Fondsmanager Gezocht « Terug naar discussie overzicht

RJT

709 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 » | Laatste
[verwijderd]
0
als reactie op mijn bovenvermeld verhaal plaats ik vwb de door mij gekochte aandelen IAMGOLD toch een vraagteken. Ik heb dit aandeel gekocht toen het na een koersdaling op 6 dollar stond; dit werd algemeen gezien als een steunniveau. Maar van dit steunniveau trok IAMGOLD zich niets aan en zakte verder door naar iets meer dan 3 dollar. Nu bivakkeert het rond de 4 dollar, maar er zit geen vaart meer in. Ik weet niet wat er met dit aandeel mis is gegaan. Weet wel dat de directie heeft besloten voorlopig geen dividend meer uit te betalen, hetgeen ook niet stimulerend werkt. Maar ja, hoop doet leven.....
[verwijderd]
0
Een positieve dag voor de portefeuille met de volgende procentuele uitschieters: American Lorain (ALN, +5,3%), BG Medicine (BGMD, +9,02%) en Sevcon (SEV, +14,8%).

We zien op dit moment geen aanleiding om veranderingen in de portefeuille aan te brengen. Never change a winning team!

Natuurlijk hebben we ook bleeders, maar zolang we daar positief op zijn voor de (middel)lange termijn laten we deze gewoon in portfolio staan.

Zoals onze volgers wellicht al weten is onze cash positie vrijwel nihil (dus geen 23%). Doordat er geen cash wordt aangehouden, zullen we ook niet traden rondom onze posities. Tevens zullen geen nieuwe posities worden ingenomen.

We denken op korte termijn (<3 maanden) weer over een riante oorlogskas te beschikken, zodat we ook weer rondom onze core holdings kunnen gaan traden en actief gebruik kunnen maken van de kansen die de markt ons biedt.
[verwijderd]
0
op het forum (goud)mijnaandelen werd n.a.v. de eveneens hierboven geplaatste reactie van mij over IAMGOLD het volgende gemeld door @h980577:
Geduld; IAG noteert ver onder boekwaarde en zou zomaar een overnamekandidaat kunnen zijn. Einde jaar boven de 5 zou mij niks verbazen.
[verwijderd]
0
quote:

Gerry Woud schreef op 25 februari 2014 12:34:

op het forum (goud)mijnaandelen werd n.a.v. de eveneens hierboven geplaatste reactie van mij over IAMGOLD het volgende gemeld door @h980577:
Geduld; IAG noteert ver onder boekwaarde en zou zomaar een overnamekandidaat kunnen zijn. Einde jaar boven de 5 zou mij niks verbazen.
De boekwaarde is volgens mij het dubbele dan de huidige koers. Natuurlijk hebben ze hun goudvoorraad moeten herwaarderen, maar dan nog zit er voldoende premium in. Als er ooit sprake van een overname zou zijn, moet je op dit moment denken aan een fair prijs van rond de $7.
[verwijderd]
0
Een behoorlijke min voor onze portefeuille. Geen grote uitslagen maar ¾ staat in de min. Weinig nieuws.

Enige wat we kunnen melden is dat Macatawa Bank (MCBC) $5,22 -0,57% dividend gaat uikeren en wel $0,02 per kwartaal.

Er is vooral veel nieuws van aandelen die we niet meer in portefeuille hebben maar zeker nog op onze watchlist staan: NQ mobile, BlackBerry, WPCS (bitcoin…!), Shanda Games, GSVC en Celsion om er maar een paar te noemen. Maar een beetje rust in de portefeuille is ook wel eens prettig.

Prettige avond nog.
[verwijderd]
0
Vandaag weer een mooie plus dag. De 2 aandelen die de grootste stijging laten zien zijn Avanir (AVNR) $4,27 + 11,20% en Goldfield Corp (GV) $2,39 + 10,09%.

Over Goldfield kan ik geen nieuws vinden, gaat op hoger volume omhoog.

Avanir hebt u het laatste nieuws via Twitter kunnen lezen. Wat ook wel aardig is en dit is meer mijn ding….is dit:
finance.yahoo.com/news/traders-bet-co...
leuk om mee te doen als je het tenminste op tijd ziet…:)

Prettige avond nog.
[verwijderd]
0
Kijk eens aan..! Ondanks de forse dalingen wereldwijd sluiten wij netjes in de plus! Mooi! De EUR/USD helpt ons ook een beetje mee.

Sevcon (SEV) $11,97 +6,40% is onze grootste stijger vandaag. Geen nieuws, laag volume.

Cardica (CRDC) $1,17 +2,63 doet het ook aardig. Ook hier geen nieuws.

Het is Oekraïne wat de klok slaat. U hebt er al genoeg over kunnen lezen. We gaan ervan uit dat men het gezonde verstand gebruikt en dat dit een tijdelijke dip is. We blijven alert en zullen zonodig maatregelen nemen.

Prettige avond nog.
[verwijderd]
0
Nou, dat was een korte crisis…..! Of komt er toch nog een en ander aan? Voorlopig is het rustig aan het oost front…

Wij gaan door met waar we gisteren mee eindigden; stijgen en niet zo’n beetje ook.

Sutor (SUTR) $2,06 +15,22% is de grote winnaar vandaag. Sutor sluit een contract met Samsung. Het laatste nieuws leest u hier:
finance.yahoo.com/news/sutor-technolo...

Dan hebben we ook nog Sevcon (SEV) $12,95 +8,18%. Dit aandeel is in een maand tijd bijna verdubbeld.

Skystar Bio (SKBI) $5,89 +9,28% komt nu bij de top van $6 eens kijken wat hier gaat gebeuren.

Een hele mooie dag voor onze portefeuille! Ik zal onze analist eens vragen of hij nog wat aandelen wil toelichten. Nu we (even…!) niet handelen, zal daar vast wel wat tijd voor zijn…

Prettige avond nog.
[verwijderd]
0
ik las onlangs dat zeldzame aardmetalen weer in de belangstelling staan, d.w.z. dat het misschien weer aantrekkelijk wordt om er in te gaan beleggen.
In verband hiermee denk ik aan Molycorp, nu nog maar 4 dollar 90.
RBS geeft (gaf?) overigens een zeldzame aardmetalen certificaat uit, nu nog maar € 1,88 (was voorheen ca. 10 euro).
Hebben jullie over deze materie en genoemd fonds (MCP)een mening ?
[verwijderd]
0
De trader had mij gevraagd om iets over meer over onze posities te vertellen. Zoals bekend hebben wij gekozen voor een beleggingsstrategie waarbij onze voorkeur uitgaat naar smallcaps die volgens ons ondergewaardeerd zijn. Tevens beleggen we in special situations en een klein gedeelte in biotech/life science. De aandelen die wij volgen worden van dichtbij gemonitord en waar mogelijk staan we in direct contact met IR of management. Dus als we vragen hebben of aanvullend onderzoek willen doen dan weten we ze te vinden.

Om nu al onze posities in deze post te bespreken gaat iets te ver, daarom wil ik u verzoeken om als u vragen heeft over een bepaald aandeel in onze portefeuille deze te stellen in dit forum. We zullen u z.s.m. antwoord geven en onze beleggingsbeslissing toelichten.
[verwijderd]
0
quote:

Gerry Woud schreef op 5 maart 2014 18:38:

ik las onlangs dat zeldzame aardmetalen weer in de belangstelling staan, d.w.z. dat het misschien weer aantrekkelijk wordt om er in te gaan beleggen.
In verband hiermee denk ik aan Molycorp, nu nog maar 4 dollar 90.
RBS geeft (gaf?) overigens een zeldzame aardmetalen certificaat uit, nu nog maar € 1,88 (was voorheen ca. 10 euro).
Hebben jullie over deze materie en genoemd fonds (MCP)een mening ?
Het enige wat ik weet is dat China deze markt in handen heeft en waar mogelijk ook probeert uit te breiden door gerichte overnames te doen.

We volgen Molycorp inderdaad niet en hebben er dan ook geen mening over. Wel zien we dat er een koersdoel op zit van $8, dus er zijn partijen die potentieel in het aandeel zien. www.finviz.com/quote.ashx?t=MCP
[verwijderd]
0
Wederom een uitstekende dag. Grote winnaar vandaag is Avanir Pharm (AVNR), die sluit op $5 +16,28%. Op $5,20 zie ik nog een klein weerstandje maar de weg is vrij tot $6. Vorige week hebben we deze al besproken.

China Green Agri. (CGA) $3,28 +10,44%. Geen nieuws te vinden, lees wat geruchten over een Going Private deal. We zullen zien.

Cleantech Solution (CLNT) een oude bekende waar we veel over hebben geschreven doet het ook goed, $6,34 +7,82%. Een “raar” aandeel, short float is gehalveerd geloof ik. Benieuwd wat dit aandeel gaat doen.

Guanwei Recycling (GPRC) laat ook weer van zich horen. Trouwe volgers komt dit aandeel niet onbekend voor. $2,83 +8,85%.

En als laatste noem ik nog even Skystar Bio (SKBI) $6,45 +9,51%.

Onze chinezen doen het vandaag uitstekend! Eens kijken of mijn collega hier iets zinnigs over te vertellen heeft..;-)

Nog steeds is onze cash positie niet aangepast wat volgens ons behoorlijk scheelt in ons rendement. Morgen weer eens contact opnemen of dit aangepast kan worden.

Prettige avond nog.

[verwijderd]
0
Als aanvulling op de vraag van onze trader: Waarom nu die forse koersbewegingen in die Chinezen? Het antwoord hierop is eigenlijk tweeledig: institutionele beleggers stappen in en de onderwaardering wordt ook gezien door particuliere beleggers. Zoals al vaker aangegeven kunnen de koersen minimaal verdubbelen.

In de China space is al langere tijd geleden het koren van het kaf gescheiden en zijn er geen grote fraudes meer bekend geworden. Short sellers hebben geprobeerd om NQ Mobile nog van fraude te betichten. Dit is met een sisser afgelopen en allemaal ontkrachtigd door het bedrijf zelf maar ook door grote institutionele partijen. Het bedrijf was onterecht beschuldigd en de koers heeft zich alweer herstelt van de enorme koersval vorig jaar. Het aandeel noteert weer boven de $20.

Ik denk dat we met onze portefeuille aan de vooravond staan van nog een grote sprong voorwaarts, maar we wachten geduldig af!

Aangezien we met RJT niet in Nederlandse aandelen beleggen, ben ik privé gisteren in Imtech gestapt. Een 'special situation' aandeel op de Nederlandse markt. Ik verwacht dat ze in H2 van dit jaar het bedrijf weer op de rails hebben en dat we ook weer een positieve cashflow gaan zien, wat uiteindelijk zal leiden tot een hogere koers.
[verwijderd]
0
quote:

RJT Capital schreef op 5 maart 2014 20:51:

[...]

Het enige wat ik weet is dat China deze markt in handen heeft en waar mogelijk ook probeert uit te breiden door gerichte overnames te doen.

We volgen Molycorp inderdaad niet en hebben er dan ook geen mening over. Wel zien we dat er een koersdoel op zit van $8, dus er zijn partijen die potentieel in het aandeel zien. www.finviz.com/quote.ashx?t=MCP
bedankt voor jullie antwoord. Ik denk dat ik de gok (?) ga wagen en dit aandeel dan wel call-opties binnenkort ga kopen.Vooralsnog zet ik het aandeel in mijn schaduwportefeuille. FF nog de kat uit de boom kijken en verdere informatie verzamelen.
[verwijderd]
0
N.a.v. een bericht van Eddy Schekman heb ik ook de ETF HSBC MSCI China (4,40 euro) op mijn kooplijstje geplaatst. Ook interessant is de iShares China 25 (73,47 euro) met de 25 belangrijkste Chinese fondsen.
[verwijderd]
0
Hadden jullie nog wel eens naar mijn keuzes gekeken?

Er is wel wat veranderd bij mij, ik heb nu (in volgorde van rendement)

PLUG
POETF
BLDP
SCON
SZYM
OPTT
CPST

zie rendementsgrafiekje 2014

hij gaat behoorlijk, ik snap niet dat er nog mensen in de AEX zitten
Bijlage:
[verwijderd]
0
Ik ga trouwens nog instappen in ERII

en ik heb XGTI getipt op het forum maar ik had zelf geen cash.

die is enorm hard gestegen...
[verwijderd]
0
Hier zou ik toch mooi op plaats 2 binnenkomen:

TopTraders
Meer» Categorie: Alle categorieen

Name
Totaal
Rend. tov Benchmark

1. Hoop op Welvaart
+205,80%
+184,63%

2.Slapend rijk
+119,41%
+77,86%

3.serendipity
+40,87%
+34,24%

4.RJT
+56,37%
+24,47%

[verwijderd]
0
Vandaag wederom een leuke plus voor de portefeuille! Wederom nemen onze Chinese holdings het voortouw. Met Ossen (OSN), procentueel de sterkste stijger: 18,1%.

@doewap fantastische prestatie. Ik heb eerlijk gezegd alleen nog maar naar PLUG gekeken. Simpelweg nog geen tijd gehad. Ons kader van 35 holdings + nog eens ongeveer 20-30 die we actief volgen laten mij het op dit moment niet toe om de rest grondig te onderzoeken.
[verwijderd]
0
709 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
905,10  +1,49  +0,16%  03 jun
 Germany40^ 18.571,90 -0,19%
 BEL 20 3.932,76 +0,37%
 EURO50 4.999,60 0,00%
 US30^ 38.577,10 0,00%
 Nasd100^ 18.612,70 0,00%
 US500^ 5.286,88 0,00%
 Japan225^ 38.664,90 0,00%
 Gold spot 2.350,75 0,00%
 EUR/USD 1,0908 +0,55%
 WTI 74,01 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +12,73%
PostNL +5,73%
JDE PEET'S +4,06%
JUST EAT TAKE... +3,91%
BAM +3,17%

Dalers

DSM FIRMENICH AG -4,45%
Basic-Fit -4,09%
EXOR NV -3,26%
NX FILTRATION -3,19%
AMG Critical ... -2,49%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront