Imtech « Terug naar discussie overzicht

Claim emissie goed voor Imtech

242 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
Tradingmate
0
Zie afbeelding. Imtech verbind cash, schulden etc aan onderdelen. Zo ook aan ICT. Dit staat zo in het jaarverslag.
Bijlage:
DeZwarteRidder
0
quote:

pieren schreef op 21 april 2014 10:07:

Beste zwarte ridder, op pagina 101 vind je de info (annual report 2013).
Je hebt helemaal gelijk, Pieren, pag 101 is voor mij pag 103, daarom kon ik het niet vinden.

Er staat geen balans, alleen balanstotalen: dus 636 M bezittingen en ca 339 M schulden voor de ICT-dochter(s).

Er zit dus ca 300 miljoen eigen vermogen in ICT.
Dus als de ICT-dochter verkocht wordt voor ca 300 M dan is er geen boekwinst of -verlies.
Er verdwijnen dan ca 636 M bezittingen en ca 339 M schulden van de balans, heel simpel.

We weten natuurlijk niet wat voor schulden dit zijn: pensioenschuld, korte schuld, lange schuld, bankschuld of crediteuren.

Bij de verkoop kan altijd besloten worden om bepaalde balansposten eruit te halen en alleen bedrijfsgebonden zaken over te nemen.
DeZwarteRidder
0
quote:

Tradingmate schreef op 21 april 2014 10:16:

Zie afbeelding. Imtech verbind cash, schulden etc aan onderdelen. Zo ook aan ICT. Dit staat zo in het jaarverslag.
Opvallend is dat ze slechts 6,6 M diensten verlenen aan zichzelf; het ICT-bedrijf is dus totaal niet van belang voor de installatiebedrijven.
Wat vroeger het excuus was om ICT-bedrijven over te nemen.
pieren
0
Op pagina 149 en 150 van het verslag (151 en 152 in PDF) vind je de balans van de holding.
Er staat dat de holding nog 140 mln van groepsmaatschappijen (dochters) krijgt en nog 330 mln aan groepsmaatschappijen verschuldigd is.
Worden we hier nou wijzer van?? Weet het niet ;)
[verwijderd]
0
quote:

pieren schreef op 21 april 2014 10:07:

Beste zwarte ridder, op pagina 101 vind je de info (annual report 2013).
@pieren, wellicht idee om jeroen leenaers een mail te sturen met de vraag over deze schulden, dus wat voor schulden dit zijn (is dit onderdeel van die 1,3 miljard aan kredietfacilititeiten). tradingmate maakt een terecht punt. als deze liabilities/schulden worden overgenomen in de overname en dan is een emissie uberhaupt niet meer nodig.
Chiddix
0
Ook na verkoop van de ICT divisie blijven alle opties openstaan, zegt Imtech.
Dat kan zijn ,nog meer verkopen onderdelen, onderhandse emissie of claimemissie.
DeZwarteRidder
0
quote:

realtrader schreef op 21 april 2014 10:39:

[...]
@pieren, wellicht idee om jeroen leenaers een mail te sturen met de vraag over deze schulden, dus wat voor schulden dit zijn (is dit onderdeel van die 1,3 miljard aan kredietfacilititeiten). tradingmate maakt een terecht punt. als deze liabilities/schulden worden overgenomen in de overname en dan is een emissie uberhaupt niet meer nodig.
Alemaal onzin; Imtech gaat hier geen info over geven; pas na de verkoop zullen we de cijfers te horen krijgen.
Speculatie hierover heeft geen enkele zin.
Tradingmate vertelt gewoon onzin, want misschien zit er in de 339 M passiva geen enkele (lange) bankschuld.
DeZwarteRidder
0
quote:

pieren schreef op 21 april 2014 10:37:

Op pagina 149 en 150 van het verslag (151 en 152 in PDF) vind je de balans van de holding.
Er staat dat de holding nog 140 mln van groepsmaatschappijen (dochters) krijgt en nog 330 mln aan groepsmaatschappijen verschuldigd is.
Worden we hier nou wijzer van?? Weet het niet ;)
Heel weinig:

We mogen alleen veronderstellen in grote lijnen dat de Holding geld geleend heeft van winstgevende dochters en geld uitgeleend heeft aan verliesgevende dochters.
Verder mogen we hier uit opmaken dat de financiering vaak direct aan de dochters is gegeven, al of niet met een garantie door de Holding.
Tradingmate
0
quote:

pieren schreef op 21 april 2014 09:33:

Zie jij een balans van het ICT onderdeel ? Ik zie alleen totale bezittingen en totale schulden.
ik zie schulden staan, dat is wat mij betreft voldoende. Men heeft die schulden toegewezen aan ICT. Als dat onzin zou zijn, waarom zou men in het jaarverslag ze dan toewijzen aan ICT?
pieren
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 21 april 2014 10:45:

[...]

Alemaal onzin; Imtech gaat hier geen info over geven; pas na de verkoop zullen we de cijfers te horen krijgen.
Speculatie hierover heeft geen enkele zin.
Tradingmate vertelt gewoon onzin, want misschien zit er in de 339 M passiva geen enkele (lange) bankschuld.
Precies, wat ik suggereer kan ook onzin zijn, namelijk dat ik de assets van ICT een vordering op de holding zit (en de schulden van ICT geen bankschulden zijn). We weten dus niet met hoeveel de schuld omlaag gaat als ICT verkocht wordt.
Gelukkig hebben we over een paar weken jaarvergadering en iedereen met aandelen kan vragen gaan stellen!
Wie stelt de vraag aan dhr turkesteen?
pieren
0
quote:

Tradingmate schreef op 21 april 2014 11:02:

[...]
ik zie schulden staan, dat is wat mij betreft voldoende. Men heeft die schulden toegewezen aan ICT. Als dat onzin zou zijn, waarom zou men in het jaarverslag ze dan toewijzen aan ICT?
Wat jij zegt is waar, het zijn schulden. omdat imtech bankschuld moet afbouwen, zouden we moeten uitzoeken hoeveel bankschuld in de schuld van ICT zit. Eens?
DeZwarteRidder
0
quote:

pieren schreef op 21 april 2014 11:22:

[...]
Precies, wat ik suggereer kan ook onzin zijn, namelijk dat ik de assets van ICT een vordering op de holding zit (en de schulden van ICT geen bankschulden zijn). We weten dus niet met hoeveel de schuld omlaag gaat als ICT verkocht wordt.
Gelukkig hebben we over een paar weken jaarvergadering en iedereen met aandelen kan vragen gaan stellen!
Wie stelt de vraag aan dhr turkesteen?
Vragen mag altijd, maar een duidelijk antwoord zul je niet krijgen, althans niet voor de verkoop rond is.
pieren
0
@zwarte ridder: ik denk dat als we de casus voorleggen aan Jeroen Leenaers dat we best eens antwoord kunnen krijgen. Hij is erg behulpzaam.
Wat is jouw positie in imtech trouwens?
pieren
0
quote:

realtrader schreef op 21 april 2014 10:39:

[...]

@pieren, wellicht idee om jeroen leenaers een mail te sturen met de vraag over deze schulden, dus wat voor schulden dit zijn (is dit onderdeel van die 1,3 miljard aan kredietfacilititeiten). tradingmate maakt een terecht punt. als deze liabilities/schulden worden overgenomen in de overname en dan is een emissie uberhaupt niet meer nodig.
Ja zeker iets dat we moeten uitzoeken.
marique
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 21 april 2014 10:28:

Er staat geen balans, alleen balanstotalen: dus 636 M bezittingen en ca 339 M schulden voor de ICT-dochter(s).

Er zit dus ca 300 miljoen eigen vermogen in ICT.
Dus als de ICT-dochter verkocht wordt voor ca 300 M dan is er geen boekwinst of -verlies.
Er verdwijnen dan ca 636 M bezittingen en ca 339 M schulden van de balans, heel simpel.
Ofwel, hoe je met boekhouden rijk kan worden.

Stel ik koop een 2e hands autootje voor 6360 euro en financier het met een lening van 3390 euro. Mijn eigen geld (= eigen vermogen) dat ik in dit autootje heb gestopt is 2970 euro.
Na enige tijd ben ik het karretje zat en verkoop het weer voor 3000 euro.
Ik heb met deze transactie geen boekwinst of -verlies gemaakt. Mijn eigen geld (= eigen vermogen) dat nu vrij komt is nog steeds 2970 euro.

Als ik dit op een verjaarspartijtje zou vertellen, zal de grootste onbenul mij snel voorrekenen dat ik een verlies heb gemaakt van 6360 - 3000 = 3360 euro en mijn eigen geld (= eigen vermogen) is geslonken van +2970 euro naar -390 euro.



DeZwarteRidder
0
quote:

marique schreef op 21 april 2014 11:37:

[...]
Ofwel, hoe je met boekhouden rijk kan worden.

Stel ik koop een 2e hands autootje voor 6360 euro en financier het met een lening van 3390 euro. Mijn eigen geld (= eigen vermogen) dat ik in dit autootje heb gestopt is 2970 euro.
Na enige tijd ben ik het karretje zat en verkoop het weer voor 3000 euro.
Ik heb met deze transactie geen boekwinst of -verlies gemaakt. Mijn eigen geld (= eigen vermogen) dat nu vrij komt is nog steeds 2970 euro.

Als ik dit op een verjaarspartijtje zou vertellen, zal de grootste onbenul mij snel voorrekenen dat ik een verlies heb gemaakt van 6360 - 3000 = 3360 euro en mijn eigen geld (= eigen vermogen) is geslonken van +2970 euro naar -390 euro.
Ik adviseer een boekhoudcurcus bij het LOI....!!

Als iets verkocht wordt tegen boekwaarde, word je niet armer of rijker, je ruilt alleen een goed (of een bedrijf) om voor cash.
[verwijderd]
0
quote:

marique schreef op 21 april 2014 11:37:

[...]
Ofwel, hoe je met boekhouden rijk kan worden.

Stel ik koop een 2e hands autootje voor 6360 euro en financier het met een lening van 3390 euro. Mijn eigen geld (= eigen vermogen) dat ik in dit autootje heb gestopt is 2970 euro.
Na enige tijd ben ik het karretje zat en verkoop het weer voor 3000 euro.
Ik heb met deze transactie geen boekwinst of -verlies gemaakt. Mijn eigen geld (= eigen vermogen) dat nu vrij komt is nog steeds 2970 euro.

Als ik dit op een verjaarspartijtje zou vertellen, zal de grootste onbenul mij snel voorrekenen dat ik een verlies heb gemaakt van 6360 - 3000 = 3360 euro en mijn eigen geld (= eigen vermogen) is geslonken van +2970 euro naar -390 euro.



behalve als je een zot kan vinden die je auto overneemt incluis financiering contract, dat verbergen ze dan onder de noemer "goodwill"

en zo heeft IM dat conglomeraat opgebouwd, voor een groot deel 2e hands familiale klote bedrijfjes die geen reet waard zijn en die op een track record van 1 of 2 jaar profit zijn overgenomen, incluis de financiering

en zo'n idioot proberen ze nu zelf ook te vinden, gaat nooit van zijn leven lukken ook Goldman niet, iedereen kijkt dwars door IM heen, de enige oplossing is de onzekerheid uit de stock wegnemen en dat kan alleen met een verkoop die ze nu al plannen, maar het was gewoon beter geweest één massale emissie van 500 mio of wellicht 600 mio , IM komt altijd te kort en voor eens en altijd al het oude zeer er uit, dan zakt het aandeel eerst compleet door zijn hoeven, maar dan kan de Tent geschoond worden en in de verkoop als geheel, kan een ander het op de rails zetten, deze die nu de scepter zwaaien gaat het niet lukken.

Neen, nu gaan ze blijven lopen pielen, een emissie blijft als een zwaard boven het aandeel hangen en het erodeert verder naar 1 en dan nog Geld te kort, totdat ze een sponsor vinden.

goed gedaan, echt aandeelhouderswaarde in bescherming genomen, clowns.

maar ja, ook hier gaat op, koop ellende, daar valt Geld aan te verdienen, enkel koop het laag anders verdien je niks.

Wies
Tradingmate
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 21 april 2014 10:28:

[...]

Je hebt helemaal gelijk, Pieren, pag 101 is voor mij pag 103, daarom kon ik het niet vinden.

Er staat geen balans, alleen balanstotalen: dus 636 M bezittingen en ca 339 M schulden voor de ICT-dochter(s).

Er zit dus ca 300 miljoen eigen vermogen in ICT.
Dus als de ICT-dochter verkocht wordt voor ca 300 M dan is er geen boekwinst of -verlies.
Er verdwijnen dan ca 636 M bezittingen en ca 339 M schulden van de balans, heel simpel.

We weten natuurlijk niet wat voor schulden dit zijn: pensioenschuld, korte schuld, lange schuld, bankschuld of crediteuren.

Bij de verkoop kan altijd besloten worden om bepaalde balansposten eruit te halen en alleen bedrijfsgebonden zaken over te nemen.

Dat die 636 mln aan bezittingen van de balans ging werd al rekening gehouden in de berekeningen die ik tot nu heb gezien.
Dat er ook 339 mln van de schulden afgaat heb ik niemand zien schrijven.
En, met bezittingen in kennis, mensen, klantendatabase, etc los je geen schulden af, met cash wel. Dus, een cash van 300 mln en een afname van 339 mln aan schulden lijkt me totaal een verbetering van 639 mln.
DeZwarteRidder
0
Ik ben van mening dat Imtech hele goede bedrijven in bezit heeft en de verkoop van de ICT-dochter kan nu het hele concern boven water brengen.
Na de verkoop van ICT hebben ze nog maar ca 400 M bankschuld, dat is heel normaal voor zo'n groot bedrijf.

Getronics is destijds ook gered door de mooiste dochter te verkopen.
Tradingmate
0
quote:

marique schreef op 21 april 2014 11:37:

[...]
Ofwel, hoe je met boekhouden rijk kan worden.

Stel ik koop een 2e hands autootje voor 6360 euro en financier het met een lening van 3390 euro. Mijn eigen geld (= eigen vermogen) dat ik in dit autootje heb gestopt is 2970 euro.
Na enige tijd ben ik het karretje zat en verkoop het weer voor 3000 euro.
Ik heb met deze transactie geen boekwinst of -verlies gemaakt. Mijn eigen geld (= eigen vermogen) dat nu vrij komt is nog steeds 2970 euro.

Als ik dit op een verjaarspartijtje zou vertellen, zal de grootste onbenul mij snel voorrekenen dat ik een verlies heb gemaakt van 6360 - 3000 = 3360 euro en mijn eigen geld (= eigen vermogen) is geslonken van +2970 euro naar -390 euro.

Je hebt gelijk. Maar wat ik aan de orde breng is, welke getallen worden gebruikt.

Als in jou voorbeeld nou de overname som 2000 is inclusief de financiering?! Dan is het een stuk kleiner verlies. Nou deze discussie wordt er nu dus gevoerd.
Ik weet niet waar de analisten vanuit zijn gegaan.

MAAR, als ik een bedrijf heb (met schulden) en ik verkoop het bedrijf aan iemand anders dan gaan die schulden mee naar de nieuwe eigenaar.
Als ik een bedrijf heb met 300 schuld, en ik verkoop het voor 300, dan ben ik toch achterlijk?! Dan geef ik het bedrijf voor niets weg.
242 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
882,63  +12,36  +1,42%  26 apr
 Germany40^ 18.177,90 +1,45%
 BEL 20 3.874,87 +0,44%
 Europe50^ 5.011,70 +0,10%
 US30^ 38.211,61 0,00%
 Nasd100^ 17.698,09 0,00%
 US500^ 5.095,29 0,00%
 Japan225^ 38.345,55 0,00%
 Gold spot 2.337,95 0,00%
 EUR/USD 1,0693 -0,34%
 WTI 83,64 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

EBUSCO HOLDING +9,33%
NX FILTRATION +8,77%
ASMI +7,26%
Alfen N.V. +5,89%
PostNL +3,82%

Dalers

SIGNIFY NV -11,28%
Wereldhave -7,62%
AMG Critical ... -5,77%
IMCD -4,90%
ABN AMRO BANK... -4,19%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront