Fondsmanager Gezocht « Terug naar discussie overzicht

Turnaround_Fonds

850 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 39 40 41 42 43 » | Laatste
[verwijderd]
0
De afgelopen twee weken lieten een wisselend beeld zien voor mijn fonds. Mijn lange termijn posities hadden het moeilijk, zoals Goldfield dat een lagere 1e kwartaalwinst boekte dan in 2012.
Mijn korte termijn posities deden het juist prima: afgelopen twee weken heb ik 7 korte termijn aan- en verkopen gedaan met gemiddeld 5.1% winst, waarbij ik elke positie maar een paar dagen aanhoudt. Gisteren heb ik 2 nieuwe korte termijn aankopen gedaan: Avea Pharmaceuticals en Molycorp.
[verwijderd]
0
Wat ik zo vreemd vind is dat Goldfield geen Conference Calls belegt n.a.v. hun kwartaalresultaten. Corporate governance staat bij veel kleine Amerikaanse bedrijven schijnbaar ook nog in de kinderschoenen.

[verwijderd]
0
Het roer gaat om! Ik heb besloten om niet meer te beleggen in ondergewaardeerde aandelen en die voor vrij lange termijn aan te houden, maar alleen nog te beleggen volgens mijn twee korte termijn methoden. Met de eerste methode koop ik bepaalde oversold aandelen (lage rsi) zodra die weer stijgen; deze aandelen verkoop ik weer na twee dagen. Volgens mijn backtest kan ik hiermee gemiddeld ruim 4% winst per trade mee behalen. Met de tweede methode koop ik juist bepaalde aandelen die al sterk ik koers gestegen zijn (hoge rsi); deze aandelen verkoop ik meestal na een dag.
Redenen voor mijn keuze om te stoppen met lange termijn beleggingen en voor korte termijn trades te gaan zijn:

  1. Er zijn al zoveel beleggingsfondsen die voor de lange termijn gaan, het is heel moeilijk om die te evenaren/verbeteren.

  2. Het kost veel tijd om o.b.v. fundamentele analyse ondergewaardeerde aandelen te vinden. Met een full-time baan en een gezin heb ik daar te weinig tijd voor.

  3. Met mijn twee korte termijn methoden denk ik me te kunnen onderscheiden zowel qua rendement als qua methode. Bovendien kosten deze twee methoden me vrij weinig tijd per dag.

Wel zal ik met mijn korte termijn methoden moeilijk/niet kunnen voldoen aan de spelregels, en zal ik dus ook geen kans maken op een prijs. Dat is dan maar zo.
[verwijderd]
0
We kennen het gevoel. Het kost inderdaad veel tijd om de pareltjes eruit te vissen. Lezen, lezen, en nog eens lezen en dan analyseren. Bij ondergewaardeerde aandelen kan het inderdaad lang duren (soms wel jaren) voordat die onderwaardering eruit loopt. Kijk maar eens naar onze Chinese aandelen. Ik zit zelf bij sommige aandelen al jaren te wachten, maar eens komt de dag!

We vinden het jammer maar respecteren je beslissing. Succes!
[verwijderd]
0
@RJT Capital: bedankt voor je reactie. Jullie presteren prima de laatste weken; ik hoop voor jullie dat jullie zo door blijven gaan; succes verder! De fondsen in onze categorie doen het trouwens goed met de posities 3,6,7,10 en 12.
[verwijderd]
0
Gisteren was ik even in mineur omdat twee van mijn lange termijn aandelen (Kulicke en LeapFrog) die ik maandag verkocht had, gisteren met 3.3% en 5.3% gestegen waren.
Vandaag zit het wel mee: gisteren om 22.00 uur heb ik, naast 3 andere posities, Multiband Corporation (MBND) gekocht voor $2.60 per aandeel. Lees ik net het bericht dat het voor $3.25 overgenomen wordt. Da's 25% hoger dan mijn aankoopkoers, en zal +5% voor mijn fonds opleveren.
[verwijderd]
0
Yes, +7.8% vandaag! Gisteren 4 korte termijn aankopen gedaan en inmiddels alle 4 binnen anderhalf uur verkocht waardoor mijn fonds met 7.8% in waarde toeneemt. Multiband Corporation leverde +23% op (+5% voor mijn fonds), maar de andere 3 posities heb ik ook met gemiddeld +4% verkocht.
[verwijderd]
0
Jammer, ik wilde net voor sluiting van de VS beurs 4 korte termijn aankopen doen, maar alle 4 lukten helaas niet via deGiro. Het gaat om Nordion (NDZ), ServiceSource International (SREV), ValueVision Media (VVTV) en 8x8 Inc (EGHT). Ik heb ze via mijn andere broker gekocht.
[verwijderd]
0
Afgelopen dagen heb ik een paar korte termijn trades gedaan met wisselend succes. Dinsdag Falconstor software gekocht, en vandaag met 9% verlies verkocht. Deze had ik nooit mogen kopen omdat dit aandeel niet aan alle aankoopcriteria voldeed; stom van me dat ik dat niet goed gecontroleerd heb. Gisteren heb ik Desarolladora Homex (HXM) gekocht (oversold aandeel dat gisteren in koers herstelde). Vandaag steeg HXM verder met +9.6%. Deze ga ik morgen verkopen. Vandaag vlak voor het slot heb ik een oude bekende gekocht: Goldfield (GV) dat ook oversold was en vandaag met 21% is gestegen. Ik hoop op een verdere stijging morgen, en dat zou zo maar eens kunnen omdat GV vandaag (voorbeurs) goed nieuws heeft bekend gemaakt.
[verwijderd]
0
Ik heb mijn korte termijn trades Desarolladora Homex (HXM) en Goldfield (GV) vandaag in de loop van de dag verkocht met winsten van 6.8% en 3.4%. Ik was te vroeg, bij het slot verkopen waren de winsten 12.2% en 4.3% geweest. Achteraf is het natuurlijk makkelijk, maar toch moet ik me minder laten leiden door het koersverloop van minuut tot minuut en zal daardoor ook minder snel op de verkoopknop drukken als de koers tijdelijk omlaag gaat.
Maar goed, ik heb twee nieuwe korte termijn aankopen gedaan, dit keer geen oversold aandelen die een eerste herstel hebben laten zien, maar twee aandelen moet hoge rsi met een mooie stijging vandaag: Achillion Pharmaceuticals en Rubicon Technology. Deze verkoop ik waarschijnlijk maandag al.
[verwijderd]
0
Een dag met een plus en twee minnen die per saldo negatief was.
Ik heb Archillion met 4% verlies en Rubicon met 3.5% verlies verkocht.
Een half uur voor sluiting van de VS beurs heb ik oversold aandeel The Dolan Company (DM) gekocht voor $1.63 toen het al ruim 9% in koers hersteld was. Uiteindelijk sloot DM op $1.72. Da's dus al een winst van 5.5% in een half uur. In principe verkoop ik DM over 2 dagen.
Ik wilde ook Pixelworks (PXLW) en Flamel Technologies (FLML) kopen, maar dat lukte helaas niet. Die heb ik via een andere broker gekocht.
[verwijderd]
0
Goede dag van ongeveer +1.4% ondanks de daling van de beurzen. The Dolan Company (DM) dat ik gisteren kocht voor $1.63 en gisteren sloot op $1.72, steeg vandaag verder naar $1.80. Ik heb de helft al verkocht met 12% winst voor $1.83. De aandelen die ik gisteren helaas niet via deGiro kon kopen (PXLW en FLML) deden het ook goed met gemiddeld +3.4%; hierdoor loop ik ongeveer 1.7% extra rendement mis voor mijn fonds.
Vandaag heb ik een nieuw oversold aandeel gekocht: Portugal Telecom (PT).
[verwijderd]
0
De beurzen gaan onderuit, mijn fonds daalt ook maar minder sterk. The Dolan Company, waarvan ik nog de helft had, daalde fors en heb ik verkocht op $1.69. Portugal Telecom daalde vandaag 1%; deze positie verkoop ik morgen. Vlak voor het slot van de beurs heb ik een nieuwe korte termijn aankoop gedaan; Avanir Pharmaceuticals (AVNR). Deze positie verkoop ik waarschijnlijk morgen alweer.
[verwijderd]
0
Afgelopen donderdag heb ik oversold aandeel Dole Food Company gekocht, en die heb ik nog steeds. Vrijdag heb ik Dot Hill gekocht (aandeel met hoge RSI) maar die is vandaag niet verder gestegen en heb ik met een klein verlies verkocht. Vanavond vlak voor het slot van de beurs heb ik twee nieuwe oversold aandelen gekocht die vandaag fors in koers hersteld zijn: Aveo Pharmaceuticals (AVEO) en Rigel Pharmaceuticals (RIGL). Gemiddeld levert een korte termijn trade in dit soort aandelen ruim 4% winst op in ongeveer 2 dagen.
[verwijderd]
0
Uitstekend nieuws! De CEO van Dole Food Company heeft een bod van $12 gedaan op alle uitstaande aandelen. Ik heb DOLE afgelopen donderdag gekocht voor $9.82, en gisteren was het gesloten op $10.20. Voorbeurs is de koers inmiddels $12.30, dus blijkbaar verwacht de markt een hoger bod. Dankzij DOLE zal mijn fonds zo'n 5% in waarde stijgen.
[verwijderd]
0
Een super dag voor mijn fonds: +6.9% (tenzij een van mijn aandelen after hours daalt). Vooral dankzij het overnamebod op DOLE waardoor ik DOLE met 25% t.o.v. de aankoopkoers heb kunnen verkopen. Ook mijn aankopen van gisteren deden het gemiddeld prima: AVEO +10% en RIGL -3%.
Vandaag heb ik een nieuwe korte termijn aankoop gedaan: North American Energy Partners (NOA), een aandeel met opwaarts momentum (hoge rsi).
[verwijderd]
0
Een negatieve dag: -0.7%. AVEO daalde fors vandaag, door op tijd te verkopen op $2.71 heb ik nog 6.7% winst behaald t.o.v. de aankoopkoers (AVEO sloot vandaag onder mijn aankoopkoers). RIGL steeg vandaag met 2.5% en heb ik vlak voor het slot verkocht. Ook NOA heb ik vlak voor het slot verkocht met 2.6% verlies.
Ik ben nu 100% cash; er was geen enkel aandeel dat aan alle aankoopcriteria voldeed.
[verwijderd]
0
Vanavond vlak voor het slot van de beurs 3 nieuwe oversold aandelen gekocht die vandaag fors ik koers hersteld zijn.
United States Antimony Corp (UAMY), Ivanhoe Energy Inc (IVAN) en Companhia Siderurgica Nacional (SID). Ik wilde ook nog Armour Residential Reit (ARR) kopen, maar dat lukte niet.
[verwijderd]
0
Die Armour Reit keert maandelijks een dividend uit. We hebben hem ook op het oog, maar geen bijna geen cash meer!
[verwijderd]
0
quote:

RJT Capital schreef op 13 juni 2013 22:45:

Die Armour Reit keert maandelijks een dividend uit. We hebben hem ook op het oog, maar geen bijna geen cash meer!
Inderdaad, eerste 3 maanden 2013 $0.08 dividend per maand, afgelopen 3 maanden $0.07 dividend per maand en komende 3 maanden ook $0.07 per maand (net bekend gemaakt). Op basis van $0.07 per maand is het dividend rendement maar liefst 17%.
Maar dat is niet de reden waarom ik ARR wilde kopen. Ik wilde het kopen omdat het oversold is en gisteren een mooi herstel heeft laten zien.
850 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 39 40 41 42 43 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
901,68  -3,42  -0,38%  04 jun
 Germany40^ 18.460,60 +0,30%
 BEL 20 3.919,46 -0,34%
 EURO50 4.988,14 -0,23%
 US30^ 38.692,70 0,00%
 Nasd100^ 18.649,20 0,00%
 US500^ 5.289,26 0,00%
 Japan225^ 38.424,10 0,00%
 Gold spot 2.327,69 -0,98%
 EUR/USD 1,0879 -0,21%
 WTI 73,32 -0,93%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +5,19%
Vastned +2,25%
RELX +1,84%
UNILEVER PLC +1,38%
NX FILTRATION +1,25%

Dalers

Alfen N.V. -6,59%
PostNL -4,99%
Basic-Fit -3,43%
Pharming -3,19%
TomTom -3,01%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront