TomTom « Terug naar discussie overzicht

15 tm 21 september 2014: Het Verlossende Nieuws + De Verlossende Stijging +De Afronding

566 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 » | Laatste
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve niet zonder enige onderbouwing beschuldigingen van illegale activiteiten te plaatsen, bericht is bij dezen verwijderd.]
pwijsneus
0
quote:

xynix schreef op 19 september 2014 13:39:

Hoe schatten jullie het in: zouden mededingingsauthoriteiten een overname van INRIX door TomTom acceptabel vinden? Ik schat van wel, zolang Google en HERE nog rondlopen en beweren ook verkeersinformatie te kunnen leveren?
Ik schat ook in dat dit geen problemen zou moeten opleveren.

Echter, dit zou een defensieve move zijn toch? Wat zou Inrix TomTom kunnen bieden? Ze hebben ook traffic, en als het een beetje meezit zit TomTom met dezelfde Duitse partner aan tafel, en werkt ook samen met Harman. Ik zie het voordeel van een overname niet direct, wel van samenwerking.

Inrix is tenminste $ 550 miljoen waard, ik zie dat geld dan liever gaan naar aqcuisities in TT Telemanagement, maargoed, wie ben ik.

Die vacature zie ik net van Justin, daar kan ik nog niet helemaal bij. Begrijp ik het goed dat Inrix voorsorteert op het gebruik maken van TomTom's realtime maps. Wellicht onder dwang van Harman?? Of is dat allemaal heel vergezocht..

Verder is inderdaad volgende week de IAA Commercial Vehicles (bedankt GMLF), kunnen we daar iets verwachten van de bridge waar je het over had??

www.tomtom.com/en_gb/bridge/

We zullen zien.

Typische expiratiedag overigens. De belangen zeggen dat het rond de € 6,20 moet blijven?
[verwijderd]
1
quote:

wave-trader schreef op 19 september 2014 13:39:

[...]

De 5,50 komt ook nog, alleen nu nog even niet, Daar is het sentiment nu te positief voor. Maar het sentiment kan zomaar omdraaien en dan is TT het haasje.
Eigenlijk zeg je niks. Het kan omhoog en het kan ook een keer omlaag, maar pin me er niet op vast. Maar het is en blijft natuurlijk allemaal troep dat aandeel tomtom en "o jee, nu zit ik nog long ook". Een beetje populair geblaat. En dat al sinds TT op drie euro stond en nu boven 6.

Dat is ongeveer hetzelfde als: het is wisselend bewolkt, in sommige delen van het land schijnt de zon en in andere delen kan een bui vallen dus neem voor de zekerheid een paraplu mee, maar trek ook je zwembroek aan.

[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 19 september 2014 13:50:

[...]

Eigenlijk zeg je niks. Het kan omhoog en het kan ook een keer omlaag, maar pin me er niet op vast.

Dat is ongeveer hetzelfde als: het is wisselend bewolkt, in sommige delen van het land schijnt de zon en in andere delen kan een bui vallen dus neem voor de zekerheid een paraplu mee, maar trek ook je zwembroek aan.

Nee Justin, Dat het sentiment weer draait is een zekerheid als een koe.
[verwijderd]
0
quote:

wave-trader schreef op 19 september 2014 13:54:

[...]

Nee Justin, Dat het sentiment weer draait is een zekerheid als een koe.
Dus is het nietszeggend. Het is hetzelfde als zeggen dat na regen de zon weer gaat schijnen en andersom.

[verwijderd]
0
quote:

boemel schreef op 19 september 2014 10:09:

Lijkt erop dat de koers nog onder de 6,20 moet.
Shorters kunnen positie sluiten. Kunnen wij weer omhoog.
pwijsneus
0
quote:

wave-trader schreef op 19 september 2014 13:54:

[...]

Nee Justin, Dat het sentiment weer draait is een zekerheid als een koe.
Daar is het sentiment voor, het heeft regelmatig moodswings ook nog...

Maar welke betrekking heeft dat op TomTom?

Vandaag is optie-expiratie, en de bijbehorende belangen. Leuk.

Volgende week is de IAA, en daarna is het alweer bijna Oktober, wanneer de autoshows van start gaan. Gezien het feit dat het realtime mapping platform bijna af moet zijn, en er de afgelopen tijd schrikbarend weinig nieuws is geweest, én TomTom heeft aangegeven dat er het einde van het jaar nog autodeals worden aangekondigd, kan het bijna niet anders dat we weer een aantal deals voor onze kiezen krijgen.

Wat weegt dan zwaarder? Het sentiment van de macro-markt, of een deal met bv. VAG, GM, Toyota (samen met Harman )?
[verwijderd]
0
nou mensen het onmogelijke is waar, ik zit alleen nog long, wat een klote gevoel...............
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 19 september 2014 13:50:

[...]

...

Verder is inderdaad volgende week de IAA Commercial Vehicles (bedankt GMLF), kunnen we daar iets verwachten van de bridge waar je het over had??

www.tomtom.com/en_gb/bridge/

...
Ik weet dat men tijd en energie steekt in de bridge. Grote kans dat er iets nieuws publiekelijk wordt gemaakt op dat gebied. Maar voorlopig verwacht ik niet dat het voor koersverschuivingen zal gaan zorgen.
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 19 september 2014 13:50:

[...]

Ik schat ook in dat dit geen problemen zou moeten opleveren.

Echter, dit zou een defensieve move zijn toch? Wat zou Inrix TomTom kunnen bieden? [stukje weggehaald]

Inrix is tenminste $ 550 miljoen waard, ik zie dat geld dan liever gaan naar aqcuisities in TT Telemanagement, maargoed, wie ben ik.

Die vacature zie ik net van Justin, daar kan ik nog niet helemaal bij. Begrijp ik het goed dat Inrix voorsorteert op het gebruik maken van TomTom's realtime maps. Wellicht onder dwang van Harman?? Of is dat allemaal heel vergezocht..

Verder is inderdaad volgende week de IAA Commercial Vehicles (bedankt GMLF), kunnen we daar iets verwachten van de bridge waar je het over had??

www.tomtom.com/en_gb/bridge/

Wat Inrix precies van plan is met maps kan ik ook niet zeggen. Alleen dat ze die bij tomtom vandaan gaan halen, dat is positief.

Ik kan me voorstellen dat Inrix concurrentie van TomTom heeft omdat TomTom kaarten + traffic in 1 biedt. Dus dat TomTom de traffic "meeverkoopt" bij de (realtime) maps.

Dan zou het voor Inrix handig kunnen zijn om ook een integraal aanbod te hebben. Ookal moeten ze daarvoor mapdata bij tomtom inkopen.

Het zou echter ook kunnen zijn dat die kaarten niet nodig zijn voor Inrix huidige activiteiten, maar voor de toekomstige activiteiten rond smart cities.

Dan kun je aan een stad een kaart bieden met daarop de verkeersstromen, als 1 pakket. En dan die steden helpen met bijvoorbeeld borden langs de weg die het verkeer goed balanceren over verschillende in- en uitgangswegen. En allerlei toekomstige zaken, zoals je in Dubai bijvoorbeeld al zelfrijdend openbaar vervoer ziet. Die moeten ook gemanaged worden.

ie tweede vraag over acquisitie en wat Inrix aan TT kan bieden. Technologisch niet zoveel denk ik, want TomTom heeft op dit moment hoger niveau verkeersinformatie. Wel beschikt Inrix over probes. Die data kan TomTom echter ook gewoon inkopen bij Inrix, en dat doen ze al.
De deals van Inrix kopen, kan leuk zijn, maar als TomTom al diep bij Harman binnen is, is Inrix daar ook niet meer voor nodig.

NB
De IAA is er dit jaar inderdaad maar dit jaar alleen voor commercial vehicles en volgend jaar weer voor personenauto's. En ook TT Telematics is aanwezig.
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd.]
mjmj
0
quote:

xynix schreef op 19 september 2014 13:32:

[...]
Jij zit nu te balen dat je gisteren je calls nog niet hebt verkocht. Als je zwakke knieën hebt verkoop je ze nu alsnog voor een slechtere prijs.

Het zijn geschreven calls: hoe lager de koers hoe beter voor mij.
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 19 september 2014 13:50:

Wat zou Inrix TomTom kunnen bieden?
Versneld HERE schaakmat zetten in de automotive markt, en meer focus en slagkracht om de Europese autoproducenten van Europese (non-Google) connected car-technologie te gaan voorzien. Coalitie i.p.v. concurrentie. En die coalitie is dan waarschijnlijk ook met Harman en Continental. Hopelijk vet gesubsidieerd vanuit Europa (als antwoord op de schaamteloze cross-subsidizing van Google).

Een soort Airbus-achtig "connected-car-consortium". Wie weet kan Europa ook eens slagvaardig zijn?!

60% verschuiving van HERE naar TomTom in een snel groeiende markt gaat om echt heel veel geld. Dan kan 500-600 miljoen snel terugverdiend zijn.
[verwijderd]
0
quote:

moneymaker schreef op 19 september 2014 14:07:

[...]

jij wilt niks negatiefs zien Justin

Onzin wat je nu zegt. Iemand voorspelt dat ooit het positieve sentiment weer gaat omslaan. Ja, nogal wiedes. Net zoals daarna het negatieve sentiment op een bepaald moment weer omslaat naar positief.

Hij heet nota bene wave-trader. Zal niet vernoemd zijn naar Elliot Wave maar naar het idee dat sentimenten en koersen altijd een golfbeweging hebben.

So what's new?
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve niet zonder enige onderbouwing beschuldigingen van illegale activiteiten te plaatsen, bericht is bij dezen verwijderd.]
Mojo
0
quote:

wave-trader schreef op 19 september 2014 14:12:

[...]

Hier wil ik me graag bij aansluiten, Ik heb wel eens het idee dat Justin andere belangen heeft dan de gemiddelde TT belegger. Misschien wordt hij er wel voor betaald om argeloze beleggers in de val te lokken.
Jij hebt ook ongetwijfeld belangen? dan snap ik je reactie ook.
[verwijderd]
1
quote:

wave-trader schreef op 19 september 2014 14:12:

[...]

Hier wil ik me graag bij aansluiten, Ik heb wel eens het idee dat Justin andere belangen heeft dan de gemiddelde TT belegger. Misschien wordt hij er wel voor betaald om argeloze beleggers in de val te lokken.
Ik weet het wel zeker. Iedereen is hier argeloos en heel zielig en dom. En ze worden allemaal door mij bespeeld.

Jij probeert mensen uiteraard alleen maar van goede adviezen te voorzien. Ik heb nog nooit iemand gezien die zichzelf zovaak moet corrigeren.

"we gaan nu onder de 6"
"o nee, we gaan toch weer omhoog"
"ik heb mijn short positie break even gesloten"
"we gaan nog een keer de top opzoeken, dan kan ik alsnog short"
"shit nu zit ik zelfs long, wat een ramp"
"het sentiment zal vast een keer draaien"

[verwijderd]
0
quote:

mjmj schreef op 19 september 2014 14:07:

[...]
Het zijn geschreven calls: hoe lager de koers hoe beter voor mij.
Goed nieuws voor jou. Is de vraag of je nog lang moet wachten met sluiten. Tenzij je ATM zit, dan kun je gokken of ze misschien waardeloos aflopen. Ik persoonlijk denk dat we richting sluiting nog even flink omhoog gaan. Zou niet ongebruikelijk zijn voor een expiratiedag.
[verwijderd]
0
quote:

Mojo schreef op 19 september 2014 14:21:

[...]

Jij hebt ook ongetwijfeld belangen? dan snap ik je reactie ook.
Ja natuurlijk, maar ik geloof dat ik daar heel duidelijk en open over ben.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 19 september 2014 14:22:

[...]

Ik weet het wel zeker. Iedereen is hier argeloos en heel zielig en dom. En ze worden allemaal door mij bespeeld.

Jij probeert mensen uiteraard alleen maar van goede adviezen te voorzien. Ik heb nog nooit iemand gezien die zichzelf zovaak moet corrigeren.

"we gaan nu onder de 6"
"o nee, we gaan toch weer omhoog"
"ik heb mijn short positie break even gesloten"
"we gaan nog een keer de top opzoeken, dan kan ik alsnog short"
"shit nu zit ik zelfs long, wat een ramp"
"het sentiment zal vast een keer draaien"

Dat komt omdat ik geen oogkleppen op heb. Ik pas mijn visie aan aan de marktomstandigheden en ik kan heel goed toegeven wanneer ik fout zit.

Overigens denk ik nog steeds dat het met TT op termijn maar 1 kant op kan en dat is naar beneden.
566 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:37
Koers 5,620
Verschil -0,105 (-1,83%)
Hoog 5,860
Laag 5,620
Volume 419.532
Volume gemiddeld 329.304
Volume gisteren 354.448

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront