Fondsmanager Gezocht « Terug naar discussie overzicht

Turnaround_Fonds

850 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 39 40 41 42 43 » | Laatste
Ron Kerstens
0
Maar, weten jullie wellicht ook wat meer over Armour ? Beleggen ze alleen in hypotheken of bezitten ze direct vastgoed. Er zal wel sprake zijn van een flinke leverage ? Die 17 % is mooi maar als de boel omvalt zit je op -100%.
[verwijderd]
0
quote:

Ron Kerstens schreef op 14 juni 2013 18:08:

Maar, weten jullie wellicht ook wat meer over Armour ? Beleggen ze alleen in hypotheken of bezitten ze direct vastgoed. Er zal wel sprake zijn van een flinke leverage ? Die 17 % is mooi maar als de boel omvalt zit je op -100%.
Ron, ze beleggen in hypotheken met inderdaad een hoge leverage. De koersen van deze REITs zijn de afgelopen weken gedaald omdat de lange rente gestegen is waardoor hun boekwaarde gedaald is. Zie beta.fool.com/marketsaddict/2013/06/1...
voor meer info. Een riskante lange termijn belegging, maar ik was alleen geinteresseerd in de korte termijn van een paar dagen.
[verwijderd]
0
Ik heb UAMY, IVAN en SID vandaag al weer verkocht, gemiddeld met winst waardoor mijn fonds met +0.67% in waarde stijgt. Er voldeed geen enkel nieuw aandeel aan mijn aankoop criteria. Maandag nieuwe kansen hopelijk.
[verwijderd]
0
Mooie dag met +1.3% terwijl ik de dag met 100% cash begon. Normaal gesproken koop ik aandelen pas vlak voor het slot van de beurs, maar vandaag heb ik oversold aandeel Biolase (BIOL) al vrij vroeg gekocht. Twee redenen: 1) er was goed nieuws over BIOL 2) op dit moment kun je sommige small cap aandelen (waaronder BIOL) bij deGiro niet meer kopen als het meer dan 10% gestegen is intraday. Omdat BIOL al vrij vroeg door de +10% "dreigde" te gaan, heb ik BIOL snel "moeten" kopen. Dit nadeel had nu een voordeel: BIOL sloot vandaag op +15.4%. Ik heb van deGiro begrepen dat deze +10% regel gelukkig snel gaat verdwijnen.
Ik wil trouwens een compliment geven aan deGiro. In eerste instantie kon ik BIOL niet kopen (er kwam een foutmelding), maar na een emailtje was dat binnen 10 minuten verholpen. Da's pas snelle service!
[verwijderd]
0
Hele slechte dag met ongeveer -2.4%. Mijn aandeel Biolase ging aan het begin van de dag nog 7% omhoog, maar ging daarna onderuit en eindigde op -7%. Merkwaardig koersverloop. Dit aandeel verkoop ik waarschijnlijk morgen. Vlak voor het slot heb ik 4 nieuwe korte termijn aankopen gedaan: 3 oversold aandelen en een aandeel met een sterk opwaarts momentum (Cytokinetics, CYTK).
[verwijderd]
0
Ondanks de slechte beursdag een kleine winst voor mijn fonds. Ik heb mijn 3 oversold aandelen vandaag met een kleine winst verkocht. Verder heb ik in de loop van de dag aandelen Proshares Ultrashort S&P 500 (SDS) gekocht. Deze aandelen bewegen tegengesteld aan de S&P 500 index met een hefboom van 2 (als de S&P 500 1% daalt, dan stijgt dit aandeel 2%). Vergelijkbaar aan een turbo short dus, maar dan met een lage hefboom.
Privé (dus niet voor mijn fonds) heb ik 3 overbought aandelen die vandaag fors gedaald zijn, geshort. Dit is de tegengestelde strategie van mijn korte termijn strategie om oversold aandelen die flink hersteld zijn, te kopen. Gemiddeld levert deze short strategie 5% winst op per trade.
[verwijderd]
0
Een onnodig slechte dag met een verlies van een kleine procent. Ik was een beetje dom door oversold aandeel Synta Pharmaceuticals al 20 minuten na opening van de beurs te kopen op $4.32 na een sterk en snel herstel (slot gisteren was $3.85). Daarna zakte het aandeel in en heb ik de helft weer met verlies verkocht op $4.10. Uiteindelijk eindigde Synta op $4.33 en heb ik de verkochte helft toch weer terug gekocht. Ik had gewoon mijn eigen strategie moeten volgen door een oversold aandeel pas tegen het slot van de beurs te kopen als het aandeel dan voldoende hersteld is. Zo leer ik elke dag weer bij :-). Naast Synta heb ik ook oversold aandeel Coldwater Creek gekocht.
Verder wilde ik nog een aandeel kopen, maar dat kan nog niet via deGiro. Hopelijk maandag wel dan koop ik het alsnog. Privé heb ik het aandeel al gekocht via IB, maar ik wil dit aandeel ook voor mijn Turnaround fonds kopen omdat dit aandeel een buitenkansje lijkt!
[verwijderd]
0
Teleurstellende dag met ruim 1% verlies. Coldwater Creek ging met 10% omlaag, en Synta met 4% omhoog. Deze aandelen verkoop ik waarschijnlijk morgen. Naast Synta leverde ook mijn short positie in de S&P 500 index winst op.
Ik heb MGT Capital Investments en Zecotek Photonics gekocht, en die houd ik mogelijk voor de wat langere termijn. Redenen voor deze aankopen zijn de volgende twee artikelen: seekingalpha.com/article/1514562-judg... en seekingalpha.com/article/1494762-my-t...
[verwijderd]
0
Frustrerende dag in meerdere opzichten. Ondanks de stijging van de beurs gingen mijn posities gemiddeld behoorlijk de min in, goed voor -1.5% voor mijn fonds. Dit is part of the game, en hier kan ik goed mee leven.
Wat me wel behoorlijk frustreert is dat ik oversold aandeel Meetme een uur na opening van de beurs al wilde kopen toen het al zo'n 20% gestegen was na prima nieuws (normaal koop ik een oversold aandeel alleen tegen het slot van de beurs; alleen als er goed nieuws is over het aandeel koop ik eerder). Helaas kon ik Meetme niet kopen via deGiro, dus direct maar een emailtje gestuurd naar deGiro. Het lukte niet meer om Meetme te kopen, en het sloot op +64%. Ik heb zo'n 40% rendement misgelopen op deze positie, en daarmee zo'n +10% voor mijn fonds. Helaas is deGiro momenteel nog niet helemaal geschikt om mij korte termijn methoden mee uit te voeren. Ik weet dat ze hard bezig zijn om e.e.a. te verbeteren, en dat waardeer ik ook, maar dit soort gemiste kansen blijven toch heel zuur.
[verwijderd]
0
Het zit de afgelopen dagen bepaald niet mee voor mijn twee korte termijn methoden. Gemiddeld leveren deze methoden een mooie winst op, maar uiteraard zijn er ook dagen met verlies, en daar heb ik nu mee te maken.
[verwijderd]
0
Ik heb aan de organisatie gevraagd mij te verplaatsen naar de Vrije categorie om twee redenen: 1) Ik voldoe niet aan de restricties van de categorie Aandelen VS, en 2) Ik ga een nieuw fonds starten in de categorie Aandelen VS (daarover later meer).
In de Vrije categorie wordt nu niet vergeleken met een benchmark, maar dat wordt binnenkort aangepast waardoor ik niet meer op de huidige onterecht hoge positie sta.
[verwijderd]
0
Teleurstellende dag gisteren. Intraday stond mijn portfeuille op +3% voor de dag na behoorlijke koersstijgingen, maar uiteindelijk sloot ik de dag af in de min omdat mijn aandelen aan het eind van de dag daalden. Ik overweeg om mijn korte termijn strategie wat aan te passen door al een deel van een positie te verkopen bij een behoorlijke winst (bv helft verkopen bij 4% winst).
[verwijderd]
0
Eindelijk weer eens een goede dag met +2%. Vrijdag heb ik 3 korte termijn aankopen gedaan van oversold aandelen die in koers hersteld waren: RadioShack (RSH), Usec (USU) en Apricus (APRI). Vandaag heb ik voor alle 3 voorbeurs verkooporders met een limiet gegeven: de helft verkopen bij 4% winst, en de helft verkopen bij 8% winst. RSH heb ik vandaag geheel verkocht met gemiddeld dus 6% winst. Van USU heb ik de helft verkocht met 4% winst (andere helft staat op +5%). APRI staat op -0.5%.
Ik heb 3 nieuwe korte termijn aankopen gedaan, alle drie geen oversold aandelen maar juist aandelen met een sterk opwaarts momentum. Deze verkoop ik waarschijnlijk morgen alweer.
[verwijderd]
0
Goede dag voor mijn fonds met +0.9% ondanks de daling van de S&P 500 index (-0.4%) en ondanks de daling van de dollar met 0.8% (zonder deze daling van de dollar was mijn fonds met 1.7% gestegen). Mijn korte termijn aankopen van gisteren waren een succes: LDK Solar en Suntech Power heb ik beide met 6% winst verkocht (helft met 4%, helft met 8% winst). Het derde aandeel (Shanda Games) heb ik met 4.3% verlies verkocht. Verder heb ik USU met winst verkocht en APRI met verlies verkocht. Ik heb een nieuwe aankoop gedaan, een aandeel met een sterk opwaarts momentum: Xinyuan Real Estate. Deze verkoop ik morgen.
[verwijderd]
0
Na een aantal slechte dagen vandaag weer eens een mooie dag, maar het had een stuk mooier kunnen zijn. Vrijdag Alaska Communications gekocht voor $2.39. Voor opening van de beurs twee verkooporders ingelegd (elk voor de helft) voor koersen van +4% en +8%. Blijkt dat die al voorbeurs zijn uitgevoerd in de handel voorbeurs dus. Ik wist niet dat dit kon bij deGiro; ik ging ervan uit dat mijn aandelen bij opening zouden zijn verkocht (ongeveer op +10%). Verkopen bij opening was achteraf ook te vroeg want de koers staat nu al op +30%. Maar goed, van winstnemen is niemand armer geworden, maar dit voelt toch wel als een beetje als een gemiste kans.
[verwijderd]
0
Gisteren heb ik Synta Pharmaceuticals gekocht, een aandeel met een mooi opwaarts momentum. Ik wilde ook Pacific Ethanol en InspireMD kopen, maar die kon ik helaas beiden niet kopen via deGiro.
[verwijderd]
0
Maar je hebt ze vandaag weer verkocht!!!

Als je je vast had gehouden aan je eerdere strategie (dus minder handelen), had je dan nu een beter rendement gehad?

Wat we zelf hebben ondervonden is dat handelen vaak ten koste gaat van het rendement. Daarom staan Spaarne en US Equity ook zo hoog.
[verwijderd]
0
@ RJT Capital: ik handel tegenwoordig via twee korte termijn methoden waarbij ik de aandelen die ik koop bijna altijd na 1 of 2 dagen weer verkoop. Een van de twee methoden (het kopen van oversold aandelen nadat ze een eerste fors herstel hebben laten zien) presteert de laatste tijd helaas niet goed. De tweede methode (het kopen van aandelen met een opwaarts momentum, plus nog wat andere eigenschappen) doet het wel goed.
am1993
0
Mededeling die eigenlijk bestemd is voor alle traders:
Het lijkt misschien gelet op alle posts, dat er weinig reactie is, maar gelezen worden jullie wel veel denk ik.
Ik verheug me over de diverse strategiën die voorbijkomen.
Van TF met dagelijkse handel (volle dagtaak lijkt mij) tot Slapend Rijk, die (m.i. even te vroeg, want ik denk dat we weer een stijgertje krijgen, maar wel heel herkenbaar voor mijn eigen handelen destijds) een langlopende positie inneemt omdat hij een daling voorziet.
En alles daartussenin, zal ik maar zeggen.
Knap en vooral zo doorgaan, dames en heren.
Jammer dat er geen algemene reactie gegeven kan worden, want dan kon iedereen kennis nemen van dit soort algemene opmerkingen en aanmoedigingen.
Zegt het voort en veel succes allen.
AM1993
[verwijderd]
0
Iedereen kent wel de uitspraken "cut your losses and let your profits run" en "van winst nemen is niemand armer geworden". Dat laatste is vandaag van toepassing, maar "let your profits run" helaas niet.
Gisteren heb ik oversold aandeel Desarrolladora Homex (HXM) gekocht op $1.73 nadat het gisteren al met 29% gestegen was (ik kocht dus tegen het slot na deze stijging). Ik had vandaag al voorbeurs een verkooporder gegeven voor de helft van de aandelen met een limiet van $1.83 (+5.8%) en die werd vrij snel na opening gehaald. Daarna zakte de koers pijlsnel naar $1.70, steeg weer snel naar $1.83, daalde weer snel naar $1.70 en steeg weer. Ik besloot mijn 2e helft te verkopen voor $1.80 binnen 9 minuten na opening. Gemiddeld toch 5% winst, best goed voor een positie die ik effectief 10 minuten in bezit heb gehad, toch?
Nee dus. Iets meer dan een uur later bereikte HXM de koers van $2.40, ruim 38% boven mijn aankoopkoers, om vervolgens langzaam te dalen naar de slotkoers van $2.12 (+22%).
Weer een goede les: voortaan ga ik niet meer snel mijn hele positie verkopen om winst te nemen, maar houd ik een deel van mijn positie om "let your profits run" toe te kunnen passen. Bovendien weet ik uit ervaring dat het eerste half uur van de handel bepaald niet representatief is voor de rest van de handelsdag, dus om te verkopen na het gejojo in de eerste 10 minuten was ook een beetje dom.

Komende 3 weken ben ik op vakantie in Frankrijk met beperkte internet toegang. Waarschijnlijk handel ik dan niet of veel minder. Tot later.
850 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 39 40 41 42 43 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
901,68  -3,42  -0,38%  18:05
 Germany40^ 18.394,70 -1,15%
 BEL 20 3.919,46 -0,34%
 EURO50 4.988,14 -0,23%
 US30^ 38.506,40 -0,18%
 Nasd100^ 18.533,90 -0,42%
 US500^ 5.259,72 -0,51%
 Japan225^ 38.306,90 -0,93%
 Gold spot 2.324,53 -1,12%
 EUR/USD 1,0881 -0,19%
 WTI 73,32 -0,93%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +5,19%
Vastned +2,25%
RELX +1,84%
UNILEVER PLC +1,38%
NX FILTRATION +1,25%

Dalers

Alfen N.V. -6,59%
PostNL -4,99%
Basic-Fit -3,43%
Pharming -3,19%
TomTom -3,01%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront