentestijging is gunstig voor de fin. sector.
Men denkt dat de VS Fed in de tweede helft v dit jaar (na aug. en over een paar maanden) een mnimale verhoging voorstelt. Take a chance. Andere aandelen zullen eerder uit de gratie zijn dan Aegon!
Inschatter
0
quote:

2012 dewegomhoog schreef op 24 juli 2016 08:28:

[...]

KPN is een heel ander verhaal , kun je niet vergelijken met Aegon .
Aegon krijgt klappen door de lage rente dan stijgen de lange termijn verplichtingen..
Ik denk dat Aegon het meest rente gevoelig bedrijf op de Aex is.
De rente is al lange tijd extreem laag en zal ooit weer omhoog gaan .
Daar hoef je geen hoge wiskunde voor gestudeerd te hebben.

Voor de lange termijn is Aegon een super aandeel.
Het gaat er mij niet om wat de (al dan niet precies aanwijsbare) achtergronden/oorzaken zijn; het gaat mij om het geloof / de hoop die beleggers maar blijven houden in een bepaald aandeel.............. ook al zakt de koers meer en meer weg naar bedenkelijke niveaus. Speculatief bv mbv een leuke optie-constructie is er nog wel wat te halen, dat wel.
Ik heb mijn ernstige twijfels over de kwaliteit van het management van Aegon; ze rapporteren net iets te vaak tegenvallers waarom het weer eens niet is gelukt om een bepaalde doelstelling te halen. Aegon is net als Feyenoord: aandeelhouder (supporter) ben je niet voor je plezier.
Om toch positief af te sluiten: veel succes met dit super-aandeel.
Inschatter
0
quote:

2012 dewegomhoog schreef op 24 juli 2016 08:36:

[...]

Kan jij dan een aandeel noemen met een betere stijgings potentie dan Aegon.
Er is geen aandeel harder gedaald dan Aegon , en wat hard daalt gaat ook weer hard omhoog
Het heeft allemaal met de rente te maken en die gaat een keer omhoog.
Aegon haalt 70% van de omzet uit Amerika , en de rente gaat daar dit jaar al omhoog.
Dan zal daar de solvency ratio ook omhoog gaan.
In Engeland zullen we ook een verbetering zien van de solvency ratio door de verkoop van de pensioenen.

Maar eerst krijgen we nog een flinke domper bij de tweede kwartaal cijfers te verwerken.
Een eenmalige afschrijving van ongeveer 600 miljoen.
Daarna gaat het de goede kant op dus lange termijn uitstekend aandeel.
Ach, op elk aandeel valt wel wat aan te merken.
Ik kijk het meest naar de korte trend/het sentiment/TA en bepaal dan of ik een (optie-positie) neem; laatste tijd m.n. ING, ASML en UR.
Natuurlijk heb ik niet alleen winnaars, dat zou mooi zijn.............. als ik zie (denk te zien) dat het niet snel genoeg 'my way' gaat, dan stap ik uit. Dat kost geld (en dus rendement) maar liever dat dan afwachten en hopen op scenario's waarbij een aandeel weliswaar omhoog zou moeten maar dat niet of heel langzaam doet.

PS Philips is in mijn ogen ook zo'n aandeel, vergelijkbaar met Aegon (te vaak net niet)
[verwijderd]
0
Dat begrijp ik niet.
Van Aegon ben ik aandeelhouder om geld te verdienen.
Supporter van Feijenoord ben je niet om daar geld mee te verdienen. Daar gaat het enkel om plezier.
Inschatter
0
quote:

alrob schreef op 24 juli 2016 14:39:

Dat begrijp ik niet.
Van Aegon ben ik aandeelhouder om geld te verdienen.
Supporter van Feijenoord ben je niet om daar geld mee te verdienen. Daar gaat het enkel om plezier.
Zucht........ laat maar.
Inschatter
0
Daexter
0
quote:

2012 dewegomhoog schreef op 24 juli 2016 08:36:

[...]

Kan jij dan een aandeel noemen met een betere stijgings potentie dan Aegon.
Er is geen aandeel harder gedaald dan Aegon , en wat hard daalt gaat ook weer hard omhoog
Het heeft allemaal met de rente te maken en die gaat een keer omhoog.
Aegon haalt 70% van de omzet uit Amerika , en de rente gaat daar dit jaar al omhoog.
Dan zal daar de solvency ratio ook omhoog gaan.
In Engeland zullen we ook een verbetering zien van de solvency ratio door de verkoop van de pensioenen.

Maar eerst krijgen we nog een flinke domper bij de tweede kwartaal cijfers te verwerken.
Een eenmalige afschrijving van ongeveer 600 miljoen.
Daarna gaat het de goede kant op dus lange termijn uitstekend aandeel.
Ja hoor, iets langer horizon zijn er meer aandelen die veel harder gedaald zijn, Arcasis bijvoorbeeld, maar daar zou ik nog even afblijven. Meer opwaarts potentieel op semi korte termijn HEIJMANS.... is vorig jaar keihard gedaald, van een niveau wat eigenlijk (in historisch perspectief) al zeer laag was. In tegenstelling tot de financiele markt, is de bouwmarkt wel redelijke doorzichtig....die is gewoon ronduit positief op het moment, er kan alleen nog wat schade uit voorgaande jaren bij de bouwers zitten, zodra dat eruit is (binnen nu en 1,5 jaar) schiet de koers naar minimaal 2 keer het huidige niveau (over de periode van 1,5 jaar).

Hoe goed de rente ook verhoogd gaat worden, de komende 1,5 jaar verwacht ik max 3 renteverhoging in de USA en max 0 in Europa (hij zal nog eerder verder omlaag gaan)

Waardoor het opwaarts potentieel voor Aegon de komende 1,5 jaar waarschijnlijk maximaal 75% bedraagt. Ik heb zelf ook een boel Aegon, maar nog meer heijmans :)

Vergelijkingen met de olieprijs raken kant nog wal.
pbr
0
ruud45
0
quote:

pbr schreef op 25 juli 2016 09:08:

Helaas
Shorters gaan weer lekker tekeer
Die negatieve adviezen doen weer goed hun werk
het herstelt alweer, alleen weet je nooit hoe lang..
Marc.D
0
[verwijderd]
0
Nu al meer dan 1% in de plus. Als dat iedere dag is tot de cijfers zijn we bijna 20% gestegen. En dan met betere dan verwachte cijfers dan in 1 dag 10% in de plus.
[verwijderd]
0
quote:

henkiepenkie1963 schreef op 25 juli 2016 10:35:

Nu al meer dan 1% in de plus. Als dat iedere dag is tot de cijfers zijn we bijna 20% gestegen. En dan met betere dan verwachte cijfers dan in 1 dag 10% in de plus.
Dit kan je toch geen stijging noemen? Dit Aandeel is niet vooruit te branden dood geld
zeurpietje
0
quote:

henkiepenkie1963 schreef op 25 juli 2016 10:35:

Nu al meer dan 1% in de plus. Als dat iedere dag is tot de cijfers zijn we bijna 20% gestegen. En dan met betere dan verwachte cijfers dan in 1 dag 10% in de plus.
sorry, maar vind je dit zelf ook niet een beetje onzinnig bericht?
[verwijderd]
0
quote:

henkiepenkie1963 schreef op 25 juli 2016 10:35:

En dan met betere dan verwachte cijfers dan in 1 dag 10% in de plus.
En wie garandeert dat de cijfers beter dan verwacht zullen zijn?
Dik koffiedik kijken mijn inziens en dat voor iedereen.
[verwijderd]
0
quote:

Cas1 schreef op 25 juli 2016 14:05:

[...]

En wie garandeert dat de cijfers beter dan verwacht zullen zijn?
Dik koffiedik kijken mijn inziens en dat voor iedereen.
Het wordt in ieder geval een nettoverlies i.v.m. de ruim 600 miljoen afschrijving op de verkoop van de Britse lijfrenteportefeuille.

toontjeavanti
0
quote:

Cas1 schreef op 25 juli 2016 14:05:

[...]

En wie garandeert dat de cijfers beter dan verwacht zullen zijn?
Dik koffiedik kijken mijn inziens en dat voor iedereen.
Als je de lat heel laag legt dan vallen de cijfers altijd mee.
Feit is wel dat we al een paar kwartalen cijfers voorgeschoteld kregen die ronduit slecht waren door missers als hedgen.
Vertrouwen in Aegon is dusdanig geslonken en dit laat ook de koers zien.
Lagere rentes, meer boekverlies op verkochte onderdelen we moeten eerst maar zien hoe de q2 cijfers uitpakken, EEN ding staat vast, de bonussen zullen wel weer stijgen, het enige wat bij Aegon stijgt.
[verwijderd]
0
quote:

toontjeavanti schreef op 25 juli 2016 14:26:

[...]

Als je de lat heel laag legt dan vallen de cijfers altijd mee.
Feit is wel dat we al een paar kwartalen cijfers voorgeschoteld kregen die ronduit slecht waren door missers als hedgen.
Vertrouwen in Aegon is dusdanig geslonken en dit laat ook de koers zien.
Lagere rentes, meer boekverlies op verkochte onderdelen we moeten eerst maar zien hoe de q2 cijfers uitpakken, EEN ding staat vast, de bonussen zullen wel weer stijgen, het enige wat bij Aegon stijgt.
Vertrouwen in gans de sector is zwaar geslonken en Aegon is helaas één van de slechte leerlingen van de klas.
FairValue
0
quote:

ronny2 schreef op 25 juli 2016 14:22:

[...]

Het wordt in ieder geval een nettoverlies i.v.m. de ruim 600 miljoen afschrijving op de verkoop van de Britse lijfrenteportefeuille.

www.aegon.com/consensus
1.493 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 14 mei 2024 17:35
Koers 6,176
Verschil -0,012 (-0,19%)
Hoog 6,200
Laag 6,098
Volume 5.226.899
Volume gemiddeld 6.560.140
Volume gisteren 5.538.024

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront