Imtech « Terug naar discussie overzicht

Claim emissie goed voor Imtech

242 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 9 10 11 12 13 » | Laatste
pieren
0
Begrijp jij waarom het bestuur jouw analyse niet heeft gemaakt? En ipv aandelen uitgeven , kiest voor 10% rente betalen?
[verwijderd]
0
quote:

pieren schreef op 14 april 2014 16:27:

Begrijp jij waarom het bestuur jouw analyse niet heeft gemaakt? En ipv aandelen uitgeven , kiest voor 10% rente betalen?
om de simpele reden dat ze bezig zijn met de redding van IM het conglomeraat en niet met aandeelhouderswaarde

een claim emissie door Geld op te halen bij aandeelhouders heeft een ander risico profiel dan Geld lenen bij een Bank @ 10%

de Bank wil onderpand, dus nog meer van IM en dat proberen ze juist te vermijden

de aandeelhouder ? schijt aan...dat is publiek Geld

ik heb het Tig X eerder geschreven IM heeft NUL respijt/consideratie voor haar aandeelhouders die zijn nu nog slechts een middel om Geld op te halen

maar dit geeft ook weer een enorme mogelijkheid, de enige relevante vraag voor ons is op welk niveau is IM nog 1 x waard een schot te wagen er gaat nog 1 x grof gescored kunnen worden, omdat het Conglomeraat uiteindelijk niet ten onder gaat er komt of redding of een Koper.

Wies
pieren
0
quote:

wiesje 9333 schreef op 14 april 2014 16:52:

[...]

om de simpele reden dat ze bezig zijn met de redding van IM het conglomeraat en niet met aandeelhouderswaarde

een claim emissie door Geld op te halen bij aandeelhouders heeft een ander risico profiel dan Geld lenen bij een Bank @ 10%

de Bank wil onderpand, dus nog meer van IM en dat proberen ze juist te vermijden

de aandeelhouder ? schijt aan...dat is publiek Geld

ik heb het Tig X eerder geschreven IM heeft NUL respijt/consideratie voor haar aandeelhouders die zijn nu nog slechts een middel om Geld op te halen

maar dit geeft ook weer een enorme mogelijkheid, de enige relevante vraag voor ons is op welk niveau is IM nog 1 x waard een schot te wagen er gaat nog 1 x grof gescored kunnen worden, omdat het Conglomeraat uiteindelijk niet ten onder gaat er komt of redding of een Koper.

Wies
Bestuur zit er voor, wordt betaald door, en benoemd door de aandeelhouder. Als ze menen meer in belang van de bank te moeten denken, voldoen ze niet aan hun mandaat. Verder begrijp ik wat je zegt (er zijn meer stakeholders, marktomstandigheden veranderen etc etc), maar bottom line is dat er op zijn minst niet lekker gemanaged wordt door bestuur.
[verwijderd]
0
quote:

pieren schreef op 14 april 2014 16:57:

[...]

Bestuur zit er voor, wordt betaald door, en benoemd door de aandeelhouder. Als ze menen meer in belang van de bank te moeten denken, voldoen ze niet aan hun mandaat. Verder begrijp ik wat je zegt (er zijn meer stakeholders, marktomstandigheden veranderen etc etc), maar bottom line is dat er op zijn minst niet lekker gemanaged wordt door bestuur.
helemaal mee eens, maar de omstandigheden dicteren

en nogmaals

noch Goldman heeft aandelen IM
noch de Bestuursleden hebben bij mijn weten aandelen IM

dat is toch op zijn zachts uitgedrukt bizar

bij BBRY krijgt Chen het grootste gedeelte van zijn renumeratie gewaardeerd naar waar de Koers van BBRY staat en uitbetaald in aandelen
en die is ook bezig met een reddingsoperatie

zo ook de CEO van JCP , renumeratie/bonus op basis waar staat het aandeel en uitbetaald in aandelen.

van der Aast.. hoeveel aandelen IM bezit hij, zelfs Blok is er met eigen geld bij KPN op 2,57 ingestapt , onlangs nam hij er nog 150.000 aandelen bij

da's niet mijn vriend, maar wel andere Koek

Wies
[verwijderd]
0
quote:

wiesje 9333 schreef op 14 april 2014 17:06:

[...]

helemaal mee eens, maar de omstandigheden dicteren

en nogmaals

noch Goldman heeft aandelen IM
noch de Bestuursleden hebben bij mijn weten aandelen IM

dat is toch op zijn zachts uitgedrukt bizar

bij BBRY krijgt Chen het grootste gedeelte van zijn renumeratie gewaardeerd naar waar de Koers van BBRY staat en uitbetaald in aandelen
en die is ook bezig met een reddingsoperatie

zo ook de CEO van JCP , renumeratie/bonus op basis waar staat het aandeel en uitbetaald in aandelen.

van der Aast.. hoeveel aandelen IM bezit hij, zelfs Blok is er met eigen geld bij KPN op 2,57 ingestapt , onlangs nam hij er nog 150.000 aandelen bij

da's niet mijn vriend, maar wel andere Koek

Wies
ze hebben iets van 100-150k aandelen elk, als renumeratie. ze hebben zelf helemaal niets gekocht voorzover ik weet.

bestuur heeft nu zoveel aan hun hoofd, dat aandeelhouders(waarde) nog minst groot is van de problemen.

stock gaat alleen omhoog na redding van imtech (schuldreductie) of na overname. voor beide zaken is een claimemissie nodig. ik stap niet eerder dan claim in aangezien verwatering groot onzekerheid factor is.

Succes
Tradingmate
0
Laten we er voorlopig vanuit gaan dat er niet elk jaar 500 mln verlies geleden gaat worden. Ik denk dat dit een redelijk uitgangspunt is.
Tradingmate
0
@realtrader
Verwatering? Waarom heb je het toch de hele tijd over verwatering??? Er is helemaal geen verwatering.
[verwijderd]
0
quote:

Tradingmate schreef op 14 april 2014 18:05:

@realtrader
Verwatering? Waarom heb je het toch de hele tijd over verwatering??? Er is helemaal geen verwatering.
heb ik al uitgelegd. zie mijn eerdere uitleg op dit draadje.

waarde is nu 700 mio. o.a. jij gaat nog een keer 300 mio inleggen. en drie keer raden hoeveel het bedrijf dan waard is? zal ik je verklappen: 700 mio of iets meer/minder na emissie.

als je me niet geloofd: kijk wat imtech waard was voor emissie vorig jaar en kijk eens wat die waard was net na emissie. en dan heb ik het nog niet over de f*cked up waarde van nu.
[verwijderd]
0
Tradingmate, een emissie kan i.d.d. goed zijn voor het bedrijf, kijk naar BAM emissie op 3,50 en staat er nu boven, reesink emissie op 63 en koers nu 75, Kpn emissie op 2 of nog lager en koers 2,40 enz enz..

Probleem bij Imtech is dat ze de emissie vorige week hadden moeten aankondigen op b.v. 1,50 koers zakt en klaar.

Nu zakt de koers op geruchten van een eventuele emissie die misschien ooit waarschijnlijk eventueel zou kunnen komen, nu kun je alleen nog een emissie doen op 1 euro.

Beste lijkt me een soort ahold constructie, je hebt 5 aandelen en die worden samengevoegd tot 1 nieuwe aandeel en met dat 1e aandeel mag je een 2e voor de helft van de prijs kopen.
Dus b.v. 5 aandelen van 1,50 word 1 aandeel van 7,50 en voor 3,75 mag je je positie verdubbelen.
[verwijderd]
0
quote:

pieren schreef op 13 april 2014 22:50:

Als er een claimemissie komt op voorwaarden vergelijkbaar met die van vorig jaar (weer 500 mln en vergelijkbare verwatering) zitten we met ruim 2 mrd aandelen (nee, niet alleen omdat ik short zit schrijf ik dit, ik kan het onderbouwen;)). Dan praat je over 5 ct winst per aandeel en koers van Max 60ct. Drama voor wie op 1.40 vorig jaar aandelen heeft bijgekocht.
Hoe kom ik op 2 mrd aandelen? Verwatering in lijn met vorig jaar: toen ging van 90 mln naar 450 mln. Nu van 450 mln naar 2.25 mrd (plaatsen op 25ct). Ik verwacht koers vlak voor emissie van 1 a 1.20 (dus koers na emissie van 40 a 44 ct )
het kan ook dat ze eerst een bedrijfs onderdeel verkopen voor 250/300 ml
Daarna nog kleine onderhandse emissie dan zie ik die koers eerder omhoog gaan
Ik bedoel waarom dan zo lang lopende lening ? Dan hadden ze toch gewoon gelijk een emissie kunnen aankondigen ;-)
[verwijderd]
0
quote:

Luckbox26 schreef op 14 april 2014 19:36:

[...]
het kan ook dat ze eerst een bedrijfs onderdeel verkopen voor 250/300 ml
Daarna nog kleine onderhandse emissie dan zie ik die koers eerder omhoog gaan
Ik bedoel waarom dan zo lang lopende lening ? Dan hadden ze toch gewoon gelijk een emissie kunnen aankondigen ;-)

luckbox, dat was ook mijn visie, helaas niet gebeurd en heb mijn verlies genomen. het wordt nu steeds moeilijker om 1) te verkopen voor goede prijs (koper weet dat alternatief, nl emissie ook lastig verhaal wordt 2) lastiger om emissie te doen met lagere koers. bestuur heeft zich met communicatie van dit agenda puntje aardig in de nesten gewerkt. grootschalige emissie zie ik nu eerder gebeuren dan verkoop. de gifbeker moet helemaal leeg, dan verkoop.
the legend
0
Ik denk zelf ook ICT verkopen 300-350 miljoen. Koers zal gaan stijgen. Daarna onderhandse emissie. ( max 100 miljoen)
De kosten zullen dan veel lager zijn.
[verwijderd]
0
Op deze koers kopen, en effe op de plank leggen.....mooie prijs als je het mij vraagt.......
Tradingmate
0
quote:

bobb- schreef op 14 april 2014 19:19:

Tradingmate, een emissie kan i.d.d. goed zijn voor het bedrijf, kijk naar BAM emissie op 3,50 en staat er nu boven, reesink emissie op 63 en koers nu 75, Kpn emissie op 2 of nog lager en koers 2,40 enz enz..

Probleem bij Imtech is dat ze de emissie vorige week hadden moeten aankondigen op b.v. 1,50 koers zakt en klaar.

Nu zakt de koers op geruchten van een eventuele emissie die misschien ooit waarschijnlijk eventueel zou kunnen komen, nu kun je alleen nog een emissie doen op 1 euro.

Beste lijkt me een soort ahold constructie, je hebt 5 aandelen en die worden samengevoegd tot 1 nieuwe aandeel en met dat 1e aandeel mag je een 2e voor de helft van de prijs kopen.
Dus b.v. 5 aandelen van 1,50 word 1 aandeel van 7,50 en voor 3,75 mag je je positie verdubbelen.
Ja, lijkt me goed plan!

...maar zelfs als imtech per huidig aandeel een aandeel aanbied tegen 1,00 euro is dat prima. Dan gaat de koers naar ca. 1,25, prima. In feite is dat het zelfde als bij Ahold. In vergelijking met Ahold zou het bij een huidige koers van 1,50, een aandeel aangeboden worden voor 0,75.
Ze kunnen splitsen, delen, verdubbelen,...etc, dat maakt allemaal niet uit. Er gaat geld naar Imtech, waarmee het vreemd vermogen afneemt en het eigen vermogen toeneemt, wat de gezondheid van het bedrijf ten goede komt dus,..
De verhalen van "Realtrader" zijn gewoon niet waar, verzinsels.. puur angst zaaien.
[verwijderd]
0
quote:

the legend schreef op 14 april 2014 19:50:

Ik denk zelf ook ICT verkopen 300-350 miljoen. Koers zal gaan stijgen. Daarna onderhandse emissie. ( max 100 miljoen)
De kosten zullen dan veel lager zijn.
Ebit/Interest ratio moet een surplus worden door schuldreductie. Alleen dan zal het vertrouwen in Imtech terugkeren.
[verwijderd]
0
quote:

the legend schreef op 14 april 2014 19:50:

Ik denk zelf ook ICT verkopen 300-350 miljoen. Koers zal gaan stijgen. Daarna onderhandse emissie. ( max 100 miljoen)
De kosten zullen dan veel lager zijn.
ICT verkopen ?
Niet handig is verweven met veel andere onderdelen bovendien gaat ten koste van de toekomstige EBITDA.

Indien mogelijk Nordic als eerste in de etalage.

Maar veel beter is een enorme emissie dus gratis geld voor het bedrijf.
Tradingmate
0
@realtrader
Je haalt twee dingen door elkaar. Namelijk de waarde op de beurs en de boekwaarde. De boekwaarde van Imtech zal gewoon hoger worden gelijk aan het bedrag van de emissie opbrengst. Als vervolgens de belegger de aandelen verhandelen onder de boekwaarde dan kan het kloppen wat je zegt (ik heb het niet gecheckt, ik ga er even vanuit dat het klopt wat je zegt, overigens betwijfel ik het wel dat het klopt).
Dat is de beurs, een aandeel wordt verkocht voor de prijs die de belegger het waard vindt. Echter, dat betekent nog niet dat die inschatting juist is. Als onder de boekwaarde wordt gehandeld dan kan dat een goed moment zijn om te kopen, als je verwacht dat het bedrijf gezond is.
En dit is dan direct ook de kern van mijn betoog. Als er een emissie zal gedaan worden dan zal de gezondheid sterk verbeteren en kan weer tegen een hogere waardering gehandeld worden. (nu wordt tegen een lage waardering -wellicht terecht- gehandeld).
pieren
0
Beste tradingmate, jij haalt ook wat dingen door elkaar. De kern van het betoog van realtrader is (zoals ik het lees) dat na een emissie de koers van het aandeel lager handelt dan de waarde van het toegevoegde eigen vermogen plus de waarde voor de emissie. Dit gebeurt heel vaak, ben ik met hem eens. Zijn ook veel redenen (niet boekhoudkundige) voor te verzinnen.
Tweede punt wat ik niet met je eens ben, is dat imtech niet onder de boekwaarde noteert. Dat zal na de emissie ook zo blijven (tenminste als koers niet meer dan 50% zakt vanaf hier), dus dat is geen reden om tot aankoop over te gaan.
Met vriendelijke groeten,
[verwijderd]
0
Even voor de duidelijkhheid.
Mocht de AVA de verlaging van de nominale waarde goedkeuren dan zal:
1. Daarna het aandelen_kapitaalbelang van Imtech (te zien dan bij de AFM) verlaagd worden tot 467 miljoen x 1 eurocent = 4,67 miljoen.
2. De agioreserve verhoogd worden met 467 miljoen x 0,79 euro = 368,93 miljoen.

Beide posten heffen elkaar op zodat het vermogen van de onderneming hetzelfde blijft.
pieren
0
Hhmm, het is nog vroeg, maar bij herlezing van jouw bericht, tradingmate, lees ik niet dat jij betoogt dat imtech onder boekwaarde noteert. Beschouw mijn bericht dan maar als gratis leesvoer
242 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 9 10 11 12 13 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
882,63  +12,36  +1,42%  26 apr
 Germany40^ 18.177,90 +1,45%
 BEL 20 3.874,87 +0,44%
 Europe50^ 5.011,70 +0,10%
 US30^ 38.211,61 0,00%
 Nasd100^ 17.698,09 0,00%
 US500^ 5.095,29 0,00%
 Japan225^ 38.345,55 0,00%
 Gold spot 2.337,95 0,00%
 EUR/USD 1,0693 0,00%
 WTI 83,64 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

EBUSCO HOLDING +9,33%
NX FILTRATION +8,77%
ASMI +7,26%
Alfen N.V. +5,89%
PostNL +3,82%

Dalers

SIGNIFY NV -11,28%
Wereldhave -7,62%
AMG Critical ... -5,77%
IMCD -4,90%
ABN AMRO BANK... -4,19%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront