Fondsmanager Gezocht « Terug naar discussie overzicht

RJT

709 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Turnaround_Manager schreef op 3 februari 2014 21:45:

[...]
Ik zie dat jullie Retractable ook verkocht hebben ... jammer. Hebben jullie alles verkocht?
Nee, we zijn wat aan het "schuiven"...:). We doen nog gewoon mee met de competitie en hebben alle posities nog. Wel hopen we op hele korte termijn iets te horen van de IEX wat nu de bedoeling is.
[verwijderd]
0
Een bloedrode dag voor onze portefeuille. We hebben wat aanpassingen gedaan. Het gaat behoorlijk hard de laatste dagen. Op korte termijn kan er nog wel wat vanaf, voor de lange termijn blijven wij positief. Enige positieve vandaag is Retractable (RVP) $3,95 +11,27%. U kunt alles hierover lezen en volgen via collega Turnaroundmanager ( die ook met de tip kwam...:-)).

Verder was het alleen maar bagger!

Prettige avond nog.
[verwijderd]
0
U heeft vandaag behoorlijk wat verkooporders gezien van RJT. De portefeuille is geresized en we doen met een kleinere portefeuille mee dan voorheen het geval was. Dus nee we stoppen niet met de IEX competitie, maar ook beleggingsfondsen hebben wel eens te maken met onttrekkingen. Zeker na de puike performance sinds december 2012.

Zoals u al heeft kunnen lezen was het een zwarte dag voor aandelen. We blijven échter geloven in onze allocatie en aandelen.

De milde correctie die we al eerder voorspelden, blijkt toch wat grotere vormen te krijgen. We raden beleggers dan ook aan om hun liquiditeiten positie te verhogen, zodat actief kan worden ingespeeld op koopkansen in de markt.

Mvg,

Johan, CIO

[verwijderd]
0
Onze resizing gaat vandaag nog even door, zodat alle procentuele verhoudingen weer kloppen. Helaas zullen we op dit moment niet meer gaan voor de grote winsten, want met de aantallen die we nu in portefeuille hebben kun je net een pakje koffie kopen.

We vinden het gewoon jammer dat we niet geconditioneerd kunnen beleggen en zodoende verliezen automatisch kunnen afkappen. Tevens krijgen we de indruk dat de IEXTraders competitie doodgebloed lijkt te zijn.

Elke week een sappige update en meer promotie (interview deelnemers, etc.) zou wellicht ook geleid hebben tot meer deelnemers. Ik moest even m'n ei kwijt.

Johan

Ron Kerstens
0
Dat laatste denk ik ook. Ik heb daar al diverse malen opmerkingen over gemaakt het afgelopen halfjaar maar de IEX redactie reageert helemaal nergens op. Kortom, ze willen er vanaf denk ik maar draai dan gewoon de knop om zou ik zeggen.

Maar goed, ik/jullie hebben niks te klagen. De (echte) winst is binnen.
Ron Kerstens
0
Misschien hebben ze een beetje de pest in dat hun eigen fonds het zo abominabel doet ? Wel elke dag over aandelen schrijven maar duidelijk geen portefeuille kunnen samenstellen :-)

Ron
[verwijderd]
0
Niet om te klagen of om ons zelf een veer in de kont te steken, maar het niet kunnen geconditioneerd beleggen heeft ons minimaal 10.000 euro gekost.

We willen de IEX of DeGiro best helpen het een en ander op de kaart te zetten. Hun succes kan ook ons succes worden zo simpel is het!
[verwijderd]
0
quote:

RJT Capital schreef op 4 februari 2014 10:42:

Niet om te klagen of om ons zelf een veer in de kont te steken, maar het niet kunnen geconditioneerd beleggen heeft ons minimaal 10.000 euro gekost.

We willen de IEX of DeGiro best helpen het een en ander op de kaart te zetten. Hun succes kan ook ons succes worden zo simpel is het!
Af en toe gebruik ik ook DeGiro voor wat kleine transacties in Amerikaanse aandelen. De transactiekosten zijn dan ongelofelijk laag. Wat mij weerhoudt om daar een grotere portefeuille aan te houden is inderdaad dat je geen conditionele orders kunt inleggen. In een volatiele markt moet je dan eigenlijk je posities monitoren.
De mogelijkheid van conditionele orders staat wel in de planning, zo blijkt uit een antwoord op mijn mail van 29-09. (..)Ook conditionele orders worden toegevoegd, maar ook dit zal enkele maanden duren.(..).

Wat de competitie betreft vind ik het als beginnend belegger (nu een jaar) erg leuk en leerzaam om te volgen.

Succes,

Martin
[verwijderd]
0
quote:

Martin W schreef op 4 februari 2014 19:06:

[...]
Af en toe gebruik ik ook DeGiro voor wat kleine transacties in Amerikaanse aandelen. De transactiekosten zijn dan ongelofelijk laag. Wat mij weerhoudt om daar een grotere portefeuille aan te houden is inderdaad dat je geen conditionele orders kunt inleggen. In een volatiele markt moet je dan eigenlijk je posities monitoren.
De mogelijkheid van conditionele orders staat wel in de planning, zo blijkt uit een antwoord op mijn mail van 29-09. (..)Ook conditionele orders worden toegevoegd, maar ook dit zal enkele maanden duren.(..).

Wat de competitie betreft vind ik het als beginnend belegger (nu een jaar) erg leuk en leerzaam om te volgen.

Succes,

Martin
Martin, de competitie op zich is een hardstikke leuk initiatief maar als je zoiets opzet dan moet je het ook onderhouden en daar ontbreekt het echt aan. Helaas laat de IEX ook niets van zich horen en dat is op zijn zachts gezegd toch vreemd. Ook voor ons als amateur beleggers is het leuk en leerzaam maar een iets actievere houding van de organisator mag je toch wel verwachten. Succes met de competitie!

[verwijderd]
0
We zijn nog bezig om de portefeuille aan te passen waardoor we op dit moment wat afwijkende posities hebben. Dit zal deze week opgelost zijn waardoor we ons weer aan de spelregels houden.

Wat vandaag betreft een kleine plus. Geen gote uitslagen, een rustig dagje.

Prettige avond nog.
[verwijderd]
0
Ik weet niet wat er gebeurd is, maar we bungelen onder aan in het klassement. Volgens mij klopt er helemaal niets van! Van 50% naar 20%. We hebben winst genomen, telt dat dan als verliespositie of....?
Portefeuille is verder hetzelfde gebleven?!
[verwijderd]
0
Revcon (REV) was vandaag de smaakmaker in de portefeuille, met een plus van meer dan 30%. De EV-markt (electric vehicle) is booming en het bedrijf krijgt steeds meer opdrachten en orders. Wij verwachten dat het aandeel naar de $20 gaat voor het einde van 2014.
[verwijderd]
0
Volgens mij mag het niets uitmaken voor het rendement en daarmee ook niet het klassement als er geld wordt onttrokken of wordt bijgestort, lijkt mij! Maar goed, we kennen verder de berekeningsmethode niet die wordt gehanteerd!

Als we inderdaad hadden geweten dat het zo'n impact zou hebben, was de kans groot geweest dat we onttrekkingen hadden kunnen voorkomen.

In ieder geval hebben we nu wel een BUY en HOLD portefeuille!

RJT
[verwijderd]
0
quote:

RJT Capital schreef op 5 februari 2014 23:46:

Volgens mij mag het niets uitmaken voor het rendement en daarmee ook niet het klassement als er geld wordt onttrokken of wordt bijgestort, lijkt mij! Maar goed, we kennen verder de berekeningsmethode niet die wordt gehanteerd!

Als we inderdaad hadden geweten dat het zo'n impact zou hebben, was de kans groot geweest dat we onttrekkingen hadden kunnen voorkomen.

In ieder geval hebben we nu wel een BUY en HOLD portefeuille!

RJT
Mag inderdaad niks uitmaken! Bij mij is zoiets ook al eens gebeurd en hebben ze het toen hersteld. Ik heb net aan de persoon bij degiro die hierover gaat (die het toen ook opgelost heeft), gevraagd er naar te kijken.
Oh ja, ik heb ook nog contact gehad met iemand van de organisatie, en die gaf aan dat de de prijs binnenkort toegekend gaat worden!
[verwijderd]
0
quote:

Turnaround_Manager schreef op 6 februari 2014 09:15:

[...]
Mag inderdaad niks uitmaken! Bij mij is zoiets ook al eens gebeurd en hebben ze het toen hersteld. Ik heb net aan de persoon bij degiro die hierover gaat (die het toen ook opgelost heeft), gevraagd er naar te kijken.
Oh ja, ik heb ook nog contact gehad met iemand van de organisatie, en die gaf aan dat de de prijs binnenkort toegekend gaat worden!
@Turnaround, we staan er weer bij! Thx!!
Ennuh..... zei hij ook aan wie...:-)?

Grtz,

RJT
[verwijderd]
0
quote:

RJT Capital schreef op 6 februari 2014 11:43:

[...]

@Turnaround, we staan er weer bij! Thx!!
Ennuh..... zei hij ook aan wie...:-)?

Grtz,

RJT
Uiteraard zei hij niet aan wie :-) Maarruh, gezien de huidige situatie maken jullie een hele goede kans! (Prima rendement, goed gehouden aan de restricties, veel gecommuniceerd, ...)
[verwijderd]
0
ik verbaas me over IAMGOLD.corp, waarvan de koers maar daalt en daalt; nu nog maar $ 3,48. En dat terwijl ik overal lees dat de goudmijnen koopwaardig zijn. Waarom is IAMGOLD een uitzondering ?
[verwijderd]
0
quote:

Gerry Woud schreef op 6 februari 2014 16:33:

ik verbaas me over IAMGOLD.corp, waarvan de koers maar daalt en daalt; nu nog maar $ 3,48. En dat terwijl ik overal lees dat de goudmijnen koopwaardig zijn. Waarom is IAMGOLD een uitzondering ?
Schijnbaar hebben ze toestemming gekregen voor een shelf offering ter waarde van $1 miljard. De prospectus hierover hebben ze op 22 juli 2013 ingediend. Het wil natuurlijk niet zeggen dat ze hier gebruik van maken, maar het wordt wel als negatief gezien door beleggers.
[verwijderd]
0
Back to business! In de oude situatie hebben we gisteren plus gedraaid maar door de ontrekkingen, zijn de wegingen iets veranderd. Waardoor de meer speculatievere, volatielere posities een hogere weging hebben gekregen. Hier zullen we als RJT nog even na kijken of dit aanpassen!

Smaakmakers gisteren waren Sodastream (SODA, +7,15%) en Sevcon (SEV, + 5,56%). De gebeten hond was American Lorain (ALN, -4%).

We wachten de nieuwe ontwikkelingen (app, geconditioneerd beleggen) bij DeGiro af, voordat er weer een grote kapitaalinjectie komt. Het is een overzichtelijk systeem en met meer mogelijkheden denken we dat DeGiro tot de top-3 gaat behoren in Nederland. Qua kosten zijn ze al nummer 1.

[verwijderd]
0
quote:

RJT Capital schreef op 7 februari 2014 09:44:

[...]

Schijnbaar hebben ze toestemming gekregen voor een shelf offering ter waarde van $1 miljard. De prospectus hierover hebben ze op 22 juli 2013 ingediend. Het wil natuurlijk niet zeggen dat ze hier gebruik van maken, maar het wordt wel als negatief gezien door beleggers.
Bedankt voor jullie informatie. Maar ook na 22 juli 2013 waren er positieve geluiden over IAMGOLD als zijnde een van de betere goudmijnfondsen en dus koopwaardig.

Vanmorgen onderstaande (m.i. leeswaardige) tekst ontvangen van Eddy Schekman, 7 febr.2014:

Aandelen van goudmijnbedrijven noteren op een historisch dieptepunt. Simona Gambarini van ETF Securities denkt dat de bodem bereikt is. Het opwaarts potentieel weegt momenteel zwaarder dan de neerwaartse risico’s. Dat maakt het tot een mooi instapmoment voor beleggers met een middellange termijn visie.

De laatste drie jaar zijn de aandelen van goudmijnbedrijven 66% in waarde gedaald en noteren volgens Gambarini tegen een korting van 4% ten opzichte van hun boekwaarde. Om terug te keren naar een hoger koersniveau is het van belang dat beleggers overtuigd raken dat de mijnbedrijven in staat zijn hun winstgevendheid vast te houden bij de huidige goudprijs. Er is potentieel om te stijgen naar eerdere koersniveaus.

- De fundamentals van de goudmijnbedrijven verbeteren, dankzij kostenbeheersing en de sluiting van verliesgevende mijnen.

- De kosten zijn met 15% gedaald in 2013.

- De aandelen worden verhandeld met 4% korting ten opzichte van de net asset value.

- Deze korting is onhoudbaar en deze aandelen zullen het beter doen dan de goudprijs.

Mogelijk moet er nog worden afgeschreven op de reserves, vanwege een structureel lager goudprijs, waardoor sommige mijnen niet meer rendabel blijken te zijn. Nieuwe afschrijvingen zijn al verwerkt in de aandelenkoersen.

Historisch gezien presteren goudmijnaandelen beter dan de goudprijs bij een stijging van de wereldwijde economische activiteit. Daarom verwacht ETF Securities dat betere tijden aanbreken voor goudmijnaandelen
709 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
903,79  -1,31  -0,14%  14:11
 Germany40^ 18.471,70 -0,73%
 BEL 20 3.919,59 -0,33%
 EURO50 4.988,14 -0,23%
 US30^ 38.429,10 -0,38%
 Nasd100^ 18.528,20 -0,45%
 US500^ 5.261,64 -0,48%
 Japan225^ 38.396,20 -0,69%
 Gold spot 2.328,60 -0,95%
 EUR/USD 1,0867 -0,33%
 WTI 73,32 -0,93%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +6,67%
NX FILTRATION +3,87%
Vastned +1,64%
UNILEVER PLC +1,54%
RELX +1,04%

Dalers

Alfen N.V. -5,58%
PostNL -4,85%
TomTom -3,44%
EBUSCO HOLDING -2,27%
AMG Critical ... -2,25%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront