Fondsmanager Gezocht « Terug naar discussie overzicht

Turnaround_Fonds

850 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 » | Laatste
Martin W
0
quote:

drulletje drie schreef op 23 december 2014 09:31:

Chris DeMuth, Jr. Positions For 2015: Banking M&A, Milestone Payments, Litigation Results

seekingalpha.com/article/2773105-chri...

Thirdly, Retractable Technologies (NYSEMKT:RVP) is the plaintiff in an antitrust case against Becton, Dickinson (NYSE:BDX). I discussed this opportunity briefly in July on Seeking Alpha. Today, RVP’s market cap is about $125 million. While the litigation is complex, a key point is that BDX has already recorded a $340.5 million charge, an amount that they owe RVP which equates to well over two times the RVP market cap. This charge is a reasonable approximation of RVP’s value. The stock cost is up about 60% since I first wrote this up on Seeking Alpha, but it is still costs only about 37% of its litigation value. What is next for RVP? Mediation between the parties was scheduled for Friday December 19, 2014. This is a reasonably likely time for a settlement between the parties. BDX has until February 14, 2015 to comply with the court’s injunction. It was previously set for January 15, 2015, but was extended on December 18, 2014.
Er zit in ieder geval weer gang in de zaak. Een maandje langer wachten kunnen we ook nog wel hebben.
Al vast fijne feestdagen allemaal!
Turnaround_Manager
0
Daytrade in Revolution Lighting Technologies (RVLT) (zie finance.yahoo.com/echarts?s=RVLT+Inte... die 6.6% winst oplevert en zo'n 2% winst voor mijn portefeuille. Daarmee moet ik tevreden zijn, maar toch ben ik ook ontevreden.
Ik had RVLT voorbeurs gespot omdat het met prima nieuws kwam. Gekocht op $1.37 en verkocht op gemiddeld $1.46. Er zijn drie redenen waarom ik ontevreden ben.
1) Ik ben vergeten om voorbeurs een kooporder in te leggen met een limiet een paar procent boven de slotkoers van gisteren. Als ik dit gedaan had, had ik op $1.30 kunnen kopen.
2) Omdat ik al op een hogere koers kocht, durfde ik het niet aan om mijn gehele cashbedrag (2/3 van mijn portefeuille) in te zetten maar slechts 1/3.
3) Ik heb verkocht toen de koers zich even zijwaarts bewoog. Dom, want dat is tegen mijn eigen regels in: pas verkopen bij een downtrend! Als ik pas bij een downtrend verkocht had was dat op een koers tussen de $1.55 en $1.65 geweest.

Conclusie: winst gemaakt en ook weer geleerd van mijn foutjes, dat is toch wel een prettige combinatie. In de bijlage staat het koersverloop ter lering en vermaak.
Bijlage:
Turnaround_Manager
0
Goede daytrade in Neuroderm (NDRM, zie finance.yahoo.com/q?s=NDRM ). Voorbeurs gespot, en vlak na opening gekocht op $8.50 (ruim boven de slotkoers van $6.18) van gisteren. Het aankoopmoment was prima, even de korte daling na opening afgewacht en vroeg in de uptrend gekocht. Met de verkoop was ik helaas net als gisteren te vroeg ... op $9.30 en $9.60 (14 en 22 minuten na aankoop). Gemiddeld 11% winst, bijna 4% winst voor mijn portefeuille. Ik was weer te vroeg omdat er nog geen downtrend was. Als ik meer geduld had gehad, dan had ik ruim boven de $10 kunnen verkopen.
Toch weer een mooie winst en een leermoment. Voor het koersverloop zie de bijlage.
Bijlage:
Turnaround_Manager
0
quote:

Turnaround_Manager schreef op 30 december 2014 18:12:

Goede daytrade in Neuroderm (NDRM, zie finance.yahoo.com/q?s=NDRM ). Voorbeurs gespot, en vlak na opening gekocht op $8.50 (ruim boven de slotkoers van $6.18) van gisteren. Het aankoopmoment was prima, even de korte daling na opening afgewacht en vroeg in de uptrend gekocht. Met de verkoop was ik helaas net als gisteren te vroeg ... op $9.30 en $9.60 (14 en 22 minuten na aankoop). Gemiddeld 11% winst, bijna 4% winst voor mijn portefeuille. Ik was weer te vroeg omdat er nog geen downtrend was. Als ik meer geduld had gehad, dan had ik ruim boven de $10 kunnen verkopen.
Toch weer een mooie winst en een leermoment. Voor het koersverloop zie de bijlage.
Tja ... NDRM is vandaag op maar liefst $18.14 gesloten ... 113% boven mijn aankoopkoers van vandaag en 92% boven mijn verkoopkoers ... Achteraf is alles makkelijk, maar dat er meer in had gezeten dan mijn 11% winst is wel duidelijk :-) Voor de liefhebbers: de koersgrafiek staat in de bijlage.
Bijlage:
Ron Kerstens
0
Aan alle medeaandeelhouders van Retractable de beste wensen voor 2015 !!

Ron

Disclaimer; ik ga er in 2015 echt uit, Noordwaarts of Zuidwaarts :-)
drulletje drie
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 31 december 2014 09:48:

Aan alle medeaandeelhouders van Retractable de beste wensen voor 2015 !!

Ron

Disclaimer; ik ga er in 2015 echt uit, Noordwaarts of Zuidwaarts :-)
Inderdaad aan alle de beste wensen dat we rvp maar voor dubbele cijfers mogen verkopen in het nieuwe jaar!
Turnaround_Manager
0
Ook ik wens alle aandeelhouders van RVP, en alle andere lezers hier op IEXTraders, het beste voor 2015.

@Ron: ook ik zal RVP verkopen begin 2015 (uiterlijk februari) ongeacht de uitkomst (schikking, of geen schikking en geen hoger beroep door BDX, of hoger beroep).
Turnaround_Manager
0
Wederom een goede daytrade. Voorbeurs NephroGenex (NRX, zie finance.yahoo.com/q?s=nrx) gespot na prima nieuws over een medicijn dat ze aan het onwikkelen zijn. Gisteren gesloten op $4.65. Ik kocht 6 minuten na opening in de uptrend op $14.70 (inderdaad, 216% hoger dan de slotkoers van gisteren). Bij de eerste downtrend verkocht op $16.30 (11% winst). Koers is inmiddels $17.98 geweest. Toch ben ik tevreden over mijn verkoop. Enige minpuntje is dat ik te voorzichtig was met het aantal aandelen dat ik kocht (ongeveer 30% van mijn portefeuille waarde terwijl ik iets van 70% cash had). +3.2% voor mijn portefeuille.
Voor de koersgrafiek van NRX zie bijlage.
Bijlage:
Turnaround_Manager
0
Dit keer een daytrade met verlies. Voorbeurs SGOCO gespot omdat ze assets hebben verkocht voor $10 miljoen. Omdat ze 13.5 miljoen cash hebben, 6.7 miljoen schuld, en 17 miljoen aandelen heeft het bedrijf na de verkoop minstens $1 cash per aandeel. Ik kocht in de uptrend op $0.87, dus dat leek een koopje, maar daarna kwam de koers snel in een downtrend. Verkocht op $0.82. Inmiddels is de koers verder gedaald tot rond de $0.70. Deze trade levert me een klein 2% verlies op voor mijn portefeuille. Na 4 winstgevende trades nu dus een met verlies; het kan niet altijd feest zijn (de feestdagen zijn voorbij ...).
Turnaround_Manager
0
RVP geen schikking. Ik heb verkocht ...

Van het Yahoo message board van gisteren:

RVP filed a brief today asking for the court to enter a final judgment: "In compliance with the Court's mediation order, the parties conducted a mediation on December 19, 2014. The parties were unable to reach a settlement at that mediation and are not conducting any further settlement discussions."
The Reason For This Motion:
" RTI is filing this motion because, unless the Court enters its judgment very soon, it appears that there will be two separate appeals from the trial of this case. To assist in preventing this waste of time and resources, the Court should enter judgment in this case as quickly as possible. And, in fact, the Court has already ruled on every pending motion necessary in order to enter its final judgment."
drulletje drie
0
Las het ook net!
Had je dat wel verwacht dan? Ze hebben al jaren een conflict zullen het niet opeens op gaan lossen in een paar weken.

Verandert niets aan de $ 340 miljoen die RVP gaat krijgen alleen we kunnen voor de 15e januari geen nieuws verwachten. Of de rechter moet haast gaan maken.
Turnaround_Manager
0
quote:

drulletje drie schreef op 7 januari 2015 15:39:

Las het ook net!
Had je dat wel verwacht dan? Ze hebben al jaren een conflict zullen het niet opeens op gaan lossen in een paar weken.

Verandert niets aan de $ 340 miljoen die RVP gaat krijgen alleen we kunnen voor de 15e januari geen nieuws verwachten. Of de rechter moet haast gaan maken.
Ik hoopte op een schikking. Nu gaat BDX waarschijnlijk in hoger beroep en sleept deze zaak zich nog een jaar of zo voort. Alhoewel RVP goede kansen heeft in een eventueel hoger beroep, denk ik dat er koersdruk gaat ontstaan. Daarom heb ik nu verkocht; kan altijd weer kopen tegen de tijd dat het hoger beroep bijna tot een einde komt.
drulletje drie
0
quote:

Turnaround_Manager schreef op 7 januari 2015 16:57:

[...]
Ik hoopte op een schikking. Nu gaat BDX waarschijnlijk in hoger beroep en sleept deze zaak zich nog een jaar of zo voort. Alhoewel RVP goede kansen heeft in een eventueel hoger beroep, denk ik dat er koersdruk gaat ontstaan. Daarom heb ik nu verkocht; kan altijd weer kopen tegen de tijd dat het hoger beroep bijna tot een einde komt.
Kan BDX nog wel in beroep? Die $ 340 miljoen is toegewezen door de rechter na een eerder hoger beroep van BDX. Hoe vaak kun je in hoger beroep gaan dan?
Lijkt me dat het een keer tot een definitieve uitspraak moet komen en dat deze zaak gesloten word.
Turnaround_Manager
0
quote:

drulletje drie schreef op 7 januari 2015 17:01:

[...]

Kan BDX nog wel in beroep? Die $ 340 miljoen is toegewezen door de rechter na een eerder hoger beroep van BDX. Hoe vaak kun je in hoger beroep gaan dan?
Lijkt me dat het een keer tot een definitieve uitspraak moet komen en dat deze zaak gesloten word.
Volgens Tesiman die vaak gepost heeft over deze zaak op het Yahoo message board, kan BDX in beroep gaan. Tesiman is advocaat, dus ik neem aan dat hij het juist heeft. Tesiman zegt verder dat RVP hele goede kansen heeft, o.a. omdat uitspraken van deze rechter in hoger beroep vrijwel nooit gewijzigd zijn.
Martin W
0
quote:

Turnaround_Manager schreef op 7 januari 2015 17:07:

[...]
Volgens Tesiman die vaak gepost heeft over deze zaak op het Yahoo message board, kan BDX in beroep gaan. Tesiman is advocaat, dus ik neem aan dat hij het juist heeft. Tesiman zegt verder dat RVP hele goede kansen heeft, o.a. omdat uitspraken van deze rechter in hoger beroep vrijwel nooit gewijzigd zijn.
Goedenavond heren,
Kan BDX inderdaad in hoger beroep gaan? Als ik de laatste zin lees hoeft er alleen een eind uitspraak te komen.

"...the Court has already ruled on every pending motion necessary in order to enter its final judgment."

De koers van RVP doet nu in ieder geval niet mee met een positief gestemd Wallstreet.

Groet,
Martin
drulletje drie
0
@ Martin probleem is dat dit op yahoo staat en er geen link te vinden is op bijv. de RVP site die dit bevestigd.

@ Turnaround kan het niet zo zijn dat RVP de druk wil verhogen op BDX door te melden dat er geen akkoord is bereikt? Misschien willen ze een hogere aanbieding afdwingen op deze manier. Ik heb het idee dat het nog niet klaar is en dat er voor 15 januari zomaar een akkoord kan komen.
drulletje drie
0
Het is verre van definitief afgeketst als ik onderstaande lees!
Nog een week in spanning afwachten maar ;)

"Report Of Mediation "
"In accordance with the Court's Order, mediation was held on December 21, 2014, and there have been continued efforts to resolve some procedural issues. All and counsel were present .The mediation efforts have resulted in an impasse."
The parties are interested in resolving the dispute, but the case will require further development before a negotiated resolution can be achieved."
Signed this 7th day of January, 2015
Turnaround_Manager
0
Goede daytrade in Nautilus (NLS, zie finance.yahoo.com/q?s=NLS). Voorbeurs gespot omdat ze een kwartaalwinst tussen de $0.30 en $0.33 per aandeel verwachten, veel beter dan de verwachting van de analisten ($0.23). Vreemd genoeg daalde NLS na de opening op $16.20 (iets hoger dan het slot van vrijdag) fors tot een koers van $13.88. Daarna steeg de koers weer en kocht ik in de uptrend op $14.60. Helft verkocht op $15.02 en de andere helft op $15.50 (dat was geluk want na een hoogste koers van $15.51 zakte de koers weer). Gemiddeld +4.5% en ruim +2% voor mijn portefeuille. Zie de bijlage voor het koersverloop.
drulletje drie
0
Nabeurs flinke stijging bij RVP.

RVP $5.11* 1.05 25.86%

www.nasdaq.com/symbol/rvp/after-hours

Kan te maken hebben met dit onderstaand nieuws.

www.law360.com/lifesciences/articles/...

Kan iemand het hele verhaal lezen mijn gratis 7 dagen zijn op ;(
850 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
910,59  +6,38  +0,71%  10 mei
 Germany40^ 18.773,50 +0,47%
 BEL 20 4.013,33 +0,70%
 Europe50^ 5.084,27 -0,02%
 US30^ 39.507,00 0,00%
 Nasd100^ 18.156,80 0,00%
 US500^ 5.221,51 0,00%
 Japan225^ 38.190,30 0,00%
 Gold spot 2.360,72 0,00%
 EUR/USD 1,0771 -0,10%
 WTI 78,28 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Accsys +5,43%
CM.COM +2,92%
NX FILTRATION +2,63%
RANDSTAD NV +2,61%
ForFarmers +2,43%

Dalers

Kendrion -2,99%
UMG -2,95%
Alfen N.V. -2,63%
EBUSCO HOLDING -2,29%
VIVORYON THER... -1,85%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront