Imtech « Terug naar discussie overzicht

Claim emissie goed voor Imtech

242 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
[verwijderd]
0
Alle shorters zitten er vanaf hoge koersen in, behalve warshal wace, deze zullen blijven zitten want de koers gaat nooit 40% meer omhoog. Bovendien zit 11 % short is circa 50 milj aandelen. 1 slecht bericht of aankondiging emissie en deze pluk is zo teruggekocht. We zitten dan inmiddels als op een koers van 0,50 cent. Iemand met normale hersens weet dan dat 2 euro nooit meer haalbaar is. Erg rooskleurig is het niet voor Imtech. Eigen schuld dikke bult. Hoogmoed.

marique
0
quote:

carisol schreef op 15 april 2014 20:23:

Alle shorters zitten er vanaf hoge koersen in, (...)
Als alle shorters er op die hoge koersen zijn ingestapt dan is de nog veel diepere koersdaling dus niet te wijten aan die shorters.
[verwijderd]
0
Klopt de shorters blijven zitten tot 0 ik ook. Helaas. Diverse ik weet niet wie zijn hun 5% belang aan het verkopen denk de rabobank of ing. Het maakt niet uit een mooi bedrijf wordt kapot gemaakt en binnenkort bij failliet zal rutten zeggen ach we kunnen er niets aan doen. Wel degelijk had hij dat gekunnen, het shorten verbieden.

[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

carisol schreef op 15 april 2014 22:20:

Btw de shorters hebben opgebouwd dus geen mooie dag morgen voor de longs
Vind het knap dat jij zegt dat shorters hebben opgebouwd terwijl er geen meldingen zijn:
shortsell.nl/short/Imtech

Sterker nog, er is meer afgebouwd dan opgebouwd:

10 Apr 2014 GLG Partners 0,69% -0,29%
10 Apr 2014 Lucerne Capital Management 0,68% 0,15%
10 Apr 2014 Marshall Wace 1,47% -0,69%

Onderbouw jouw bericht eens dat shorters hebben "opgebouwd"???
[verwijderd]
0
quote:

carisol schreef op 15 april 2014 22:33:

Kijk morgen bij de meldingen
Dit gok je dus. Mag je er wel bij vermelden dan.
[verwijderd]
0
Ik gok niets er zit nog zeker meer dan 11% short, zelfs opdeze koers hebben ze nog geen vertrouwen in het bedrijf list en bedrog Imtech
Beperktedijkbewaking
0
quote:

pieren schreef op 15 april 2014 16:27:

[...]
Beste Marique, mooi stuk, dankjewel.
Bij winst 2015 reken je je te rijk. Je rekent niet met 20mln die ze voor hoofdkantoor jaarlijks moeten toerekenen (je zou kunnen zeggen dat dat in operationele kosten zit, maar dan is 250mln aan ebitda te hoog) en je vergeet 40mln aan afschrijvingen per jaar (dat zijn investeringen die Imtech jaarlijks moet doen om projecten te runnen) en als laatste vergeet je de belastingen die Imtech moet afdragen.
Neem je jouw 180 mln en trek daarvan af de door mij genoemde 60mln aan extra kosten en haal daarvan af de belasting (25% van brutowinst) kom je uit op 90 mln netto winst toekomend aan aandeelhouders in de beste jaren.

Deel dat door de 918 mln aandelen in jouw voorbeeld en je hebt 10 ct per aandeel. Is een KW boven de 10 verdedigbaar? Wellicht, maar slechts in beste geval. Koers boven de 1 euro na emissie op 90 ct is derhalve slechts best case.

(Mijn)conclusie: het aandeel is op 1.45 minimaal 45 ct te duur
Je laatste zin klopt niet. De conclusie zou moeten zijn dat het aandeel nu 36ct te duur is (bij een actuele koers van €1,45).

Ik volg Imtech te weinig in detail om zelf uitspraken over hun toekomstig verdienpotentieel te doen, ik volg dus jouw redenering.
Bij de door jou geschatte winst van €90 mln in 2015 en een KW van 10 zou de beurswaarde dan 900 mln. moeten zijn. Hiervan is €400 mln afkomstig van bijstorting door hen -incl. banken- die aan de emissie meedoen (zie post marique). De rest, dus €500 mln, is de theoretische beurswaarde vlak vóór de emissie. Dat komt overeen met een huidige ('pre-emissie') koers van 500/459 = €1,09. Dus 36ct minder dan 1,45.
De emissiekoers en de emissieratio spelen hier (rekenkundig) geen rol bij. De bekende formules voor de 'terp' leiden via een omweg tot dezelfde conclusie.

Wel is het resultaat gevoelig voor de schatting van de toekomstige winst. Bij een nettowinst van €140 mln (dwz. iets als marique's 180 mln minus belasting) volgt via een analoog rekensommetje een 'huidige' koers van €2,18.
Dus bij een 1,55 maal grotere winstschatting dan jouw 90 mln hoort, bij dezelfde KW, een 2x zo hoge huidige koers!

Een claimemissie blijft een apart fenomeen...
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
En op 22 mei vertellen ze weer het kan vriezen en dooien en we gaan nog verder down.
taktiek van Imtech, spanning naar vergadering en dan wederom teleurstelling.
De druk neemt toe
pieren
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 16 april 2014 05:34:

[...]

Je laatste zin klopt niet. De conclusie zou moeten zijn dat het aandeel nu 36ct te duur is (bij een actuele koers van €1,45).

Ik volg Imtech te weinig in detail om zelf uitspraken over hun toekomstig verdienpotentieel te doen, ik volg dus jouw redenering.
Bij de door jou geschatte winst van €90 mln in 2015 en een KW van 10 zou de beurswaarde dan 900 mln. moeten zijn. Hiervan is €400 mln afkomstig van bijstorting door hen -incl. banken- die aan de emissie meedoen (zie post marique). De rest, dus €500 mln, is de theoretische beurswaarde vlak vóór de emissie. Dat komt overeen met een huidige ('pre-emissie') koers van 500/459 = €1,09. Dus 36ct minder dan 1,45.
De emissiekoers en de emissieratio spelen hier (rekenkundig) geen rol bij. De bekende formules voor de 'terp' leiden via een omweg tot dezelfde conclusie.

Wel is het resultaat gevoelig voor de schatting van de toekomstige winst. Bij een nettowinst van €140 mln (dwz. iets als marique's 180 mln minus belasting) volgt via een analoog rekensommetje een 'huidige' koers van €2,18.
Dus bij een 1,55 maal grotere winstschatting dan jouw 90 mln hoort, bij dezelfde KW, een 2x zo hoge huidige koers!

Een claimemissie blijft een apart fenomeen...

Ik begrijp niet wat je bedoelt: de nieuwe aandelen hebben evenveel winstrecht als de oude. Dus als er 900 mln uitstaan na emissie en winst is 90 mln levert kw 10 een koers van 1 euro op.
Wellicht dat jij de koersen pre emissie bedoelt.
Mijn opmerking dat koers minimaal 45 ct te hoog is, volgt (wat mij betreft) niet uit claim emissie berekeningen, maar uit winstcapaciteit (die er niet voldoende is om een huidige koers te rechtvaardigen boven de 1 euro).
Ik denk zelf dat er een 2 voor 1 claimemissie komt tegen 50ct en dat koers voor deze emissie zakt richting 1.10 a 1.20. Tijdens de emissie zakt hij van 70ct (terp indien koers 1.10) naar 62 a 63 ct. In die buurt ga ik coveren en misschien zelfs long.
pieren
0
Oh ja en full disclosure, op 1.101 lig ik ook in voor 1/3e van mijn short terug te kopen.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

pieren schreef op 16 april 2014 08:56:

[...]

Ik begrijp niet wat je bedoelt: de nieuwe aandelen hebben evenveel winstrecht als de oude. Dus als er 900 mln uitstaan na emissie en winst is 90 mln levert kw 10 een koers van 1 euro op.
[Mee eens.]
Wellicht dat jij de koersen pre emissie bedoelt.
[Ja, net als jij in die laatste zin van je vorige post]

Mijn opmerking dat koers minimaal 45 ct te hoog is, volgt (wat mij betreft) niet uit claim emissie berekeningen, maar uit winstcapaciteit (die er niet voldoende is om een huidige koers te rechtvaardigen boven de 1 euro).
[Je baseerde je overigens wel op emissieberekeningen, nu krabbel je terug? Niet vervelend bedoeld, hoor.]

Ik denk zelf dat er een 2 voor 1 claimemissie komt tegen 50ct en dat koers voor deze emissie zakt richting 1.10 a 1.20.
[Dat zei ik dus! Pre-emissiekoers 1,09 volgens je eigen redenering! En dus niet 'minstens 45 ct onder de 1,45', zoals je zei. Je mag me gerust gelijk geven, maar ga niet draaien.]

Tijdens de emissie zakt hij van 70ct (terp indien koers 1.10) naar 62 a 63 ct. In die buurt ga ik coveren en misschien zelfs long.
[Terp kan best 0,70 worden. Weet ik veel, de nominale 1 ct laat ALLES toe. Jij en ik hadden het over de reële huidige koers.]

pieren
0
Hoho meneer van de beperkte dijkbewaking, niet mij beschuldigen van draaien zonder dat je weet wat ik dacht toen ik het formuleerde.
De laatste zin slaat op huidige koers en niet ex-terp koers. Je gaat voorbij aan feit dat ik niet het aandeel waardeer op "best case" (250 mln ebitda) maar op expected case (veel lager dan best case); dan kan de conclusie meer dan 45 ct eraf prima. In elk geval: jij zit goed met je berekeningen post claim emissie; ik zit echter goed met mijn opmerking dat aandeel in mijn opinie (minimaal) 45 ct gaat zakken.
Je zou ook kunnen betogen dat jij appels met peren vergelijkt door een huidige koers van 1.45 met een terp van 1.09.
Je vergelijkt dan immers een koers excl claims met een incl claims. Niet logisch en pleit voor mijn benadering.

Maar goed, zo zie je maar dat je je beter niet verantwoordelijk kan maken hoe anderen jouw post lezen.

Beperktedijkbewaking
0
quote:

pieren schreef op 16 april 2014 09:43:

Hoho meneer van de beperkte dijkbewaking, niet mij beschuldigen van draaien zonder dat je weet wat ik dacht toen ik het formuleerde.
De laatste zin slaat op huidige koers en niet ex-terp koers. Je gaat voorbij aan feit dat ik niet het aandeel waardeer op "best case" (250 mln ebitda) maar op expected case (veel lager dan best case); dan kan de conclusie meer dan 45 ct eraf prima. In elk geval: jij zit goed met je berekeningen post claim emissie; ik zit echter goed met mijn opmerking dat aandeel in mijn opinie (minimaal) 45 ct gaat zakken.
Je zou ook kunnen betogen dat jij appels met peren vergelijkt door een huidige koers van 1.45 met een terp van 1.09.
Je vergelijkt dan immers een koers excl claims met een incl claims. Niet logisch en pleit voor mijn benadering.

Maar goed, zo zie je maar dat je je beter niet verantwoordelijk kan maken hoe anderen jouw post lezen.

Ik had het niet over de terp, daar heb ik (nog) geen idee van. Ik had het steeds over de huidige pre-emissiekoers (net als jij). Ik bereken geen enkele koers post claim. Ik gebruikte alleen jouw eigen winstverwachting na 400 mln extra cash door een claim-emissie.

Ik maak me niet verantwoordelijk voor jouw lezen, ik vraag slechts mij goed te lezen.
pieren
0
In mijn stuk gebruik is ook post-emissie koersen (namelijk de 1 euro waarop imtech uit zal kunnen komen in het beschreven geval)). Zullen we maar ophouden met ons wedstrijden ver pissen ;)?
Wat is jouw positie en visie op dit fonds eigenlijk?
Beperktedijkbewaking
0
quote:

pieren schreef op 16 april 2014 10:04:

In mijn stuk gebruik is ook post-emissie koersen (namelijk de 1 euro waarop imtech uit zal kunnen komen in het beschreven geval)). Zullen we maar ophouden met ons wedstrijden ver pissen ;)?
Wat is jouw positie en visie op dit fonds eigenlijk?
Ik pis niet veel verder dan jij, namelijk € 1,09 PRE-EMISSIE, met JOUW veronderstellingen. (Je draait weer, door het nu ineens over POST te gaan hebben.)

Ja, ik heb (helaas) een long positie in IM, en denk dat ze het wel gaan redden. Maar vraag me niet wanneer of met welke winstniveau's.
pieren
1
Gast hou toch op door te praten over draaien. Dat jij in mijn Posts zaken leest die ik niet bedoel komt volledig voor jouw rekening.
Chiddix
0
Het verlagen van de nominale waarde van 0,80 naar 0,01, geeft voedsel, dat je straks stukjes kunt bijkopen bij een eventuele claimemissie onder de 0,80.
Dat dit niet meer dan een technische ingreep is, gelooft niemand. Erbij vertellen dat de verlaging niet gezien moet worden , dat een emissie voor de deur staat, gelooft ook niemand.
Bij verkoop onderdelen en 10% emissie, is verlaging van de nominale waarde niet nodig.
242 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
882,63  +12,36  +1,42%  26 apr
 Germany40^ 18.177,90 +1,45%
 BEL 20 3.874,87 +0,44%
 Europe50^ 5.011,70 +0,10%
 US30^ 38.211,61 0,00%
 Nasd100^ 17.698,09 0,00%
 US500^ 5.095,29 0,00%
 Japan225^ 38.345,55 0,00%
 Gold spot 2.337,95 0,00%
 EUR/USD 1,0693 -0,34%
 WTI 83,64 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

EBUSCO HOLDING +9,33%
NX FILTRATION +8,77%
ASMI +7,26%
Alfen N.V. +5,89%
PostNL +3,82%

Dalers

SIGNIFY NV -11,28%
Wereldhave -7,62%
AMG Critical ... -5,77%
IMCD -4,90%
ABN AMRO BANK... -4,19%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront