Fondsmanager Gezocht « Terug naar discussie overzicht

Turnaround_Fonds

850 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 39 40 41 42 43 » | Laatste
[verwijderd]
0
Let your profits run!!! yip........soms moeilijker dan je denkt. Die Mexicaanse jongen hadden we ook al op het oog, maar dat is écht iets voor de traders onder ons. Daar blijven wij met onze handjes vanaf. Wel leuk om te horen dat je actief aan het handelen bent en daar ook successen meeboekt. Van elke trade leer je en de uitdraaien van DeGiro zijn een fantastisch logboek waar je aan- en opmerkingen bij kunt zetten.

HXM is wel een verliesgevende toko zover ik weet, maar zal mij er eens verder in gaan verdiepen. Morgen mijn vrouwtje in Mexico eens bellen misschien dat zij iets meer kan uitpluizen over het bedrijf. Ik kom er nog op terug.
[verwijderd]
0
Mijn excuus nog voor het taalgebruik. Vrouwtje is wellicht iets te populistisch. Dit zal mijn partner niet op prijs stellen. Dat krijg je als je tussen handelaren op de beurs bent grootgebracht.
[verwijderd]
0
Prima dag vandaag met +2%. Gisteren heb ik vlak voor het slot 4 posities gekocht, waaronder oversold aandeel Turquoise Hill Resources (TRQ) dat gisteren fors in koers hersteld was (ik heb na die stijging gekocht op $4.44). Vandaag zette het herstel zich voort en heb ik de helft met 5% winst verkocht ($4.70) en de tweede helft met 15% winst ($5.11) nadat de koers maximaal $5.23 was geweest. Momenteel is de koers $4.84, dus ik kan hier tevreden op terug kijken. Voor dit soort trades zou een trailing stop order ideaal zijn; helaas kan dat nog niet via deGiro.
[verwijderd]
0
Ik ben op vakantie in Frankrijk, maar kan dankzij wifi op de camping toch geregeld trades doen. Vandaag een goede dag met ongeveer +1%. Gisteren had ik 3 korte termijn aankopen gedaan, waaronder Trina Solar voor $7.68. Vandaag vrij snel na opening verkocht in 2 delen voor gemiddeld $8.10 (+5.5%) maar dat was achteraf te vroeg. Trina Solar sloot op $8.96 (+16.7%). Op het juiste moment winst/verlies nemen blijft toch lastig. Ik blijf de trailing stop order missen. Voortaan wellicht 1/3 van de aandelen houden tot het slot om deels te profiteren van aandelen die blijven stijgen tot het slot.
[verwijderd]
0
Teleurstellende dag gisteren. Galena deed het prima, maar een van de twee oversold aandelen die ik donderdag had gekocht na een fors herstel, daalde gisteren nog forser. Het martksentiment voor dit soort aandelen lijkt in 2013 veel slechter dan in 2009-2012; toen was met deze strategie volgens mijn backtest enorme rendementen te behalen. Ik overweeg nu sterk om deze strategie voorlopig in de ijskast te zetten, en alleen met mijn andere korte termijn strategie verder te gaan.
[verwijderd]
0
Mooie dag van ongeveer +2%. Gisteren had ik Star Bulk Carriers Corp gekocht voor $8.01, een korte termijn momentum trade. Vandaag verkocht, helft voor $8.39 (+4.7%), en de andere helft voor $8.64 (+7.9%).
Vandaag twee nieuwe korte termijn momentum aankopen: Astex Pharmaceuticals ($6.86) en On Track Innovations ($1.80). Deze twee verkoop ik waarschijnlijk morgen al weer.
[verwijderd]
0
Na de mooie woensdag ging het donderdag slecht. En dat was grotendeels mijn eigen schuld omdat ik woensdag On Track Innovations (OTIV) had gekocht als momentum trade terwijl het niet aan al mijn aankoopvoorwaarden voldeed. OTIV daalde donderdag flink en heb ik met een behoorlijk verlies verkocht. Ook slaagde ik erin om mijn twee andere posities op ongeveer de laagste koers van de dag te verkopen :) Ik heb geen nieuwe aankopen gedaan omdat geen enkel aandeel aan alle aankoopcriteria voldeed.
Binnen enkele dagen start ik een 2e fonds, het VGMQ fund (Value Growth Momentum Quality) in de categorie aandelen VS. Hierover binnenkort meer.
[verwijderd]
0
Vandaag tegen het slot van de VS beurzen 2 nieuwe aankopen. Geen momentum trades maar ondanks de slechte resultaten van de afgelopen tijd toch weer 2 oversold aandelen die vandaag een eerste fors koersherstel lieten zien. Deze 2 lijken me wat minder risicovol dan de gemiddelde oversold aandelen met fors koersherstel.
Vandaag ben ik ook gestart met mijn 2e fund, het VGMQ fund in de categorie Aandelen VS. Ik heb 9 posities ingenomen. Zodra het VGMQ fund in het lijstje verschijnt bij IEXTraders zal ik wat meer vertellen over dit nieuwe fonds.
[verwijderd]
0
Infinera, een aandeel dat ik dinsdag 3 september heb gekocht als korte termijn trade, heb ik nog steeds omdat het gestaag door stijgt. Verder heb ik vandaag weer twee nieuwe oversold aandelen gekocht na een eerste fors herstel vandaag: Oclaro (OCLR) en Revolution Lighting Technologies (RVLT). Volgens mijn backtest stijgen dit soort aandelen nog 2 dagen door met gemiddeld zo'n 5%, maar er zijn uiteraard ook verliezers en bovendien doet deze methode het dit jaar slechter dan de backtest. Eens kijken hoe deze twee het doen.
[verwijderd]
0
Mijn twee nieuwe aankopen van gisteren doen het voorlopig prima. Inmiddels de helft van Revolution Lighting Technologies (RVLT) met 7.4% winst verkocht. Ook Oclaro (OCLR) gaat lekker met +4%.
[verwijderd]
0
Mooie dag van +1.8%. Gisteren had ik Revolution Lighting Technologies (RVLT) gekocht. Vandaag de helft met 7.4% winst verkocht, maar daarna zakte de koers in en heb ik de andere helft met 4.8% verlies verkocht. Gisteren ook Oclaro (OCLR) gekocht; vandaag de helft met 6.9% winst verkocht, de andere helft heb ik nog. Infinera heb na precies een week met 9.3% winst verkocht.
Vandaag heb ik 2 nieuwe korte termijn aankopen gedaan: Parkervision (oversold trade) en Xenoport (momentum trade).
[verwijderd]
0
Eindelijk weer eens een prima dagje: +3%. Ik heb een 3e korte termijn methode toegevoegd aan mijn arsenaal, en die levert me vandaag die +3% op. De methode is eigenlijk heel simpel: voorbeurs kijken naar aandelen met positief nieuws, en die bij of vlak na opening kopen.
Vandaag heb ik zo 2 aandelen gekocht.
De eerste is GigOptix finance.yahoo.com/q?s=gig&ql=1 dat een rechtszaak had lopen tegen Macom. Voorbeurs werd bekend dat GigOptix een akkoord heeft bereikt met Macom dat $7.25 miljoen betaalt aan GigOptix. Omdat de market cap van GigOptix maar $25 miljoen was, verwachtte ik een forse koerstijging. Ik heb GigOptix op $1.20 kunnen kopen, de laagste koers van de dag en maar net boven de slotkoers van $1.18 van gisteren. Ik heb GigOptix verkocht op gemiddeld $1.36, goed voor +13% in een dag.
De tweede is Soligenix finance.yahoo.com/q?s=sngx&ql=1 Voorbeurs werd bekend dat het een contract heeft gekregen met een waarde tot $26 miljoen. Omdat de market cap maar $34 miljoen was, verwachtte ik ook hier een forse koersstijging. Gekocht op $1.95 (10% boven de slotkoers van gisteren), maar helaas is Soligenix gesloten op $1.94. Ik begrijp niet waarom de koers niet veel hoger opgelopen is en wacht morgen nog even af; wellicht moet dit nieuws nog breder tot de markt doordringen (het is een onbekend aandeel met een hele lage market cap).
Ik moet trouwens een compliment geven aan deGiro. Beide aandelen waren nog niet te koop via deGiro, maar na een emailtje was dat binnen een minuut of 20 geregeld. Klasse, want dankzij hun snelle actie heb ik deze mooie winst kunnen boeken.
[verwijderd]
0
De tweede is Soligenix finance.yahoo.com/q?s=sngx&ql=1 Voorbeurs werd bekend dat het een contract heeft gekregen met een waarde tot $26 miljoen. Omdat de market cap maar $34 miljoen was, verwachtte ik ook hier een forse koersstijging. Gekocht op $1.95 (10% boven de slotkoers van gisteren), maar helaas is Soligenix gesloten op $1.94. Ik begrijp niet waarom de koers niet veel hoger opgelopen is en wacht morgen nog even af; wellicht moet dit nieuws nog breder tot de markt doordringen (het is een onbekend aandeel met een hele lage market cap).

Die heb ik zelf prive. Ik denk dat er komende dagen wel een en ander op Seeking Alpha gepost wordt waardoor de koers kan gaan stijgen. Niet door ons trouwens....:-) !!!
[verwijderd]
0
@RJT Capital: inderdaad, heel goed artikel over Soligenix. +7% nu, maar dat is nog aan de lage kant. Ik houd ze nog even vast.
[verwijderd]
0
Net Retractable Technologies gekocht voor $3.24. Krijgt een schadevergoeding van $113 miljoen na een juridische strijd van 6 jaar, ofwel $4.22 per aandeel. Kopen op $3.24 lijkt me dan ook een koopje, da's $1 onder de schadevergoeding. Bovendien is de koers "maar" met $1.44 gestegen terwijl de schadevergoeding dus veel hoger is.
finance.yahoo.com/q?s=RVP
[verwijderd]
0
All in, nou bijna dan. Dat heb ik gedaan met Retractable Technologies. Ik heb mijn positie verdubbeld omdat het verhaal nog mooier is dan in mijn vorige post staat beschreven ($113 miljoen schadevergoeding, $4.22 per aandeel). Becton, Dickinson and Company (BDX), het bedrijf ($20 miljard market cap) dat de schadevergoeding moet betalen, heeft een voorziening van $340 miljoen genomen i.v.m. de uitspraak van de jury. Zie finance.yahoo.com/news/jury-returns-v... Reden is dat de rechtbank nog een extra schadevergoeding kan toekennen aan Retractable: "The Court will determine whether to award equitable relief under the Lanham Act including disgorgement". Als het in totaal $340 miljoen wordt, hebben we het over ruim $12 per aandeel voor Retractable. De huidige koers van $3.25 is dan ook een buitenkansje. Waarschijnlijk loopt de koers nu nog niet verder op omdat a) het nieuws over de $113 miljoen schadevergoeding nog maar beperkt verspreid is, b) een koersstijging van 80% veel beleggers afschrikt om alsnog te kopen en c) het nieuws over de mogelijke $340 miljoen nog helemaal nauwelijks bekend is.
Ik ben benieuwd wat de koers over zeg een week is.
[verwijderd]
0
Wat aandelen Retractable Technologies gekocht op $3,20 maar een uur later noteert de koers al onder de $2,80. Hoop dat je visie uitkomt.
[verwijderd]
0
@Martin W en @drulletje drie: ik ben ook verrast door de koersdaling. Het schijnt dat een institutionele belegger zijn aandelen verkoopt; er liggen een paar grote verkooporders in de markt.
Ik heb gemaild met de Vice President en Chief Financial Officer van Retractable Technologies, en hij verwacht over "several weeks" een uitspraak over de eventuele verdrievoudiging van de schadevergoeding.
Ik houd de aandelen tot die uitspraak zeker vast, en zelfs als er geen verdrievoudiging komt is een koers onder de $4 te laag. Naar mijn mening is het neerwaarts risico vrij klein en het het opwaarts potentieel behoorlijk hoog (in het gunstigste geval gaat de koers maal 4).
850 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 39 40 41 42 43 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
922,69  +4,02  +0,44%  15:54
 Germany40^ 18.634,90 +0,32%
 BEL 20 3.918,69 +0,30%
 EURO50 5.064,15 +0,16%
 US30^ 38.947,70 +0,37%
 Nasd100^ 19.028,40 +0,01%
 US500^ 5.359,04 +0,09%
 Japan225^ 38.729,90 -0,61%
 Gold spot 2.360,43 +0,21%
 EUR/USD 1,0886 +0,14%
 WTI 74,47 +0,46%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

BESI +4,55%
ASR Nederland +2,32%
Alfen N.V. +2,19%
ASML +2,10%
SBM Offshore +1,76%

Dalers

NX FILTRATION -3,98%
FASTNED -2,20%
Ahold Delhaize -2,13%
VIVORYON THER... -1,70%
Basic-Fit -1,69%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront