Fondsmanager Gezocht « Terug naar discussie overzicht

RJT

709 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 » | Laatste
[verwijderd]
0
Mijn pakket gaat ook eensgezind omlaag, vrijwel alles NASDAQ en Amerikaanse bedrijven.

Ik maak me geen zorgen. China gooit even de knuppel in het hok, alle kippen kakelen, maar ze rennen bepaald nog niet naar buiten.

AThX en GALE lichtgroen, alle 11 andere rood.

Hee, 13 posities...? Wat is er gebeurd? Ik dacht dat ik wilde gaan focussen... Hahaha. Voordat je het weet... Dat heb je met die bonnefooi beleggers zoals ik.
[verwijderd]
0
quote:

RJT Capital schreef op 23 januari 2014 18:39:

Het lijkt wel bijltjesdag. Onze trader zal het u vanavond wel vertellen. US-listed China aandelen en biotech gaan met procenten omlaag. Wellicht her en der eens wat winstnemen!
Op donderdag geen update van de trader beste collega...:)!
[verwijderd]
0
We hebben onze hoogvliegers (BlackBerry en NQ Mobile) van de laatste weken verkocht, om toch wat meer cash aan te houden. Zoals ik al heb aangegeven in meerdere posts, verwachten we een milde correctieve fase.
[verwijderd]
0
Vandaag weer een brutale dag voor de portefeuille. Ik heb de trader maar even vrijgegeven, want we konden het beide niet meer aan zien. Als het omlaag gaat is dat nooit leuk, maar met procenten tegelijk!

De vraag is natuurlijk gaat het de komende week nog verder omlaag en kunnen we een heuse correctie (10%) tegemoet zien. Als we het gevoel krijgen dat dit het geval is, hebben we afgesproken om 100% liquide te gaan. We voldoen dan wellicht niet meer aan de spelregels, maar zijn dief van onze investeerder’s portemonnee als we blijven zitten.

We zijn er om geld te verdienen en als dat betekent dat we even aan de zijlijn moeten staan, totdat de storm is gaan liggen dan doen we dat natuurlijk van harte.

We zijn nu weer bijna 20% liquide en hebben genoeg om gebruik te kunnen maken van kansen in de markt. Maar als het naar beneden gaat, dan gaat alles. Dus ook ondergewaardeerde aandelen, special situations, miners, dividendaandelen ….het maakt gewoon niet uit.

Het maar eens een weekendje laten bezinken en kijken wat volgende week in petto heeft!

Johan
CIO
[verwijderd]
0
Willem heeft gelijk met zijn boek The Big Reset, je ziet het nu aan de valutamarkten maar ook aan de aandelenmarkten. Zelf ben ik bang dat de correctieve fase nog maar net is begonnen.

[verwijderd]
0
“ We mogen niet klagen de maand januari, het gaat echt super goed! “ Dit schreef ik in mijn laatste update vorige week woensdag……Ai ai ai, 3 handelsdagen verder en we zijn weer terug bij af. Ik heb altijd het idee dat die dalingen toch wat harder gaan dan de stijgingen….;-)
Vandaag is het ook weer helemaal niks. Even leek het erop dat er een herstel zou komen maar mooi niet, het laatste half uurtje zakte de boel weer weg. Jammer.

Enige positieve is Shanda Games (Game) $6,50 +16,04% . Er is een going private bod, u leest het hier:
finance.yahoo.com/news/shanda-interac...

We zijn bijna bij het moment dat we 100% liquide gaan, anders laten we te veel lopen en dat zou zonde zijn. Hoewel , alles verkopen voelt ook niet goed. Moeilijke beslissing , we gaan er nog eens een nachtje over slapen en hopen morgen op een (fors) herstel.

Prettige avond nog.
[verwijderd]
0
Zo heeft u toch nog kennis kunnen maken met onze frustraties als long only beleggers, deze hebben we even van ons kunnen afschrijven.

Back to business.

Het is gewoon altijd jammer als je forse verliesposten ziet in de portefeuille. We zijn immers van een plus 55% naar onder de 48% gezakt. We weten dat beleggen een pad van vallen en opstaan is, maar het is gewoon sneu om te zien dat aandelen die al fors ondergewaardeerd zijn, nog meer ondergewaardeerd kunnen raken.

U heeft gisterenavond al kunnen lezen wat onze trader ervan vindt: “Ai ai ai, 3 handelsdagen verder en we zijn weer terug bij af. Ik heb altijd het idee dat die dalingen toch wat harder gaan dan de stijgingen….;-)”.

Zoals iedereen die ons volgt wel weet, hebben we enkele Biotechs en een handjevol Chinese bedrijven in portefeuille. Net deze aandelen krijgen zware klappen en zorgen voor de nodige volatiliteit.

We zijn niet negatief over RJT omdat we lange termijn georiënteerd zijn, maar we willen natuurlijk wel performance zien. Als partners worden we daar op afgerekend.

We doen het ook niet slecht qua rendement. Het rendement wordt o.m. gedreven door het zoeken naar overnamekandidaten. We hebben verschillende bedrijven in portefeuille gehad of hebben deze nog steeds, die zijn overgenomen of waarbij nog een overnamebod loopt.

Ook Fondsmanagers zijn gewoon mensen, met al hun emoties. Beleggen blijft een spel van emoties.

De milde correctie komt nu wel bijna tot een einde.

Johan, CIO
[verwijderd]
0
Een korte update ivm andere bezigheden.

DeGiro laat ons vandaag in de steek, het dagresultaat is niet te zien en koersen lopen niet. In ieder geval een mooie stijging, gelukkig hebben we niet op de knop hoeven te drukken en dat voelt goed!

Shanda Game verkocht en een oude bekende teruggekocht: Female Health Comp. (FHCO) $8,02 +0,50%
[verwijderd]
0
We zijn inderdaad begonnen om de portefeuille wat meer resistant te maken voor forse koersschommelingen. Oud bekende: The Female Health Company (FHCO) voldoet aan ons plaatje. De enige échte vrouwencondoom fabrikant heeft een beta van 0,83 en een volatility van 0,75% op weekbasis. Het dividendrendement ligt bij de huidige koers op 3,5%.
[verwijderd]
0
Wat er gisteren bij lwam gaat er vandaag weer af! Het is erg onrustig op de beurzen. We hebben nu een 20% cash positie wat volgens de spelregels mag en die houden we maar even aan. In ieder geval genoeg slagkracht voor als we weer kansen zien. Vandaag was het dus niet veel maar dat mag duidelijk zijn.

Nog een algemene opmerking. Nog 2 dagen en dan zit januari erop. Heeft iemand iets vernomen van de IEX over de tussenprijs of is die al uitgereikt aan iemand? IEX, zouden jullie iedereen kunnen informeren wat er gaat gebeuren/wat de plannen zijn? We wachten af.

Prettige avond nog.
[verwijderd]
0
We hebben vandaag een R&D positie in Violin Memory (VMEM, $3.78)ingenomen. Het ziet er naar uit dat deze bijna van de beurs wordt gehaald door private equity of wordt overgenomen door Hitachi, Dell, HP of een andere gigant. Als we meer dan 80% zeker zijn dan zullen we de huidige positie flink verdubbelen.

Vandaag met een plusje gesloten. Grootste boosdoeners waren IAMGOLD en China Green Agriculture (het lijkt wel of er binnenkort een short artikel komt) en nog een handjevol kleinere verliezers.
drulletje drie
0
quote:

RJT Capital schreef op 30 januari 2014 22:39:

We hebben vandaag een R&D positie in Violin Memory (VMEM, $3.78)ingenomen. Het ziet er naar uit dat deze bijna van de beurs wordt gehaald door private equity of wordt overgenomen door Hitachi, Dell, HP of een andere gigant. Als we meer dan 80% zeker zijn dan zullen we de huidige positie flink verdubbelen.

Vandaag met een plusje gesloten. Grootste boosdoeners waren IAMGOLD en China Green Agriculture (het lijkt wel of er binnenkort een short artikel komt) en nog een handjevol kleinere verliezers.
Ik volg jullie draadje met plezier en reageer ook af en toe maar nu schiet mij opeens een vraag te binnen nu ik bovenstaande tip weer zie.

Hoe vinden jullie al die aandelen?
Neem niet aan dat jullie de tickerlijst van de Nasdaq / Dow enz. 1 voor 1 doorlopen?
Hebben jullie bepaalde sites waar jullie extra informatie vandaan halen of?

Ben erg benieuwd hoe jullie te werk gaan.
[verwijderd]
0
Als ik zo vrij mag zijn?

wat ik af en toe wel leuk vind, is de Stock Screener van Google Finance.

Je stelt gewoon wat metrieken in die je van belang acht, en de server geeft een lijst van aandelen die aan je instellingen voldoen.

Maar het belangrijkste voor mij is gewoon opiniestukken lezen. Of macro en meso trends uit de krant en internet halen en dan googlen hoe je erop kunt inspelen op de beurs.

Zo kom je de mooiste dingen tegen, omdat je fundamentele aspecten leidend maakt.
drulletje drie
0
quote:

doewap schreef op 31 januari 2014 14:52:

Als ik zo vrij mag zijn?

wat ik af en toe wel leuk vind, is de Stock Screener van Google Finance.

Je stelt gewoon wat metrieken in die je van belang acht, en de server geeft een lijst van aandelen die aan je instellingen voldoen.

Maar het belangrijkste voor mij is gewoon opiniestukken lezen. Of macro en meso trends uit de krant en internet halen en dan googlen hoe je erop kunt inspelen op de beurs.

Zo kom je de mooiste dingen tegen, omdat je fundamentele aspecten leidend maakt.
Zeker doewap vraag geld ook voor jou!
Bedankt voor je reactie ik ga het van het weekend zeker is bekijken!

[verwijderd]
0
@dulletjedrie @doewap

Wij lezen veel, maar gebruiken ook websites als www.seekingalpha.com, www.finviz.com en nog een paar andere om ideeën te verzamelen. Tevens volgen we enkele deep value beleggers en maken we veel gebruik van Twitter, etc. ook om ideeën te verzamelen. Na verzameling doen we onze eigen research en zijn we het met z'n tweeën over eens dan nemen we een positie in.

drulletje drie
0
quote:

RJT Capital schreef op 31 januari 2014 15:27:

@dulletjedrie @doewap

Wij lezen veel, maar gebruiken ook websites als www.seekingalpha.com, www.finviz.com en nog een paar andere om ideeën te verzamelen. Tevens volgen we enkele deep value beleggers en maken we veel gebruik van Twitter, etc. ook om ideeën te verzamelen. Na verzameling doen we onze eigen research en zijn we het met z'n tweeën over eens dan nemen we een positie in.

Bedankt voor de reactie!!
Ook deze zal ik vanavond / van het weekend bekijken!
[verwijderd]
0
Gisteren (vrijdag) was ook voor RJT weer een verliesgevende dag.

We hebben een speculatieve positie ingenomen in Voltari Corp(VLTC). Carl Icahn heeft meer dan 30% van deze onderneming in handen. Het bedrijf is een échte turnaround play en houdt zich bezig met "mobile media/advertising". Meer informatie over het bedrijf kun je vinden op hun website www.voltari.com/.

De groei in mobile advertising zal op termijn positief werken voor Voltari en we denken dat Icahn zal aansturen op verkoop. Met een market cap van $20 miljoen is het natuurlijk een kleine jongen met wel een rijk klantenbestand van Pfizer tot Toyota en van Subway tot Samsung. We houden u op de hoogte.

Het blijft een wispelturige markt, waar natuurlijk stock picking nog belangrijker wordt dan het al was.

Fijn weekend!

[verwijderd]
0
Ik zie dat jullie flink aan het verkopen zijn.
Tip: koop wat extra Retractable Technologies :-)
[verwijderd]
0
quote:

Turnaround_Manager schreef op 3 februari 2014 20:54:

Ik zie dat jullie flink aan het verkopen zijn.
Tip: koop wat extra Retractable Technologies :-)
Ik zie dat jullie Retractable ook verkocht hebben ... jammer. Hebben jullie alles verkocht?
709 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
905,10  0,00  0,00%  03 jun
 Germany40^ 18.533,50 -0,40%
 BEL 20 3.932,76 0,00%
 EURO50 4.986,26 -0,27%
 US30^ 38.526,60 -0,13%
 Nasd100^ 18.573,50 -0,21%
 US500^ 5.278,58 -0,16%
 Japan225^ 38.720,00 +0,14%
 Gold spot 2.347,80 -0,13%
 EUR/USD 1,0900 -0,02%
 WTI 73,32 -0,93%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

Dalers

AALBERTS NV 0,00%
ABN AMRO BANK... 0,00%
Accsys 0,00%
ACOMO 0,00%
ADYEN NV 0,00%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront